Rămâi conectat

Actualitate

MODIFICĂRILE importante aduse de viitoarea lege a RCA

Publicat

în

Proiectul legii privind asigurarea RCA este unul dintre cele mai dezbătute acte normative, existând numeroase elemente de noutate, a declarat, miercuri, Marius Vorniceanu vicepreşedinte pentru asigurări al ASF, în cadrul Conferinţei de Asigurări Auto de la FIAR 2016.

RCA„S-a constituit un grup de lucru la nivelul ASF. Am avut ca parteneri reprezentanţi ai consumatorilor, ai transportatorilor. Bineînţeles, alături de noi au fost UNSAR, UNSICAR, dar şi o serie de alte entităţi din România care au avut o contribuţie importantă”, a specificat acesta.

Aceste elemente de noutate ale noului proiect de lege sunt:

Elit - Gustul Desăvârșit

1. Decontarea directă: „Persoana prejudiciată are dreptul să înainteze cererea de despăgubire către asiguratorul RCA sau către propriul asigurator RCA în cazul compensării directe, în cazul producerii unui risc acoperit prin asigurarea RCA sau către BAAR (Biroul Asiguratorilor Auto din România – n.red.), în cazul producerii unui risc acoperit de acesta în condiţiile prevăzute de prezenta lege.”

Marius Vorniceanu consideră că decontarea directă poate fi introdusă cu un caracter facultativ. Iar pe măsură ce piaţa se va dezvolta şi companiile se vor alinia standardelor impuse, decontarea va fi acceptată de multe companii. Potenţialele riscuri sunt legate de creşterea costurilor, în contextul îmbunătăţirii calităţii serviciilor.

2. Posibilitatea suspendării poliţei pe perioada neutilizarii vehiculului: „Contractul RCA poate fi suspendat la cererea asiguratului care a încheiat un contract RCA pe perioada suspendării dreptului de circulaţie al vehiculului conform prevederilor legale sau pe perioada imobilizării vehiculului; în situaţia producerii riscului pe perioada suspendării contractului RCA, asiguratorul este obligat la plata despăgubirii , acesta având drept de regres împotriva persoanei vinovate de producerea accidentului; procedura suspendării se stabileşte prin reglementări comune ale Ministerului Afacerilor Interne, Ministerului Transporturilor şi A.S.F.”

Oficialul ASF a precizat că, din punctul de vedere al asiguratorilor, acest lucru poate afecta rentabilitatea societăţilor şi punerea în aplicare poate fi destul de greoaie.

De asemenea, Marius Vorniceanu a subliniat că, în acest caz, este susţinătorul unor sancţiuni corespunzătoare pentru cei care vor circula fără poliţe RCA. „Această facilitate va fi destul de greu de aplicat chiar şi pentru proprietarii de autovehicule – persoane fizice sau juridice. Eu cred că dacă regulile sunt foarte clare şi sancţiunile sunt pe măsură, nu cred că această reglementare va avea un impact mare”, a adăugat el.

3. Posibilitatea încheierii poliţei şi pe perioade mai mici: „Contractul RCA se încheie pe o perioadă de la o lună la 12 luni, multiplu de o lună, în funcţie de opţiunea asiguratului. ”

Această schimare presupune modificări în sistemele IT (flexibilizarea perioadei de emitere și calculul primei), dar şi adaptarea/modificarea sistemului bonus/malus.

Marius Vorniceanu atrage atenţia ca preţurile poliţelor încheiate pe perioade mici pot creşte, ca urmare a apariţiei unor costuri suplimentare de administrare, emitere a poliţei etc.

4. Posibilitatea plăţii în rate poliţei RCA: „Plata primelor de asigurare se face integral sau în rate conform acordului dintre asigurat şi asiguratorul RCA; contractul RCA produce efecte şi în cazul în care rata primei de asigurare nu a fost plătită la termenul convenit intre asigurat/contractant/utilizator şi asiguratorul RCA, dacă asiguratorul RCA nu şi-a exercitat dreptul de reziliere a contractului RCA; contractul RCA constituie titlu executoriu pentru ratele scadente şi neachitate.”

În acest caz, asigurarea este valabilă inclusiv pe perioada când asiguratul nu îşi plăteşte ratele (până la momentul rezilierii contractului).

5. Clasa bonus/malus poate lua în calcul istoricul şoferului. Posibilitatea utilizării tehnologiilor telematice: „Pentru determinarea sumei reprezentând prima de asigurare, asiguratorul RCA poate lua în calcul istoricul daunelor plătite, în ultimii 5 ani, pentru accidente produse prin intermediul vehiculului asigurat, precum şi utilizarea unor tehnologii de tip telematics.

Criteriile de aplicare pentru sistemul bonus/malus sunt cele prevăzute în reglementările A.S.F. Clasa bonus/malus poate lua în calcul istoricul şoferului şi nu numai combinaţia şofer – vehicul. Informaţiile privind istoricul şoferului sunt cele aflate în baza de date cu asigurările obligatorii de răspundere civilă auto încheiate pe teritoriul României – CEDAM.”

Această reglementare asigură o acurateţe mult mai mare în cuantificarea riscului şi implică schimbări semnificative în CEDAM, inclusiv necesitatea obţinerii şi centralizării de informaţii suplimentare privind istoricul şoferului.

Marius Vorniceanu a precizat că este adeptul introducerii unei noi formule de calculare a RCA în funcţie şi de istoricul şoferului, în care să se ia în calcul şi sancţiunile din Codul rutier – amenzile de circulaţie – deoarece toate aceste reguli încălcate de şofer reprezintă riscuri suplimentare. Astfel, şoferii care un comportament necorespunzător în trafic vor fi sancţionaţi în mod corespunzător cu tarife mai mari.

De asemenea, această reglementare poate duce şi la reducerea semnificativă a numărului de accidente prin responsabilizarea şoferilor.

6. Despăgubiri pentru vătămări corporale pe baza unor tabele cu puncte traumatice: „Stabilirea despăgubirii pe cale amiabilă se realizează pe baza următoarelor criterii generale de evaluare.

Despăgubirile cuvenite persoanelor prejudiciate ca urmare a vătămării integrităţii corporale ori a sănătăţii persoanelor se evaluează pe baza punctajului obţinut prin însumarea punctelor, comunicat de către Institutul Naţional de Medicină Legală (I.M.L.) şi prevăzut în reglementările A.S.F. […]

Stabilirea despăgubirii pe cale judecătorească se realizează pe baza probelor cu caracter medical, medico-legal, psihologic, statistic, precum şi în concordanţă cu jurisprudenţa din România.”

În acest caz, punctajul pe baza tabelului întocmit de I.M.L. se utilizează pentru despăgubirea pe cale amiabilă, însă Nu există limitări imperative pentru despăgubirile pe cale judecătorească.

Marius Vorniceanu susține că dacă există un punctaj pentru a limita despăgubirile se reduc şi costurile companiilor de asigurări, ceea ce va conduce la reducerea tarifelor RCA.

Sursa: digi24.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Actualitate

Șapte noi profesii introduse în Clasificarea Ocupațiilor din România: Care sunt acestea

Publicat

în

Șapte noi profesii introduse în Clasificarea Ocupațiilor din România: Care sunt acestea

Conform unui ordin al Ministerului Muncii, șapte noi profesii au fost recent incluse în Clasificarea Ocupațiilor din România (COR). Clasificarea Ocupațiilor din România cuprinde toate meseriile recunoscute din România, o listă care este permanent actualizată.

Noile ocupații sunt:

1. Creator/conceptor articole vestimentare 311944

Elit - Gustul Desăvârșit

2. Expert comunicare guvernamentală 243224

3. Expert e-guvernare 242234

4. Inspector de urmărire și administrare bunuri 261924

5. Manager comunicare guvernamentală 121311

6. Specialist marketing online 243105

7. Tehnician de radiologie și imagistică licențiat 226928

Astfel se poate observa că ocupația ”instructor de dans” se mută din grupa de baza 2653 Dansatori și coregrafi în grupa de bază 3423 Instructori și coordonatori de programe de pregătire fizică și activități recreative, la codul 342310.

În februarie au fost introduse 69 de noi ocupații, ca urmare a preluării unor ocupații din Clasificarea Europeană a Aptitudinilor, Competențelor, Calificărilor și Ocupațiilor, care se regăsesc în Registrul Național al Calificărilor din Învățământul Superior.

În anul 2022, până la această oră au fost adăugate aproape 30 de noi profesii.

Noile ocupații adăugate în COR de la începutul lui 2022

1. administrator de securitate în domeniul TIC – 252908

2. analist comportamental – 226927

3. analist de afaceri – 242120

4. analist de afaceri în domeniul TIC – 251102

5. analist în servicii și politici de sănătate – 242233

6. analist testare software- 351108

7. aranjor muzică – 265245

8. arhitect de interior – 216111

9. arhitect de sistem în domeniul TIC – 251104

10. artist multimedia – 265111

11. asistent medical specializat – 222102

12. auditor de securitate cibernetică – 252906

13. barman preparator de cafea (barista) – 513203

14. chimist analist – 211312

15. compozitor muzică de film/teatru – 265240

16. compozitor muzică electronică – 265241

17. compozitor muzică publicitară – 265243

18. compozitor muzică sacră – 265242

19.compozitor muzică usoară/pop – 265239

20. conducător formație muzicală – 265248

21. consilier de stat – 111241

22. consilier filosofic – 263311

23. consultant de securitate cibernetica – 252907

Sursa: dcbusiness.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Traian Băsescu își vrea privilegiile înapoi: Proces cu SPP la Curtea de Apel București. Ce reclamă fostul președinte al României

Publicat

în

Traian Băsescu își vrea privilegiile înapoi: Proces cu SPP la Curtea de Apel București. Ce reclamă fostul președinte al României

Fostul președinte Traian Băsescu își vrea privilegiile înapoi și cere acest lucru în instanță, unde a deschis un proces împotriva Serviciului de Protecție și Pază (SPP). Părțile, chemate joi în fața magistraților Curții de Apel București, informează Mediafax.

Traian Băsescu are calitatea de reclamant în procesul de la Curtea de Apel București, iar SPP este pârât. Fostul președinte cere instanței de contencios administrativ şi fiscal suspendarea executării actului administrativ nr. 1029/28.03.2022.

Elit - Gustul Desăvârșit

Dosarul a fost înregistrat în 28 aprilie, la o lună după ce fostul președinte al României a rămas fără privilegiile pe care le-a avut ca șef al statului, ca urmare a deciziei definitive a Înaltei Curți de Casație și Justiție care a stabilit că Traian Băsescu a fost colaborator al fostei securități.

Fostul președinte Traian Băsescu ar putea fi evacuat din vila de protocol și s-a cerut ajutorul unui executor judecătoresc. RA-APPS a anunțat miercuri că Băsescu nu a respectat termenul legal pentru eliberarea imobilului.

„Prin notificarea Regiei Autonome „Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat” (R.A.-A.P.P.S.) din data de 28.03.2022, Dlui. Traian Băsescu, beneficiarul contractului nr. 1.905/19.02.2015 având ca obiect folosința gratuită a imobilului- reședință oficială situat în București, Str. Gogol nr. 2, sector 1, i s-a comunicat faptul că în termenul prevăzut de lege de 60 de zile de la încetarea contractului, atât Dumnealui, cât și membrii familiei au obligația de a elibera și de a preda reședința oficială. În data de 23.05.2022 s-a împlinit termenul legal de 60 de zile în care Dl. Traian Băsescu avea obligația de a elibera și preda imobilul situat în București, Str. Gogol nr. 2, sector 1″, au anunțat reprezentanții RA-APPS.

Ca urmare, fostul președinte ar putea fi evacuat.

„Întrucât imobilul menționat nu a fost eliberat și predat către R.A.-A.P.P.S., fostul Președinte al României a fost notificat, în acest sens, prin executor judecătoresc. Precizăm faptul că, în condițiile în care nu se va da curs notificării în sensul eliberării reședinței oficiale, vom demara procedurile de evacuare”, au precizat reprezentanții RA-APPS.

Fostul președinte al României a pierdut dreptul de a folosi locuința de protocol, după ce instanța supremă a decis că Traian Băsescu a fost colaborator al Securității. Ulterior, Traian Băsescu a anunțat că își cumpără un apartament în București pentru a elibera vila RA-APPS.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Ministerul Transporturilor mai face o încercare pentru a salva CFR Marfă: Soarta companiei ar putea fi decisă la Bruxelles

Publicat

în

Ministerul Transporturilor mai face o încercare pentru a salva CFR Marfă: Soarta companiei ar putea fi decisă la Bruxelles

Ministerul Transporturilor încearcă să salveze CFR Marfă, o companie-cheie a statului, mai ales în contextul crizei din Ucraina, când este nevoie de soluţii rapide pentru transportul volumelor mari, în special cereale.

CFR Marfă are pierderi şi datorii uriaşe, iar variantele pe care le va propune guvernul trebuie să respecte regulile de concurenţă pe care le-a stabilit Comisia Europeană.

Elit - Gustul Desăvârșit

Soarta companiei CFR Marfă ar putea fi decisă în luna iunie, la Bruxelles, când ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, urmează să propună Comisiei Europene variantele statului român, notează RRA.

Cu o cotă de piaţă de 20%, CFR Marfă trebuie să returneze Ministerului Finanţelor peste 500 de milioane de euro, reprezentând ajutorul de stat acordat ilegal în 2013, o variantă fiind procedura de dare în plată, adică transferul de active, clădiri şi mai ales materialul rulant, vagoane şi locomotive.

CFR Marfă are peste 27.000 de vagoane, însă funcţionale sunt 8.500. În portul Constanţa, luna trecută, au fost mutate aproape 400 de vagoane, iar alte 300 de vagoane, nemişcate de ani buni, blochează liniile de tren care trebuie eliberate urgent pentru a ajuta la descărcarea mărfurilor.

Corneliu Vişoianu, director în Ministerul Transporturilor: „Organizăm o vizită la Bruxelles, unde domnul ministru va purta aceste discuţii direct cu Comisia, încercând să rezolvăm problemele de legalitate.”

sursa: forbes.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare