Rămâi conectat

Actualitate

PROIECT: Serviciile medicale ar putea fi acordate în regim privat și în spitalele publice, în afara orelor de program ale personalului solicitat

Ziarul Unirea

Publicat

în

O inițiativă legislativă semnată de 102 parlamentari prevede că serviciile medicale ar putea fi prestate la cererea pacientului, în regim privat, în spitalele publice, numai în afara orelor de program al personalului solicitat și în afara orelor de gardă, fără a afecta activitatea de bază a asistent-medical-600x600spitalului (spitalizare continuă și de zi, activitatea ambulatoriului de specialitate), precum și programul de urgență din timpul gărzii.

„În spitalele publice, serviciile/actele medicale la cererea pacientului, în regim privat, pot fi angajate numai de către personalul medical cu contract de muncă din spitalul public respectiv, cu excepția cazurilor în care — la cererea șefului de secție din spital, cu acordul directorului medical și cu avizul favorabil al managerului — alți medici din sistemul public său privat sunt solicitați să îndeplinească actul medical, în condițiile legii”, prevede proiectul.

Vor putea să desfășoare activitate medicală constând din prestarea de servicii/acte medicale la cererea pacientului, în regim privat, în spitalele publice, medicii specialiști sau medicii primari — persoane fizice independente, cabinetele medicale individuale, „societate civilă medicală”, dar și „alte forme legale de organizare a activității medicale, care au în obiectul de activitate acordarea de servicii medicale”.

Elit - Gustul Desăvârșit

Proiectul precizează însă că, în spitalele publice, medicii care potrivit programării asigură serviciul de gardă în ziua respectivă nu pot acorda servicii/acte medicale la cererea pacientului.

Totodată, în spitalele publice se pot efectua servicii/acte medicale acordate la cererea pacienților, în regim privat, numai în limita specialităților medico-chirurgicale pentru care spitalul în cauză este avizat, clasificat și acreditat.

Astfel, serviciile medicale la cererea pacienților din spitalele publice care se vor efectua în regim privat vor fi facturate și vor include suma următoarelor cheltuieli: remunerația personalului medical implicat direct în prestarea serviciului medical solicitat; amortizarea aparaturii și echipamentelor, cazarea, consultații, investigații și analize medicale, materiale sanitare, dispozitive medicale, medicamente, hrana, utilitățile, inclusiv cele aferente spălării inventarului moale, eliminarea și neutralizarea deșeurilor, documentarea fizică și informatică, întocmirea și arhivarea documentelor etc.

Sursa Agerpres.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Actualitate

Decesele asociate coronavirusului SARS-CoV-2, în scădere cu 90% față de iarna trecută. OMS: ”COVID-19 este încă o pandemie”

Ziarul Unirea

Publicat

în

Numărul deceselor cauzate de coronavirusul SARS-CoV-2 a scăzut considerabil în raport cu iarna trecută, a anunţat directorul general al Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (OMS), citat de DPA.

Săptămâna trecută, aproximativ 9.400 de decese asociate COVID-19 au fost raportate la nivel mondial, a precizat directorul OMS, Tedros Adhanom Ghebreyesus, miercuri, la Geneva.

Elit - Gustul Desăvârșit

Acest număr este cu aproape 90% mai mic decât cel raportat în prima săptămână din luna februarie, când a fost atins vârful de decese săptămânale din acest an – 75.000.

Deşi această evoluţie este pozitivă, prea mulţi oameni continuă totuşi să moară din cauza COVID-19, a adăugat Tedros Adhanom Ghebreyesus într-o conferinţă de presă.

„Aproape 10.000 de decese într-o săptămână înseamnă cu 10.000 prea multe, pentru o boală care poate fi prevenită şi tratată”, a mai spus directorul general al OMS.

„COVID-19 este încă o pandemie”, a declarat Maria Van Kerkhove, directoarea departamentului OMS pentru boli emergente şi zoonoze, precum şi director tehnic al departamentului pentru combaterea COVID-19

În săptămâna precedentă, aproximativ 2,1 milioane de infectări noi cu virusul SARS-CoV-2 au fost raportate la nivel mondial.

Sursa: stritvr.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Rabla pentru electrocasnice 2022: A doua ediție a programului va fi demarată în 21 noiembrie. Care este calendarul acestei sesiuni

BONTEA Alexandru

Publicat

în

Rabla pentru electrocasnice 2022: A doua ediție a programului va fi demarată în 21 noiembrie. Care este calendarul acestei sesiuni

Începând cu data de 21 noiembrie, de la ora 10:00, Administrația Fondului de Mediu organizează o nouă sesiune pentru Programul național de înlocuire a echipamentelor electrice și electronice uzate cu unele mai performante din punct de vedere energetic.

Bugetul total alocat pentru cea de-a doua ediţie a Programului „Rabla pentru Electrocasnice” este de 50 de milioane de lei. Conform unui comunicat al AFM, persoanele fizice vor avea la dispoziţie 5 zile în vederea înscrierii în program prin crearea contului de utilizator în aplicaţia informatică.

Elit - Gustul Desăvârșit

„Programul Rabla pentru Electrocasnice s-a bucurat încă de la început de un succes uriaş în rândul populaţiei, astfel că am luat hotărârea ca bugetul alocat în anul 2022 să fie cel mai mare de până acum, alocând 100 milioane pentru cele două sesiuni din acest an, cu 25 de milioane mai mult faţă de anul trecut.

Reamintim tuturor celor interesaţi să participe în program, în oricare dintre etape, că este necesar să îşi creeze un cont de utilizator. Este foarte important acest pas, deoarece prin intermediul acestui cont veţi putea selecta electrocasnicele dorite în fiecare dintre cele trei etape. În cazul în care aveţi deja un cont de utilizator, creat în ediţiile anterioare ale programului, nu trebuie să vă creaţi alt cont, ci doar să vă autentificaţi utilizând adresa de e-mail şi parola setată de dumneavoastră. În cazul în care aţi uitat datele contului, acestea pot fi recuperate urmând paşii descrişi în aplicaţia informatică”, a declarat preşedintele AFM, Laurenţiu-Adrian Neculaescu.

După înscrierea solicitanţilor prin crearea conturilor de utilizator, demarează etapele de selecţie, în aplicaţia informatică, a voucherelor aferente echipamentelor incluse în program.

Calendarul de desfăşurare a programului pentru această sesiune este următorul: înscrierea persoanelor fizice în aplicaţie, prin crearea conturilor de utilizator (21.11.2022, ora 10:00 – 25.11.2022, ora 23:59); etapa I – selecţia voucherelor aferente categoriei din care fac parte maşinile de spălat rufe/vase şi frigiderele/congelatoarele (05.12.2022, ora 10:00 – 09.12.2022, ora 23:59, sau până la epuizarea bugetului), având un buget de 25 milioane de lei; etapa II – selecţia voucherelor aferente categoriei din care fac parte laptopurile şi tabletele (12.12.2022, ora 10:00 – 16.12.2022, ora 23:59 sau până la epuizarea bugetului), având un buget de 10 milioane lei; etapa III – selecţia voucherelor aferente categoriei din care fac parte aparatele de aer condiţionat, uscătoarele de rufe şi aspiratoarele (19.12.2022, ora 10:00 – 23.12.2022, ora 23:59 sau până la epuizarea bugetului), având un buget de 15 milioane lei.

Perioada de derulare a unei etape de selecţie a voucherelor dintr-o categorie este de 5 zile sau până la epuizarea bugetului alocat etapei respective.

Echipamentele incluse în program şi sumele aferente fiecărui echipament sunt: 400 de lei pentru maşini de spălat rufe, inclusiv cu uscător având cel puţin noua clasa energetică C; 400 de lei pentru maşini de spălat vase având cel puţin noua clasa energetică D; 400 de lei pentru aparate de aer condiţionat, inclusiv aparate de aer condiţionat portabile, cu eficienţă energetică la răcire cel puţin A++; 400 lei pentru categoria frigidere/combine frigorifice/lăzi frigorifice/congelatoare având cel puţin noua clasă energetică E; 400 lei pentru uscătoare de rufe cu eficienţă energetică cel puţin A++; 200 de lei pentru aspiratoare cu un consum de energie mai mic de 43 kWh/an; 500 de lei pentru laptopuri; 300 de lei pentru tablete.

Voucherul este nominal şi netransmisibil şi nu poate fi utilizat decât de persoana căreia i-a fost emis, în urma înscrierii în aplicaţia informatică. Valabilitatea voucherului este de 7 zile de la data validării acestora de către AFM, termen în care trebuie utilizate la un comerciant validat. Ulterior utilizării la un comerciant validat, formalităţile de achiziţionare a echipamentelor eligibile trebuie realizate tot într-un termen de 7 zile.

Persoana fizică care a selectat un voucher în prima ediţie şi ulterior nu l-a utilizat, nu mai poate selecta un voucher pentru aceeaşi categorie pe parcursul aceluiaşi an calendaristic. De asemenea, persoana fizică care a beneficiat deja de un voucher dintr-o categorie nu mai poate beneficia de acelaşi tip de voucher pe parcursul aceluiaşi an calendaristic.

Listele cu beneficiarii aprobaţi vor fi publicate pe site-ul instituţiei, www.afm.ro, la secţiunea dedicată programului. „Precizăm, pe această cale, că toate conturile comercianţilor, create în ediţiile anterioare ale Programului, rămân valabile şi pot fi utilizate şi în sesiunile de anul acesta”, menţionează AFM.

Sursa: dcbusiness.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Aproape jumătate dintre șoferi spun că au fost agresați verbal în trafic, însă doar 16% au recunoscut că au făcut asta: STUDIU

Ziarul Unirea

Publicat

în

Aproape jumătate dintre șoferi spun că au fost agresați verbal în trafic, însă doar 16% au recunoscut că au făcut asta: STUDIU

48% dintre conducătorii auto chestionați au spus că au fost victima unor agresiuni verbale în trafic, însă doar 16% au declarat că ei înşişi au avut un astfel de comportament.

Poliţia Română şi Ursus Breweries fac publice rezultatele studiului „Atitudini sociale privind riscul în trafic 2022” şi analiza comparativă a datelor colectate şi prelucrate în cele cinci etape ale acestui studiu, în intervalul 2008 – 2022. Studiul prezintă comportamentele şi atitudinile care favorizează încălcarea regulilor de circulaţie de către conducătorii auto, precum şi producerea accidentelor rutiere.

Cercetarea sociologică a fost realizată de Cult Market Research, în parteneriat cu Ursus Breweries şi Inspectoratul General al Poliţiei Române, prin Direcţia Rutieră şi Institutul de Cercetare şi Prevenire a Criminalităţii.

Elit - Gustul Desăvârșit

Studiul s-a desfăşurat în contextul în care ponderea ridicată a deceselor rutiere în România, aproape dublă faţă de restul Uniunii Europene, are drept cauză principală comportamentul din trafic al utilizatorilor drumului public şi influenţa unor factori conjuncturali. În perioada 2010-2020, conducătorii auto au fost responsabili pentru 66% dintre accidentele rutiere grave.

Una dintre concluziile studiului este că şoferii au tendinţa de a observa mai clar greşelile altora şi mai puţin de a-şi recunoaşte propriile erori în trafic, acest fenomen fiind cunoscut ştiinţific ca efectul Muhammad Ali, prin care oamenii îşi atribuie mai multe comportamente morale decât comportamente nedezirabile social.

Spre exemplu, 48% dintre participanţii la studiu au declarat că au fost victima agresiunilor verbale în trafic, dar numai 16% au declarat că ei înşişi au avut un astfel de comportament.

Chestionarul utilizat este o variantă modificată şi completată a chestionarului SARTRE (Social Attitudes to Road Traffic Risk in Europe), aplicat până în prezent în mai multe state europene.

Astfel, 93% dintre şoferii români îşi doresc camere fixe de monitorizare pe străzi, pentru reducerea accidentelor, 80% dintre şoferi au declarat că au fost victime ale agresiunilor în trafic sub forma flash-urilor/claxoanelor, 80% dintre cei chestionaţi consideră că şoferii mijloacelor de transport în comun sunt cei mai responsabili în trafic şi 70% consideră că cei mai puţin responsabili sunt utilizatorii de trotinete.

De asemenea, 58% dintre şoferi declară că probabil vor depăşi viteza legală dacă se angajează într-o depăşire, iar 70% consideră că cea mai gravă abatere care influenţează negativ siguranţa rutieră este consumul de băuturi alcoolice la volan.

„Studiul Atitudini sociale privind riscul în trafic, realizat cu ajutorul Ursus Breweries şi al Poliţiei Române, aduce elemente noi faţă de ediţiile anterioare. Am adaptat chestionarul la problemele traficului urban modern, măsurând şi percepţia asupra celor care conduc mijloace de transport alternative, cum ar fi trotinete sau biciclete. Au fost acoperite teme centrale pentru comportamentul în trafic precum: percepţii generale şi sentimentul de siguranţă în trafic, atitudini şi comportamente de risc în trafic, viteza în trafic sau consumul de alcool la volan”, a declarat Alex Zodieru, General Manager Cult Market Research.

„Derularea acestui studiu periodic ne ajută să avem o viziune mai clară asupra percepţiei şi nevoilor participanţilor la trafic. Spre exemplu, anul acesta studiul ne-a confirmat necesitatea instalării camerelor de monitorizare a traficului, o acţiune pe care respondenţii o încurajează şi care face parte şi din planurile noastre viitoare. Ca atare, este important să avem parteneri de încredere, precum Ursus Breweries sau Cult Market Research, pe al căror sprijin să putem conta de la o ediţie la alta a studiului”, a completat comisarul-şef George Grigore de la Direcţia Rutieră din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române.

Câteva dintre rezultatele studiului relevă că aproximativ 57% dintre cei chestionaţi au declarat că se simt în siguranţă în trafic, cu 9% mai mulţi decât în 2018, ceea ce arată o îmbunătăţire a acestei percepţii. 70% consideră că cea mai gravă abatere care influenţează negativ siguranţa rutieră este consumul de băuturi alcoolice la volan, în timp ce 9% au nominalizat agresivitatea în trafic, iar 7% depăşirea limitei legale de viteză.

Comparativ cu anii trecuţi, a scăzut procentul şoferilor români care au condus sub influenţa alcoolului sub pretextul unei distanţe mici de parcurs cu maşina.

„Ne bucurăm să fim parteneri şi la această ediţie a Studiului Atitudini sociale privind riscul în trafic. Descurajarea consumului de alcool la volan este una dintre direcţiile importante ale strategiei de sustenabilitate a Ursus Breweries, iar acest studiu ne ajută să înţelegem mai bine amploarea acestui fenomen şi să dezvoltăm diverse acţiuni care îl pot combate”, a adăugat Robert Uzună, vicepreşedintele Corporate Affairs Ursus Breweries, potrivit Agerpres.

Sursa: digi24.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2022 Ziarul Unirea