Rămâi conectat
!-- Spot PNL - Parlamentare 2024 --> PNL - Alegeri Parlamentare 2024

Ştirea zilei

Pas important pentru realizarea centurii ocolitoare pe partea de vest a municipiului Sebeș: A fost aprobat Studiul de fezabilitate

Ziarul Unirea

Publicat

în

PSD - Alegeri Parlamentare 2024

Pas important pentru realizarea centurii ocolitoare pe partea de vest a municipiului Sebeș: A fost aprobat Studiul de fezabilitate

USR - Alegeri Parlamentare 2024

Un proiect de hotărâre pentru aprobarea Studiului de fezabilitate pentru obiectivul de investiţii „Drum de ocolire în partea de vest a Municipiului Sebeș” a primit vot pozitiv din partea consilierilor locali din Muncipiul Sebeș.

Urmare a necesităţii şi oportunităţii decongestionării traficului în Municipiul Sebeş şi reducerea timpului de tranzitare a oraşului, s-a încheiat un Contract de servicii, între Municipiul Sebeş şi S.C. TOTAL BUSINESS LAND S.R.L. în vederea elaborării Studiului de fezabilitate.

Valoarea totală a investiţiei 76.505.444,76 lei fără TVA, respectiv 90.910.755,52 lei cu TVA, din care:

– construcţii montaj (C+M) = 62.547.246,85 lei fără TVA, respectiv 74.431.223,75 lei cu TVA

Durata estimată pentru realizarea investiţiei este de 15 luni, din care execuţia lucrărilor este 12 luni.

Finanţarea va fi de la bugetul local al Municipiului Sebeş şi din alte surse legal constituite.

Implementarea scenariului 1 constă în:

– varianta de ocolire se va amenaja in regim de drum naţional, avand clasa tehnica III ;

– lucrările propuse se afla atât in intravilanul cât si in extravilanul Municipiului Sebeş ;

– varianta de ocolire a municipiului Sebeş va avea originea in Drumul National 7 la km 329+365,50 al acestuia ocolind oraşul pe partea de vest până la intersecţia de capăt cu Drumul National 67C la km 142+387,20 al acestuia ;

– accesul la amplasament se face pe capete din Drumul National 7, respectiv Drumul Naţional 67C, cât şi de pe strazile si drumul de exploatare pe care le intersectează pe traseu. Nu este necesară amenajarea unei căi de acces diferită faţă de cea pe care se circulă în prezent. Se vor amenaja, dacă este cazul, variante ocolitoare provizorii ce vor funcţiona numai în perioada de execuţie, iar la final se vor dezafecta. Varianta ocolitoare va fi conectată la reţeaua de drumuri de interes naţional dar si local din zona ,

– traseul drumului de ocolire se intersectează cu străzile Ion Creangă, Molidului şi Hotarului, cu un drum de exploatare şi câteva drumuri agricole ; pentru realizarea legăturii cu drumurile sus menţionate se vor amenaja un număr de 3 giraţii care să faciliteze accesul spre şi dinspre varianta de ocolire a Municipiului Sebeş şi se vor amenaja drumuri de folosinţă agricolă paralele cu varianta de ocolire pentru facilitatea riveranilor la terenurile agricole ;

– proiectarea traseului in plan si spaţiu, respectiv amenajarea curbelor şi întocmirea profilului longitudinal s-a facut cu respectarea prevederilor normativelor în vigoare, cu următoarele elemente :

  • platforma: 9.00m
  • parte carosabilă: 2 x 3.50 m
  • acostamente: 2×1.00m din care 0.50m banda de încadrare.
  • panta transversală pe partea carosabilă: 2,5% (pantă unică sau în acoperiş).
  • panta transversală pe acostamente: 2,5%
  • acolo unde înalţimea taluzului o impune se monta parapeţi de siguranta, prin urmare la platforma drumului se adauga faşiile de parapet cu lăţimea de 1.30 m.

Lungimea traseului este de 5478.25 m, iar viteza de proiectare este de 100km/h corespunzătoare unui drum naţional de clasă tehnică III. Drumul de ocolire este prevăzut cu un statut de drum ,,drum urban si de ocolire”, asigură în mod prioritar circulaţia rutiera a autovehiculelor ce se deplasează pe direcţia Deva – Sugag.

Acest drum de ocolire leagă DN 7 la km 329+365.50 de DN 67C la km 142+387.20, preluând traficul greu de pe Valea Sebeşului. Obiectivul de investiţie începe din centrul sensului giratoriu amenajat la noul centru comercial din localitatea Sebeş si se termina la intersecţia cu DN 67C, din capătul localităţii Petreşti.

De asemenea, se intersectează cu străzile Ion Creanga, Hotarului şi Molidului. Traseul în plan este practic paralel cu DN67C si este alcătuit dintr-o succesiune de aliniamente racordate prin curbe (4 curbe alcătuite din arce de cerc cu raze cuprinse intre 600 si 3500), având viteza de bază de 100km/h, corespunzătoare regiunii de deal traversată. Excepţie sunt curbele din cele doua intersecţii cu DN 7 si DN67C, unde viteza se reduce la 25-40km/h.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Ştirea zilei

Ştirea zilei

Cristian Păun, profesor ASE originar din Alba. Despre aur, moneda Bitcoin și NFT-uri: „Prost ești dacă te chinui să mai produci cartofi”

Cezar Lancrajan

Publicat

în

Cristian Păun, profesor ASE originar din Alba. Despre aur, moneda Bitcoin și NFT-uri: „Prost ești dacă te chinui să mai produci cartofi” Cristian Păun, profesor universitar în cadrul Academiei de Studii Economice București, originar din județul Alba, revine în atenția publicului cu un nou avertisment, de această dată cu privire la reforma sistemului monetar actual […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea