„România Educată” proiectul de țară: Idealul prezentat de autorități față in față cu realitatea cutremurătoare
„România Educată” proiectul de țară: Idealul prezentat de autorități față in față cu realitatea cutremurătoare
Cum se reflectă proiectul „România Educată” prezentat de președintele în funcție în 2021? Din păcate, realitatea este departe de ideal.
În timp ce elitismul din domeniul educației dezbate consecințele dezastroase ale rezultatelor testelor PISA, copiii din România se confruntă cu școli lipsite de facilități elementare, precum toalete, canalizare și biblioteci, iar uneori, chiar cu clădiri care prezintă riscuri pentru viața lor.
Tragedia recentă petrecută la internatul Liceului Tamași Aron din Odorheiu Secuiesc, cu un elev pierdut și alți elevi răniți, a stârnit reacția președintelui Klaus Iohannis. Cu toate acestea, mesajul său, postat pe pagina personală de Facebook, încheie cel de-al doilea mandat cu o notă cinică. Aceasta, întrucât angajamentele din proiectul său cheie, „România Educată”, nu par să fi adus îmbunătățiri semnificative.
Conform raportului din 2021 al proiectului „România Educată”, din cele aproximativ 18.000 de școli la nivel local, condițiile de învățare sunt puternic influențate de diferențele de dotări și infrastructură. Bibliotecile lipsesc în 60% dintre școlile rurale, comparativ cu doar 20% în mediul urban, iar laboratoarele sunt absente în 72% din școlile secundare rurale și în 30% din cele urbane.
Realitatea cutremurătoare a infrastructurii școlare din România se reflectă în cifrele alarmante prezentate în raport. Peste 42% dintre clădirile școlare se află în zone cu risc seismic ridicat, iar aproximativ 4.200 de școli nu au grupuri sanitare în incinta lor. Aproape 10% dintre unitățile de învățământ primar și secundar nu dispun de acces la un sistem de canalizare adecvat, iar doar 15% dintre clădiri au grupuri sanitare pentru persoanele cu dizabilități.
Citește și: Anul școlar 2024-2025: Profesorii vor putea rămâne titulari până la 70 de ani. Proiectul, pus în consultare publică de Ministerul Educației
În ciuda acestor certitudini, mulți sunt uimiți atunci când România obține rezultate dezamăgitoare la testele PISA. Rezultatele medii ale elevilor români sunt în partea de jos a clasamentelor europene, subliniind discrepanțele dramatice dintre condițiile de învățare și cerințele de dezvoltare a competențelor critice
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Vești proaste pentru români, din partea BNR: În trimestrul III 2025, inflația va exploda. Economia stagnează, consumul încetinește
Vești proaste pentru români, din partea BNR: În trimestrul III al anului 2025, inflația va exploda. Economia stagnează, consumul va încetini Pe fondul expirării schemei de plafonare a prețului la energie și a majorării cotelor TVA și a accizelor, rata anuală a inflației va explida în trimestrul III al anului 2025. Rata anuală a inflației […]
România pierde anual aproape 12 miliarde de euro din cauza cotei unice de impozitare. Avertismentul unui fost ministru al Muncii
România pierde anual aproape 12 miliarde de euro din cauza cotei unice de impozitare. Avertismentul unui fost ministru al Muncii Prin menținerea cotei unice de impozitare, România pierde 11,8 miliarde de euro anual, a avertizat joi, 7 august 2025, fostul ministru al Muncii, deputatul social-democrat Marius Budăi. Potrivit acestuia, „România are nevoie de impozitarea progresivă” […]
Contribuțiile CAS și CASS în 2025 pentru PFA-uri: Care sunt pragurile și termenele-limită
Taxele CAS și CASS pentru PFA în 2025: ce praguri trebuie atinse și până când se plătesc la ANAF Persoanele fizice autorizate (PFA) vor continua să reprezinte în 2025 o opțiune accesibilă pentru desfășurarea activităților economice independente, însă acest statut vine cu obligații fiscale clare, în funcție de tipul de impozitare ales: în sistem real […]