Programul Rabla pentru Electrocasnice nu se va mai ține în 2024: AFM nu mai are buget pentru o nouă sesiune de finanțare
Programul Rabla pentru Electrocasnice nu se va mai ține în 2024: AFM nu mai are buget pentru o nouă sesiune de finanțare
Programul „Rabla pentru Electrocasnice” nu se va mai desfășura în 2024, pentru faptul că Ministerul Mediului, Apel și Pădurilor nu a prioritizat acest program.
„Politicile, strategiile de mediu și prioritizarea lansării programelor sunt stabilite la nivelul autorității centrale de mediu, Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, în coordonarea căreia se află Administrația Fondului pentru Mediu. În baza acestora, conform OUG nr. 196/2005 privind Fondul pentru Mediu și a bugetului aprobat, AFM deschide noile sesiuni de finanțare, în vederea susținerii politicilor asumate la nivel național”, a transmis AFM pentru „Adevărul”.
De asemenea, în Bugetul de Venituri și Cheltuieli al Fondului pentru mediu pentru anul 2024 nu sunt prevăzute fonduri pentru lansarea unei sesiuni suplimentare de finanțare prin care solicitanții să beneficieze de suport financiar pentru înlocuirea echipamentelor electrice și electronice de uz casnic, uzate, cu unele noi, mai performante din punct de vedere energetic.
Citește și: Programul ”Rabla pentru tractoare” va fi lansat în România: Sprijin de până la 20.000 de euro pentru fermieri

Potrivit unei analize realizată anul trecut de Reveal Marketing Research, 70% dintre români își achiziționează aparate electrocasnice noi atunci când cele vechi se strică, în timp ce 31% declară că le cumpără atunci când descoperă promoții avantajoase, iar 17% deoarce își doresc dotarea casei cu tehnologii noi/ inovații.
În funcție de gen, observăm că femeile se diferențiază ca fiind mai pragmatice, acestea obișnuind în mai mare măsură să înlocuiască un aparat electrocasnic ce s-a stricat cu unul nou (75% vs. 65% barbați), iar bărbații ca fiind mai atrași de urmărirea și achiziționarea noilor tehnologii (21% vs. 14% femei).
De asemenea, presiunile economice îi fac pe români mai chibzuiți, procentul celor care aleg să repare electrocasnicele stricate crescând semnificativ comparativ cu 2021, ajungând de la 6% la 15% în prezent.
Tot din dorința de economisire, programul Rabla pentru electrocasnice se bucură de o popularitate crescută în rândul românilor, 64% manifestându-și interesul de a se înscrie în program, în timp ce un procent de 6% declară că sunt deja înscriși.
Majoritatea consumatorilor (70%) aleg electrocasnicele în funcție de preț, iar promoțiile la electrocasnice (46%) s-au dublat ca importanță în decizia de achiziție comparativ cu anul 2021, arată specialiștii.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Energia electrică a fost mai scumpă cu 62,36% față de anul trecut. Datele Institutului de Statistică
Energia electrică a fost mai scumpă cu 62,36% față de anul trecut. Datele Institutului de Statistică Prețul energiei electrice s-a scumpit cel mai mul în noiembrie, mai exact, 62,36% în ritm anual, dar cu un preţ în scădere cu 2,52% faţă de luna precedentă. Energia electrică s-a scumpit cel mai mult în noiembrie, cu 62,36% […]
Ministrul Educației, negocieri pentru finanțarea burselor sociale din fonduri europene pentru studenți: ,,Acum este momentul să ne stabilizăm şi să creştem”
Ministrul Educației, negocieri pentru finanțarea burselor sociale din fonduri europene pentru studenți: ,,Acum este momentul să ne stabilizăm şi să creştem” Ministerele din România se află în discuții cu Comisia Europeană pentru a face bursele sociale ale studenților să fie finanțate din fonduri europene. O alocare de 60 de milioane de euro pentru 2026 este […]
ALERTĂ ALIMENTARĂ în România: Nestle România retrage de la vânzare mai multe loturi de lapte praf NAN 1. Bacteria Bacillus cereus, detectată pe una dintre liniile de producție
ALERTĂ ALIMENTARĂ în România: Nestle România retrage de la vânzare mai multe loturi de lapte praf NAN 1. Bacteria Bacillus cereus, detectată pe una dintre liniile de producție Nestle România, împreună cu mai mulți retaileri importanți, a inițiat rechemarea voluntară a unor loturi de lapte praf din gamele NAN 1 Optipro și NAN 1 Comfortis, […]