Rămâi conectat

Actualitate

Salarii de TOP pentru români: Care sunt posturile cu câștiguri de peste 25.000 de lei

Publicat

în

Salarii de TOP pentru români: Care sunt posturile cu câștiguri de peste 25.000 de lei

Unul din puținele domenii care au reușit să „învingă” pandemia a fost cel al construcțiilor, urmat de IT, Telecomunicații și Retail. Nu doar că nu a stagnat, însă acest sector a înregistrat chiar și creșteri în cursul celor doi ani ai pandemiei.

Criza însă se vede pe alte paliere în acest domeniu, spre exemplu, în lipsa acută de forță de muncă. Doar în acest moment, sunt peste 3.200 de locuri de muncă disponibile în Construcții pe cea mai mare platformă de recrutare din România.

Elit - Gustul Desăvârșit

Media salarială în Construcții este de 4.000 de lei, conform datelor introduse până în acest moment în Salario, comparatorul de salarii marca eJobs, de către specialiștii care lucrează în acest sector. Acest lucru plasează Construcțiile în topul celor mai bine plătite domenii în acest moment, după IT, Management, Proiectare civilă/industrială, Cercetare-Dezvoltare și Project Management.

„Cei mai căutați angajați din domeniu sunt muncitorii calificați și necalificați. Pentru a-i atrage, angajatorii nu doar că le pun la dispoziție diverse facilități și beneficii, ci sunt dispuși să le ofere și salarii mari doar pentru a bate palma pentru o perioadă mai lungă de timp. În funcție de caz și de amploarea proiectelor, dar și de experiență, în Construcții se pot câștiga salarii și de 2-3 mai mari decât media națională pentru anumite poziții.

Spre exemplu, un sudor câștigă în medie 4.000 de lei net, dar, în anumite cazuri, acești specialiști pot câștiga și 2.000 de euro lunar. Cu toate că facilitățile fiscale introduse la finalul lui 2018 au atras mai mulți candidați spre acest sector, nevoia de forță de muncă este în continuare cu mult peste numărul de candidați disponibili pe piață, motiv pentru care importul de forță de muncă e o soluție frecventă pentru acoperirea deficitului de personal”, spune Raluca Dumitra, Head of Marketing la eJobs România, liderul pieței de recrutare din România.

Dintre salariile maxime introduse în comparatorul de salarii marca eJobs, un director general va câştiga 34.000 de lei, un manager IT va câştiga 32.000 de lei, un director economic va câştiga 25.000 de lei, un senior project manager va câştiga 25.000 de lei, în timp ce un director tehnic va câştiga 25.000 de lei.

Dacă vorbim însă de pozițiile specifice, salariile din domeniu pot depăși cu mult media industriei. Astfel, pe anumite poziții, dacă sunt proiecte de amploare, există cazuri în care veniturile anumitor specialiști pot depăși media națională care se câștigă pe aceeași poziție. De exemplu:

Inginer de proiectare – 20.000 lei

Inginer structuri construcții – 20.000 lei

Inginer mecanic – 18.250 lei

Inginer instalații – 17.719 lei

Operator macara – 15.750 lei

Arhitect – 13.500 lei

Muncitor calificat – 12.000 lei

Instalator/Montator țevi – 12.000 lei

Zidar – 11.670 lei

Inginer topograf – 11.000 lei

În plus, peste o treime dintre angajații din Construcții (34,5%) câștigă între 4.000 și 7.000 de lei net pe lună, potrivit datelor introduse de peste 370.000 de specialiști în Salario. Mai mult decât atât, 11,2% dintre angajați câștigă salarii medii nete cuprinse între 7.000 și 10.000 lei lunar, în timp ce 3,2% câștigă peste 10.000 lei. Cu toate acestea, aproape jumătate (48,2%) dintre angajați câștigă între 2.000 și 4.000 de lei net și 2,9% câștigă sub 2.000 de lei pe lună.

Orașele cu cele mai mari salarii medii nete din Construcții sunt:

București – 5.000 lei

Cluj-Napoca – 4.000 lei

Timișoara – 4.000 lei

Oradea – 4.000 lei

Iași – 4.000 lei

La polul opus, orașele cu cele mai mici salarii medii nete din Construcții sunt:

Cernavodă – 2.500 lei

Alexandria – 2.365 lei

Fălticeni – 2.300 lei

Videle – 2.200 lei

Pașcani – 2.000 lei


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Actualitate

62 de trenuri electrice regionale noi, în valoare de peste 3,2 miliarde de lei: Autoritatea pentru Reformă Feroviară a lansat licitația în SEAP

Publicat

în

62 de trenuri electrice regionale noi, în valoare de peste 3,2 miliarde de lei: Autoritatea pentru Reformă Feroviară a lansat licitația în SEAP

Achiziția de material rulant nou, dar și a serviciilor de mentenanță și reparații, au fost publicate în SEAP de către Autoritatea pentru Reformă Feroviară. Licitația cu o valoare cuprinsă între 3,2 și 4,15 miliarde de lei, pentru achiziția a 62 de trenuri noi a fost publicată în SEAP.

Achiziționarea de rame electrice regionale, denumite RE-R, și achiziționarea serviciilor de mentenanță și reparații necesare funcționării respectivelor trenuri

Elit - Gustul Desăvârșit

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) intenționează să realizeze achiziția de material rulant nou (RE-R) și a serviciilor de mentenanță și reparații RE-R, ce vor fi utilizate pentru rutele aflate sub contracte de servicii publice (CSP) atribuite în mod competitiv unor operatori de transport feroviar în conformitate cu prevederile Regulamentului CE.

PRODUSE:

1) 62 rame electrice regionale RE-R (56 rame + 6 rame de rezervă), destinate transportului feroviar de călători pe rute suburbane și regionale, conform cerințelor minimale specificate în Caietul de Sarcini (CS);

2) Alte dotări și accesorii conform cerințelor din CS.

SERVICII:

1) Mentenanță și reparații pentru o perioadă de 15 ani. Servicii necesare funcționării respectivelor rame electrice, conform cerințelor specificate în CS;

2) Instruirea personalului în ceea ce privește exploatarea, operarea trenurilor și a aplicațiilor software; 3) Transportul, asigurarea, punerea în funcțiune, asistență tehnică în perioada de garanție.

Valoarea totală estimată: între 3.237.711.753,00 și 4.150.288.451,00 Moneda: RON

Autoritatea contractantă își rezervă dreptul de a atribui contracte prin combinarea următoarelor loturi sau grupuri de loturi:

Lotul 1: 20 rame (18 + 2 unități rezervă); – Valoare estimată: între

1.044.933.546,00 – 1.339.823.526,00 RON

Lotul 2: 23 rame (21 + 2 unități rezervă); – Valoare estimată între 1.208.571.156,00 – 1.554.592.210,00 RON

Lotul 3: 19 rame (17 + 2 unități rezervă). Valoare estimată între 984.207.051,00 – 1.255.872.715,00 RON

Termenul limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 4 iulie 2022, ora 15.00

Ofertanții, la alegerea lor, pot depune ofertă pentru un singur lot sau pentru mai multe loturi (maxim Autoritatea contractantă nu limitează numărul de loturi care pot fi atribuite aceluiași ofertant, astfel încât cele trei loturi ar putea fi atribuite aceluiași ofertant ca urmare a aplicării criteriilor de atribuire.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

SE SCHIMBĂ Codul Fiscal: Când vor fi anunțate noile măsuri și ce planuri se anunță în jurul acestuia

Publicat

în

SE SCHIMBĂ Codul Fiscal: Când vor fi anunțate noile măsuri și ce planuri se anunță în jurul acestuia

Președintele PSD, Marcel Ciolacu, susține că se va modifica Codul Fiscal, iar noile măsuri vor fi anunțate cel târziu la 1 iunie pentru ca Legea bugetului pentru anul 2023 să se construiască pe baza noilor modificări.

”Ar trebui să prezentăm noile măsuri la 1 iunie. Codul Fiscal trebuie adoptat cu 6 luni înainte, pentru ca bugetul pe anul viitor să se construiască pe acest nou Cod Fiscal, să fie prinse măsurile.

Rămân la ideea că trebuia să venim cu o reglementare a prețurilor la energie, care s-ar fi văzut imediat. Deocamdată, efectele se văd, dar pe termen mai lung.

Elit - Gustul Desăvârșit

Toată lumea vine mereu, că vom avea o colectare mai bună. S-a îmbunătățit colectarea, noul șef al ANAF a luat totul foarte în serios și a crescut colectarea.

Există discuții privind Codul Fiscal, iar când vom lua o decizie vom ieși împreună și vom anunța.”, a spus Marcel Ciolacu.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

„Punem preț pe două capete: Drulă și directorul”: Sindicaliștii de la metroul București voiau să plătească racheți ucraineni să-i scape de ministrul Transporturilor

Publicat

în

„Punem preț pe două capete: Drulă și directorul”: Sindicaliștii de la metroul București voiau să plătească racheți ucraineni să-i scape de ministrul Transporturilor

În 2021, în contextul disputelor dintre ministrul Transporturilor și sindicaliștii de la metrou, intervenit după ce Cătălin Drulă a închis spațiile comerciale de la metrou, unul dintre apropiații liderului sindical Ion Rădoi a propus o măsură extremă: angajarea unor racheți ucraineni.

”Punem preț pe două capete: Drulă și directorul (Ștefan Paraschiv, director Metrorex – n.r.). Și-ai să vezi cum ne lasă lumea în pace. Păi, altfel, nu se mai poate. Ajungem la disperare”, arată rechizitoriul din dosarul penal în care Ion Rădoi este trimis în judecată pentru șantaj. Fiecare angajat de la metroul bucureștean ar fi trebuit să doneze câte 1.000 de lei, astfel încât să se strângă suma de 1 milion de euro pentru plata ucrainenilor, arată rechizitoriul obținut de ziare.com.

Pe grupul de WhatsApp al salariaților Metrorex, Cristian Cozonac, unul dintre angajații apropiați de Ion Rădoi, a venit cu ideea angajării unor racheți ucraineni, ”ceva de calitate”.

Elit - Gustul Desăvârșit

„Hai pe ei…Cât << dreaq >> costă niște racheți d-ăia ucraineni? Hai naiba să punem preț pe capetele lor. 5.000 de angajați, dacă donează fiecare 1.000 lei, facem vreun milion de euro. Și luăm ceva de calitate. Punem preț pe două capete: Drulă și directorul ( Ștefan Paraschiv, directorul Metrorex de la acel moment -n.r.). Și-ai să vezi cum ne lasă lumea în pace. Păi altfel nu se mai poate. Ajungem la disperare”, a propus Cristian Cozonac, potrivit rechizitoriului DNA.

Un alt angajat al Metrorex – Nicu MTX – a propus o grevă spontană, astfel încât sindicatul să nu poată fi acuzat că a oprit metroul, iar mecanicii care refuză să pornească trenurile să nu poată fi concediați.

”Cum ar fi ca în semn de protest mecanicii refuză să mai iasă cu trenurile în circulație pentru că au fost amenințați că li se taie din salariu. La o grevă spontană nu poate fi acuzat sindicatul…mecanicii nu pot fi dați afară deoarce nu ai pe cine să angajezi în loc. Așa o (cuvânt obscen) și Drulă cu amenințările”, scria angajatul Nicu pe grupul de socializare.

În discuție a intervenit și Iulian Popescu, liderul organizației de tineret a USLM și, persoană apropiată a lui Ion Rădoi, potrivit procurorilor DNA.

Iulian Popescu: ”Câți mecanici sunt dispuși să facă asta, Nicule?”.

Nicu MTX: Sunt 2-3, celorlați le este frică”.

Iulian Popescu: ”Mâine vorbiți între voi și opriți trenurile dacă aveți sânge în instalație”.

Nicu MTX: ”La mecanici cam întodeauna a fost problema asta”.

Iulian Popescu: ”Mda, dacă se dă semnalul o să forțăm ceva”.

Pe data de 24 martie 2021, pe același grup de WatsApp, Cristian Cozonac a postat următorul mesaj, referindu-se la ministrul Cătălin Drulă și la directorul general Ștefan Paraschiv: ”Dacă și dă afară, și taie și din bani… trebuie să îi omorâm…la propriu”. Iulian Popescu l-a avertizat să nu mai spună așa ceva nici în glumă, pentru că sunt supravegheați.

Tot în acea perioadă, Ion Rădoi l-a contactat pe fostul ministru PSD al Transporturilor, Răzvan Cuc, ”acesta din urmă susținându-l în demersurile sale, sfătuindu-l să dea în judecată primăria pentru abuz și Metrorex pentru despăgubiri”, arată procurorii DNA.

Pe 26 martie 2021, circulația metroului din Capitală a fost blocată de un ”protest spontan” al unor reprezentanți ai sindicatului USLM desfășurat în stația Piața Unirii. Aceștia au coborât în tunel, pe calea de rulare, și au împiedicat pornirea trenurilor de pasageri.

Unitatea Sindicatul Liber Metrou (USLM) deține, în proporție de 100%, firma Sindomet Servcom SRL, care a avut contracte cu Metrorex pentru spațiile comerciale și pentru spațiile de publicitate de la metrou. De asemenea, firma sindicatului deține și un complex turistic în Bușteni, care oferă reduceri de 99% pentru angajații Metrorex care își fac concediile acolo.

”Sindomet Servcom SRL a avut două contracte cu Metrorex: unul pentru spațiile comerciale (expirat în 2018), prin care firma încasa 75%, și Metrorex doar 25% din valorificarea acestora. Și un contract pentru spațiile de publicitate (expirat din 2019), din care Sindomet încasa 53%, iar Metrorex doar 47%”, spunea ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, la acea vreme.

Așadar, toate profiturile provenite din reclamele de la metrou, chioșcuri și magazine ajungeau în procent mai mare la firma sindicatului condus de Ion Rădoi, nu în bugetul companiei Metrorex.

Ștefan Paraschiv, directorul de atunci al Metrorex, numit în funcție de Cătălin Drulă, dăduse ca termen-limită data de 2 aprilie pentru eliberarea spațiilor comerciale de la metrou, deținute de firma sindicatului. În replică, sindicatul a organizat „grevă spontană”.

Sursa: ziare.com


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare