Reabilitarea și modernizarea drumului județean DJ 750C, de la Sălciua de Sus până la Teiuș: Undă verde din partea APM Alba
Reabilitarea și modernizarea drumului județean DJ 750C, de la Sălciua de Sus până la Teiuș: Undă verde din partea APM Alba
Agenția pentru Protecția Mediului (APM) Alba a dat undă verde pentru reabilitarea și modernizarea drumului județean DJ 750C: Sălciua de Sus (DN75) – Dealu Caselor – Valea Largă — Vale în Jos – Ponor – Râmeț – Valea Mănăstirii – Geoagiu de Sus – Stremț – Teiuș (DN1), din județul Alba.
Drumul judeţean DJ 750 C traversează localităţile: Sălciua de Sus, Dealu Caselor, Valea Largă, Vale în Jos, Ponor, Râmeţ, Valea Mănăstirii, Geoagiu de Sus, Stremţ şi Teiuş. Proiectul analizat propune reabilitarea şi modernizarea tronsoanelor drumului judeţean DJ 750C, pe traseul Sălciua de Sus (DN 75) – Dealu Caselor – Valea Largă – Vale în Jos – Ponor – Râmeţ – Valea Mănăstirii – Geoagiu de Sus – Stremţ – Teiuş (DN 1). Lucrările de reabilitare şi modernizare se vor realiza o lungime de aproximativ 38 km.
Prin modernizarea tronsoanelor de drum DJ 750C, se urmăreşte creşterea gradului de accesibilitate a zonelor rurale şi urbane situate în proximitatea reţelei TEN-T de bază prin modernizarea drumului judeţean DJ 750C pe traseul Sălciua de Sus (DN 75) – Dealu Caselor – Valea Largă – Vale în Jos – Ponor – Râmet – Valea Mănăstirii – Geoagiu de Sus – Stremt -Teiuş (DN 1).
Prin realizarea lucrărilor se va mări gradul de confort şi siguranţa pietonilor şi vehiculelor care circulă pe drumul judeţean
Reabilitarea şi modernizarea infrastructurii de transport pe o distanţă de 41,26 km din DJ 750C are scopul de a crea un cadru favorabil valorificării potenţialului turistic şi economic al zonei munţilor Apuseni.
Conform temei de proiectare se vor realiza lucrări asupra:
• Sistem rutier în parte carosabilă şi acostamente;
• Dispozitive de scurgere a apelor de suprafaţa (rigole/şanţuri, podeţe);
• Amenajarea acceselor la proprietăţi;
• Amenajarea drumurilor laterale;
• Lucrări conexe pentru siguranţa rutieră
Tronsonul 1 se regăseşte în intravilanul şi extravilanul UAT Sălciua şi UAT Ponor km 0+000 – km 14+095
Tronsonul 2 se regăseşte în intravilanul şi extravilanul UAT Teiuş, UAT Râmeţ şi UAT Stremţ, km 26+500 – km 50+511.
În secţiune transversală drumul reabilitat şi modernizat va avea următoarele caracteristrici:
Tronson 1
– lăţime platformă drum: 6 m
– lăţime parte carosabilă: 2 x (2-3,5 m)
– lăţime benzi de încadrare: 2 x 0,25 m
– lăţime acostamente: 2 x 0,75 m
– pantă transversală carosabil: 2,5% (pantă în acoperiş)
Tronson 2
– lăţime platformă drum: 8 m
– lăţime parte carosabilă: 2 x (2-3,5 m)
– lăţime benzi de încadrare: 2 x 0,25 m
– lăţime acostamente: 2 x 0,75 m
– pantă transversală carosabil: 2,5% (pantă în acoperiş)
Structură rutieră nouă:
- 4 cm beton asfaltic BA16 o 6 cm beton asfaltic deschis BAD22.4 o geocompozit antifisură
- 25 cm strat de fundaţie superior din piatră spartă o 30 cm strat de fundaţie inferior din balast o 10 cm strat de formă din balast
- Decapare sistem rutier existent/ sapatura in corpul drumului
- Acostamentele se vor realiza din balast 30 cm si piatră spartă 30 cm
Structură rutieră pentru ranforsare: – prevede pregătirea suprafeţei asfaltice în funcţie de tipul degradării identificat şi aşternerea următoarelor straturi (de jos în sus):
– beton asfaltic deschis 4 cm beton asfaltic BA16 sau BAPC 16
– beton asfaltic- 6 cm beton asfaltic deschis BAD22.4
Pentru scurgerea apelor pluviale se prevede:
– reprofilarea/pereerea şanţurilor, în funcţie de pantele de scurgere (13.266 m tronson 1+5.777 m tronson 2)
– execuţia de şanţuri noi acolo unde acestea lipsesc
– prevederea de podeţe/accese noi la proprietaţi Dn 400 mm, L = 5 m (108 tronson 1+ 693 tronson 2) şi de rigole carosabile (rigole acostament) la străzile laterale (494 m tronson 1+24.020 m tronson 2)
– execuţia de podeţe tubulare noi Dn 1000 mm (12 tronson I), precum şi înlocuirea podeţelor tubulare/dalate existente (66 tronson 1 + 84 tronson 2)
– execuţia de drenuri longitudinale şi transversale, în locurile unde este necesar
– continuitatea şanţurilor în dreptul intersecţiilor cu drumuri laterale va fi asigurată prin podeţe tubulare Dn 600 mm, L = 5 m (37 tronson 1 + 99 tronson 2).
Poduri
a) Pod peste râul Arieş la km 0+600 (tronson I)
b) Pod peste pârâul Valea Largă la km 1+983 (tronson I)
c) Podeţ peste pârâul Cheia (Valea Bucurului) la km 10+320 (tronson I)
d) Pod peste râul Geoagiu la km 32+270 (tronson II)
e) Pod peste râul Geoagiu la km 40+820 (tronson II)
f) Pod peste râul Geoagiu la km 43+520 (tronson II)
g) Pod peste râul Geoagiu la km 47+470 (tronson II)
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Ştirea zilei
Accident GRAV, între 4 mașini, pe autostrada A1 sensul Sebeș-Vâlcea: O persoană încarcerată și trafic BLOCAT total. A fost solicitat și elicopterul SMURD
Accident GRAV, între 4 mașini, pe autostrada A1 sensul Sebeș-Vâlcea: O persoană încarcerată și trafic BLOCAT total. A fost solicitat și elicopterul SMURD Un accident rutier grav a avut loc joi, în jurul orei 13.00, pe autostrada A1, la km 230, zona Veștem, pe sensul Sebeș – Valcea, cu 4 autovehicule implicate. Traficul este blocat […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 22 de ore
18 aprilie 1848: Are loc la Blaj prima adunare politică a românilor din Transilvania, pe Câmpia Libertăţii
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
15 aprilie: Ziua Mondială a Artei. Celebrarea recunoștinței față de contribuția artiștilor la îmbogățirea culturii și spiritualității universale
-
Ştirea zileiacum 2 zile
TRAGEDIE la Vințu de Jos: Primarul Petru Ioan Barbu a fost găsit spânzurat
-
Curier Județeanacum 4 zile
Coman Aurel Mihai este noul șef interimar al Poliției orașului Cugir
-
Ştirea zileiacum 3 zile
Colonelul Tudor Pașca a promovat concursul pentru ocuparea funcției de inspector-șef la Jandarmeria Alba
-
Actualitateacum 4 zile
Programe de finanțare pentru dezvoltarea companiilor din Regiunea Centru. Consultanța în accesarea fondurilor nerambursabile, un pas important în drumul spre succes