Reabilitarea și modernizarea drumului județean DJ 750C, de la Sălciua de Sus până la Teiuș: Undă verde din partea APM Alba
Reabilitarea și modernizarea drumului județean DJ 750C, de la Sălciua de Sus până la Teiuș: Undă verde din partea APM Alba
Agenția pentru Protecția Mediului (APM) Alba a dat undă verde pentru reabilitarea și modernizarea drumului județean DJ 750C: Sălciua de Sus (DN75) – Dealu Caselor – Valea Largă — Vale în Jos – Ponor – Râmeț – Valea Mănăstirii – Geoagiu de Sus – Stremț – Teiuș (DN1), din județul Alba.
Drumul judeţean DJ 750 C traversează localităţile: Sălciua de Sus, Dealu Caselor, Valea Largă, Vale în Jos, Ponor, Râmeţ, Valea Mănăstirii, Geoagiu de Sus, Stremţ şi Teiuş. Proiectul analizat propune reabilitarea şi modernizarea tronsoanelor drumului judeţean DJ 750C, pe traseul Sălciua de Sus (DN 75) – Dealu Caselor – Valea Largă – Vale în Jos – Ponor – Râmeţ – Valea Mănăstirii – Geoagiu de Sus – Stremţ – Teiuş (DN 1). Lucrările de reabilitare şi modernizare se vor realiza o lungime de aproximativ 38 km.
Prin modernizarea tronsoanelor de drum DJ 750C, se urmăreşte creşterea gradului de accesibilitate a zonelor rurale şi urbane situate în proximitatea reţelei TEN-T de bază prin modernizarea drumului judeţean DJ 750C pe traseul Sălciua de Sus (DN 75) – Dealu Caselor – Valea Largă – Vale în Jos – Ponor – Râmet – Valea Mănăstirii – Geoagiu de Sus – Stremt -Teiuş (DN 1).
Prin realizarea lucrărilor se va mări gradul de confort şi siguranţa pietonilor şi vehiculelor care circulă pe drumul judeţean
Reabilitarea şi modernizarea infrastructurii de transport pe o distanţă de 41,26 km din DJ 750C are scopul de a crea un cadru favorabil valorificării potenţialului turistic şi economic al zonei munţilor Apuseni.
Conform temei de proiectare se vor realiza lucrări asupra:
• Sistem rutier în parte carosabilă şi acostamente;
• Dispozitive de scurgere a apelor de suprafaţa (rigole/şanţuri, podeţe);
• Amenajarea acceselor la proprietăţi;
• Amenajarea drumurilor laterale;
• Lucrări conexe pentru siguranţa rutieră
Tronsonul 1 se regăseşte în intravilanul şi extravilanul UAT Sălciua şi UAT Ponor km 0+000 – km 14+095
Tronsonul 2 se regăseşte în intravilanul şi extravilanul UAT Teiuş, UAT Râmeţ şi UAT Stremţ, km 26+500 – km 50+511.
În secţiune transversală drumul reabilitat şi modernizat va avea următoarele caracteristrici:
Tronson 1
– lăţime platformă drum: 6 m
– lăţime parte carosabilă: 2 x (2-3,5 m)
– lăţime benzi de încadrare: 2 x 0,25 m
– lăţime acostamente: 2 x 0,75 m
– pantă transversală carosabil: 2,5% (pantă în acoperiş)
Tronson 2
– lăţime platformă drum: 8 m
– lăţime parte carosabilă: 2 x (2-3,5 m)
– lăţime benzi de încadrare: 2 x 0,25 m
– lăţime acostamente: 2 x 0,75 m
– pantă transversală carosabil: 2,5% (pantă în acoperiş)
Structură rutieră nouă:
- 4 cm beton asfaltic BA16 o 6 cm beton asfaltic deschis BAD22.4 o geocompozit antifisură
- 25 cm strat de fundaţie superior din piatră spartă o 30 cm strat de fundaţie inferior din balast o 10 cm strat de formă din balast
- Decapare sistem rutier existent/ sapatura in corpul drumului
- Acostamentele se vor realiza din balast 30 cm si piatră spartă 30 cm
Structură rutieră pentru ranforsare: – prevede pregătirea suprafeţei asfaltice în funcţie de tipul degradării identificat şi aşternerea următoarelor straturi (de jos în sus):
– beton asfaltic deschis 4 cm beton asfaltic BA16 sau BAPC 16
– beton asfaltic- 6 cm beton asfaltic deschis BAD22.4
Pentru scurgerea apelor pluviale se prevede:
– reprofilarea/pereerea şanţurilor, în funcţie de pantele de scurgere (13.266 m tronson 1+5.777 m tronson 2)
– execuţia de şanţuri noi acolo unde acestea lipsesc
– prevederea de podeţe/accese noi la proprietaţi Dn 400 mm, L = 5 m (108 tronson 1+ 693 tronson 2) şi de rigole carosabile (rigole acostament) la străzile laterale (494 m tronson 1+24.020 m tronson 2)
– execuţia de podeţe tubulare noi Dn 1000 mm (12 tronson I), precum şi înlocuirea podeţelor tubulare/dalate existente (66 tronson 1 + 84 tronson 2)
– execuţia de drenuri longitudinale şi transversale, în locurile unde este necesar
– continuitatea şanţurilor în dreptul intersecţiilor cu drumuri laterale va fi asigurată prin podeţe tubulare Dn 600 mm, L = 5 m (37 tronson 1 + 99 tronson 2).
Poduri
a) Pod peste râul Arieş la km 0+600 (tronson I)
b) Pod peste pârâul Valea Largă la km 1+983 (tronson I)
c) Podeţ peste pârâul Cheia (Valea Bucurului) la km 10+320 (tronson I)
d) Pod peste râul Geoagiu la km 32+270 (tronson II)
e) Pod peste râul Geoagiu la km 40+820 (tronson II)
f) Pod peste râul Geoagiu la km 43+520 (tronson II)
g) Pod peste râul Geoagiu la km 47+470 (tronson II)
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Ştirea zilei
PROGRAMUL zilei de 1 decembrie 2024, Ziua Națională, la Alba Iulia: Paradă militară, concert Andra și focuri de artificii
PROGRAMUL zilei de 1 decembrie 2024, Ziua Națională, la Alba Iulia: Paradă militară, concert Andra și focuri de artificii Alba Iulia se îmbracă în haine de sărbătoare duminică, 1 decembrie, o sărbătoare a românilor de pretutindeni. Programul de Ziua Națională a României – 1 Decembrie 2024, la Alba Iulia, cuprinde parada militară, concert Andra și […]
Secțiune Articole Similare
-
Actualitate4 zile ago
Produsul intern brut trimestrial III al României, în stagnare față de II și scădere față de anul 2023. Cristian Păun: „Miroase de la o poștă a recesiune!”
-
Sport5 zile ago
Metalurgistul Cugir – ACSM Codlea 3-0 la „masa verde”
-
Sport3 zile ago
FOTO | Meciul de fotbal Metalurgistul Cugir – Gloria Bistrița-Năsăud, întrerupt la Cugir de o intervenție a elicopterului SMURD! Liderul a câștigat cu 4-0
-
Actualitate3 zile ago
Ajutorul de încălzire pentru iarna 2024-2025. Acte necesare. Condiții de acordare. Câți bani se dau în funcție de venit
-
Opinii - Comentarii3 zile ago
Postul Crăciunului. Obiceiuri și tradiții respectate de credincioși în Postul Nașterii Domnului
-
Opinii - Comentarii2 zile ago
Noua lege a pensiilor: Tabel cu vârsta de pensionare anticipată. Condiții privind stagiul de cotizare pentru pensia anticipată