Rămâi conectat

Ştirea zilei

Noile REGULI pentru predarea ONLINE. Reglementările pe care trebuie să le cunoască profesorii, elevii și părinții

Publicat

în

Un ordin privind regulilor pentru predarea online a fost publicat vineri seara în Monitorul Oficial, de către Ministerul Educației, cu doar trei zile înaintea începerii noului an școlar. Printre regulile menționate se precizează că profesorii vor putea nota elevii fără să mai ceară acordul părinților, înregistrarea cursurilor online va fi interzisă, elevii care nu participă la cursurile online nu vor primi absențe, iar părinții vor putea participa la ore cu elevii minori.

Participanții sunt profesorii, elevii, dar și părinții lor, dacă elevii sunt minori. “Prin participant la activitățile desfășurate prin intermediul tehnologiei și al internetului se înțelege: cadrul didactic, preșcolarul, elevul, părintele, tutorele legal instituit sau susținătorul legal al elevului minor sau un membru al familiei în grija/supravegherea căruia este încredințat elevul minor”, arată ordinul.

“Participanții la activitățile de învățare desfășurate prin intermediul tehnologiei și al internetului au următoarele obligații:

Electrica Furnizare Discount

• a) răspund pentru toate mesajele, videoclipurile, fișierele expediate sau pentru orice alte materiale prelucrate prin utilizarea aplicației/platformei educaționale informatice;
• b) de a utiliza aplicația/platforma educațională informatică doar în conformitate cu prevederile legale;
• c) de a nu înregistra, disemina, folosi informații, care conțin date cu caracter personal, în alt mod care excede scopului prelucrării acestor date.

Unul dintre principiile “care guvernează procesul didactic prin activități-suport pentru învățarea prin intermediul tehnologiei și al internetului” este cel care prevede “participarea și responsabilitatea părinților”. Spre deosebire de “instrucțiunea” care a reglementat în primăvară predarea online, în această metodologie nu există obligativitatea pentru părinți de a asigura elevilor instrumentele pentru participarea la orele online, formularea folosită acum fiind “asigură participarea copiilor”.

Pentru prima dată într-un document oficial, Ministerul Educației prevede ca temele date elevilor să fie creative și să nu obosească elevul sau să îi consume prea mult timp.

“În elaborarea sarcinilor de lucru trebuie să se urmărească respectarea particularităților de vârstă ale elevilor în ceea ce privește resursa de timp, nivelul de înțelegere al acestora și gradul de dificultate a itemilor.

Sarcinile de lucru trebuie să fie creative, să nu conducă la pierderea interesului elevilor față de învățare, la oboseală fizică și emoțională, la reducerea timpului destinat unor activități recreative, familiale sau comunitare, inclusiv a timpului destinat somnului, alimentației etc”, se arată în metodologie.

Documentul reglementează și acordarea notelor pentru școala online. Spre deosebire de “instrucțiunea” din primăvară, profesorii pot pune note sau pot da calificative elevilor, fără să mai aibă acordul cuiva.

“În cadrul activităților de predare-învățare-evaluare prin intermediul tehnologiei și al internetului, progresul educațional al elevilor poate fi evaluat de cadrele didactice, prin acordarea de note/calificative, în conformitate cu legislația în vigoare, utilizând instrumente specifice de evaluare”, se arată în document.

Părinții au următoarele atribuții:

• asigură participarea copiilor la activitățile didactice organizate de către unitatea de învățământ prin intermediul tehnologiei și al internetului, urmărind crearea unui mediu fizic sigur, prietenos și protectiv pentru copil în timpul desfășurării activității, promovarea unui comportament pozitiv, aprecierea progresului înregistrat de preșcolar/elev, încurajarea, motivarea și responsabilizarea acestuia cu privire la propria formare;
• mențin comunicarea cu profesorul diriginte/învățătorul și celelalte cadre didactice;
• sprijină preșcolarul/elevul, dacă este cazul, în primirea și transmiterea sarcinilor de lucru, în termenele stabilite;
• transmit profesorului diriginte/profesorului pentru învățământ primar/învățătoarei/ profesorului pentru învățământul preșcolar/educatoarei feedbackul referitor la organizarea și desfășurarea activității de predare-învățare-evaluare prin intermediul tehnologiei și al internetului.

“Unitatea de învățământ, în calitate de operator de date cu caracter personal, are obligația de a institui o serie de măsuri tehnice și organizatorice privind protejarea și păstrarea datelor cu caracter personal care să vizeze:

• a) securitatea în mediul online
• b) asigurarea confidențialității datelor;
• c) preîntâmpinarea riscului pierderii de date;
• d) împiedicarea modificării datelor cu caracter personal;
• e) interzicerea accesului neautorizat la datele cu caracter personal”, potrivit textului metodologiei.

Este invocat regulamentul GDPR și sunt stabilite tipurile de date personale protejate de către unitatea de învățământ, iar înregistrările sunt interzise:

• numele și prenumele preșcolarilor/elevilor, numele și prenumele cadrelor didactice care utilizează aplicația/platforma educațională informatică;
• imaginea, vocea participanților, după caz;
• mesajele, videoclipurile, fișierele expediate sau orice alte materiale care conțin date prelucrate prin utilizarea aplicației/platformei educaționale informatice;
• rezultatele evaluării;
• datele de conectare la aplicația/platforma educațională utilizată pentru participare la cursurile online: nume de utilizator și parolă de acces.

“Ca măsură de protecție a datelor cu caracter personal, prelucrate cu ocazia utilizării aplicațiilor/platformelor educaționale informatice, se interzice înregistrarea activităților desfășurate online”, prevede documentul.

“În activitatea didactică prin intermediul tehnologiei și al internetului se pot folosi, adapta și redistribui liber, ținând cont de drepturile de autor, resurse educaționale deschise (RED) – materiale pentru învățare, predare, cercetare sau alte scopuri educaționale, cum ar fi: cursuri, proiecte de lecții, prezentări, cărți, manuale, teme pentru acasă, chestionare, activități în clasă sau în laborator, jocuri, simulări, teste, resurse audio sau video etc., puse la dispoziție în format digital sau fizic și la care există acces liber.

Materialele utilizate de către cadrele didactice în procesul de predare-învățare-evaluare prin intermediul tehnologiei și al internetului și încărcate pe platforme dedicate constituie material didactic”, se arată în documentul oficial.

Responsabilitățile elevilor pentru școala online sunt următoarele:

• participă la activitățile stabilite de cadrele didactice și de către conducerea unității de învățământ, conform programului comunicat, precum și informațiilor transmise de către profesorii diriginți/profesorii pentru învățământ primar/învățătoare/ profesorii pentru învățământul preșcolar/educatoare;
• rezolvă și transmit sarcinile de lucru în termenele și condițiile stabilite de către cadrele didactice, în vederea valorificării activității desfășurate prin intermediul tehnologiei și internetului;
• au o conduită adecvată statutului de elev, dezvoltând comportamente și atitudini prin care să se asigure un climat propice mediului de învățare;
• nu comunică altor persoane datele de conectare la platforma destinată învățământului prin intermediul tehnologiei și al internetului;
• nu înregistrează activitatea desfășurată în mediul online, în conformitate cu legislația privind protecția datelor cu caracter personal, conform prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679, precum și ale art. 4 alin. (4) din prezenta metodologie;
• au obligația de a participa la activitățile desfășurate prin intermediul tehnologiei și al internetului; în caz contrar, elevul este considerat absent și se consemnează absența în catalog, cu excepția situațiilor justificate;
• au un comportament care să genereze respect reciproc, un mediu propice desfășurării orelor de curs”.

Publicitate

Ştirea zilei

VIDEO| Imagini SPECTACULOASE în Parcul Natural Apuseni: Lupta dintre doi cerbi, surprinsă de camerele de supraveghere

Publicat

în

Imagini SPECTACULOASE în Parcul Natural Apuseni: Lupta dintre doi cerbi, surprinsă de camerele de supraveghere

Camerele de supraveghere instalate de rangerii Parcului Natural Apuseni au surprins din nou imagini spectaculoase cu animalele sălbatice în mediul lor natural. Protagoniști sunt doi cerbi luptându-se pentru supremație.

Cerbul este des întâlnit în zona Munţilor Apuseni, unde există un habitat natural deosebit pentru acest animal sălbatic.

Cerbul este sociabil de toamna până primăvara, perioadă în care masculii se grupează pe cârduri conduse de un cerb tânăr, iar femelele în cârduri separate de ciute, conduse de ciuta cea mai în vârstă. Doar cerbii foarte bătrâni sau foarte puternici trăiesc solitari.

Electrica Furnizare Discount

În cârdurile de ciute sunt amestecaţi, întotdeauna, viţei şi chiar cerbi din al doilea an. Doar cerbii bătrâni şi cei foarte puternici trăiesc solitar. Cârdurile sunt alcătuite după boncănit şi se desfac după ce zăpada s-a topit, pe la sfârşitul lunii aprilie”, susţin cei de la Parcul Natural Apuseni.

Parcul Natural Apuseni, unul dintre cele 22 de parcuri naţionale şi naturale administrate de Regia Nationala a Padurilor – Romsilva, are o suprafaţă de 76.064 de hectare, în zona Munţilor Apuseni, pe teritoriul judeţelor Cluj Bihor şi Alba.

Citește mai mult

Ştirea zilei

ALERTĂ: Un nou CAZ de infectare cu Omicron a fost confirmat în România. Despre cine este vorba

Publicat

în

ALERTĂ: Un nou CAZ de infectare cu Omicron a fost confirmat în România. Despre cine este vorba

Un nou caz cu varianta OMICRON a virusului SARS-CoV-2 a fost confirmat în România.

„Este vorba despre un bărbat, în vârstă de 56 de ani, din Brașov, contact de familie cu pasagera cursei din Africa de Sud care a aterizat la București în data de 30 noiembrie 2021 și care a fost confirmată cu tulpina OMICRON în data de 4 decembrie 2021.

Bărbatul este izolat la domiciliu, iar starea sa de sănătate este bună. Este vaccinat cu schema completă de vaccinare”, a declarat Grupul de Comunicare Strategică.

Electrica Furnizare Discount

Până în prezent, pe teritoriul României au fost confirmate 3 cazuri cu varianta OMICRON a virusului SARS-Cov-2.

Citește mai mult

Ştirea zilei

Cum a șantajat un fals poliţist din Alba doi tineri cu fapte de viol fictive. Mai întai era „pește” apoi se dădea om al legii

Publicat

în

Cum a șantajat un fals poliţist din Alba doi tineri cu fapte de viol fictive. Mai întai era „pește” apoi se dădea om al legii

Un bărbat din municipiul Alba Iulia, în vârstă de 35 de ani, aflat în prezent închis în Penitenciarul Aiud, a fost condamnat la o nouă pedeapsă cu executare pentru şantaj.

G. P. B. este acuzat că a şantajat doi tineri cu presupuse fapte de viol pentru a-i plăti anumite sume de bani. Infracţiunile au avut loc în 2016, dar abia în noiembrie 2021 există o primă decizie în dosarul penal.

Potrivit rechizitoriului, în toamna anului 2016, bărbatul, recomandându-se drept poliţist, a ameninţat un tânăr cu privire la faptul că o să fie tras la răspundere penală pentru comiterea unei presupuse fapte de viol dacă nu îi va remite în viitorul apropiat suma de 200 de lei.

Electrica Furnizare Discount

De asemenea, acesta l-a ameninţat cu moartea pentru a-l convinge să îi dea banii. G. P. B. se lăuda în perioada respectivă că este poliţist şi că este o persoană influentă („are bani, case şi maşini”).

La scurt timp după ce s-au cunoscut, acesta i-a propus viitoarei sale victime să se deplaseze la el acasă pentru a face cunoştinţă cu o fată. Tânărul a fost de acord şi a mers la locuinţa acestuia unde a întreţinut raporturi sexuale cu respectiva fată. La câteva zile după acest moment, tânărul a fost contactat de către şantajist, care i-a relatat că fata cu care întreţinuse relaţii sexuale a formulat împotriva sa plângere la poliţie pentru comiterea infracţiunii de viol. Cu aceeaşi ocazie, i-a cerut suma de 200 de lei pentru a-l „scăpa” de dosar.

Aceeaşi metodă a fost pusă în practică faţă de o a doua victimă, căreia i-a cerut suma de 500 de lei pentru ca să fie scăpat de o aşa-zisă faptă de viol. Activităţile desfăşurate de inculpat au determinat persoana vătămată să îi remită suma de 300 de lei, de frică să nu fie „arestată” şi să „ajungă la puşcărie”.

În perioada respectivă, G. P. B. acţiona şi ca proxenet al unei prostituate. De altfel, în octombrie 2018 a fost condamnat definitiv la patru ani şi şase luni de închisoare cu executare. În noul dosar acesta a primit doi ani de închisoare, dar prin contopire cu vechea pedeapsă s-a ajuns la cinci ani şi două luni în regim de detenţie. Instanţa a scăzut perioada de trei ani şi aproape şase luni executată, începând cu luna mai 2018.

„Instanţa reţine că prin modul în care a conceput săvârşirea faptei demonstrează că este o persoană versată în câmpul infracţional totul fiind gândit la nivel elaborat, având reprezentarea urmărilor sale precum şi cu scop clar şi prefigurat, respectiv obţinerea unor sume de bani de la persoanele vătămate. În acest sens, inculpatul le prezenta persoanelor vătămate persoane de sex feminin dispuse să întreţină raporturi sexuale consimţite cu acestea, iar apoi ameninţa persoanele vătămate cu tragerea la răspundere penală pentru presupusele fapte de viol, respectiv le ameninţa cu acte de violenţă”, se menţionează în hotărârea Judecătoriei Alba Iulia.

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare