Rămâi conectat
MA-RA-MU

Actualitate

Până la sfârșitul anului, România ar putea să nu mai deschidă niciun kilometru de autostradă. CNAIR refuză recepţia şoselelor cu probleme

Ziarul Unirea

Publicat

în

România ar putea ca anul acesta să nu mai deschidă niciun kilometru de şosea rapidă, în afară de cei 15 kilometri din Autostrada Lugoj – Deva, inauguraţi în luna martie. Din cauza unor probleme descoperite pe tronsoanele cele mai avansate, Compania de Drumuri refuză să facă recepţia lucrărilor.

Luna aceasta este programat spre inaugurare lotul 3 al autostrăzii Sebeş – Turda, construit de italienii de la Tirrena Scavi. În cadrul unei deplasări pe şantier, au  fost descoperite însă unele fisuri şi drenuri neconforme, a declarat pentru economica.net Alin Şerbănescu, purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

O Comisie se va deplasa din nou pe acest lot pe 27 noiembrie, iar dacă până atunci nu vor fi remediate problemele constatate, recepţia nu va fi efectuată, a explicat purtătorul de cuvânt al CNAIR. „Nu mai deschidem loturi de autostradă care au neconformităţi. Nu le construim ca să tăiem panglici, ci să le fie utile oamenilor”, a continuat reprezentantul CNAIR.

Tot anul acesta urma să fie inaugurat şi lotul 4 din Autostrada Sebeş – Turda, construit de austriecii de la Porr. Şi în acest caz au fost constatate probleme, respectiv alunecări de teren, astfel că inaugurarea ar putea fi amânată pentru anul viitor.

„Constructorul încă lucrează la consolidări şi spune că încearcă să le finalizeze anul acesta, dar nu există garanţii că vor fi gata”, a adăugat purtătorul de cuvânt al CNAIR. Acesta a explicat că după precedentul cu lotul 3 din Autostrada Sibiu – Orăştie, CNAIR pune accentul pe calitate şi nu îşi mai asumă deschiderea de autostrăzi cu lucrări neconforme sau nefinalizate integral. Mai mult, CNAIR va aplica penalităţi pentru întârzieri, potrivit lui Şerbănescu.

Curtea de Arbitraj de la Paris a obligat România în luna martie la plata unor despăgubiri de 83 de milioane de lei către italienii de la Salini, care au construit lotul 3 al autostrăzii Sibiu-Orăştie, ulterior demolat şi refăcut în regie proprie de Compania de Autostrăzi. Deşi a fost redeschis traficului în octombrie anul trecut, după repararea secţiunii demolate de 200 de metri, problemele de pe lotul 3 al autostrăzii Sibiu – Orăştie sunt departe de a fi rezolvate. Pentru remedierea lor şi finalizarea lucrărilor, şefii de la Drumuri estimează că mai e nevoie de încă 181 milioane de lei. Valoarea iniţială a contractului semnat cu constructorul italian se ridica la 604 milioane de lei.

Pe de altă parte, Asociaţia Pro Infrastructură (API) solicită CNAIR să deschidă circulaţia pe loturi de autostradă chiar dacă lucrările nu sunt finalizate 100%.

API a postat marţi imagini de pe lotul 4 al Autostrăzii Sebeş – Turda. „Aşa arăta acum două zile zona cu probleme din lotul 4 al Autostrăzii A10 Sebeș-Turda, constructor Porr. Mai precis, este vorba de versantul care a alunecat cu tot cu autostradă”, spun reprezentanţii API. Potrivit lor, constructorul a finalizat piloţii foraţi şi urmează turnarea radierului şi finalizarea celor două ziduri de sprijin. Concomitent se poate înainta la aliniamentul drumului – aşternerea balastului stabilizat şi apoi a celor trei straturi de asfalt. „Una peste alta, putem spera în continuare că autostrada va fi gata în acest an, însă DOAR la un stadiu de finalizare suficient de ridicat astfel încât şoferii să poată circula în condiţii de siguranță”, au adăugat reprezentanţii API.

Totuşi, ei menţionează că deschiderea tronsonului în decembrie rămâne incertă pentru că nu este clar dacă autoritățile din CNAIR şi MT vor dori şi vor găsi soluțiile birocratice pentru a da drumul la trafic, având în vedere că lotul nu va fi 100% finalizat în acest an.

Citiți și FOTO, VIDEO. Asociația Pro Infrastructura, despre Autostrada Sebeș-Turda: Deschiderea lotului 4 în luna decembrie rămâne incertă

Loturile 3 şi 4 din Autostrada Sebeş – Turda fac parte din cei 90 de kilometri de autostradă pe care voia să îi inaugureze anul acesta fostul ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc.

sursa: economica.net


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

De ce se taie porcul pe 20 decembrie, de IGNAT. Tradiții și obiceiuri

Mădălina Opriș

Publicat

în

De ce se taie porcul pe 20 decembrie, de IGNAT. Tradiții și obiceiuri Sărbătoarea de pe 20 decembrie, cunoscută în popor sub denumirea de Ignatul porcilor sau Inătoarea, este închinată Sfântului Ignaţie al Antiohiei şi demonstrează îmbinarea practicilor păgâne cu cele creştine. Sfântul Ignaţie Teoforul, episcop de Antiohia şi martir al Bisericii este unul din […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea