Rămâi conectat

Actualitate

Noi schimbări în sistemul de învățământ din România: Proiecte de educație extrașcolară pentru elevii din învățământul preuniversitar. Precizările Ministrului Educației

Bera Larisa

Publicat

în

URS Construct

Noi schimbări în sistemul de învățământ din România: Proiecte de educație extrașcolară pentru elevii din învățământul preuniversitar. Precizările Ministrului Educației

Daniel David, noul Ministru al Educației, anunță noi proiecte de educație pentru elevii din România, în anul școlar 2024-2025. Prin ordinul denumit „ORDIN privind aprobarea Listelor proiectelor de educație extrașcolară internaționale, naționale, regionale și interjudețene organizate în anul scolastic 2024 – 2025” se dorește diversificarea și îmbunătățirea ofertelor educaționale disponibile pentru elevii din învățământul preuniversitar.

Citește și: Reforma în învățământ 2025: Reducerea abandonului școlar și debirocratizarea sistemului, printre obiectivele programului de guvernare în Educație

Ministrul Educației a anunțat pregătirea adoptării unui nou ordin care stabilește o serie de liste de proiecte de educație extrașcolară pentru anul școlar 2024 – 2025. Proiectul a fost publicat deocamdată doar ca parte a procesului de transparență decizională.

Daniel David afirmă că ordinul, intitulat „ORDIN privind aprobarea Listelor proiectelor de educație extrașcolară internaționale, naționale, regionale și interjudețene organizate în anul scolastic 2024 – 2025”, are ca scop diversificarea și îmbunătățirea ofertelor educaționale disponibile pentru elevii din învățământul preuniversitar.

Ministrul Educației vrea un sistem mai incluziv

Potrivit ordinului elaborat de Ministerul Educației, vor fi aprobate trei categorii principale de proiecte extrașcolare. Prima categorie include proiectele naționale și internaționale care beneficiază de finanțare directă din partea Ministerului, listate în anexa 1 a ordinului. Aceste proiecte au ca scop facilitarea accesului elevilor la activități educaționale de înaltă calitate, atât la nivel național, cât și internațional.

Ministrul David a stabilit ca a doua categorie curpinde proiectele naționale și internaționale care se desfășoată în România, dar care nu primesc finanțare din partea Ministerului, fiind detaliate în anexa 2. Aceste inițiative permit organizatorilor locali să dezvolte programe educaționale adaptate nevoilor comunităților respective.

Cea de-a treia categorie se referă la proiectele regionale și interjudețene, fără suport financiar din partea Ministerului și sunt incluse în anexa 3. Aceste proiecte vizează în principal consolidarea colaborării între diverse județe și promovarea unei educații extrașcolare variate, adaptate specificului regional.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Actualitate

Actualitate

Români suspectați că ar fi implicați în furtul tezaurului dacic aflat în Muzeul Drents, din Assen (Olanda): 35 de polițiști sunt pe urmele lor. Ce scrie presa olandeză

Ziarul Unirea

Publicat

în

Români suspectați că ar fi implicați în furtul tezaurului dacic aflat în Muzeul Drents, din Assen (Olanda): 35 de polițiști sunt pe urmele lor. Ce scrie presa olandeză Poliţia olandeză este pe urmele celor trei persoane care ar fi furat tezaurul dacic aflat în Muzeul Drents, din Assen (Olanda) şi nu exclude existenţa unui al […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea