Rămâi conectat

Ştirea zilei

Reabilitarea și modernizarea drumului județean DJ 750C, de la Sălciua de Sus până la Teiuș: Undă verde din partea APM Alba

Ziarul Unirea

Publicat

în

Corneliu Mureșan - Locale 2024
Reabilitarea și modernizarea drumului județean DJ 750C, de la Sălciua de Sus până la Teiuș: Undă verde din partea APM Alba

Agenția pentru Protecția Mediului (APM) Alba a dat undă verde pentru reabilitarea și modernizarea drumului județean DJ 750C: Sălciua de Sus (DN75) – Dealu Caselor – Valea Largă — Vale în Jos – Ponor – Râmeț – Valea Mănăstirii – Geoagiu de Sus – Stremț – Teiuș (DN1), din județul Alba.

Drumul judeţean DJ 750 C traversează localităţile: Sălciua de Sus, Dealu Caselor, Valea Largă, Vale în Jos, Ponor, Râmeţ, Valea Mănăstirii, Geoagiu de Sus, Stremţ şi Teiuş. Proiectul analizat propune reabilitarea şi modernizarea tronsoanelor drumului judeţean DJ 750C, pe traseul Sălciua de Sus (DN 75) – Dealu Caselor – Valea Largă – Vale în Jos – Ponor – Râmeţ – Valea Mănăstirii – Geoagiu de Sus – Stremţ – Teiuş (DN 1). Lucrările de reabilitare şi modernizare se vor realiza o lungime de aproximativ 38 km.

Prin modernizarea tronsoanelor de drum DJ 750C, se urmăreşte creşterea gradului de accesibilitate a zonelor rurale şi urbane situate în proximitatea reţelei TEN-T de bază prin modernizarea drumului judeţean DJ 750C pe traseul Sălciua de Sus (DN 75) – Dealu Caselor – Valea Largă – Vale în Jos – Ponor – Râmet – Valea Mănăstirii – Geoagiu de Sus – Stremt -Teiuş (DN 1).

Prin realizarea lucrărilor se va mări gradul de confort şi siguranţa pietonilor şi vehiculelor care circulă pe drumul judeţean

Reabilitarea şi modernizarea infrastructurii de transport pe o distanţă de 41,26 km din DJ 750C are scopul de a crea un cadru favorabil valorificării potenţialului turistic şi economic al zonei munţilor Apuseni.

Conform temei de proiectare se vor realiza lucrări asupra:

• Sistem rutier în parte carosabilă şi acostamente;
• Dispozitive de scurgere a apelor de suprafaţa (rigole/şanţuri, podeţe);
• Amenajarea acceselor la proprietăţi;
• Amenajarea drumurilor laterale;
• Lucrări conexe pentru siguranţa rutieră

Tronsonul 1 se regăseşte în intravilanul şi extravilanul UAT Sălciua şi UAT Ponor km 0+000 – km 14+095

Tronsonul 2 se regăseşte în intravilanul şi extravilanul UAT Teiuş, UAT Râmeţ şi UAT Stremţ, km 26+500 – km 50+511.

În secţiune transversală drumul reabilitat şi modernizat va avea următoarele caracteristrici:

Tronson 1

– lăţime platformă drum: 6 m
– lăţime parte carosabilă: 2 x (2-3,5 m)
– lăţime benzi de încadrare: 2 x 0,25 m
– lăţime acostamente: 2 x 0,75 m
– pantă transversală carosabil: 2,5% (pantă în acoperiş)

Tronson 2

– lăţime platformă drum: 8 m
– lăţime parte carosabilă: 2 x (2-3,5 m)
– lăţime benzi de încadrare: 2 x 0,25 m
– lăţime acostamente: 2 x 0,75 m
– pantă transversală carosabil: 2,5% (pantă în acoperiş)

Structură rutieră nouă:
  • 4 cm beton asfaltic BA16 o 6 cm beton asfaltic deschis BAD22.4 o geocompozit antifisură
  • 25 cm strat de fundaţie superior din piatră spartă o 30 cm strat de fundaţie inferior din balast o 10 cm strat de formă din balast
  • Decapare sistem rutier existent/ sapatura in corpul drumului
  • Acostamentele se vor realiza din balast 30 cm si piatră spartă 30 cm

Structură rutieră pentru ranforsare: – prevede pregătirea suprafeţei asfaltice în funcţie de tipul degradării identificat şi aşternerea următoarelor straturi (de jos în sus):

– beton asfaltic deschis 4 cm beton asfaltic BA16 sau BAPC 16
– beton asfaltic- 6 cm beton asfaltic deschis BAD22.4

Pentru scurgerea apelor pluviale se prevede:

– reprofilarea/pereerea şanţurilor, în funcţie de pantele de scurgere (13.266 m tronson 1+5.777 m tronson 2)
– execuţia de şanţuri noi acolo unde acestea lipsesc
– prevederea de podeţe/accese noi la proprietaţi Dn 400 mm, L = 5 m (108 tronson 1+ 693 tronson 2) şi de rigole carosabile (rigole acostament) la străzile laterale (494 m tronson 1+24.020 m tronson 2)
– execuţia de podeţe tubulare noi Dn 1000 mm (12 tronson I), precum şi înlocuirea podeţelor tubulare/dalate existente (66 tronson 1 + 84 tronson 2)
– execuţia de drenuri longitudinale şi transversale, în locurile unde este necesar
– continuitatea şanţurilor în dreptul intersecţiilor cu drumuri laterale va fi asigurată prin podeţe tubulare Dn 600 mm, L = 5 m (37 tronson 1 + 99 tronson 2).

Poduri

a) Pod peste râul Arieş la km 0+600 (tronson I)
b) Pod peste pârâul Valea Largă la km 1+983 (tronson I)
c) Podeţ peste pârâul Cheia (Valea Bucurului) la km 10+320 (tronson I)
d) Pod peste râul Geoagiu la km 32+270 (tronson II)
e) Pod peste râul Geoagiu la km 40+820 (tronson II)
f) Pod peste râul Geoagiu la km 43+520 (tronson II)
g) Pod peste râul Geoagiu la km 47+470 (tronson II)


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Ştirea zilei

Ştirea zilei

Accident GRAV, între 4 mașini, pe autostrada A1 sensul Sebeș-Vâlcea: O persoană încarcerată și trafic BLOCAT total. A fost solicitat și elicopterul SMURD

Ziarul Unirea

Publicat

în

Accident GRAV, între 4 mașini, pe autostrada A1 sensul Sebeș-Vâlcea: O persoană încarcerată și trafic BLOCAT total. A fost solicitat și elicopterul SMURD Un accident rutier grav a avut loc joi, în jurul orei 13.00, pe autostrada A1, la km 230, zona Veștem, pe sensul Sebeș – Valcea, cu 4 autovehicule implicate. Traficul este blocat […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea