Reabilitarea DJ 705, limită județul Hunedoara – Almașu de Mijloc – Almașu Mare – Zlatna (DN 74), mai scumpă: Care sunt motivele
Reabilitarea DJ 705, limită județul Hunedoara – Almașu de Mijloc – Almașu Mare – Zlatna (DN 74), mai scumpă: Care sunt motivele
Unul dintre proiectele de hotărâre care au fost discutate în ședința de consilierii județeni în ședința de joi, 26 august, se referă la actualizarea indicatorilor tehnico – economici aprobați prin HCJ nr. 85/2020 pentru obiectivul „Reabilitare drum județean DJ 705: limită județul Hunedoara – Almașu de Mijloc – Almașu Mare – Zlatna (DN 74)”.
Astfel, a fost aprobată valoarea totală a investiției în sumă de 26.734.180,24 lei, la care se adaugă TVA în valoare de 5.030.792,54 lei, cu un total de 31.764.972,78 lei (inclusiv TVA), din care lucrări de construcții – montaj de 23.302.251,44 lei, la care se adaugă TVA, de 4.427.427,77 lei, cu un total de 27.729.679,21 lei (inclusiv TVA).
Valoarea pe tronsoane este următoarea: tronsonul 1 – 4.291.194,75 lei, la care se adaugă TVA în valoare de 807.377,45 lei, cu un total de 5.098.572,19 lei (inclusiv TVA), din care: C+M 3.803.614,63 lei, la care se adaugă TVA în valoare de 722.686,78 lei, cu un total de 4.526.301,41 lei (inclusiv TVA); tronsonul 2.1 – 12.346.070,83 lei, la care se adaugă TVA în valoare de 2.323.261,84 lei, cu un total de 14.669.332,67 lei (inclusiv TVA), din care: C+M 10.761.539,90 lei, la care se adaugă TVA în valoare de 2.044.692,58 lei, cu un total de 12.806.232,48 lei (inclusiv TVA); tronsonul 2.2 – 10.096.914,67 lei, la care se adaugă TVA în valoare de 1.900.153,25 lei, cu un total de 11.997.067,92 lei (inclusiv TVA), din care: C+M 8.737.096,91 lei, la care se adaugă TVA în valoare de 1.660.048,41 lei, cu un total de 10.397.145,32 lei (inclusiv TVA).
Durata estimată de execuție a lucrărilor este de 19 luni.
DJ 705 se desprinde din DN 74 în Zlatna și face legătura între localitățile Almașu Mare, Almașu de Mijloc și limita județului Hunedoara. Sectorul de drum de peste 6 km care face obiectul documentației este cuprins între km 40+663 și 46+828, este situat la periferia sudică a Munților Apuseni și se împarte în 3 tronsoane: primul prezintă structură rutieră suplă cu îmbrăcăminte asfaltică, iar următoarele două structură rutieră rigidă cu îmbrăcăminte din beton de ciment. Starea tehnică a ambelor tronsoane de drum este „rea”.
Potrivit expunerii de motive, din punct de vedere al defecțiunilor identificate predomină următoarele defecțiuni: tronson 1: defecțiunile de structură (faianțări, fisuri și crăpături longitudinale), defecțiuni de suprafață (suprafață șlefuită sau cu ciupituri), defecțiuni ale îmbrăcăminții rutiere (gropi, praguri, rupturi de margine); tronsoanele 2.1 și 2.2: defecțiunile de structură (pompaj, dale tasate, faianțare, distrugere totală a dalelor), defecțiuni de suprafață (suprafață șlefuită, alunecoasă, peladă), defecțiuni ale rosturilor, (defecțiuni ale îmbrăcăminții rutiere (fisuri și crăpături, gropi). Pe aceste tronsoane au fost identificate, de asemenea, o serie de sectoare unde sunt vizibile cedări ale terasamentului drumului județean, cauzate de factori climatici, dar și de acțiunea erozională a pârâului a cărui curs se desfășoară paralel cu traseul drumului.
Consolidările vechi/reparate sunt foarte degradate. O parte a zidurilor de rambleu sunt prăbușite, altele prezintă stabilitate, dar necesită lucrări de reparații. Pe anumite sectoare s-a montat parapet flexibil semigreu (fie în dreptul consolidărilor existente, fie în zonele periculoase), dar pe lungimi mari parapetul degradat nu a fost înlocuit.
Sistemul de captare și evacuare a apelor pluviale din zona drumului este alcătuit fie din șanțuri de pământ, fie din rigole și șanțuri de beton, care sunt colmatate sau parțial înfundate și deteriorate. În unele zone, șanțurile lipsesc cu desăvârșire.
Există un număr mare de podețe în diferite stadii de amenajare și degradare.
Lungimea totală reabilitată este de 6.195 m, împărțită în 3 tronsoane: tronson 1 – de 840 m, între km 40+633 și 41+473; tronson 2.1 – de 2.894 m, între km 41+473 și 44+367, și tronson 2.2 – de 2.461 m, între km 44+367 și 46+828.
Lucrările propuse a se executa pe DJ705 vor conduce la îmbunătățirea condițiilor de colectare și evacuare a apelor spre emisar, vor asigura o circulație fluentă a traficului auto și vor influența benefic zona atât din punct de vedere ambiental, cât și din punct de vedere socio-economic.
Prin HCJ nr. 85/2020 s-a aprobat documentaţia tehnico-economică faza studiu de fezabilitate și indicatorii tehnico-economici pentru obiectivul „Reabilitare drum județean DJ 705: limită județul Hunedoara – Almașu de Mijloc – Almașu Mare – Zlatna (DN 74)”. Având în vedere creșterea prețurilor materialelor de construcții și ale carburanților din ultima perioadă, se consideră necesară actualizarea devizului general pentru obiectivul menționat.
În vederea elaborării proiectului a fost realizată, în prealabil, expertiza tehnică a drumului, la finalul anului 2018, de către o firmă de consultanță din București, iar studiul geotehnic a fost întocmit de o societate prahoveană. Pe baza recomandărilor din expertiza tehnică a fost elaborat caietul de sarcini pentru întocmirea documentației – faza studiu de fezabilitate, întocmit de o firmă de proiectare din Sibiu pentru tronsoanele din drumul județean DJ 705. Având în vedere faptul că realizarea investiției presupune atât lucrări noi, cât și intervenții la construcții existente, s-a optat pentru verificarea documentației de către specialiști, verificarea tehnică de calitate fiind asigurată de un verificator din Alba Iulia.
Marinela BRUMAR
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Curier Județean
FOTO | Accident rutier pe DN1 în zona giratoriului de la Sântimbru: Două autoturisme implicate în incident
FOTO | Accident rutier pe DN1 în zona giratoriului de la Sântimbru: Două autoturisme implicate în incident Un accident rutier s-a produs vineri, 15 noiembrie 2024, în jurul orei 22:22, pe DN 1 în zona giratoriului de la Sântimbru. Potrivit primelor date transmise de Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Unirea” Alba în incident au fost […]
Secțiune Articole Similare
-
Sport3 zile ago
Metalurgistul Cugir – ACSM Codlea 3-0 la „masa verde”
-
Actualitateo zi ago
Produsul intern brut trimestrial III al României, în stagnare față de II și scădere față de anul 2023. Cristian Păun: „Miroase de la o poștă a recesiune!”
-
Actualitate14 ore ago
Ajutorul de încălzire pentru iarna 2024-2025. Acte necesare. Condiții de acordare. Câți bani se dau în funcție de venit
-
Opinii - Comentarii19 ore ago
Postul Crăciunului. Obiceiuri și tradiții respectate de credincioși în Postul Nașterii Domnului
-
Opinii - Comentarii4 zile ago
12 noiembrie – triplă sărbătoare a Armatei Române: Ziua Cercetaşilor, Geodezilor militari și SMG
-
Opinii - Comentarii3 zile ago
13 noiembrie, Sfântul Ioan Gura de Aur, mare şi vestit luminator dascăl al lumii