Rămâi conectat

Actualitate

OFICIAL| Cele trei școli din Alba, coordonatoare pentru Bazele de Practică Pedagogică. Cine sunt profesorii mentori coordonatori

Publicat

în

Cele 100 de Baze de Practică Pedagogică, baze care vor coordona la rândul lor între 4 și 6 unități de învățământ, au fost publicate în Monitorul Oficial.

Ordinul 3.654 care prevede înființarea acestor baze, prevede că aceste baze funcționeazaă cu „statut de consorții școlare pentru practica pedagogică și pentru mentoratul didactic”.

„Se aprobă înființarea, organizarea și funcționarea bazelor de practică pedagogică, numite în continuare BPP, care funcționează cu statut de consorții școlare pentru practica pedagogică și pentru mentoratul didactic”, potrivit ordinului citat.

Elit - Gustul Desăvârșit

BPP se constituie în jurul unei unități de învățământ preuniversitar liceal cu statut de școală de aplicație, denumită școală de aplicație coordonatoare, care încheie acorduri de parteneriat cu alte unități de învățământ, în scopul organizării și desfășurării activităților de practică pedagogică și de mentorat didactic, constituind un consorțiu școlar.

Bazele funcționează pe o durată cel puțin egală cu durata de implementare și de sustenabilitate a proiectului PROF (POCU/904/6/25/Operațiune compozită OS 6.5, 6.6, cod SMIS 146587 — Profesionalizarea carierei didactice — PROF), proiect anunțat de secretarul de stat Maria Manea săptămâna trecută.

Școlile de aplicație coordonatoare pentru BPP sunt de fapt unitățile prevăzute și în ordinul de înființare a școlilor cu statut de unități-pilot, experimentale și de aplicație.

Caracteristicile unei școli de aplicație:

au profil pedagogic;
au un alt profil decât profilul pedagogic și fac dovada:
a) existenței unor cadre didactice cu statut de profesori mentori și/sau profesori cu experiență didactică și cu activitate metodică;
b) existenței unei baze materiale adecvate organizării și desfășurării stagiilor practice pedagogice din cadrul programelor de formare inițială și continuă;
c) accesibilității și versatilității instrumentelor, resurselor și mijloacelor educaționale;
d) participării la programe/proiecte educaționale internaționale de mobilitate a elevilor și a cadrelor didactice, de tip Erasmus, eTwinning, alte proiecte și programe organizate de
organisme internaționale cu profil educațional, științific sau cultural.

Apar consorțiile școlare

Bazele de practică pedagogică nu sunt doar aceste școli de aplicație, ci mai multe școli coordonate de această unitate. Ordinul prevede că numărul unităților de învățământ preuniversitar constituite într-o bază de practică pedagogică este minimum 4 și nu mai mare de 6.

Sunt introduse astfel consorții școlare de tip Bază de Practică Pedagogică.

Consorțiul include obligatoriu următoarele tipuri de unități de învățământ preuniversitar:
a) școala de aplicație coordonatoare — unitatea de învățământ liceal după care se va identifica și va fi denumită BPP;
b) o unitate de învățământ care școlarizează elevi care provin din medii vulnerabile pe criteriul social/medical (școală de spital)/de rasă/etnie/economic/geografic;
c) o unitate de învățământ care școlarizează pentru nivelurile primar și gimnazial;
d) unitate de învățământ de tip vocațional

Bazele care cuprind mai mult de 4 unități pot fi formate prin asocierea școlii de aplicație
coordonatoare și cu unități de învățământ din mediul rural și/sau cu unități care au structuri pentru educație timpurie și/sau cu alte unități de învățământ de același tip (unități de învățământ liceal teoretic, vocațional, tehnologic), aflate în același județ/în municipiul București sau în județe învecinate.
Profesorii mentori coordonatori

Regulile publicate acum prevăd faptul că directorul sau directorul adjunct al
unității de învățământ coordonatoare este coordonatorul Bazei de Practică Pedagogică.

Iar profesorul mentor coordonator din cadrul BPP este un profesor încadrat la școala de aplicație coordonatoare, care predă discipline pedagogice sau care are experiență metodică
relevantă/de mentorat didactic în specialitatea uneia dintre disciplinele la care se organizează și se efectuează stagii practice pedagogice/activități pedagogice.

În cadrul BPP va fi selectat un număr adecvat de profesori mentori care să asigure organizarea și desfășurarea activităților de mentorat didactic.

Componența grupului de profesori mentori din cadrul BPP și repartizarea activităților metodice/practice pedagogice se stabilesc prin decizii interne ale conducerii unităților de
învățământ coordonatoare, la propunerea conducerii unităților de învățământ componente ale BPP, prevede ordinul citat.

Descarcă ordinul de ministru care înființează Bazele de Practică Pedagogică de aici

Lista Bazelor de Practică Pedagogică:

COLEGIUL NAȚIONAL „HOREA, CLOȘCA ȘI CRIȘAN” ALBA IULIA
COLEGIUL NAȚIONAL „INOCHENTIE MICU CLAIN” BLAJ
COLEGIUL NAȚIONAL „BETHLEN GABOR” AIUD
COLEGIUL NAȚIONAL „PREPARANDIA — DIMITRIE ȚICHINDEAL” ARAD
LICEUL TEORETIC „ADAM MÜLLER GUTENBRUNN” ARAD
COLEGIUL NAȚIONAL „MOISE NICOARĂ” ARAD
COLEGIUL NAȚIONAL PEDAGOGIC „CAROL I” CÂMPULUNG MUSCEL
COLEGIUL NAȚIONAL „VLAICU VODĂ” CURTEA DE ARGEȘ
COLEGIUL TEHNIC „ARMAND CĂLINESCU” PITEȘTI
COLEGIUL NAȚIONAL „ZINCA GOLESCU” PITEȘTI
COLEGIUL NAȚIONAL PEDAGOGIC „ȘTEFAN CEL MARE” BACĂU
COLEGIUL SPORTIV „NADIA COMĂNECI” ONEȘTI
COLEGIUL NAȚIONAL „IOSIF VULCAN” ORADEA
LICEUL VOCAȚIONAL PEDAGOGIC „NICOLAE BOLCAȘ” BEIUȘ
COLEGIUL NAȚIONAL „EMANUIL GOJDU” ORADEA
COLEGIUL NAȚIONAL „GEORGE COȘBUC” NĂSĂUD
COLEGIUL NAȚIONAL „LIVIU REBREANU” BISTRIȚA
LICEUL PEDAGOGIC „NICOLAE IORGA” BOTOȘANI
COLEGIUL NAȚIONAL „A. T. LAURIAN” BOTOȘANI
LICEUL „ANDREI MUREȘANU” BRAȘOV
COLEGIUL NAȚIONAL „ANDREI ȘAGUNA” BRAȘOV
COLEGIUL NAȚIONAL „JOHANNES HONTERUS” BRAȘOV
LICEUL PEDAGOGIC „D. P. PERPESSICIUS” BRĂILA
COLEGIUL NAȚIONAL „ELENA CUZA” BUCUREȘTI
COLEGIUL GERMAN „GOETHE” BUCUREȘTI
LICEUL TEORETIC „DANTE ALIGHIERI” BUCUREȘTI
COLEGIUL NAȚIONAL „GHEORGHE LAZĂR” BUCUREȘTI
LICEUL TEORETIC „ADY ENDRE” BUCUREȘTI
COLEGIUL NAȚIONAL „ȘCOALA CENTRALĂ” BUCUREȘTI
COLEGIUL NAȚIONAL „IULIA HAȘDEU” BUCUREȘTI
COLEGIUL NAȚIONAL DE INFORMATICĂ „TUDOR VIANU” BUCUREȘTI
LICEUL TEORETIC BILINGV „MIGUEL DE CERVANTES” BUCUREȘTI
COLEGIUL NAȚIONAL BILINGV „GEORGE COȘBUC” BUCUREȘTI
COLEGIUL NAȚIONAL DE MUZICĂ „GEORGE ENESCU” BUCUREȘTI
COLEGIUL ECONOMIC „VIRGIL MADGEARU” BUCUREȘTI
SEMINARUL TEOLOGIC ORTODOX BUCUREȘTI
COLEGIUL ROMANO-CATOLIC „SFÂNTUL IOSIF” BUCUREȘTI
COLEGIUL NAȚIONAL „SFÂNTUL SAVA” BUCUREȘTI
COLEGIUL NAȚIONAL „GHEORGHE ȘINCAI” BUCUREȘTI
LICEUL DE ARTE PLASTICE „NICOLAE TONITZA” BUCUREȘTI
COLEGIUL TEHNIC DE ARHITECTURĂ ȘI LUCRĂRI PUBLICE „IOAN N. SOCOLESCU” BUCURESTI
LICEUL TEHNOLOGIC SPECIAL „REGINA ELISABETA” BUCUREȘTI
COLEGIUL NAȚIONAL „GRIGORE MOISIL” BUCUREȘTI
LICEUL PEDAGOGIC „SPIRU HARET” BUZĂU
LICEUL PEDAGOGIC „ȘTEFAN BĂNULESCU” CĂLĂRAȘI
COLEGIUL NAȚIONAL PEDAGOGIC „GHEORGHE LAZĂR” CLUJ-NAPOCA
COLEGIUL NAȚIONAL „GEORGE BARIȚIU” CLUJ-NAPOCA
COLEGIUL NAȚIONAL „EMIL RACOVIȚĂ” CLUJ-NAPOCA
COLEGIUL NAȚIONAL „GEORGE COȘBUC” CLUJ-NAPOCA
COLEGIUL TEHNIC „NAPOCA” CLUJ-NAPOCA
COLEGIUL NAȚIONAL „CONSTANTIN DIACONOVICI LOGA” CARANSEBEȘ
COLEGIUL NAȚIONAL PEDAGOGIC „CONSTANTIN BRĂTESCU” CONSTANȚA
COLEGIUL NAȚIONAL „MIRCEA CEL BĂTRÂN” CONSTANȚA
COLEGIUL NAȚIONAL „MIHAI EMINESCU” CONSTANȚA
COLEGIUL NAȚIONAL „MIHAI VITEAZUL” SFÂNTU GHEORGHE
LICEUL PEDAGOGIC „BOD PETER” TÂRGU SECUIESC
COLEGIUL NAȚIONAL „CONSTANTIN CANTACUZINO” TÂRGOVIȘTE
COLEGIUL NAȚIONAL „IENĂCHIȚĂ VĂCĂRESCU” TÂRGOVIȘTE
COLEGIUL NAȚIONAL PEDAGOGIC „ȘTEFAN VELOVAN” CRAIOVA
COLEGIUL NAȚIONAL „CAROL I” CRAIOVA
COLEGIUL NAȚIONAL „FRAȚII BUZEȘTI” CRAIOVA
COLEGIUL NAȚIONAL „COSTACHE NEGRI” GALAȚI
COLEGIUL NAȚIONAL „VASILE ALECSANDRI” GALAȚI
COLEGIUL NAȚIONAL „SPIRU HARET” TÂRGU JIU
LICEUL TEORETIC „NICOLAE CARTOJAN” GIURGIU
LICEUL „MARIN PREDA” ODORHEIU SECUIESC
LICEUL PEDAGOGIC „BENEDEK ELEK” ODORHEIU SECUIESC
COLEGIUL NAȚIONAL PEDAGOGIC „REGINA MARIA” DEVA
LICEUL PEDAGOGIC „MATEI BASARAB” SLOBOZIA
COLEGIUL PEDAGOGIC „VASILE LUPU” IAȘI
COLEGIUL NAȚIONAL „COSTACHE NEGRUZZI” IAȘI
COLEGIUL NAȚIONAL IAȘI
COLEGIUL NAȚIONAL „MIHAI EMINESCU” IAȘI
COLEGIUL TEHNIC „IOAN C. ȘTEFĂNESCU” IAȘI
LICEUL PEDAGOGIC „TARAS SEVCENKO” SIGHETU MARMAȚIEI
COLEGIUL NAȚIONAL „MIHAI EMINESCU” BAIA MARE
COLEGIUL NAȚIONAL PEDAGOGIC „ȘTEFAN ODOBLEJA” DROBETA-TURNU SEVERIN
COLEGIUL NAȚIONAL PEDAGOGIC „MIHAI EMINESCU” TÂRGU MUREȘ
COLEGIUL NAȚIONAL „ALEXANDRU PAPIU ILARIAN” TÂRGU MUREȘ
COLEGIUL NAȚIONAL „UNIREA” TÂRGU MUREȘ
COLEGIUL NAȚIONAL „GHEORGHE ASACHI” PIATRA-NEAMȚ
COLEGIUL NAȚIONAL VOCAȚIONAL „NICOLAE TITULESCU” SLATINA
COLEGIUL NAȚIONAL PEDAGOGIC „REGINA MARIA” PLOIEȘTI
COLEGIUL NAȚIONAL „MIHAI VITEAZUL” PLOIEȘTI
COLEGIUL NAȚIONAL „ION LUCA CARAGIALE” PLOIEȘTI
COLEGIUL NAȚIONAL PEDAGOGIC „ANDREI ȘAGUNA” SIBIU
COLEGIUL NAȚIONAL „SAMUEL BRUKENTHAL” SIBIU
COLEGIUL NAȚIONAL „OCTAVIAN GOGA” SIBIU
LICEUL PEDAGOGIC „GHEORGHE ȘINCAI” ZALĂU
COLEGIUL NAȚIONAL „IOAN SLAVICI” SATU MARE
COLEGIUL NAȚIONAL „MIHAI EMINESCU” SUCEAVA
COLEGIUL NAȚIONAL „PETRU RAREȘ” SUCEAVA
COLEGIUL NAȚIONAL PEDAGOGIC „MIRCEA SCARLAT” ALEXANDRIA
COLEGIUL NAȚIONAL PEDAGOGIC „CARMEN SYLVA” TIMIȘOARA
LICEUL TEORETIC „NIKOLAUS LENAU” TIMIȘOARA
COLEGIUL NAȚIONAL „CONSTANTIN DIACONOVICI LOGA” TIMIȘOARA
LICEUL TEORETIC „ION CREANGĂ” TULCEA
LICEUL PEDAGOGIC „IOAN POPESCU” BÂRLAD
COLEGIUL NAȚIONAL DE INFORMATICĂ „MATEI BASARAB” RÂMNICU VÂLCEA
COLEGIUL NAȚIONAL PEDAGOGIC „SPIRU HARET” FOCȘAN

Reamintim că peste 28 de mii de profesori vor fi formați într-un proiect cu finanțare europeană numit PROF, potrivit anunțului făcut de secretarul de stat din Ministerul Educației, Maria Manea. Aceasta a spus că acest proiect „modifică fundamental modul în care se face astăzi formarea inițială și formarea continuă a cadrelor didactice”.

Maria Manea a mai spus că proiectul pleacă de la faptul că formarea cadrelor didactice este deficitară și că Ministerul Educației este într-un grup de lucru la nivel european, grup care până anul viitor va crea un cadru comun la nivelul Uniunii pentru stabilirea normativelor de formare inițială și continuă a cadrelor didactice.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Actualitate

Guvernul vrea să ştie ce stocuri au producătorii şi comercianţii: Ce sancțiuni ar putea primi cei care refuză

Publicat

în

Guvernul vrea să ştie ce stocuri au producătorii şi comercianţii: Ce sancțiuni ar putea primi cei care refuză

O ordonanţă de urgenţă care obligă producătorii şi comercianţii din România să facă lunar rapoarte cu stocurile, ar urma să fie adoptată în perioada următoare.

Cei care nu vor declara stocurile – pot fi amendați cu sume între 500.000 și 1 milion de lei – iar cei care vor prezenta date incorecte sau incomplete riscă amenzi între 50.000 lei și 250.000 lei. Raportările trebui să ajungă la ministerul agriculturii pana pe data de 15 a fiecarei luni.

Trebuie trimise stocurile la produse precum legume, fructe, cereale, seminte, carne, lapte, conserve, apa, zahar sau miere.

Elit - Gustul Desăvârșit

Cei care au cantitati mici de marfa sunt scutiţi de raportare. Spre exemplu, magazinele cu o suprafata de sub 400 de metri patrati, sau cei care au sub 10 tone de legume si fructe sau sub 25 de tone de cereale.

Măsura este propusă din rațiuni de securitate alimentară, având în vedere războiul dus de Rusia în Ucraina și efecte sale secundare în domeniul alimentar și în cel agricol.

Sursa: observatornews.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Vasile MARICA – președinte Federația Națională a Sindicatelor din Finanțe: Economia la fondul de salarii nu înseamnă venituri în plus

Publicat

în

Vasile MARICA – președinte Federația Națională a Sindicatelor din Finanțe: Economia la fondul de salarii nu înseamnă venituri în plus

Referitor la măsurile anunțate aseară de Guvern, printre care se numără și aceea de a ingheța angajările în sistemul bugetar, Federatia Natională a Sindicatelor din Finanțe atrage atenția asupra faptului că o astfel de măsură, aplicată general, fără o analiză sectorială, este departe de a aduce rezultatele dorite.

Economia la fondul de salarii nu înseamnă venituri în plus și în niciun caz o îmbunătățire a colectării veniturilor la bugetul statului!

În acest sens dorim să facem câteva precizări:

Elit - Gustul Desăvârșit
  • In sistemul Ministerului Finanțelor, care cuprinde Ministerul Finanțelor – aparat central, ANAF – aparat central și unități subordinate, nu s-au mai făcut angajări din anul 2016
  • De la aproximativ 28.000 de angajați, numărul s-a diminuat de la an la an, ajungând la 22.000
  • 10% din angajați au vârste până în 30 de ani, 10% între 30 și 40 ani, 40% între 40 și 55 de ani și 40% peste 55 de ani – rezultă o îmbătrânire accelerată a sistemului
  • In fiecare an se vacantează în medie 800 de posturi, atât prin pensionări, cât și prin plecări din sistem și, din păcate, tot mai multe decese, datorate mediului stresant în care se desfășoară activitatea.

Pe cale de consecință, pentru a funcționa și a performa, sistemul fiscal are nevoie urgentă de infuzie de personal tânăr și în niciun caz de o măsură de inghețare a angajărilor, care ar echivala cu un colaps.

Se vorbește de ani buni despre digitalizarea sistemului fiscal, dar acest proces este de durată și nu-și poate produce efectele imediat. In prezent sistemul funcționează la cota de avarie, cu personal insuficient, programe informatice greoaie, fără baze de date interconectate. Colectarea nu poate fi îmbunătățită prin măsuri care nu țin cont de realitatea instituției.

Prin urmare, solicităm Guvernului ca, la elaborarea actului normativ care va reglementa măsurile anunțate, să țină cont de particularitățile sistemului instituțional al Ministerului Finanțelor și să nu ia decizii care pot avea efectul invers celor preconizate.

Vasile MARICA – președinte Federația Națională a Sindicatelor din Finanțe


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

FOTO| Alba Iulia va avea un hotel dintr-un lanț INTERNAȚIONAL: Când va fi inaugurat Mercure Alba Iulia Cetate

Publicat

în

Alba Iulia va avea un hotel dintr-un lanț INTERNAȚIONAL: Când va fi inaugurat Mercure Alba Iulia Cetate

Grupul hotelier Accor va deschide un nou hotel în România, la Alba Iulia. Noul proiect, Mercure Alba Iulia Cetate, va fi primul hotel din acest oraș afiliat unui lanț internațional și va fi inaugurat în al doilea trimestru din 2024.

Hotelul va funcționa în cadrul unui contract de franciză cu un investitor local, parte a grupului Dentotal, care a deschis deja două hoteluri în cadrul grupului: Mercure Bucharest City Center în 2014 și ibis Styles Bucharest City Center în 2020.

Amplasat la câteva minute de Cetate, hotelul din Alba Iulia va avea 112 camere și apartamente, dispuse pe trei etaje plus mansardă, un restaurant de 282 mp cu terasă exterioară, o sală de evenimente de 430 mp, un centru SPA, un loc de joacă pentru copii în interior și exterior și o parcare exterioară și interioară.

Elit - Gustul Desăvârșit

Platforma booking.com listează în prezent doar zece hoteluri în Alba Iulia. Orașul Unirii, situat în inima Transilvaniei, este vizitat anual de mii de turiști români și străini. În topul destinațiilor preferate de turiști se află Cetatea Albă Carolina.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare