Obligaţii noi pentru administratorii firmelor din România. Registrul Comerţului, schimbat din temelii
Modificări importante pentru firmele din România. Registrului Comerţului s-ar putea schimba radical. Ministerul Justiţiei a propus un proiect de lege care modifică regulile de funcţionare ale instituţiei. Acesta aduce obligaţii noi pentru administratorii firmelor.
Numărul de documente necesare pentru a înregistra o firmă nouă se va reduce, promite Ministerul Justiţiei. Administratorii vor avea însă alte bătăi de cap.
Societăţile ar putea fi obligate să încheie, anual, asigurări de răspundere profesională în caz de insolvenţă, dizolvare sau lichidare judiciară, dar şi să îşi declare beneficiarii reali, măsură menită să conducă la combaterea spălării banilor.
Proiectul prevede preluarea de către oficiu a unor atribuţii exercitate în prezent de către instanţele judecătoreşti. Spre exemplu, soluţionarea cererilor de dizolvare judiciară. Drept urmare, este propus şi un statut al registratorului, o modalitate de pregătire profesională, precum şi o listă de atribuţii şi obligaţii.
Proiectul proaspăt lansat în dezbatere publică îşi propune şi înlocuirea publicităţii prin Monitorul Oficial a actelor profesioniștilor înregistrați în registrul comerțului cu publicitatea prin Buletinul electronic al Registrului Comerţului, o platformă informatizată, uşor accesibilă publicului larg, fără costuri.
Iniţiativa are un termen de intrare în vigoare de nouă luni de la promulgare, pentru pregătirea sistemului informatic şi a personalului Oficiului.
Sursa: digi24.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Economie
Comunicat de presă PNRR: anunț începere proiect „Digitalizarea Spitalului de Pneumoftiziologie Aiud”
Comunicat de presă Spitalul de Pneumoftiziologie Aiud anunță începerea activităților proiectului „Digitalizarea Spitalului de Pneumoftiziologie Aiud”, finanțat prin Planul National de Redresare si Rezilientà, Pilonul II: Transformare Digitală, COMPONENTA: 7 – Transformare digitală, INVESTIȚIA: I3. Realizarea sistemului de eHealth și telemedicină, Investiția specifică: I3.3 – Investiții în sistemele informatice și în infrastructura digitală a unităților […]