// ViewContent // Track key page views (ex: product page, landing page or article) fbq('track', 'ViewContent'); // Search // Track searches on your website (ex. product searches) fbq('track', 'Search');

Primarul Cugirului, Adrian Teban: “Sperăm să găsim un operator și să rezolvăm problema transportului în comun”

Transportul de călători continuă să fie o problemă în orașul Cugir, din cauza absenței unui operator care să corespundă necesităților locale. Concesionarea serviciului către societatea S.C M.Bit S.RL a reprezentat o situație de compromis la care a apelat administrația publică pentru ca orașul să nu rămână fără transport în comun, după retragerea vechiului operator S.C. Lam Trans.

Adrian Teban01Din păcate, capacitatea actualului prestator nu corespunde cerințelor locale, iar cetățenii sunt nemulțumiți atât de condițiile din mijlocale în comun cât și de orarul după care se circulă.

Cu toate că primăria a scos serviciul de transport public la licitație deschisă, nu doar că nu au existat oferte, ci mai mult decât atât, nici o societate nu și-a manifestat intenția de consulta documentația pusă la dispoziție.

“Este o situaţie delicată care îi afectează în mod direct pe cetățeni, însă nu se datorează nepăsării sau dezinteresului primăriei. Nu este vorba nici de vreo favorizare a firmei care prestează în momentul de față serviciul, cum nu a fost vorba nici de excluderea fostului operator. Contractul de concesiune cu “Lam Trans” a fost reziliat la solicitarea lui. De atunci, primăria a organizat trei licitații la care nu s-a prezentat nimeni, deși caietul de sarcini nu prevede cerințe severe. Vom reevalua întreaga documentație și, dacă se impune, vom face modificări pentru următoarea procedură, la care sperăm să avem oferte și să găsim un operator de transport care să câştige licitaţia, astfel ca lucrurile să revină la normal, iar localnicii să nu aibă de suferit.” a declarat primarul orașului Cugir, Adrian Teban.

Situația de compromis găsită de primărie este de scurtă durată, întrucât contractul cu S.C. M.Bit S.R.L urmează să se finalizeze la mijlocul anului. Între timp primăria speră să rezolve problema și să concesioneze serviciu unei firme capabile să satisfacă nevoile de transport în comun existente pe plan local.

În cazul în care nu se va întâmpla acest lucru, singura soluție pentru ca orașul Cugir să mai aibă transport în comun de călători, o reprezintă crearea unui operator local, în subordinea Consiliului Local:“Ne gândim la această variantă, însă vreau să amintesc că înainte de a ajunge eu primar, a mai existat un astfel de operator care, ca urmare a “bunei gestionări”, a fost falimentat. Avem în vedere posibilitatea accesări unor fonduri europene pe baza cărora să achiziționăm parcul auto necesar și să dezvoltăm un astfel de serviciu public.” a concluzionat primarul, Adrian Teban.

Întrucât această ultimă soluție necesită timp, cea mai bună variantă pare a fi găsirea unui operator privat care să presteze “Serviciul de transport public local de persoane prin curse regulate în orașul Cugir”.

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

5 Răspunsuri la Primarul Cugirului, Adrian Teban: “Sperăm să găsim un operator și să rezolvăm problema transportului în comun”

  1. mxxl 17.01.2017 la 16:40

    bai frate, e de noaptea mintii ce zice asta! pai 3 ani e o perioada scurta??? de ce nu s-a infiintat compania de transport in subordinea CL pana acum??? daca de la bun inceput zici ca acea companie e sub amenintarea falimentului (ca si precedenta) spune tot despre ce alesi avem. pai de ce v-am ales? sa ne falimentati sau sa ne gospodariti? iar lam stim cu totii de ce s-a retras. pentru ca a avut tot sprijinul alesilor Pnl. atunci se circula cu 1 leu biletul acum cu 2. nu se sparge odata clica penala ce a impanzit administratia cugireana??? e plin de rubedenii si membrii de partid. sunt curios cine va plati….

  2. andrei 17.01.2017 la 16:50

    ideea e ca LAM a cerut majorarea biletului de la 1 leu la 1.5 lei. nu s-a aprobat. a iesit din schema si a venit herlea care a practicat tarife mai mari inca de la inceput. acum biletul e 2 lei. si conditiile deplorabile. ma intreb daca primaria raspunde la sesizarile cetatenilor cum o facea acum 3-4 ani. si daca herlea a primit “mustrare scrisa” :)

  3. Andy 17.01.2017 la 23:47

    Domnule Teban “buna gestionare” tine de dumneavoastra si de oamenii din jurul dumneavoastra!In urma cu multi ani poate nu erau accesibile masini de tansport pe care poti monitoriza consumul nr de pasageri…etc Dar in ziua de azi doar trebuie sa vrei sa gestionezi bine ca nu falimentezi deoarece aveam acces la TEHNOLOGIE!
    Si apropo: Iluminatul pubilc lasa mult de dorit…Nu exista o norma la puterea si luminozitatea becului?Pe strada cu fost Gradina de vara (pe langa Cosbuc) nu funtioneaza nici un bec si care sunt, sunt “chioare” nu vezi omul din fata ta!Am ajuns sa ne fie frica sa iesim pe strazi dupa ce se intuneca!!! Dimineata/Seara in fata la Mercedes sunt masinile parcate pana pe trecerea de pietoni de te trezesti cu pietonul in fata masinii iar seara abia daca-l zaresti la lumina care o dau becurile din oras…! Decat sa pierdeti vremea cu minciuni prin ziare mai bine va apucati de treaba ca deja ne-am saturat de atatea minciuni!
    Iar Lam nu s-a retras, a fost retras domnule Primar!Este o diferenta intr-e cele doua!!! Asa ca mai usor cu minciunile ca nu suntem chiar asa de prosti precum ne credeti!

  4. S.W.A.T. 18.01.2017 la 2:24

    @ Mxxl,…subscriu TOTAL comentariului tau.Ba mai mult,am mai scris eu un coment,mai tare dar cenzuraaa si-a spus cuvantul.

  5. Ovidiu 19.01.2017 la 4:39

    In cazul Cugirului, varianta cea mai fezabila pare infiintarea unui operator intern (ca societate comerciala a Consiliului local Cugir, cu dotarea, personalul si resursele financiare aferente) si incheierea unui Contract de Servicii Publice (CSP), prevazut de Regulamentul 1370/2007 al UE. Conform acestui regulament, pentru respectarea principiilor „accountabilitatii” si transparentei, va trebui implementat pe vehiculele achizitionate un sistem de ticketing electronic, care va elimina discutiile referitoare la cheltuieli si venituri. Sistemul va contoriza numarul de calatorii pe baza de bilet, pe baza de abonament si pe baza de gratuitati. De asemenea, computerul de bord inregistreaza parcursul efectuat (inclusiv numarul. de kilometri reali), orele reale per sofer (cu impozitele reale aferente). De mentionat ca lipsa contractelor de servicii publice (CSP) faciliteaza aspecte de evaziune la acest din urma capitol.

    Autoritatea locala va avea de plata o compensatie catre operatorul intern, calculata ca diferenta intre cheltuielile la care l-a obligat (se adauga si un profit rezonabil) din care se scad veniturile la tarifele impuse de autoritate conform Ord. 272/2007 (veniturile din bilete, abonamente precum si si veniturile din gratuitatile acordate la TPL), conform formulei de calcul devenita curenta in tot mai multe orase mari din Romania.

    De altfel, in absenta unui contract de tip CSP, autoritatea locala nu va putea apela la fonduri neramburtsabile de la Programul Operational Regional, Axa prioritara 4.2.

    Aparent, solutia e mai laborioasa pentru consiliul local, primarie si primar, dar este un test pe care acestia ar trebui sa-l treaca, uitând de amintirea, poate vinovata, a mai vechii falimentarii a operatorului intern. Experientele unor orase relativ comparabile, mai indepartate (Voluntari, Lugoj), sau mai apropiate (Ocna Mures) merita a fi studiate, ca si luarea in calcul a angajarii prin licitatie a unei societati de consultanta (cu referinte certe in domeniu) care sa elaboreze proiectul si sa sprijine implementarea lui.

    Nu este exclusa nici considerarea unei asociatii de dezvoltare intrecomunitara din zona de influenta a Cugirului (solutie institutionala moderna, legala si tot mai larg raspindita).