O Nouă TAXĂ AUTO: Mașinile cu norme de POLUARE Euro 2, 3 sau 4 ar putea fi taxate în funcție de emisii

O Nouă TAXĂ AUTO: Mașinile cu norme de poluare Euro 2, 3 sau 4 ar putea fi taxate în funcție de emisii

Mașinile cu norme de poluare Euro 2, 3 sau 4 ar putea fi taxate în funcție de emisii, a declarat, marți, 24 octombrie, ministrul Mediului, Grațiela Gavrilescu.

„Cu siguranță nu va fi o taxă sau un impozit. Va fi o metodă prin care dorim foarte mult ca toate autovehiculele care circulă pe drumurile patriei și care poluează, care au o normă inferioară de poluare euro 2, 3 sau 4, să fie taxate în funcție de emisiile pe care le dau. Luăm în calcul trei criterii, respectiv capacitatea cilindrică pentru care deja se plătește un impozit, după care luăm norma de poluare a fiecărei mașini și emisiile de CO2 pe care le produce fiecare mașină”, a spus Gavrilescu.

Ea a mai arătat că este pusă în pericol calitatea aerului pentru că de la începutul anului au intrat în țară foarte multe mașini poluante.

„Calitatea aerului este pusă în pericol ținând cont că un număr foarte mare de mașini au fost introduse în perioada 1 ianuarie — 1 septembrie 2017, comparativ cu aceeași perioadă a anului 2016, cu o creștere de 80%. Pe de o parte acordăm, prin Administrația Fondului de Mediu, bani pentru a finanța fiecare român să poată să-și cumpere o mașină nouă, care să nu polueze și cu care să circule în siguranță, și pe cealaltă parte e un număr mare de mașini care au normă de poluare euro 2, euro 4. Noi lucrăm într-un grup de lucru care are un termen de maxim 3 săptămâni astfel încât forma finală să îmi fie prezentată. Noi trebuie să facem o informare și la Comisie, iar apoi să fie și dezbătută”, a precizat ministrul Mediului.

Timbrul de mediu pentru autovehicule este inclus în cele 102 taxe nefiscale care au fost eliminate de la 1 februarie 2017.

sursa: agerpres

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

19 Comentarii

Eu 24 octombrie 2017 at 17:12

Serios?! Si eu care credeam ca, calitatea aerului este influentata prin defrisarile masive,cfr marfa doar lemn duce,camioane trec zeci,totul arata ca pe luna, se vad din satelit zone mari rase pur si simplu.Da,de vina e romanul cu salar de 250e care are o masinuta cu care face de la50 la 100km pe luna.

mac 24 octombrie 2017 at 18:25

sint in foame mare de bani nu stiu ce sa mai inventeze

Cata 24 octombrie 2017 at 21:47

Ce deștepți au fost! Ne-au lăsat sa inmatriculam mașinile și acum ne taxează! Ne-au jucat pe degete!

Auto 24 octombrie 2017 at 22:08

Este normal, de ce romanul ala despre care spuneti mai sus nu si-a cumparat masina pe benzina euro 4 si 5, pentru km aia putini pe care-i face, ca sa nu polueze si sa nu plateasca in plus.
Nu, pentru ca loganul ala euro 5 nu e passat sau audi full piele euro 3 din germania cu 500000km in bord ( la acelasi pret).
100 km pe luna îi poti face si in logan, vw polo sau opel corsa si sa ramai si cu bani in buzunar.

Eu 25 octombrie 2017 at 0:14

Romanul ala a cumparat masina pe care si-a permiso,dupa buget.Nu cred ca visa cineva ca vor iventa la infinit taxe ce nu au legatura cu poloarea ci doar cu setea de bani a unei conduceri incapabile de a gasi solutii.Apropo,cine polueaza mai mult,un golf4 din2000 euro4 ce face 100km/luna sau un logan nou care o sa faca peste 1000km/luna? Si inca ceva,un logan nou care sa aiba macar aer conditionat(ca doar nu luam dacia1300!),nu are acelasi pret cu un vw bora din 2004 care de ex are dotari de siguranta pasiva si activa la care loganul anului 2017 inca viseaza.Nu km din bord definesc o masina ci cum este intretinuta! Ideea de baza nu are legatura cu poluarea,doar sete de bani.Poluarea se combate cu masuri active,nu taxe!

Un Cetatean intr-o tara de rahat! 25 octombrie 2017 at 11:33

Salut, salariul meu este minim pe economie, mai exact primesc 1100 de lei pe luna, sunt casatorit si am si un copil, salariul meu este singura sursa de venit, tu stii cat e rata pentru o masina noua? De unde dracu sa cot eu bani sa imi iau una noua? Scurtele drumuri pe care le fac de colo pana colo sunt cu Corsa mea din `95 (euro 2) ca acum 10 ani asta mi-am permis si de atunci… ma folosesc de ea, daca merg sa intreb de un Logan nou imi spun la salariul meu ma incadrez pentru o bicicleta asa ca… tot la Corsa raman.
Oare ai impresia ca nu mi-as dori si eu o masina noua? Sunt convins ca oricine isi doreste.

Marius 24 octombrie 2017 at 23:50

Am un vecin cu centrala pe lemne,dar baga carbune…se face ceata si fum ca la razboi in tot cartierul…el ce norma de poluare plateste??? Pisa_v_as in cur si_n gura cu legile voastre scoase peste noapte…

Nelu 25 octombrie 2017 at 0:37

Pentru @Auto: Mai bine zici invers, adica Loganul euro 3 (ca asa s-au produs pana in 2006) sau Audiul euro 5 (care era produs inainte ca Loganul sa treaca la euro 4). Daca cineva face km putini cu un euro 3 polueaza mai putin decat altcineva care face km multi cu euro 5. Nu iti mai spun ca aia cu non-euro, euro 1, sau euro 2 nu ii intereseaza pe domnii guvernanti, pentru alea nu a fost nici in trecut taxe foarte mari la timbrul de mediu – explicatia era ca oricum nu mai au mult de ‘trait’ ca sa polueze – realitatea e ca alea nu concurau la modul real masinile noi (cu euro 4 sau 5) care erau sustinute lobistic de masii dealeri tocmai prin darea la gioale cu taxa de poluare masinilor cu euro 3. Sau hai sa iti mai spun ceva, cat crezi ca polueaza un autoturism cu motor de 1.4 … 2.0 comparativ cu un camion care are motor cu mult mai gurmand si care nu prea sta pe loc, ca afacerea merge doar daca roata se invarte? Cat se plateste taxa de poluare pentru camionul ala? Dar pentru un avion, vapor, locomotiva diesel, termocentrala, fabrici crezi ca se plateste taxa de poluare? Si mergand si mai departe, ce crezi tu ca se face cu aceasta taxa de poluare luata cu japca si ilegal daca tinem seama de normele UE? Banii aia ajung in gaura neagra a bugetului ca sa fie furati de niste smecheri, iar o parte din ei sunt directionati catre programul Rabla, ca sa beneficieze indirect de ei alti smecheri, adica cei din APIA.

Nelu 25 octombrie 2017 at 0:41

Daca pe domnii guvernanti i-ar interesa cu adevarat poluarea – si nu doar strangerea unor bani la buget – atunci politicile antipoluare ar trebui concretizate in masuri cum ar fi montarea de filtre atat pe autoturisme, cat si pe camioane, la fabrici, la termocentrale.

cristi 25 octombrie 2017 at 9:13

Niste hoti. De ce nu se ocupa de masinile abandonate pe spatiul public pentru a crea locuri de parcare . Undeva la nivel national ar fi aprox. 100000. Faptul ca Rematurile sunt pline de masini scoase din circulatie iar nu il vede nimeni. RAR-ul ar trebiu sa isi faca treaba serios si sa nu mai lase masinile care nu corespund in circulatie. Nu sa taxeze pe bietul roman care asta e realitatea isi cumpara o masina de cati ban are nimeni nu este interesat sa isi cumpere masini vechi . Si daca tot vor pune o taxa sa fie anuala , in functie de capacitatea cilindrica a motorului de nr de km parcursi si sa fie modica. Cu bani colectati sa treaca la impaduriri si perdele de copaci pe marginea drumului sa nu mai abem drumuri inzapezite. Va multumesc. P.S. Niste hoti.

daniel 25 octombrie 2017 at 13:36

Eu an platit acum 10 ani 650 de euro pt o madina euro 2. Mi-am recuperat doar a cincea parte din taxa, asa ca o sa platesc cand o sa recuoerez taxa integral. Si de unde doar cele euro 2,3 si patru se taxeaza? Euro 5 e cumva electric si nu polueaza? Sunteti penibili de cand va stiu. Succesuri!

vasile 25 octombrie 2017 at 13:38

Corect punctat!

dobra ruben 25 octombrie 2017 at 22:06

si ce fac cu banii?cumpăra aer proaspăt?

Pentru Cercel 26 octombrie 2017 at 8:48

N-am masina dar ma duc si ard niste cauciucuri sa incalzesc dracului planeta ca de cand tot vreau sa-mi cultiv niste banane in gradina…

Eu 26 octombrie 2017 at 23:01

Stimabili ce comparati golf cu logan.Loganul euro5chiar este euro5,pe cand golf,audi,etc.sunt euro5doar pe bancul de teste,in rest,cazan cu aburi.Asa ca,alegeti:piele sau un motor chiar euro5?

Laur 27 octombrie 2017 at 12:40

Rationamentul noilor taxe e gresit. Nu se iau in calcul km parcursi pe luna / an !
Pentru ca e bine sa dam si solutii posibile-
Nr mediu de km parcurs intr-o luna de o masina euro 5 [prima categorie netaxabila] genereaza o cantitate de noxe.
Orice masina indiferent de norma de poluare trebuie sa nu fie taxata pana la limita cantitatii de emisii rezultata din calculul de mai sus.
Cum vedem cand depaseste nr de km sant nenumarate solutii.

Anto 27 octombrie 2017 at 12:45

Numai minciuna politica pro-taxe!!! Cati stiu ca LOGANUL era declarat la inceput ca euro 4 in vreme ce avea motorizare euro 2 ??? Acum oare cum sta treaba?? Ce sa mai vb. de calitate… si dupa 10 ani o asa zisa „rabla” e mai buna decat un LOGAN nou!!!! Si… apoi, cata nesimtire pe guvernantii nostri sa pretinda investitii in masini noi cand romanu’ are venitul de 10 x mai mic decat in vest si uneori n-are ce pune pe masa!!!!
Ce, se sufoca guvernantii si smecherii de prea multe masini in trafic??
De ce totul la noi se rezuma la TAXE?? De ce sa plateasca o asa zisa taxa de poluare si cei care folosesc ocazional auto?? De ce nu se propun si altfel de masuri (restrictii de circulatie in anumite zile/zone/ore)?? Noi suntem mai bazati sau la fel de bazati la punga ca cei din vest?? …ori lichelele de la guvernare nu cunosc decat gustul banului, stors din taxe de la prostime???

Darie 29 octombrie 2017 at 15:00

Si cu utilajele din administratia primariilor si a statului care poluiaza una cat 100 de masini euro 2 ce faceti?statul incalca si nu respecta legea .nu creiaza alternative,nu se implica in creiarea unui climat de trai bun al oamenilor in romania.la incurajarea investitiilor romanesti,exploatarea bogatiilor subterane de catre companii romanesti,de creierea unei vieti placute in Romania.

Darie 29 octombrie 2017 at 15:02

Cand o sa ne aparam bogatiile si valorile tarii?

Comentariile sunt oprite

Acest site foloseşte cookies! Continuarea navigării implică acceptarea lor. Acceptă Mai mult...