Rămâi conectat

Ştirea zilei

Până la 1 februarie, fermierii pot depune la APIA cererile pentru rambursarea ajutorului de stat pentru motorină

Publicat

în

Până la 1 februarie, fermierii pot depune la APIA cererile pentru rambursarea ajutorului de stat pentru motorină

Până la data de 1 februarie pot fi depuse cererilel de plată pentru rambursarea ajutorului de stat pentru cantitățile de motorină achiziționare și utilizate în agricultură, pentru perioada 1 octombrie – 31 decembrie 2020, anunță Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură.

Cererile se depun la Centrele Judeţene ale APIA, respectiv al Municipiului Bucureşti, de către administrator/reprezentantul legal sau împuternicitul acestuia, caz în care împuternicirea este emisă de către administratorul /reprezentantul legal şi este însoţită de copia actului de identitate al persoanei împuternicite. Ajutorul de stat se acordă sub formă de rambursare a diferenţei dintre rata accizei standard şi rata accizei reduse (stabilită la 21,00 euro/1000 litri) pentru motorina utilizată la efectuarea lucrărilor mecanizate în agricultură a cărui valoare unitară este de 1,5258 lei/litru.

Citește și: Aproape 180 de milioane euro, autorizați la plată de APIA pentru sprijinirea fermierilor şi IMM-urilor în criza Covid-19

Pentru sectorul vegetal, cererile de plată pentru rambursare se depun însoțite de următoarele documente:

Elit - Gustul Desăvârșit

a) documente care dovedesc cantitatea de ciuperci produsă, după caz;

b) situația centralizatoare a cantităților de motorină utilizate la lucrări mecanizate, aferente perioadei pentru care solicită acordarea ajutorul de stat prin rambursare, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 9;

c) copie a facturilor/bonurilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe numele solicitanților;

d) copie a documentelor de identitate și/sau a documentelor de înregistrare, în cazul în care au intervenit modificări față de cererea de acord pentru finanțare;

e) adeverință în original de la Registrul agricol, cu suprafețele aflate în exploatare, în cazul în care au intervenit modificări față de cererea de acord pentru finanțare;

f) adeverință în original de la Direcția pentru Agricultură Județeană, pentru suprafețele plantate cu vie nobilă, în cazul în care au intervenit modificări față de cererea de acord pentru finanțare.

Pentru sectorul zootehnic, cererile de plată pentru rambursare se depun însoțite de următoarele documente:

a) situația centralizatoare a cantităților de motorină utilizate pentru sectorul zootehnic, aferentă perioadei pentru care solicită acordarea ajutorul de stat prin rambursare, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 9 din OMADR nr.1727/2015 cu modificările și completările ulterioare;

b) copie a facturilor/bonurilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe numele solicitanților;

c) situația privind calculul efectivului rulat/efectivului mediu realizat, întocmită de beneficiar și vizată de medicul împuternicit de liberă practică, după caz, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 10 din OMADR nr.1727/2015 cu modificările și completările ulterioare;

d) copie de pe cererea depusă de către apicultori la consiliul local în vederea asigurării acestora de vetre de stupină temporare sau permanente;

e) copie a documentelor de identitate și/sau a documentelor de înregistrare, în cazul în care au intervenit modificări față de cererea de acord pentru finanțare.

Pentru sectorul îmbunătățiri funciare, cererile de plată pentru rambursare se depun însoțite de următoarele documente:

a) situația centralizatoare a cantităților de motorină utilizate pentru irigații, aferentă perioadei pentru care solicită acordarea ajutorul de stat prin rambursare, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 9 din OMADR nr.1727/2015 cu modificările și completările ulterioare;

b) copie a facturilor/bonurilor fiscale de cumpărare a motorinei emise de vânzător pe numele solicitanților;

c) situația centralizatoare a cantităților de apă pentru irigații, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 11 din OMADR nr.1727/2015 cu modificările și completările ulterioare;

d) copie a facturilor de apă din care să reiasă volumul de apă consumat de către beneficiar/procesul-verbal de confirmare a volumului de apă livrat pentru irigații, întocmit de către orice furnizor de apă de irigații;

e) situația suprafețelor irigate, pe structuri de culturi, aferentă perioadei pentru care se solicită ajutorul de stat;

f) copie a documentelor de identitate și/sau a documentelor de înregistrare, în cazul în care au intervenit modificări față de cererea de acord pentru finanțare;

g) dovadă cont trezorerie dacă au intervenit modificari ale coordonatelor bancare față de cererea inițială.

Toate documentele depuse în copie vor fi certificate pentru conformitate cu originalul de către solicitantul sprijinului, însușite prin semnatură și vor purta sintagma ,,conform cu originalul”.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Ştirea zilei

Modernizarea sistemului de iluminat stradal în orașul Cugir: Licitația de peste 1 MILION de lei, lansată în SEAP

Publicat

în

Modernizarea sistemului de iluminat stradal în orașul Cugir: Licitația de peste 1 MILION de lei, lansată în SEAP

Primăria orașului Cugir a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice o licitație pentru lucrări în cadrul proiectului „Modernizarea sistemului de iluminat stradal în orașul Cugir”. Valoarea totală a investiției, fără TVA este de 1.090.920 de lei.

Alimentarea cu energie electrica se realizează prin punctele de aprindere existente amplasate pe stâlpii din beton in imediata apropiere a posturilor de transformare.

Elit - Gustul Desăvârșit

Posturile de transformare, componentele reţelei de distribuţie a energiei electrice care alimentează cu energie electrică instalaţiile de iluminat public, branşamentele, instalaţiile de forţă, instalaţiile de legare la pământ, instalaţiile de automatizări, măsura şi control etc. sunt în proprietatea şi administrarea operatorului de distribuţie.

Punctele de aprindere, aparatele de iluminat, inclusiv accesoriile de montaj ale acestora sunt în administrarea oraşului Cugir.

Sistemul de iluminat este intr-o situaţie precară iar în continuare sunt prezentate principalele deficienţe constatate:

– Iluminatul existent acoperă în totalitate străzile oraşului – nu există corpuri de iluminat lipsă. Au fost identificate un număr de 584 corpuri de iluminat şi un număr de 584 stâlpi existenţi;

– nu este în conformitate cu normele şi standardele în vigoare , respectiv SREN 13201;

– Sursele de lumină utilizate sunt învechite şi cu randament scăzut;

– Consolele de fixare pe stâlpi sunt deteriorate, nu au un aspect uniform având lungimi şi unghiuri de înclinare diferite;

– Iluminat insuficient pentru securitatea conducătorilor auto şi totodată a trotuarelor pentru protecţia pietonilor contra agresiunilor;

– Consumul de energie electrică ridicat.

Astfel se propune modernizarea sistemului de iluminat public existent.

Analizând situaţia iluminatului stradal la nivelul obiectivului de investiţii stabilit în oraşul Cugir, judeţul Alba, alcătuit din componentele principale, corpuri de iluminat în număr de 584 buc. şi un număr de 584 de stâlpi, se constată faptul că iluminatul public nu este corespunzător asigurat, accesul populaţiei la serviciul de iluminat public poate fi considerat discriminator, consumul de energie este relativ mare, calitatea iluminatului public scăzută , în completarea celorlalte servicii asigurate deja locuitorilor din zona studiată, se pune problema modernizării sistemului de iluminat public.

Prin aceasta măsură se urmăreşte:

  • creşterea gradului de securitate a cetăţenilor din cadrul comunităţii şi, de asemenea, creşterea gradului de siguranţă a circulaţiei rutiere şi pietonale.
  • reducerea poluării luminoase şi a poluării cu emisii C02*
  • reducerea riscului de accidente rutiere , reducerea numărului de agresiuni contra persoanelor, îmbunătăţirea orientării în trafic, îmbunătăţirea climatului social şi cultural prin creşterea siguranţei activităţilor pe durata nopţii.
  • reduce substanţial numărul de agresiuni fizice, conducând la creşterea încrederii populaţiei pe timpul nopţii.
  • scăderea infracţionalităţii şi securitate sporită.

Se propune:

  • Demontarea a 584 lămpi cu sodiu existente si a armaturilor aferente acetora;
  • Montarea a 584 lămpi LED 20W, 30W, 40W, console, brăţări de fixare si cablu de alimentare cu energie electrică a corpurilor de iluminat, astfel:
    • 220 lămpi de 20W;
    • 316 lămpi de 30W;
    • 48 lămpi de 40W;
  • Înlocuirea braţelor de lampa cu braţe de lampa de otel galvanízate si bratari galvanízate.
  • Implementare sistem de dimming şi telemanagement inclusiv montare /dotare echipamente


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Ştirea zilei

Cum a reușit o şoferiţă din Alba să demonstreze că a fost amendată ilegal: A fost implicată într-un accident cu o autospecială ISU care transporta vaccin anti-COVID

Publicat

în

Cum a reușit o şoferiţă din Alba să demonstreze că a fost amendată ilegal: A fost implicată într-un accident cu o autospecială ISU care transporta vaccin anti-COVID

După ce, în vara anului trecut, a fost implicată într-un accident cu o autospecială ISU care transporta vaccin anti-COVID, o femeie din Alba a reuşit să demonstreze în justiţie că a fost amendată ilegal de către un poliţist rutier.

Incidentul a avut loc în 8 iunie 2021, pe DN 14B, la ieşire din municipiul Blaj spre comuna Crăciunelu de Jos, într-o zonă cu serpentine unde drumul este marcat cu linie continuă. În momentul în care autoturismul condus de femeie a fost depăşit de autospeciala ISU, într-o curbă periculoasă, a avut loc un acroşaj între cele două autovehicule, soldat cu avarierea acestora. Femeia a primit un avertisment şi i s-a suspendat dreptul de a conduce pe o perioadă de 60 de zile.

„Nu sunt de acord. Am respectat în totalitate maşina politiei, care a depăşit pe cea mai periculoasă curbă, urmată la scurt timp de cea de-a doua ISU, care mi-a tăiat calea, deşi maşina era ieşită din carosabil, permiţând depăşirea necorespunzătoare a maşinii care nu avea semnalele acustice pornite”, a scris femeia în procesul- verbal.

Elit - Gustul Desăvârșit

Cele două autovehicule ale poliţiei şi ISU s-au oprit la circa 300 de metri de locul coliziunii, femeia susţinând că cei doi conducători auto s-au deplasat în zona unde oprise încercând să o intimideze şi să o ameninţe pentru că nu a respectat semnalele luminoase şi acustice de pe maşina poliţiei.

”În momentul în care le-am spus că nu au avut pornite semnalele acustice şi luminoase, şoferul de pe maşina poliţiei a recunoscut că nu a avut semnalele acustice, deoarece m-ar fi putut speria şi m-aş fi putut răsturna în pantă. Apoi, cei doi conducători auto s-au reîntors la maşinile conduse de aceştia şi au pornit semnalele luminoase”, a declarat şoferiţa. Femeia a mai spuscă poliţistul rutier a ascultat doar versiunea prezentată prin telefon de colegul său, respectiv a venit cu ”lecţia învăţată”, şi nu a luat în considerare susţinerile acesteia.
Altă situaţie de fapt, demonstrată în instanţă

”Petenta fost invitată la sediul Poliţiei Municipiului Blaj, pentru încheierea procesului-verbal, unde a aşteptat peste o oră. În acest interval de timp, agentul constatator a vorbit permanent la telefon pentru a obţine înregistrări de pe camerele video de pe traseul în care a avut loc evenimentul rutier. Ulterior, a obţinut o înregistrare video de pe traseul în care a avut loc evenimentul rutier, pe care o anexez înregistrată pe un DVD. Din înregistrare, se poate observa că maşina politiei şi ISU, înainte de producerea evenimentului rutier, au depăşit un alt autoturism, care circula în spatele autoturismului condus de petentă. Acea persoană putea fi reţinută ca martor asistent, dacă nu a reţinut ca martor asistent pe doamna (…). Din înregistrarea respectivă, se observă că maşina politiei şi autospeciala ISU nu aveau semnalele luminoase pornite”, se precizează în hotărârea instanţei de judecată.

Pe lângă înregistrarea video care a arătat că cele două maşini nu aveau semnalele luminoase, martora care se afla cu ea în autoturism a susţinut că cele două autospeciale nu aveau în funcţiune nici semnalele acustice. Pe 7 aprilie 2022, Judecătoria Blaj a anulat procesul-verbal, hotărârea nefiind contestată de către Poliţie.

”Petenta a avut posibilitatea efectivă să facă dovada existenţei unei alte situaţii de fapt decât cea reţinută în procesul-verbal de contravenţie, iar prin proba testimonială administrată în cauză, aceasta a reuşit să răstoarne prezumţia de temeinicie a procesului-verbal de contravenţie. Astfel, din declaraţia martorei (…), reiese că maşina poliţiei, care a încercat să depăşească maşina condusă de petentă, nu avea în funcţiune nici semnalele luminoase, nici cele sonore. Doar după impact, poliţistul a mers la maşina sa şi a pornit semnalele luminoase. Martora a văzut foarte clar când acesta a mers şi a pornit luminile, care până atunci nu funcţionau şi nici nu se auzea girofarul”, este concluzia magistratului care a judecat dosarul.

IPJ Alba trebuie să plătească cheltuieli de judecată în valoare de 820 de lei.

Sursa: adevarul.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Ştirea zilei

Spectacol INEDIT la Alba Fest 2022: Cel puțin 130 de DRONE vor ilumina cerul în Cetatea Marii Uniri

Publicat

în

Spectacol INEDIT la Alba Fest 2022: Cel puțin 130 de DRONE vor ilumina cerul în Cetatea Marii Uniri

În 11 sau 12 iunie, pe perioada evenimentului Alba Fest, albaiulienii și turiștii care vor ajunge în Capitala Marii Uniri se vor putea bucura de un spectacol de lumini cu drone.

Municipiul Alba Iulia este interesat să achiziționeze un spectacol de animație realizat cu minim 130 de drone luminoase. Momentul va avea o durată de minim 10 minute, durata fiind definită ca perioada de timp cuprinsă între decolarea și aterizarea dronelor. Dronele se vor ridica la o înălțime maximă de 100 m, iar coregrafia se va desfășura pe o coloană sonoră reprezentativă pentru evenimente de animație pentru tineri.

Prin folosirea Inteligenței Artificiale, dronele autonome sunt capabile să zboare în roiuri, se evite între ele, precum și să eschiveze obstacolele în timp ce-și îndeplinesc misiunea în cel mai eficient mod posibil.

Elit - Gustul Desăvârșit

Prestatorul va contura proiectul artistic al spectacolului în așa fel încât acesta să se încadreze și să potențeze caracterul AlbaFest.

Un spectacol cu drone autonome va fi o surpriză de neuitat pentru public, dat fiind caracterul original și noutatea acestei tehnologii în România. Prima întâlnire cu dronele, la 1 decembrie 2021 a fost un real succes și așteptat acest tip de show este foarte așteptat și dorit de albaiulieni.

Alba Fest este emblema evenimentelor din Cealaltă Capitală, scena pe care își dorește să fie orice artist din lumea muzicală. Alba Fest nu este un eveniment de inerție, ci singurul festival care a exclus tot ce era în plus, aducând pe scena lui superlativele absolute ale momentului. Este singurul eveniment în care orașul are mai puțini locuitori decât spectatori: 50 000 de oameni, în trei zile de show total.

Prima întâlnire cu dronele, la 1 decembrie 2021 a fost un real succes şi acest tip de show este foarte aşteptat şi dorit de albaiulieni.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare