Rămâi conectat

Actualitate

OFICIAL| Lucian Bode a PLAGIAT mai multe fragmente în teza lui de doctorat: Concluzia Comisiei de etică a UBB

Ziarul Unirea

Publicat

în

Lucian Bode a PLAGIAT mai multe fragmente în teza lui de doctorat: Concluzia Comisiei de etică a UBB

Universitatea Babeș-Bolyai a publicat concluziile analizei tezei de doctorat susținută de Lucian Bode.

„Concluzii finale cu privire la aspectele privind standardele de ETICĂ în teza de doctorat cu titlul: “Securitatea energetică și managementul resurselor la începutul secolului XXI. România în context european actual”, susținută de dl. Lucian‐Nicolae BODE în anul 2018, la Universitatea Babeș‐Bolyai din Cluj‐Napoca, sub îndrumarea coordonatorului Prof. Univ. Dr. Adrian Liviu IVAN, Comisia de etică a UBB constată o serie de abateri de la bunele norme de publicare: erori de citare și unele fragmente plagiate”, se arată în primul citat din concluzii.

Elit - Gustul Desăvârșit

„S-au reținut ca existând fragmente plagiate în 3 din cele 4 puncte ale sesizării nr. 14390/18.10.2022, alte fragmente plagiate fiind identificate in urma analizei interne a UBB. Fragmentele identificate ca având o problemă de tip plagiat reprezintă aproximativ 1923 de cuvinte din 65.000 cuvinte ale tezei (2.95 %).

Ținând însă cont că textele originale din care s-au preluat fragmente plagiate sunt citate în text și în referințe (cu o excepție), chiar dacă nu acolo unde trebuie și/sau cum trebuie, nu rezultă cu certitudine că plagiatul a fost unul intenționat sau mai degrabă a derivat din necunoașterea/neaplicarea tehnicilor de citare (ex. utilizarea de ghilimele/bloc de text; citare acoperitoare etc.). Acest lucru nu schimba concluzia că există fragmente plagiate”, arată comisia de etică a UBB.

„Comisia constata așadar existenta unor abateri de la etica cercetarii. Cu privire la eventualele sancțiuni, Comisia ar fi propus sancțiunea avertisment scris, si cea de corectarea tuturor lucrărilor publicate prin încălcarea normelor de bună conduită.

Constatam însă ca persoana reclamată nu face parte din categoriile prevăzute de lege împotriva căreia se poate aplica o sancțiune referitoare la încălcarea eticii universitare și a bunei conduite în cercetare”, arată UBB.

„Astfel, articolele care fac referire la calitatea persoanelor împotriva cărora se poate sesiza

Comisia de etică pentru abateri săvârșite sunt:

– art. 308 alin. 1 Legea nr. 1/2011 – ” … membri ai comunității universitare

– art. 11 indice 1 din Legea nr. 206/2004 – ” personalului de cercetare-dezvoltare”

– art. 1 Codul Etic UBB – ”…membrii comunității universitare (studenţi, masteranzi, doctoranzi, cadre didactice şi cercetători, personal didactic auxiliar, personal nedidactic)”

– art. 4 lit. a) – Regulament Comisie de etică UBB – .”..membri ai comunităţii universitare”

– art. 7 – Regulament Comisie de etică UBB ” … membrii comunităţii universitare, respectiv:

a) studenţilor, masteranzilor, doctoranzilor,

b) personalului didactic şi cercetătorilor,

c) personalului de conducere,

d) personalului administrativ.

Doar persoanele de mai sus sunt cele împotriva cărora se poate aplica o sancțiune de către comisia de etică, conform art. 318 și 319 din Legea nr. 1/2011, art. 25, 26 și 27 din Regulamentul Comisiei de etică a UBB.

Întrucât domnul Bode nu deține niciuna dintre calitățile de mai sus, Comisia constata ca desi a identificat încălcări ale eticii în domeniul cercetării, nu poate dispune sancțiuni.

Comisia considera totuși ca se impune corectarea tuturor lucrărilor publicate prin încălcarea normelor de bună conduită, prin urmare solicita autorului si editurii sa facă aceste demersuri in mod benevol.

In plus, UBB informează CNATDCU/ministerul pentru analize/decizii suplimentare, daca este cazul. De asemenea, cei interesați pot la rândul lor sesiza CNATDCU ca instanță superioară, cu decizie finală.”
„Alte observații și recomandări

Comisia a constatat și alte aspecte referitoare la etica științifică în redactarea tezei de doctorat:

a. Probleme de limbaj ale tezei: majoritatea figurilor sunt scanări în engleză fără explicații în română – de ex p. 35, 38, etc.

b. Citări incomplete care nu pot fi verificate: de exemplu, marcajul 12 din raportul de similitudine, pagina 85, nu poate fi verificat, deoarece publicația de la nota de subsol 151 nu poate fi accesată online. De asemenea, în notele de subsol 275, 276, 280, apare Christian Kroppl, Oil economy 2005, care nu este citată nici la bibliografia de final, în mod complet, nu se precizează editura, pagina, anul publicării; etc.

Multe din link-urile inserate în notele de subsol nu pot fi accesate pentru verificare, fiind incomplet citate.

d. Nu este adecvat sa se preia in teze de doctorat sau alte publicații un volum mare de text din alte lucrări, fără o justificare clară si un control al dreptului de copyright. De asemenea, „traducerile” trebuie tratate în aceeași logica și in plus, pentru a se evita erorile de citare, trebuie asumate explicit fie ca parafrazare, dar cu indicarea adecvata a acestui lucru in lista de referințe (de ex. păstrarea la referință a titlului original alături de traducerea lui), fie ca preluare identică, caz in care se prezinta in ghilimele si textul original tradus. Parafrazările trebuie sa rezulte mai clar din trecerea textului prin filtrul autorului, pentru a arăta înțelegerea proprie de către autor a textului citat.

Comisia solicită – și va monitoriza explicit implementarea acestor solicitări – Școlii doctorale unde a fost susținută teza, conducătorilor de doctorat și membrilor comisiilor din cadrul Școlii (ex. de îndrumare, susținere etc.):

a. Acordarea unei atenții sporite în analiza textelor identificate de raportul antiplagiat și, în general, textelor fără citare din teză, care altfel par a fi opera autorului tezei.

b. Procedura corespunzătoare de citare trebuie explicată doctoranzilor și reamintită la momentul susținerii prin interogarea asupra acelor aspecte care ar părea suspecte de plagiat.

c. Nu pot fi acceptabile teze cu valoare științifică minimală, traduceri din literatură fără contribuții relevante la domeniu. Din această perspectivă, pentru a formula concluzii cu privire la originalitatea tezei trebuie identificate în mod corect pasajele preluate și cele care sunt contribuții originale ale doctoranzilor.

d. Rolul comisiei de susținere și a comisiilor de îndrumare este să identifice din timp abaterile de la etica cercetării, indiferent de importanța lor, și să se asigure de corectarea lor în timpul stagiului doctoral sau înainte de susținerea publică a tezei.

e. Revizuirea cerințelor privind publicarea articolelor/capitolelor de către doctoranzi înainte de finalizarea tezei (dimensiunea articolelor/capitolelor, de exemplu).

f. Comunicarea către doctoranzi și implementarea cerinței ca publicațiile din timpul stagiului doctoral, sau care sunt incluse în teză, să fie citate corespunzător în teză și să fie în domeniul tezei.”


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Actualitate

Salariu minim 2023. Ministrul Muncii, Marius Budăi: „Noi ne dorim să intre în vigoare de la 1 ianuarie”

Ziarul Unirea

Publicat

în

Salariu minim 2023. Ministrul Muncii, Marius Budăi: „Noi ne dorim să intre în vigoare de la 1 ianuarie”

Ministrul Muncii, Marius Budăi, a declarat marţi, la Parlament, despre salariul minim de 3.000 de lei, că îşi doreşte să intre în vigoare de la 1 ianuarie.

„Mâine, în Consiliul Tripartid avem ca unic subiect salariul minim brut garantat în plată. Sperăm să avem şi o decizie, pentru a putea trece la etapa următoare şi anume, testul IMM şi transparenţa decizională”, a spus ministrul Muncii, Marius Budăi.

Întrebat dacă în cei 3.000 de lei va exista şi o componentă de 200 de lei neimpozabili, Marius Budăi a spus că, „din jumătatea anului 2022, a pus la dispoziţia mediului de afaceri o sumă de 200 de lei, pe care să o poată asigura ca şi salariu angajaţilor săi, unde statul nu percepe nicio taxă”. „Până acum, a fost la decizia angajatorului, acum ne dorim să o introducem în cei 3.000 de lei şi să continuăm această practică şi anume să nu îi taxăm”, a explicat Marius Budăi.

Elit - Gustul Desăvârșit

„Toate variantele sunt pe masă, însă noi ne dorim ca acest salariu minim să intre în vigoare de la 1 ianuarie”, a subliniat ministrul Muncii.

Alexandru Rafila, ministrul Sănătății, a fost întrebat „cum stă cu relațiile internaționale”.

În acest context, Alexandru Rafila a vrut să lămurească subiectul vizitelor externe pe care le-a făcut în acest an de când este membru în Guvern. Ministrul Sănătății a explicat că nu a mers în excursie, ci au fost deplasări profesionale, pentru a stabili diferite acorduri în domeniul Sănătății. De exemplu, în Cuba, Alexandru Rafila a mers să semneze „un acord bilateral în domeniul sănătăţii”, după ce, în ianuarie, Guvernul României a semnat un memorandum cu această ţară.

Alexandru Rafila a zis că a folosit oportunitatea legată de un congres internaţional, la care au participat mai mulți de miniştri ai Sănătăţii, inclusiv doi din UE, în afară de el, pentru a vedea cum sunt tratate acolo anumite boli care în România nu au încă un răspuns, cum ar fi piciorul diabetic.

Atacurile privind deplasările de lucru ale lui Alexandru Rafila au venit din partea USR, iar ministrul crede că scopul este să-l împiedice să-și desfășoare activitatea.

„De când am fost numit în funcție, am făcut cam 11-12 deplasări de lucru în afara țării. Unii au o percepție greșită în ceea ce privește scopul acestor deplasări. Ele nu sunt turistice. Poate unii au anumite frustrări pentru că nu au avut ocazia, când erau mai tineri, să călătorească și consideră că persoanele care ocupă funcții publice se deplasează în alte țări în scopuri turistice”, a zis Alexandru Rafila la DC News și DC News TV.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Preț compensat la energie: Premierul Ciucă a anunțat cine va beneficia de măsură

Ziarul Unirea

Publicat

în

Preț compensat la energie: Premierul Ciucă a anunțat cine va beneficia de măsură

În cursul zilei de luni, 14 noiembrie, primul ministru Nicolae Ciucă a transmis că susţine ca mai multe categorii, printre care familiile cu mai mult de trei copii, bisericile şi serviciile publice, să beneficieze de preţ compensat la energie, menţionând că sunt pregătite amendamente în acest sens la ordonanţa pe energie aflată în dezbaterea Parlamentului.

„Este foarte limpede că tot ceea ce am discutat şi am stabilit prin ordonanţă, ultima ordonanţă se va aplica. Este o ordonanţă pe care am gândit-o astfel încât să venim în sprijinul românilor şi a economiei, iar chestiunile care mai erau de amendat în Parlament sunt cele prin care vom regla acele chestiuni cu serviciile publice, astfel încât să poată să beneficieze de preţul stabilit de un leu.(…) Familiile monoparentale sau cele care au mai mult de trei copii, bisericile, societăţile de apă canal, cele care asigură utilităţile publice. Acestea sunt (categoriile care vor beneficia de preţ plafonat la energie – n.r.). Nu am discutat despre aeroporturi”, a afirmat Ciucă, la Parlament.

El a spus că aceste amendamente urmează să fie discutate.

Elit - Gustul Desăvârșit

Referitor la problema plăţii facturilor pe baza consumului de anul trecut, premierul a spus: „Ultima discuţie pe care am avut-o în coaliţie a fost să raportăm la anul 2022, pentru că au fost probleme legate de modul în care s-a desfăşurat activitatea pe timpul pandemiei”.

„A fost o discuţie tehnică de acest fel, urma ca pe propunerile pe care le aduc cei de la ANRE să luăm o decizie. Decizia nu este la Guvern, este în Parlament”, a adăugat Ciucă.

Despre reglementarea preţului la energie pentru doi ani, premierul a precizat că este o decizie convenită în coaliţie.

„Este o decizie pe care am convenit-o cu toţii, să avem asigurată această predicţie pentru doi ani de zile”, a adăugat premierul.

Întrebat în legătură cu plata facturilor emise cu întârziere, dacă va exista posibilitatea eşalonării plăţilor pentru consumatori, Ciucă a spus că a solicitat ca sumele să fie eşalonate.

„Pentru furnizorii care nu au fost în măsură să trimită, să transmită facturile la timp, este absolut anormal ca orice consumator final să primească factura după cinci luni sau şase luni şi să plătească întreaga sumă. Ca atare, am solicitat ca acea sumă să fie eşalonată, astfel încât cetăţenii să poată să îşi plătească factura”, a afirmat premierul.

Guvernul a adoptat vineri o ordonanţă de urgenţă privind Mecanismul de achiziţie centralizată a energiei care va asigura compensarea preţurilor la energie în continuare şi competitivitatea economiei româneşti, a anunţat vineri secretarul general al Guvernului, Marian Neacşu.

Acesta a precizat, întrebat de ce nu s-a adoptat prin această ordonanţă şi preţul de 1,3 de lei pentru toţi românii care consumă peste 255 de kWh pe lună, că în legea de adoptare a Ordonanţei 119, aflată în Parlament, vor fi cuprinse toate categoriile de preţuri.

Ordonanţa de urgenţă 119/2022 a fost adoptată cu amendamente de Senat şi se află în dezbaterea Camerei Deputaţilor, care este for decizional.

Sursa: dcbusiness.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Ne paște o criză economică? Nicolae Ciucă: „Suntem pregătiți. România nu este în pericolul de a intra în recesiune”

Ziarul Unirea

Publicat

în

Ne paște o criză economică? Nicolae Ciucă: „Suntem pregătiți. România nu este în pericolul de a intra în recesiune”

Premierul Nicolae Ciucă dă asigurări că România nu va intra în recesiune economică, așa cum se întâmplă cu alte țări puternice, în special cele din zona euro.

Șeful Guvernului susține că ”suntem pregătiți” și că a luat măsuri.

Mai mult, el afirmă că datele pe care le avem în acest moment ”ne arată foarte clar că există premisa ca la sfârșitul anului România să aibă o creștere economică în jurul lui 5 %”.

Elit - Gustul Desăvârșit

”Despre recesiune se vorbește de la începutul anului, au fost semnale pe tot parcursul anului. Am putut să constatăm pe propria noastră experiență că am avut o scădere a ritmului de creștere datorită impactului pe care l-a avut seceta în producția agricolă și sigur vom vedea aceste… se văd aceste consecințe în procentul de creștere economică pe trimestrul 3 și probabil vom resimți acest efect și în trimestrul 4.

Ca atare, suntem pregătiți. De aceea am spus că am luat măsuri astfel încât să putem să consolidăm economia, s-o menținem în echilibru, astfel încât să nu intrăm în recesiune.

Datele pe care le avem în acest moment ne arată foarte clar că există premisa ca la sfârșitul anului România să aibă o creștere economică de 5 %, în jurul lui 5 %, iar pentru anul viitor toate instituțiile, inclusiv cele europene, ne-au previzionat o creștere economică, haideți să nu-i zicem aproape de 2 %, în jur de 1,5 % ceea ce înseamnă creștere economică.

Deci România nu este în pericolul de a intra în recesiunea economică. Sigur, nu suntem singuri în acest ansamblu, depindem foarte mult de ceea ce se întâmplă cu celelalte economii cu care țara noastră este în strânsă colaborare și atunci vom resimți și noi aceste efecte”. – a declarat premierul la Parlament, în fața jurnaliștilor.

Recent, Banca Angliei a avertizat că Marea Britanie se va confrunta cu cea mai îndelungată recesiune, iar Comisia Europeană se așteaptă ca Zona euro și majoritatea statelor din Uniunea Europeană să se îndrepte către o recesiune economică.

De asemenea, Germania, cea mai mare economie a Europei, se îndreaptă spre recesiune.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2022 Ziarul Unirea