Până la sfârșitul anului, România ar putea să nu mai deschidă niciun kilometru de autostradă. CNAIR refuză recepţia şoselelor cu probleme
România ar putea ca anul acesta să nu mai deschidă niciun kilometru de şosea rapidă, în afară de cei 15 kilometri din Autostrada Lugoj – Deva, inauguraţi în luna martie. Din cauza unor probleme descoperite pe tronsoanele cele mai avansate, Compania de Drumuri refuză să facă recepţia lucrărilor.
Luna aceasta este programat spre inaugurare lotul 3 al autostrăzii Sebeş – Turda, construit de italienii de la Tirrena Scavi. În cadrul unei deplasări pe şantier, au fost descoperite însă unele fisuri şi drenuri neconforme, a declarat pentru economica.net Alin Şerbănescu, purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
O Comisie se va deplasa din nou pe acest lot pe 27 noiembrie, iar dacă până atunci nu vor fi remediate problemele constatate, recepţia nu va fi efectuată, a explicat purtătorul de cuvânt al CNAIR. „Nu mai deschidem loturi de autostradă care au neconformităţi. Nu le construim ca să tăiem panglici, ci să le fie utile oamenilor”, a continuat reprezentantul CNAIR.
Tot anul acesta urma să fie inaugurat şi lotul 4 din Autostrada Sebeş – Turda, construit de austriecii de la Porr. Şi în acest caz au fost constatate probleme, respectiv alunecări de teren, astfel că inaugurarea ar putea fi amânată pentru anul viitor.
„Constructorul încă lucrează la consolidări şi spune că încearcă să le finalizeze anul acesta, dar nu există garanţii că vor fi gata”, a adăugat purtătorul de cuvânt al CNAIR. Acesta a explicat că după precedentul cu lotul 3 din Autostrada Sibiu – Orăştie, CNAIR pune accentul pe calitate şi nu îşi mai asumă deschiderea de autostrăzi cu lucrări neconforme sau nefinalizate integral. Mai mult, CNAIR va aplica penalităţi pentru întârzieri, potrivit lui Şerbănescu.
Curtea de Arbitraj de la Paris a obligat România în luna martie la plata unor despăgubiri de 83 de milioane de lei către italienii de la Salini, care au construit lotul 3 al autostrăzii Sibiu-Orăştie, ulterior demolat şi refăcut în regie proprie de Compania de Autostrăzi. Deşi a fost redeschis traficului în octombrie anul trecut, după repararea secţiunii demolate de 200 de metri, problemele de pe lotul 3 al autostrăzii Sibiu – Orăştie sunt departe de a fi rezolvate. Pentru remedierea lor şi finalizarea lucrărilor, şefii de la Drumuri estimează că mai e nevoie de încă 181 milioane de lei. Valoarea iniţială a contractului semnat cu constructorul italian se ridica la 604 milioane de lei.
Pe de altă parte, Asociaţia Pro Infrastructură (API) solicită CNAIR să deschidă circulaţia pe loturi de autostradă chiar dacă lucrările nu sunt finalizate 100%.
API a postat marţi imagini de pe lotul 4 al Autostrăzii Sebeş – Turda. „Aşa arăta acum două zile zona cu probleme din lotul 4 al Autostrăzii A10 Sebeș-Turda, constructor Porr. Mai precis, este vorba de versantul care a alunecat cu tot cu autostradă”, spun reprezentanţii API. Potrivit lor, constructorul a finalizat piloţii foraţi şi urmează turnarea radierului şi finalizarea celor două ziduri de sprijin. Concomitent se poate înainta la aliniamentul drumului – aşternerea balastului stabilizat şi apoi a celor trei straturi de asfalt. „Una peste alta, putem spera în continuare că autostrada va fi gata în acest an, însă DOAR la un stadiu de finalizare suficient de ridicat astfel încât şoferii să poată circula în condiţii de siguranță”, au adăugat reprezentanţii API.
Totuşi, ei menţionează că deschiderea tronsonului în decembrie rămâne incertă pentru că nu este clar dacă autoritățile din CNAIR şi MT vor dori şi vor găsi soluțiile birocratice pentru a da drumul la trafic, având în vedere că lotul nu va fi 100% finalizat în acest an.
Loturile 3 şi 4 din Autostrada Sebeş – Turda fac parte din cei 90 de kilometri de autostradă pe care voia să îi inaugureze anul acesta fostul ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc.
sursa: economica.net
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Fonduri europene 2025 | Bani pentru construirea de sisteme de irigații sau modernizarea celor existente în România
Bani europeni pentru construirea de sisteme de irigații sau modernizarea celor existente în România România ar putea avea o șansă reală de a primi fonduri europene pentru irigații, după ce un amendament propus de Europarlamentarul Dan Motreanu a propus un amendament carea a fost votat într-o comisie a Parlamentului European. Inițiativa vine în contextul problemelor […]
În România, din circa 19 milioane de locuitori, aproape 1 milion beneficiază de pensie de handicap. Date INS
În România, din circa 19 milioane de locuitori, aproape 1 milion beneficiază de pensie de handicap. Date INS Primul ministru al României, Ilie Bolojan, ridică o problemă legată de pensiile de handicap: „Este o problemă sistemică. O parte din ei au obținut aceste drepturi într-o manieră discutabilă”. Aproape un milion de români din totalul populației […]
Laurențiu Alexandru BLAGA, Director General al ANCPI: Mai multe documente vor putea fi obținute online din octombrie 2025. Care sunt serviciile pe care cetățenii le vor putea accesa fără să se deplaseze la ghișee
Laurențiu Alexandru BLAGA, Director General al ANCPI: Mai multe documente vor putea fi obținute online din octombrie 2025. Care sunt serviciile pe care cetățenii le vor putea accesa fără să se deplaseze la ghișee ”Începând din octombrie cetățenii, firmele și instituțiile publice vor avea acces online, la sistemul informatic integrat de cadastru și carte funciară […]