Proiect ANAF de modificare a procedurii de soluționare a cererilor de rambursare TVA
Un proiect de ordin al ANAF, prin care se modifică procedura de soluționare a cererilor de rambursare a TVA formulate de către persoane impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în România, stabilite în afara Comunităţii, a fost postat pe pagina instituției.
Același proiect schimbă și condiţiile în care se soluţionează cererile de rambursare a TVA formulate de către persoane impozabile neînregistrate în scopuri de TVA în România, stabilite în afara Comunităţii.
Proiectul conține opt anexe în care sunt detaliate formularele, modelul și cererile necesare pentru noile condiții de rambursare de TVA. Cei care depun cererea de rambursare trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele condiții: sunt persoane impozabile neînregistrate şi care nu sunt obligate să se înregistreze în scopuri de TVA în România, nu sunt stabilite pe teritoriul Uniunii Europene, pentru rambursarea taxei facturate de alte persoane impozabile pentru bunurile mobile corporale care le-au fost livrate sau serviciile care le-au fost prestate în beneficiul lor în România, precum şi a taxei aferente importului de bunuri în România pe o perioadă de minimum 3 luni sau de maximum un an calendaristic ori pe o perioadă mai mică de 3 luni rămasă din anul calendaristic.
Cererea se depune în termen de maximum 9 luni de la sfârşitul anului calendaristic în care taxa devine exigibilă.
Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare şi păstrare ale formularului 2 sunt prevăzute în anexa nr. 3.
Totodată, se prevede că persoanele impozabile nestabilite în Uniunea Europeană care utilizează regimul special pentru serviciile electronice, de telecomunicaţii, de radiodifuziune sau de televiziune prevăzut la art. 314 din Codul fiscal, nu mai au obligaţia desemnării unui reprezentant în România în scopul rambursării, potrivit pct. 74 alin. (5) din Normele metodologice
Prevederile acestui ordin se vor aplica cererilor de rambursare depuse după data intrării în vigoare a ordinului. Cererile depuse anterior intrării în vigoare a prezentului ordin se vor soluționa potrivit ordinului în vigoare la data depunerii respectivelor cereri.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Când vor avea loc funeraliile Papei Francisc: Șefi de stat, demnitari şi credincioşi, participanți la ceremonialul de la Bazilica Sfântul Petru
Când vor avea loc funeraliile Papei Francisc: Șefi de stat, demnitari şi credincioşi, participanți la ceremonialul de la Bazilica Sfântul Petru Congregaţia Cardinalilor a decis că funeraliile Papei vor avea loc sâmbătă, 26 aprilie, la ora 10.00 (ora 11.00, ora României), la Bazilica Sfântul Petru. Sicriul Papei va fi transferat la Bazilica Sfântul Petru în […]
”Minionii” care salvează vieți: Noul tip de parapete a început să fie montat pe mai multe drumuri din România
”Minionii” care salvează vieți: Noul tip de parapete a început să fie montat pe mai multe drumuri din România Costă aproape patru mii de lei pe metru şi au salvat până acum sute de vieți, pe șoselele din România. Vorbim despre parapetele pe rulouri care au început să fie montate în ultimii ani şi în […]
Vouchere pentru alimente 2025: Schimbări în Programul „Sprijin pentru România” în acest an. Ce ajutoare se mai acordă pentru persoanele vulnerabile
Vouchere pentru alimente 2025: Schimbări în Programul „Sprijin pentru România” în acest an. Ce ajutoare se mai acordă pentru persoanele vulnerabile Programul „Sprijin pentru România” continuă şi în anul 2025, însă în cu totul alte condiţii faţă de anii anteriori. Concret, dacă până acum se acordau câte 250 de lei o dată la două luni, […]