Rămâi conectat

Actualitate

Reguli în ziua votului la urne: Acces prioritar pentru alegătorii febrili sau cu simptome respiratorii

Publicat

în

Cetăţenii cu drept de vot care se vor afișa duminică la urne trebuie să respecte măsurile de protecţie sanitară în contextul pandemiei de COVID-19, scrie Agerpres.

Autorităţile au instituit măsuri care privesc accesul şi fluxul alegătorilor în sediul secţiei de votare, dar şi exercitarea propriu-zisă a dreptului de a alege.

Acces prioritar pentru persoanele cu risc mare de îmbolnăvire
Persoanele cu risc mare de îmbolnăvire pot solicita acces prioritar în localul de vot, iar în cazul în care un alegător prezintă simptome respiratorii evidente sau este febril va fi organizat accesul prioritizat al acestuia la urne.

Electrica Furnizare Discount

Accesul alegătorilor în sediul secţiei de votare se va face eşalonat spre a evita aglomerările din interiorul acestuia. Alegătorii sunt obligaţi să poarte masca de protecţie şi să îşi dezinfecteze mâinile la intrarea în sediul secţiei de votare şi la ieşirea din acesta.

În situaţia în care se formează aglomerări la intrarea în sediile secţiilor de votare, personalul de pază va asigura distanţarea de minimum un metru între persoane. Persoanele care prezintă un risc crescut de a dezvolta o formă gravă de COVID-19 (de exemplu vârsta de peste 65 de ani, persoane ce se declară cu diabet zaharat sau alte boli cronice, persoane cu imunitate deficitară) pot solicita acces prioritar în localul de vot. Accesul va fi dispus de preşedinţii birourilor electorale ale secţiilor de votare prin măsuri organizatorice.

Distanţarea de minimum un metru poate fi asigurată şi prin marcarea acesteia între persoanele ce aşteaptă în curtea sau în faţa sediului secţiei de votare. Este recomandabil ca şi în curtea sau în faţa sediului secţiei de votare alegătorii să poarte masca de protecţie, astfel încât să acopere nasul şi gura, precizează autorităţile.

La intrarea în sediul secţiei va fi organizat un filtru, asigurat de personalul tehnic al birourilor electorale ale secţiilor de votare desemnat, dotat cu termometru, materiale de protecţie sanitară şi flacon cu dezinfectant, iar alegătorii vor fi supuşi unui triaj observaţional și le va fi măsurată temperatura cu ajutorul unui termometru noncontact.

Dacă nu sunt evidenţiate temperatura de peste 37,3 grade C şi/ sau simptome respiratorii evidente (de exemplu tuse, rinoree, dificultăţi în respiraţie), alegătorul îşi va dezinfecta mâinile, va intra în sediul secţiei de votare, păstrând distanţa de minimum un metru faţă de celelalte persoane şi evitând atingerea pe cât posibil a suprafeţelor. În cazul în care un alegător nu dispune de masca de protecţie, acestuia i se va pune la dispoziţie una, pe care o va purta pe tot parcursul prezenţei în interiorul sediului secţiei de votare şi în localul de vot.

În cazul în care un alegător prezintă simptome respiratorii evidente (de exemplu tuse, rinoree, dificultăţi în respiraţie) sau este febril (este depistat cu temperatura de peste 37,3 grade C), personalul tehnic al birourilor electorale ale secţiilor de votare va organiza accesul prioritizat al acestuia în localul de vot astfel:

– alegătorul va purta mască, astfel încât să acopere nasul şi gura, şi va fi menţinut la distanţă de celelalte persoane în exteriorul sediului secţiei de votare;

– se va identifica rapid numărul secţiei de votare la care alegătorul este arondat şi va fi anunţat preşedintele biroului electoral al secţiei de votare de existenţa cazului unui alegător ce necesită acces prioritizat;

– în localul de vot se vor face pregătirile necesare, astfel încât respectivul alegător să stea cât mai puţin timp în interiorul acestuia;

– alegătorul îşi va dezinfecta mâinile la intrarea în sediul secţiei de votare;

– va fi condus în interiorul sediului secţiei de votare până la intrarea în localul de vot, evitând contactul fizic cu suprafeţele sau cu alte persoane;

– după îndeplinirea cu celeritate a formalităţilor prevăzute de lege, alegătorul va vota în cabina de vot care este mai apropiată de intrarea în local;

– după finalizarea procedurilor de votare prevăzute de lege, alegătorul va fi condus în afara sediului secţiei de votare;

– cabina de vot va fi dezinfectată prin ştergerea suprafeţelor prin pulverizare cu un dezinfectant pe bază de alcool şi prin ştergere cu o lavetă curată ce va fi aruncată după folosire; acolo unde este posibil, după primul alegător febril şi/ sau cu simptome respiratorii, cabina va fi rezervată până la sfârşitul zilei de votare doar alegătorilor febrili şi/ sau cu simptome respiratorii;

– alegătorului i se va recomanda purtarea măştii de protecţie până la domiciliu, evitarea transportului în comun, contactarea medicului de familie sau a serviciului 112, după caz;

– în cazul în care starea medicală a alegătorului este deteriorată, se va contacta serviciul 112, iar acesta va fi izolat într-o sală separată, evitând contactul cu alţi alegători sau cu alte persoane, şi va fi supravegheat până când va fi preluat de personalul medical.

Acces eșalonat în sala de vot

Accesul alegătorilor în localul de vot se va face eşalonat, astfel încât în sala unde se votează să nu fie prezenţi, în acelaşi timp, mai mult de 5 alegători şi să se respecte distanţarea de minimum un metru între persoane.

Alegătorii sunt obligaţi să poarte masca de protecţie, astfel încât să acopere nasul şi gura, şi să îşi dezinfecteze mâinile la intrarea în localul de vot şi la ieşirea din acesta.

Potrivit ordinului emis de ministrul Sănătăţii şi cel al Afacerilor Interne, alegătorul va fi instruit să poziţioneze actul de identitate sau documentul de identitate în suportul terminalului informatic, astfel încât datele sale de identificare să poată fi preluate în Sistemul informatic de monitorizare a prezenţei la vot şi de prevenire a votului ilegal – SIMPV; dacă acest lucru nu este posibil, operatorul de calculator va realiza această procedură, după care îşi va dezinfecta mâinile prin aplicarea unei soluţii dezinfectante pe baza de alcool sau va schimba mănuşile.

În vederea identificării de către operatorul de calculator şi de către membrii biroului electoral al secţiei de votare, alegătorul va fi instruit să îşi îndepărteze pentru scurt timp masca spre a fi identificat, la o distanţă de minimum 1,5 metri faţă de operatorul de calculator şi membrii biroului electoral al secţiei de votare; după identificare, alegătorul îşi va repoziţiona masca, astfel încât să acopere nasul şi gura.

Alegătorul se va îndrepta către biroul sau banca la care se află membrul biroului electoral al secţiei de votare care îi va prelua semnătura în lista electorală şi va poziţiona actul de identitate sau documentul de identitate, după caz, pe biroul sau banca respectivă, astfel încât atingerea acestuia de către membrii biroului electoral al secţiei de votare să nu fie necesară.

Totodată, se va evita contactul fizic cu membrii biroului electoral al secţiei de votare în timp ce alegătorul semnează în lista electorală, la preluarea buletinelor de vot şi a ştampilei cu menţiunea ”Votat”. Pe cât posibil, buletinele de vot, ştampila şi pixurile ce vor fi utilizate de către alegători pentru semnare vor fi dispuse astfel încât alegătorul să le poată prelua singur, fără a avea contact direct cu membrii biroului electoral, sub supravegherea şi la indicaţia acestora.

Dacă alegătorul şi-a dezinfectat mâinile la intrarea în localul de vot şi a purtat masca de protecţie pe durata staţionării în localul de vot, ştampila cu menţiunea ”Votat”, buletinele de vot, pixul şi documentele atinse vor fi considerate necontaminate.

După exercitarea dreptului de vot, alegătorul îşi va aplica singur, la indicaţia şi sub supravegherea membrilor biroului electoral al secţiei de votare, timbrul autocolant ori ştampila cu ”Votat”, după caz, pe actul de identitate sau documentul de identitate.

Patru buletine de vot pentru fiecare alegător

La urne, fiecare alegător va primi patru buletine de vot: unul pentru primar, unul pentru consiliul local, unul pentru consiliul judeţean şi unul pentru preşedintele consiliului judeţean.

În Bucureşti, fiecare votant va primi patru buletine de vot: unul pentru primarul de sector, unul pentru consiliul local al sectorului, unul pentru primarul general al municipiului Bucureşti şi unul pentru Consiliul General.

Alegătorii votează separat, în cabine închise, aplicând ştampila cu menţiunea ”Votat” în patrulaterul care cuprinde lista de candidaţi sau numele candidatului pe care îl votează.

După ce a votat, alegătorul îndoaie buletinele de vot astfel încât pagina albă care poartă ştampila de control să rămână în afară şi introduce fiecare buletin de vot în urna corespunzătoare.

Îndoirea greşită a buletinului de vot nu atrage nulitatea votului, dacă secretul votului este asigurat.

În cazul în care buletinul de vot se deschide în aşa fel încât secretul votului nu mai este asigurat, acesta se anulează şi se dă alegătorului, numai o singură dată, un nou buletin de vot, făcându-se menţiune despre aceasta în procesul-verbal al operaţiunilor de votare.

Alegătorul restituie preşedintelui ştampila cu menţiunea ”Votat”, care se aplică pe actul de identitate, menţionând şi data scrutinului. În cazul celor care votează pe baza cărţii de identitate, pe versoul acesteia se aplică un timbru autocolant cu menţiunea ”Votat” şi data scrutinului.

În situaţia în care alegătorul, din motive bine întemeiate, constatate de către preşedintele biroului electoral al secţiei de votare, nu poate semna în lista electorală, preşedintele face o menţiune în lista electorală, confirmată prin semnătura sa şi a încă unui membru al biroului electoral.

De asemenea, persoana care, din motive temeinice, constatate de preşedintele biroului electoral al secţiei de votare, nu poate să voteze singură are dreptul să cheme în cabina de votare, în scopul de a o ajuta, un însoţitor ales de ea. Acesta nu poate fi din rândul persoanelor acreditate, al membrilor biroului electoral al secţiei de votare sau al candidaţilor.

sursa: digi24.ro

Publicitate

Actualitate

Angajaţii din sistemul de asistenţă socială ar putea să se testeze pe banii lor dacă nu doresc să se vaccineze: Ce a spus Ministrul Muncii

Publicat

în

Angajaţii din sistemul de asistenţă socială ar putea să se testeze pe banii lor dacă nu doresc să se vaccineze: Ce a spus Ministrul Muncii

Raluca Turcan, ministrul Muncii şi Protecţiei Sociale, a declarat, vineri, într-o conferinţă de presă că angajaţii din sistemul de asistenţă socială se vor testa pe banii lor dacă nu doresc să se vaccineze, fără să aibă contraindicaţii de la medicul de familie.

„Am propus, ca Minister al Muncii, ca personalul angajat din sistemul de asistenţă socială, public sau privat, să prezinte, dacă interacţionează cu beneficiari, o dovadă fie a vaccinării, fie a trecerii prin boală, fie o contraindicaţie de la medicul de familie. Dacă nu doresc să se vaccineze, fără să aibă contraindicaţii de la medicul de familie, atunci testarea se realizează pe banii angajaţilor. E o propunere pe care noi am făcut-o cu un singur raţionament, şi anume apărarea sănătăţii persoanelor care se află în situaţii dificile. Vorbim de copii, persoane cu dizabilităţi şi vârstnici. Mai mult decât atât, în sistemul de stat, statul plăteşte oameni ca persoanele acestea să fie sprijinite. Ar fi o lipsă de responsabilitate din partea noastră ca tocmai oameni care sunt plătiţi de stat să aibă grijă de sănătatea beneficiarilor să fie cei care îi pun pericol. Am primit comentarii de la Ministerul Justiţiei că ar fi nevoie de un proiect de lege şi atunci am transformat Ordonanţa de Urgenţă în proiect de lege şi aici avem nişte rigori de timp pe care trebuie să le respectăm: un număr de zile în transparenţă pentru ca, apoi, să fie adoptat de Guvern”, a declarat Turcan.

Întrebată dacă susţine vaccinarea obligatorie, ministrul Muncii a spus că trebuie să existe responsabilitate atât personală, cât şi mai ales pentru cei din jur.

Electrica Furnizare Discount

„Eu cred că oamenii trebuie să valorifice la maximum acest atu uriaş pe care îl avem, acela de acces gratuit, în orice moment, la vaccinare. Dacă nu facem lucrul acesta, nu punem în pericol doar viaţa celor care nu accesează vaccinarea, ci pur şi simplu viaţa tuturor celor din jur. Uitaţi-vă la mutaţiile pe care le-a suferit virusul, la amploarea valului 4 şi cred că fiecare om cu responsabilitate şi pentru propria persoană, dar mai ales pentru cei din jur ar trebui să acceseze vaccinarea”, a subliniat ministrul de resort.

Ministrul Muncii, Raluca Turcan, a avut, vineri, la sediul Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială (ANPIS), o întâlnire prin videoconferinţă cu directorii agenţiilor judeţene pentru plăţi şi inspecţie socială pe tema Legii consumatorului vulnerabil.

Sursa: stiripesurse.ro

Citește mai mult

Actualitate

Ministrul de Finanțe: Se pregătesc o serie de măsuri prin care vor fi scăzute taxele și vor crește veniturile mici

Publicat

în

Ministrul de Finanțe: Se pregătesc o serie de măsuri prin care vor fi scăzute taxele și vor crește veniturile mici

Se pregătesc o serie de măsuri prin care vor fi scăzute taxele și vor crește veniturile mici, susține ministrul de Finanțe, Dan Vîlceanu. De asemenea, se pregătește un pachet de măsuri pentru a elimina excepțiile de la taxare, pentru că sunt foarte mulți oameni care nu plătesc diferite contribuții.

„Este foarte important să reușim să ținem salariații în România, să nu plece în alte țări. Și, dacă e posibil, să și aducem românii acasă în România. Este important, din perspectiva noastră, a Ministerului de Finanțe, să găsim variante prin care nici antreprenorul, nici firmele să nu fie afectate foarte tare, dar și salariații să primească un venit mai mare. Da, luăm în considerare și o scădere a taxării muncii în România, coroborată cu alte instrumente pe care le putem pune în practică, astfel încât salariile mici să crească, iar antreprenorii totuși să simtă că pot susține aceste creșteri.

Luăm în calcul o reducere a taxelor pentru că sunt și oameni care nu câștigă salariul minim pe economie, ci prestează o muncă înalt calificată și sunt cei mai dispuși să fie recrutați de firme din afară. Tocmai de aceea gândim, într-adevăr, o creștere a veniturilor mici, a salariilor mici, dar și în zona de venituri mari trebuie să avem foarte mare grijă.

Electrica Furnizare Discount

Ne dorim să venim cu acest plan de creștere a salariilor pe următorii, de exemplu, patru ani. Să știm în fiecare an ce se întâmplă, cu cât va crește salariul minim, care este nivelul de taxe reduse în fiecare an pe care-l putem susține, astfel încât să nu afectăm consolidarea bugetară, și, concomitent cu asta, să începem și o eliminare a excepțiilor de la taxare. Cel mai tare ne interesează în zona de contribuții eliminarea excepțiilor, pentru că sunt foarte multe categorii de salariați care nu plătesc contribuții la sănătate, de exemplu.”, a spus Dan Vîlceanu, într-un interviu acordat Profit.ro.

Sursa: stiripesurse.ro

Citește mai mult

Actualitate

Școala și grădinița din Ocoliș, în MARE nevoie de ajutor, din partea autorităților: Achiziționarea de echipament educațional și mobilier, precum și reparații, necesare pentru copii

Publicat

în

Inundațiile care au devastat localitățile din Munții Apuseni au lăsat în urma lor pagube însemnate, greu de reparat, fără o comunicare eficientă între autorități.

Școala și grădinița din comuna Ocoliș au fost și ele victime ale furiei naturii, iar copiii și profesorii au nevoie de sprijin sub formă de echipament educațional, mobilier și lucrări de reparație.

„Inundațiile din luna iulie 2021 au afectat mai multe gospodării din comuna Ocoliș, județul Alba, iar în urma revărsării apelor s-au creat pagube inclusiv la școală și la grădiniță. Soarta a fost potrivnică oamenilor de aici, dar și preșcolarilor și elevilor care, din păcate, nu mai învață în aceleași condiții care oricum nu erau bune.

Electrica Furnizare Discount

În cazul școlii, au fost inundate holul, arhiva și baia și au fost distruse gardul și pardoseala, iar în cazul grădiniței, a fost inundat holul și sala.

Au fost efectuate o serie de lucrări pentru remedierea pagubelor, precum: decolmatarea nămolului și a aluviunilor din curtea școlii, curățenie în incinta instituțiilor de învățământ, s-a refăcut gardul, iar în această perioadă se montează lambriuri din PVC pe pereții unde a căzut tencuiala din cauza infiltrării apei.

S-a primit o sumă de bani de la Guvern care nu a fost îndestulătoare pentru satisfacerea tuturor necesităților. Pentru desfășurarea în bune condiții a actului de educație timpurie și actului școlar sunt necesare achiziționarea de echipament educațional, mobilier școlar, montarea de parchet și mochetă pentru grădiniță.

Informațiile de mai sus au fost furnizate în baza unei solicitări scrise, a consilierului județean, Corneliu Mureșan, adresată Primăriei Ocoliș.

Astfel, pentru buna desfășurare a procesului de educare și învățare, vă solicităm să aprobați cererea noastră și să dispuneți acordarea de asistență de specialitate în vederea elaborării unui proiect de hotărâre ce are ca scopul încheierii unui acord de asociere între UAT – Comuna Ocoliș prin Consiliul local al comunei Ocoliș și UAT – județul Alba, prin Consiliul Județean Alba pentru realizarea în comun a obiectivului de investiții ”Sprijin pentru grădiniță și școală”.

Vă asigurăm de întreg sprijinul nostru și avem convingerea că și Primăria Ocoliș, în subordinea căreia se află instituțiile de învățământ, are aceeași disponibilitate în privința colaborării și va depune toate diligențele necesare pentru ca sprijinul financiar care poate fi oferit de către CJ Alba să fie folosit în interesul direct al preșcolarilor, elevilor, părinților, dascălilor.”, se arată în  cererea semnată de grupul consilierilor județeni ai PSD Alba.

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare