// ViewContent // Track key page views (ex: product page, landing page or article) fbq('track', 'ViewContent'); // Search // Track searches on your website (ex. product searches) fbq('track', 'Search');

Pensiile speciale din MAI au costat bugetul de stat 2,85 de miliarde de lei în 2017. 3.900 de lei a fost pensia specială medie brută

Pensiile speciale ale pensionarilor din MAI se plătesc doar de la bugetul de stat, adică din taxele şi impozitele plătite obligatoriu de toţi contribuabilii din România. Pensia specială medie brută din MAI a fost în 2017 de 3.924 de lei, reiese din datele Casei de Pensii Sectoriale a Ministerului de Interne.

Pensiile speciale ale poliţiştilor, jandarmilor, pompierilor ISU, dar şi ale celorlalţi profesionişti din cadrul Ministerului de Interne au costat bugetul de stat 2,85 de miliarde de lei în 2017, arată datele oficiale comunicate de către oficialii Casei de Pensii Sectoriale a MAI.

Aproape 65.000 de poliţişti, jandarmi, pompieri ISU, dar şi alţi profesionişti din cadrul Ministerului de Interne au încasat pensie de serviciu în luna decembrie 2017. Informaţia a fost comunicată exclusiv pentru Economica de către oficialii Casei de Pensii Sectoriale (CPS) a Ministerului Afacerilor Interne care administrează şi plăteşte pensiile profesioniştilor din MAI. Numărul lor nu s-a modificat semnificativ în cursul anului 2017, arată datele oficiale, comparate de Economica.

În 2017, pensia specială medie brută din MAI a fost de 3.924 de lei, reiese din datele pe care ni le-a transmis CPS a Ministerului de resort. Valoarea medie brută a pensiei de serviciu pe care au încasat-o în luna decembrie 2017 pensionarii din MAI a fost de 4.255 de lei, potrivit informaţiilor pe care CPS a MAI le-a comunicat exclusiv pentru Economica. Valoarea medie brută a pensiei speciale din MAI a crescut cu 20% în decembrie 2017 faţă de nivelul lunii ianuarie 2017, arată datele CPS a MAI, analizate de Economica. De altfel, valoarea medie a pensiei speciale brute din MAI a crescut continuu pe tot parcursul anului 2017, aşa cum puteţi vedea in extenso în tabelul de mai jos.

2,85 de miliarde de lei am plătit de la bugetul de stat în anul 2017 pentru pensiile speciale din MAI, reiese din datele CPS a Ministerului de resort, transmise Economica.

Am început anul 2017 cu peste 57.000 de beneficiari de pensii speciale din MAI şi am încheiat anul trecut cu aproape 65.000. Numărul beneficiarilor de pensii speciale din MAI a crescut continuu din ianuarie 2017 până în luna iunie, pentru ca în iulie să scadă sensibil faţă de valoarea lunii precedente, urmând ca din luna următoare (august) să se înscrie din nou într-o tendinţă de creştere, aşa cum puteţi vedea, în detaliu, mai sus.

Numărul pensionarilor din MAI, beneficiari de pensii speciale, nu a crescut notabil după intrarea în vigoare a Ordonanţei de Urgenţă prin care Guvernul a adus schimbări nesemnificative legilor care reglementează acordarea pensiilor de serviciu, arată datele oficiale comparate de Economica.

Vă amintim că pe 15 septembrie a intrat în vigoare Ordonanţa de Urgenţă nr. 59 din 2017 prin care Guvernul a făcut o serie de modificări nesubstanţiale la legile care reglementează acordarea pensiilor speciale:

  • pensiile speciale nu mai cresc ori de câte ori se majorează salariile celor încadraţi în funcţiile din care s-au pensionat beneficiarii de pensii de serviciu. Pensiile speciale sunt indexate doar cu rata medie a inflaţiei, indicator definitiv, stabilit la data de 1 ianuarie a fiecărui an. Până la 15 septembrie 2017, pensiile speciale au fost indexate cu 100% din rata inflaţiei, la care s-a adăugat 50% din creşterea reală a câştigului salarial mediu brut realizat.
  • valoarea netă a pensiei de serviciu nu mai depăşeşte media soldelor sau salariilor nete cuprinse în baza de calcul a pensiei.

Nuanţat, ce s-a schimbat la 15 septembrie pentru beneficiarii de pensii militare de stat, inclusiv speciale:

Articolul 59 din Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat s-a modificat prin OUG nr. 59 din 2017 şi are următorul cuprins:

Articolul 59: Cuantumul pensiilor militare de stat se actualizează, din oficiu, în fiecare an, cu rata medie anuală a inflaţiei, indicator definitiv, cunoscut la data de 1 ianuarie a fiecărui an în care se face actualizarea și comunicat de Institutul Național de Statistică. Dacă în urma actualizării rezultă un cuantum al pensiei mai mic, se păstrează cuantumul pensiei aflat în plată.

Până la intrarea în vigoare a OUG nr. 59 din 2017, articolul 59 din Legea nr. 223 din 2015 avea următorul cuprins:

Articolul 59 (1) Cuantumul pensiilor militare de stat se indexează anual cu 100% din rata medie anuală a inflației, la care se adaugă 50% din creşterea reală a câştigului salarial mediu brut realizat.

Articolul 60 din Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat s-a modificat prin OUG nr. 59 din 2017 şi are următorul cuprins:

  • Articolul 60: La stabilirea pensiei militare de stat, pensia netă nu poate fi mai mare decât media soldelor/salariilor lunare nete corespunzătoare soldelor/salariilor lunare brute cuprinse în baza de calcul al pensiei.

Până la intrarea în vigoare a OUG nr. 59 din 2017, articolul 60 din Legea nr. 223 din 2015 avea următorul cuprins:

Articolul 60 – (1) Cuantumul pensiilor militare de stat se actualizează ori de câte ori se majorează solda de grad/salariul gradului profesional şi/sau solda de funcţie/salariul de funcţie al militarilor, poliţiştilor şi funcționarilor publici cu statut special, în procentele stabilite la art. 29, 30 și 108 și în funcție de vechimea valorificată prin ultima decizie de pensie, astfel:

  1. a) potrivit gradului militar/profesional avut la data trecerii în rezervă/încetării raporturilor de serviciu și a mediei soldelor de funcție/salariilor de funcție îndeplinite în 6 luni consecutive, din ultimii 5 ani de activitate, la cererea persoanelor ale căror drepturi de pensie au fost deschise înainte de intrarea în vigoare a prezentei legi;
    b) în funcție de gradul militar/profesional deținut la data trecerii în rezervă/încetării raporturilor de serviciu și media soldelor de funcție/salariilor de funcție deținute în cele 6 luni alese conform prevederilor art. 28 pentru drepturile de pensie deschise în baza prezentei legi.
    (2) În situația în care, în termen de 6 luni de la data primei majorări, persoanele îndreptățite nu depun cerere în acest sens, actualizarea se face, din oficiu, pe baza mediei soldelor de funcție/salariilor de funcție din ultimele 6 luni de activitate.
    (3) În anul în care pot fi aplicate atât prevederile art. 59, cât și cele ale alin. (1), se aplică dispozițiile cele mai favorabile.
    (4) Procedura de actualizare prevăzută la alin. (1) se stabilește prin ordin comun al conducătorilor instituțiilor din domeniul apărării naționale, ordinii publice și securității naționale, emis în termen de 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi (Legea nr. 223 din 2015).

Am încheiat anul trecut cu 20% mai mulţi pensionari MAI, beneficiari de pensii speciale, decât în decembrie 2016.

Concret, am avut 53.847 de beneficiari de pensii speciale din MAI în decembrie 2016, faţă de 64.600 – în decembrie 2017, au spus pentru Economica oficialii Casei de Pensii Sectoriale a MAI.

Au dreptul la pensie de serviciu pentru limită de vârstă profesioniştii din MAI care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:

  • au împlinit vârsta standard de pensionare pentru limită de vârstă.
  • au vechime efectivă de cel puţin 25 de ani, din care cel puţin 15 ani reprezintă vechimea în serviciu.

Pensiile din MAI sunt reglementate prin:

  • Legea nr. 223 din 2015 privind pensiile militare de stat, modificată şi completată prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57 din 2015;
  • Ordinul nr. 31 din 12 februarie 2016 pentru aprobarea procedurilor de recalculare şi de actualizare a pensiilor militare de stat;
  • Hotărârea nr. 146 din 10 martie 2016 privind aprobarea Normelor pentru aplicarea prevederilor art. 121 din Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat.
  • OUG nr. 59 din 2017.

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

6 Răspunsuri la Pensiile speciale din MAI au costat bugetul de stat 2,85 de miliarde de lei în 2017. 3.900 de lei a fost pensia specială medie brută

  1. Cezar Popa 22.01.2018 la 19:01

    Hotărâți-vă! Este pensie specială sau de serviciu, că vă cam contraziceți! Problema, de fapt, nu este aceea că sunteți voi buimaci și prost informați, dar îi mai dezinformați și pe alții, de bună credință, nu ca voi. Pensiile polițiștilor, ca și cele ale militarilor și a tuturor celor din sistemul de apărare, ordine publică, justiție etc., sunt pensii de serviciu, bazate pe contributivitate. Atenție! Pe contributivitate. Toți suntem plătitori de contribuții CASS. Cine spune altfel, ori este rău intenționat și prost, ori habar nu are ce vorbește. Voi unde vă situați?

  2. Vasile 22.01.2018 la 19:28

    10 08 2017. Casa de pensii a MAI plăteşte pensii titularilor, urmaşilor şi pensionarilor din sistemul de penitenciare (ANP), astfel:

    – titulari din MAI – 56.946;

    – titulari din ANP – 5.798;

    – pensii de urmaşi – 14.831;

    – Total pensii – 77.575. 204 000 000 : 77 574 = 2629

  3. Irimia Georgica 22.01.2018 la 20:36

    De ce nu scoateti in evidenta discriminarea creata fostilor militari angajati trecuti in rezerva la varsta de 40 de ani (conf.Lg.384/2006.art.45), din motive neimputabile lor, care nu pot beneficia de scaderea grupei de munca din varsta standard de pensionare (conf.Lg.223/2015.art.21), cu toate ca au realizat vechimea minima in specialitate de 15 ani care se cere in Legea Pensiilor Militare (Leg.223/2015.art16) si de ce oare sunt bagati la art.19 la fel cu cei cu o vechime in specialitate de doar 10 ani care, normal, neavand vechimea in specialitate de 15 ani, nu pot beneficia altfel. O sa spuneti ca nu am realizat vechimea efectiva de 25 de ani la data trecerii in rezerva asa cum prevede legea, de aceea va intreb: ce rost mai are vechimea in specialitate (in armata de minim 15 ani) si de ce noua nu ni se adauga la vechimea efectiva cumulata (conf.art.25.din Lg,223/2015) vechimea realizata anterior armatei (tinand cont ca am venit in armata prin transfer) la fel ca la cei in activitate, si vechimea realizata ulterior armatei cum ar fi somajul (de la trecerea in rezerva), vechimea realizata ulterior armatei asa cum li s-a adaugat cadrelor militare care dupa trecerea in rezerva au putut cumula la vechimea efectiva vechimea realizata in viata civila pana la intrarea in vigoare a Lg.223/2015. De ce lor se poate si noua nu, tinand cont ca am fost dati afara din sistem dupa 19 ani de armata (fiind participanti in teatre de operatii externe ca Afganistan si Irak), avand la trecerea in rezerva, majoritatea dintre noi, o vechime efectiva de 23 ani? Mai mult decat atat, noi nici nu am beneficiat de ordonante asa cum au beneficiat cadrele militare inclusiv pana in 2010 si nici de salarii compensatorii, pensie anticipata , pensie anticipata partial asa cum beneficiaza cei in activitate conform Lg.223/2015 . Eu cred ca am fost discriminati din toate punctele de vedere si se acorda in continuare un tratament discriminatoriu fostilor militari angajati, trecuti in rezerva la varsta de 40 de ani din motive neimputabile lor conf.Leg.384/2006.art.45, fata de cei in activitate cu privire la pensiile militare (Leg.223/2015.art.21),in care la vechimi egale in armata si in viata civila cei in activitate beneficiaza de scaderea grupei de munca, iar cei in rezerva NU, pentru simplul fapt ca nu mai sunt in activitate din motive neimputabile lor. Ar trebui sa se respecte macar art.2.lit.b din Leg.223/2015, la care cei din MApN vad ca nici acum, prin proiectul de modificare a legii pensiilor militare, nu au venit cu reglementari in acest sens.

  4. Mindroi Ion 22.01.2018 la 20:56

    CORECT … Asa este …!!!

  5. Ionut 24.01.2018 la 18:33

    Cei care au ieșit la pensie cu aproximativ 10000 lei, s.au angajat ulterior tot la stat pe un salariu de 6000-7000 de lei…
    Ex. Fostul șef SAS Bacău (47 ani), actual șef la Poliție Locală (rutieră)…
    Din banii cui sunt plătite aceste pensii si salarii nesimțite???

  6. Alexa 24.01.2018 la 22:17

    media pensiilor MILITARE (și nu speciale) e undeva de 2700 lei (marea majoritate a rezerviștilor – 80%) și nicidecum 4000. Din ce cauză dezinformați și ponegriți foștii militari? Și nu mai dezinformați în legătură cu contributivitatea … toți suntem plătitori de contribuții CASS. Care este scopul acestei dezinformări? Oug 59 creează discriminare între pensionarii militari si celelalte categorii de pensionari prin faptul că pensiile civile se maresc odată cu mărirea punctului de pensie, pe când cele militare doar cu rata inflației (care e tot cum vor guvernanții)