Rămâi conectat

Actualitate

Recomandările UNICEF pentru noul an școlar: Gândiți-vă ce puteți face pentru a sprijini elevii vulnerabili, cu afecțiuni medicale preexistente și cu risc sporit de a contracta virusul

Publicat

în

UNICEF recomandă o atenție sporită la nevoile copiilor vulnerabili, care au probleme medicale și pentru care contactarea noului coronavirus ar putea fi destul de problematică privind sănătatea, informarea adecvată și din surse oficiale făcută constant și pe înțelesul copiilor, în funcție de vârsta lor, și o educație pentru igienă corectă, făcută zilnic atât la școală cât și acasă. Acestea sunt o parte din recomandările organizației UNICEF pentru consolidarea comunicării dintre școli și părinți.

1. Aflați care sunt nevoile de comunicare

Discutați cu părinții despre informațiile de care au nevoie, legate de COVID-19. Întrebați-i cum preferă să primească informația și cu ce frecvență. Întrebați-i de ce fel de sprijin au nevoie ei și copiii pentru a se simți în siguranță la școală. Rezultatele acestor discuții pot fi folosite pentru a personaliza comunicarea, instrumentele și abordările necesare pentru a spori implicarea părinților și pentru a răspunde așteptărilor lor și ale copiilor.

Electrica Furnizare Discount

2. Folosiți cele mai potrivite canale de comunicare

Pentru ca mesajele să ajungă la toate familiile, cel mai bine este să folosiți cât mai multe canale de comunicare posibil. Nu toți părinții pot fi abordați în același fel și nu toți vor interacționa în aceeași măsură. Alte lucruri pe care le puteți lua în calcul când hotărâți ce platforme/metode folosiți sunt urgența mesajului și cât de repede se poate schimba situația vizată. O atenție deosebită trebuie acordată comunicării mesajelor către familiile cele mai vulnerabile.

Printre canalele pe care le puteți folosi în comunicarea cu părinții se numără:

ședințe sau discuții cu părinții în mediul online (Zoom, Skype, etc);
apeluri telefonice;
grupurile de mesaje (Whatsapp);
E-mail;
site-ul web al școlii sau platforma unde se desfășoară cursurile online;
platformele online de socializare (Facebook).
Este important să transmiteți aceste mesaje ambilor părinți, chiar dacă de obicei comunicarea are loc doar cu mama sau tatăl copilului.

3. Comunicați clar și coerent

Este important să comunicați în mod sistematic cu părinții, nu numai la nevoie. În felul acesta se va crea un mecanism clar, comunicarea va fi așteptată, iar părinții se vor simți încurajați să participe și să se implice mai mult în viața școlară a copiilor lor. Comunicarea poate merge dincolo de COVID-19, dar subiectul coronavirusului va fi punctul esențial al consolidării comunicării. De asemenea, este important ca școlile să se asigure că toți părinții și elevii, inclusiv cei mai vulnerabili, pot avea acces la informațiile esențiale prin transmiterea unor informații adaptate nivelului de dezvoltare al copiilor și accesibile tuturor elevilor, inclusiv celor cu dizabilități.

Comunicarea privind COVID-19 cu părinții și elevii poate include:

Informații actualizate privind situația COVID-19 și măsurile luate pentru a reduce riscurile la care sunt expuși elevii.

Acțiunile așteptate din partea părinților și elevilor.

Sfaturi privind bunele practici de sănătate și igienă. Promovarea măsurilor zilnice de protecție, detalierea metodelor prin care poate fi oprită răspândirea COVID-19.

Persoanele pe care le pot contacta în cazul în care au întrebări sau îngrijorări referitoare la COVID-19.

Informații corecte despre numărul de persoane infectate în școală, în rândul elevilor și personalului și soluțiile propuse pentru a evita alte infecțiile.

Recomandări pentru a evita împovărarea și stresul (de exemplu, a lua pauze de la urmărirea, citirea și ascultarea știrilor privind veștile despre COVID-19).

Promovarea unei alimentații sănătoase, a exercițiilor fizice, a unui somn adecvat și alocarea de timp pentru momentele de relaxare.

Recomandarea de a vorbi cu persoanele de încredere despre îngrijorările lor și despre cum se simt.

Informații despre cum pot părinții să susțină învățarea.

Informații privind schimbările apărute în curriculum și în programul școlar.

Informații despre sprijinul psihologic oferit de școală.

Recomandarea de a vaccina copiii potrivit schemei naționale de imunizare.

Informații despre măsurile luate pentru ca elevii cu afecțiuni medicale preexistente să își poată continua educația (online sau în școli).

Informații despre mecanismele existente de comunicare a îngrijorărilor lor către personalul didactic, inclusiv invitarea părinților la întâlnirile în care își pot exprima opiniile și prioritățile.

Încurajarea părinților de a crea grupuri de părinți unde să discute dificultățile și îngrijorările pe care le au.

4. Folosiți un ton adecvat

Ascultați-i pe părinți și adresați-le întrebări pentru a le înțelege mai bine comportamentul, îngrijorările, percepțiile și acțiunile de prevenire a răspândirii noului coronavirus.

Folosiți un ton cald și pozitiv, fie că transmiteți mesaje prin email, SMS sau în persoană, fiți deschiși și optimiști și oferiți încurajări.
Comunicați des, asigurați-vă că puteți comunica în mod regulat, identificați împreună cu familiile o abordare fezabilă pentru a comunica și informa.

Cultivați sentimentul de încredere. Este esențial pentru părinți să poată avea încredere în cadrele didactice. Când discutați cu părinții, asigurați-vă că aceștia au încrederea în confidențialitatea comunicării și că principalul scop este acela de a asigura interesul suprem al elevilor.

Nu există o rețetă general valabilă în materie de comunicare părinte-cadru didactic. Identificați instrumentele de comunicare adecvate fiecărei familii și folosiți-le. În unele cazuri, va fi nevoie de o combinație de instrumente/abordări pentru a vă asigura că ajungeți la fiecare familie.Trebuie să aveți în vedere că familiile vin din contexte diferite și au convingeri diverse.
Puneți-i în valoare pe părinți implicându-i în educația copiilor și recunoscându-le implicarea.

5. Încurajați părinții să vorbească cu dumneavoastră

Este esențial să creați mecanisme de feedback clare și accesibile pentru familii astfel încât acestea să își poată exprima opiniile, îngrijorările și așteptările. Odată ce aceste mecanisme au fost stabilite, asigurați-vă că funcționează, pentru a păstra nivelul de încredere și implicare.

Subliniați faptul că familiile trebuie să informeze școala și autoritățile medicale în situația în care un membru al familiei a fost infectat și că ar trebui să nu lase copilul la școală; evidențiați faptul că școlile vor oferi susținerea necesară atunci când copilul rămâne acasă, evitând stigmatizarea celor care au fost diagnosticați cu COVID-19. Profitați de întâlnirile (online) părinți-cadre didactice și de alte mecanisme pentru a promova distribuirea informațiilor. Încurajați părinții să comunice des și deschis cu școala, repetându-le că școlile vor să asculte părerea lor.

6. Afișați mesaje în locuri cu vizibilitate maximă pentru elevi

Este importantă transmiterea informațiilor privind COVID-19 prin toate mijloacele și în toate formele posibile. Mesajele pot fi afișate sub formă de postere, în toalete, la intrare, în sălile de clasă și în alte locuri vizibile. Asigurați-vă că informațiile transmise sunt adaptate nivelului de dezvoltare al copiilor și accesibile tuturor elevilor, inclusiv celor cu dizabilități. Dacă școlile se închid, folosiți canale de comunicare online pentru a ajunge la elevi.

7. Ajungeți la elevii și familiile vulnerabile

Gândiți-vă ce puteți face pentru a sprijini elevii vulnerabili, elevii cu afecțiuni medicale preexistente și elevii cu risc sporit de a contracta virusul. Asigurați-vă că elevii se simt sprijiniți și știu că joacă un rol important în comunitatea școlară.

sursa: edupedu.ro

Publicitate

Actualitate

Florin Roman se apără în scandalul plagiatului: „Și-au propus să îmi găsească nod în papură”

Publicat

în

Florin Roman se apără în scandalul plagiatului: „Și-au propus să îmi găsească nod în papură”

Ziarul Libertatea susține că a găsit, la Timișoara, un suport de curs identic și apărut cu cinci ani înainte de disertația de master a ministrului Digitalizării, Florin Roman. De asemenea, reprezentanţii USR spun că Florin Roman „şi-a plagiat lucrarea de masterat şi a minţit că a scris o carte” și îi cer demisia. Ministrul se apără și spune că acuzația de plagiat nu este fondată în cazul său.

„Plagiat înseamnă sa îți asumi parțial sau integral o lucrare științifică ceea ce nu am făcut niciodată. Drept urmare, acuzația de plagiat la adresa mea e nefondata.

Într-o lucrare de dizertație, de acum 10 ani, am inclus o parte din suportul de curs, pus la dispoziția studenților. La finalul dizertației, am inclus bibliografia folosită. Consider însă că orice aș spune pe acest subiect, inclusiv faptul ca profesorul Paraschiv confirmă că fost o lucrare bună, nu are nicio relevanță pentru cei care și-au propus să îmi găsească nod în papură/ să susțină o campanie de denigrare a mea/ sa dovedească fapte de care nu mă fac vinovat.

Electrica Furnizare Discount

CITEȘTE ȘI: Dacian Cioloș solicită DEMITEREA de „urgență” a lui Florin Roman, din cauza PLAGIATULUI: „Nu vă bateţi joc de comunitatea cercetătorilor români”

Aceasta e ultima mea intervenție pe acest subiect. Am lucruri mult mai importante de făcut decât sa răspuns la acuzații nefondate”, a spus Florin Roman.

Zilele trecute ministrul spunea că e supus presiunilor din toate părțile. Florin Roman a precizat că a fost amenințat inclusiv că familia să o să fie vizată: „Da, mi s-a spus să am mare grjă că cineva s-ar putea să meargă să discute cu fetița mea, să-mi abordeze … Deocamdată eu nu duc la chestiuni de genul ăsta, nu cred în ele și nu vor avea niciun rezultat”, a spus Roman.

Sursa: stiripesurse.ro

Citește mai mult

Actualitate

ACCIDENT rutier pe DJ 107 H, lângă Galda de Jos: Un pieton a fost LOVIT pe trecere de o mașină

Publicat

în

ACCIDENT rutier pe DJ 107 H, lângă Galda de Jos: Un pieton a fost LOVIT pe trecere de o mașină

La data de 8 decembrie 2021, în jurul orei 17.20, pe DJ 107 H, pe raza comunei Galda de Jos, un bărbat, de 31 de ani, din comuna Galda de Jos, în timp ce conducea un autoturism, a acroșat un bărbat, de 66 de ani, din comuna Berghin, care se deplasa, în calitate de pieton, pe marginea părții carosabile.

În urma accidentului rutier, pietonul a suferit leziuni corporale și a fost transportat la spital.

Atât conducătorul auto, cât și pietonul au fost testați cu aparatul etilotest, rezultatele fiind negative.

Electrica Furnizare Discount

Cercetările sunt continuate, sub aspectul săvârșirii infracțiunii de vătămare corporală din culpă.

Citește mai mult

Actualitate

Taxele pentru mașinile vechi și poluante ar putea fi MAJORATE. Ce spune ministrul Mediului

Publicat

în

Taxele pentru mașinile vechi și poluante ar putea fi MAJORATE. Ce spune ministrul Mediului

Tanczos Barna, ministrul Mediului, spune că în România sunt înmatriculate mai multe mașini second hand, în comparație cu cele noi. „Degeaba investim noi foarte mult şi venim din partea statului cu acest sprijin către cei care cumpără maşini noi, dacă pe partea cealaltă înmatriculările se fac la liber”, a declarat Barna, care a adăugat că anumite taxe ar putea fi majorate, pentru descurajarea acestui fenomen.

Tanczos Barna a spus că în continuare sunt mai multe maşini second hand înmatriculate în România decât maşini noi, deși a fost făcut un efort financiar uriaș de statul român pentru a implementa Rabla Clasic și Rabla Plus.

„Degeaba investim noi foarte mult şi venim din partea statului cu acest sprijin către cei care cumpără maşini noi, dacă pe partea cealaltă înmatriculările se fac la liber.

Electrica Furnizare Discount

De aceea propun şi colegilor mei din coaliţie să avem în balanţă cele două măsuri: de stimul pentru maşinile noi şi de descurajare.

Descurajarea se face ori prin majorare de taxe, ori prin taxă nouă. Guvernul a spus că nu vom introduce taxe noi, rămâne varianta ca anumite taxe existente, în cazul maşinilor vechi şi foarte poluatoare, să fie majorate.”, a declarat ministrul Mediului, la B1 Tv.

El a afirmat că Guvernul poate creşte plafonul până la care pot fi impuse taxele locale pentru autovehicule poluante. În luarea unei astfel de decizii autorităţile trebuie să aibă în vedere că există categorii de persoane vulnerabile, care nu îşi permit achiziţionarea unei maşini mai scumpe, din cauza situaţiei financiare, iar acestea vor avea nevoie de „mai mult sprijin” din partea statului.

Tanczos a susţinut însă că există şi oameni care pot cumpăra un autoturism nou, dar care preferă să circule cu autovehicule înalt poluante care au motoare foarte puternice pentru că „nu vor să meargă cu o maşină nouă de altă categorie, pentru că este sub nivelul de reprezentare”.
Iancu Guda: Taxele mai mari nu sunt o problemă, dacă stimulezi un comportament sănătos pentru mediu

„Când vrei să stimulezi un comportament trebuie să vii cu programe de sprijin, discount-uri, dar și cu penalizare. Să vii cu taxe mai mari pe tot ce înseamnă proprietatea unei mașini, în special mașină veche, poluantă.

Cu cât e mai veche, cu atât taxa trebuie să fie mai mare.

Ideea de a crește taxele nu e neapărat o problemă, dacă stimulezi un comportament sănătos pentru mediu.

Nu orice taxa e bună, așa cum e cea de solidaritate, dar dacă ne gândim la protejarea mediului, e absolut esențial să fie și elemente pozitive, dar și negative.

Când cumperi o mașină trebuie să ai nevoie de ea, să ți-o permiți și să nu depășească 10% din avuția familiei”, a declarat Iancu Guda, realizatorul Emisiunii „Banii în Mișcare” – rubrică zilnică realizată și prezentată la Digi24.

Sursa: digi24.ro

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare