Noi schimbări în sistemul de învățământ din România: Proiecte de educație extrașcolară pentru elevii din învățământul preuniversitar. Precizările Ministrului Educației
Noi schimbări în sistemul de învățământ din România: Proiecte de educație extrașcolară pentru elevii din învățământul preuniversitar. Precizările Ministrului Educației
Daniel David, noul Ministru al Educației, anunță noi proiecte de educație pentru elevii din România, în anul școlar 2024-2025. Prin ordinul denumit „ORDIN privind aprobarea Listelor proiectelor de educație extrașcolară internaționale, naționale, regionale și interjudețene organizate în anul scolastic 2024 – 2025” se dorește diversificarea și îmbunătățirea ofertelor educaționale disponibile pentru elevii din învățământul preuniversitar.
Citește și: Reforma în învățământ 2025: Reducerea abandonului școlar și debirocratizarea sistemului, printre obiectivele programului de guvernare în Educație
Ministrul Educației a anunțat pregătirea adoptării unui nou ordin care stabilește o serie de liste de proiecte de educație extrașcolară pentru anul școlar 2024 – 2025. Proiectul a fost publicat deocamdată doar ca parte a procesului de transparență decizională.
Daniel David afirmă că ordinul, intitulat „ORDIN privind aprobarea Listelor proiectelor de educație extrașcolară internaționale, naționale, regionale și interjudețene organizate în anul scolastic 2024 – 2025”, are ca scop diversificarea și îmbunătățirea ofertelor educaționale disponibile pentru elevii din învățământul preuniversitar.
Ministrul Educației vrea un sistem mai incluziv
Potrivit ordinului elaborat de Ministerul Educației, vor fi aprobate trei categorii principale de proiecte extrașcolare. Prima categorie include proiectele naționale și internaționale care beneficiază de finanțare directă din partea Ministerului, listate în anexa 1 a ordinului. Aceste proiecte au ca scop facilitarea accesului elevilor la activități educaționale de înaltă calitate, atât la nivel național, cât și internațional.
Ministrul David a stabilit ca a doua categorie curpinde proiectele naționale și internaționale care se desfășoată în România, dar care nu primesc finanțare din partea Ministerului, fiind detaliate în anexa 2. Aceste inițiative permit organizatorilor locali să dezvolte programe educaționale adaptate nevoilor comunităților respective.
Cea de-a treia categorie se referă la proiectele regionale și interjudețene, fără suport financiar din partea Ministerului și sunt incluse în anexa 3. Aceste proiecte vizează în principal consolidarea colaborării între diverse județe și promovarea unei educații extrașcolare variate, adaptate specificului regional.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Români suspectați că ar fi implicați în furtul tezaurului dacic aflat în Muzeul Drents, din Assen (Olanda): 35 de polițiști sunt pe urmele lor. Ce scrie presa olandeză
Români suspectați că ar fi implicați în furtul tezaurului dacic aflat în Muzeul Drents, din Assen (Olanda): 35 de polițiști sunt pe urmele lor. Ce scrie presa olandeză Poliţia olandeză este pe urmele celor trei persoane care ar fi furat tezaurul dacic aflat în Muzeul Drents, din Assen (Olanda) şi nu exclude existenţa unui al […]