Regulamentul de delegare a serviciului de taximetrie din Alba Iulia a fost aprobat
*Taximetriștii au plecat mulțumiți de la ședința de Consiliu Local
Consilierii locali din Alba Iulia au dezbătut astăzi, pentru a doua oară, proiectul de hotărâre privind aprobarea Regulamentului, a Caietului de sarcini și a Contractului de delegare a gestiunii pentru serviciul de transport persoane în regim de taxi.
Dacă la prima întâlnire pe această temă nu s-a putut ajunge la un consens din cauză că unii consilieri au venit la ședință nepregătiți să facă față multiplelor nemulțumiri exprimate de taximetriștii prezenți, de această dată, după negocieri între părți care s-au desfășurat la Comisia Juridică, proiectul ”a trecut” cu mai multe amendamente iar taximetriștii au plecat oarecum împăcați.
În urma aprobării amendamentelor se vor face următoarele modificări în Regulament: punctajul acordat pentru departajarea solicitanților va fi între 0 și 10 (art.17 (4) din regulament); pentru ”gradul de protecție al pasagerilor” se vor acorda 10 puncte pentru mașinile care au 8 airbag-uri, 8 puncte pentru 6 airbag-uri, 6 puncte pentru 4 airbag-uri, 4 puncte pentru 2 airgab-uri, 1 punct pentru 1 airbag și 0 pentru mașinile fără airbag (art. 17 (4) lit.E); atât vehiculele aflate în proprietate cât și cele deținute în leasing vor primi câte 4 puncte (art. 17 (4) lit.F); autorizația taxi se eliberează de către autoritatea de autorizare pe o perioadă de 5 ani cu posibilitate de prelungire, la cerere conform legii 38/2003 cu modificările și completările ulterioare (art.19).
Singura problemă care nu a putut fi rezolvată a fost solicitarea ca numărul de autorizații să crească de la 240 la 259 (numărul maximal de locuri permis de lege în funcție de numărul de locuitori), făcută de un proprietar de firmă de taximetrie care a motivat că, dacă majoritatea autorizațiilor vor fi prelungite, vor rămâne prea puține locuri pentru cei care s-au pregătit să participe la licitație și și-au achiziționat mașini noi pe care nu le vor putea folosi. Acestuia i s-a explicat că în acest sens a fost luată deja o hotărâre, în anul 2011, iar conform legii, aceasta se aplică timp de 5 ani.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Politică Administrație
VIDEO | Lucrările de reabilitare la Parcul Primăriei Sebeș, se apropie cu pași rapizi de finalizare: Care sunt schimbările principale
Lucrările de reabilitare la Parcul Primăriei Sebeș, se apropie cu pași rapizi de finalizare: Care sunt schimbările principale Parcul Primăriei Sebeș se află într-un amplu proces de modernizare și reabilitare, iar lucrările se apropie cu pași rapizi de finalizare Printre intervenții se numără: revitalizarea spațiilor verzi, reprofilarea aleilor, montarea de mobilier urban și refuncționalizarea fântânii […]
FOTO | Investiție de peste 11 milioane de lei în două grădinițe din Alba Iulia: ,,Un mediu mai sănătos, mai eficient și mai prietenos”. Lucrările efectuate
Investiție de peste 11 milioane de lei în două grădinițe din Alba Iulia: ,,Un mediu mai sănătos, mai eficient și mai prietenos”. Lucrările efectuate Recepția lucrărilor realizate în cadrul proiectului „Creșterea eficienței energetice și gestionarea inteligentă a energiei în clădirile publice cu destinație unități de învățământ – Grădinița cu Program Prelungit nr. 12” a avut […]
Proiectele de hotărâre pentru înființarea Alba Iulia Transport Local SRL și a studiului care propune reorganizarea transportului în municipiu, aprobate
Proiectele de hotărâre pentru înființarea Alba Iulia Transport Local SRL și a studiului care propune reorganizarea transportului în municipiu, aprobate În Ședința ordinară a Consiliului Local Alba Iulia de astăzi, miercuri, 26 noiembrie 2025, consilierii au aprobat proiectele denumite ,,Proiect de hotărâre privind înființarea Societății ALBA IULIA TRANSPORT LOCAL SRL” și Proiect de hotărâre privind […]
