Noutăţi privind declaraţia unică

Mircea Trifu - Primar Alba Iulia

Măsura introducerii declaraţiei unice cod 112 vine în sprijinul contribuabililor care au calitatea de angajator şi reprezintă o modalitate mai eficientă de depunere a declaraţiilor privind obligaţiile de plată aferente contribuţiilor sociale şi a impozitului pe venit, prin eliminarea declaraţiilor ce trebuiau depuse la CJP Alba şi CAS Alba, precum şi la AJOFM Alba. ANAF va transmite datele necesare privind evidenţa nominală a asiguraţilor celorlalte instituţii care administrează contribuţiile sociale. Obligaţia completării şi depunerii formularului 112 „Declaraţie privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate, impozitul pe venitul din salarii” revine persoanelor fizice şi juridice care au calitatea de angajator sau entităţi asimilate angajatorului prevăzute la art.296^3 din Legea 571/2003 privind Codul fiscal, modificată prin OUG117/2010.
lStructura declaraţiei 112 – noul formular al declaraţiei cuprinde trei anexe, două pentru angajator şi una pentru asiguraţi
I. Capitolul angajator cuprinde date precum: identificarea angajatorului, obligaţiile de plată reprezentând creanţe fiscale datorate pe fiecare categorie de contribuţie, număr de asiguraţi pentru care angajatorul datorează contribuţii, total fond de salarii care reprezintă baza de calcul pentru contribuţiile angajatorului, sume deductibile sub forma subvenţiilor, scutirilor sau altor deduceri. Important: pentru unităţile care au sedii secundare declararea impozitului pe veniturile din salarii se efectuează de sediul principal (mamă), cu înscrierea CIF şi a impozitului pe salarii datorat pe fiecare sediu secundar în parte.
II. Capitolul asiguraţi – este structurat pe mai multe secţiuni care se reiau pentru fiecare angajat, cu date cum ar fi: nume şi prenume, CNP asigurat şi coasiguraţi, tipul de asigurat conform nomenclatorului, tipul contractului de muncă, timp lucrat, baza de calcul pe fiecare contribuţie în parte, date referitoare la concedii medicale, şomaj tehnic etc. Declaraţia 112 se utilizează pentru declararea impozitului pe venit şi a contribuţiilor sociale datorate începând cu obligaţiile aferente lunii ianuarie 2011, cu termen de depunere până la data de 25 februarie 2011, inclusiv. Informaţii pe această temă se pot obţine de la Biroul asistenţă contribuabili al DGFP Alba, tel. 0258 819 825, şef birou Mirela Botaş. Informaţiile comunicate de DGFP Alba au fost publicate şi pe portalul ANAF, în spaţiul destinat DGFP Alba, la adresa www.anaf.ro, la categoria „Informaţii publice”. (A.D.T.)

Pro România - Ține cu ALBA
ELIT
PMP - Alegeri Locale 2020
USR-Plus - Oameni ca tine schimbă Alba în bine

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

Must de Jidvei