Rămâi conectat

Politică Administrație

Modificări în Revisal, după ce salariul minim a crescut la 1.050 de lei

Redactia Ziarului Unirea

Publicat

în

Modificări în Revisal, după ce salariul minim a crescut la 1.050 de lei

Din 1 iulie 2015, salariul minim a crescut cu 75 de lei, de la 975 de lei la 1.050 de lei, iar majorarea trebuie raportată de angajatori în Registrul de Evidență a Salariaţilor. Nerespectarea acestei obligaţii poate fi sancţionată de inspectorii de muncă prin amenzi cuprinse între 5.000 şi 8.000 de lei. Majorarea salarială se aplică pentru un program complet de lucru de 168,667 ore în medie pe lună, în anul 2015, reprezentând 6,225 lei/oră.

Citeşte şi: De la 1 iulie, salariul minim va crește la 1.050 de lei. Ce cheltuieli suplimentare vor avea angajatorii odată cu majorarea

REVISALCreşterea salariului minim brut înseamnă pentru salariaţi bani în plus pe care îi vor încasa la sfârşit de lună, însă pentru angajatori acest lucru se traduce prin cheltuieli suplimentare. Concret, din 1 iulie 2015, cheltuiala totală a angajatorului cu un salariu minim se va mări cu 93 de lei, comparativ cu valoarea anterioară. Practic, pentru a acorda un salariu de 1.050 de lei brut, angajatorii trebuie să aloce 1.292 de lei, faţă de 1.199 de lei, cât îi costa până acum plata unui salariu minim de 975 de lei. Această sumă majorată include atât banii care se adaugă la remuneraţia brută care trebuie plătită angajatului (care va fi de 777 de lei, comparativ cu 724 de lei cât era până acum), cât şi taxele şi contribuţiile ce trebuie plătite suplimentar la stat pentru salariul majorat (242 de lei, faţă de 224 de lei, valoarea taxelor corespunzătoare vechiului salariu minim). Pe lângă cheltuielile suplimentare, angajatorii trebuie să îndeplinească şi câteva formalităţi privind majorarea salariului minim.

Citeşte şi: Salariul minim pe economie în 2016 va crește la 1.200 lei

Concret, ei sunt obligaţi să raporteze în Registrul de Evidență a Salariaților această creştere salarială. În funcţie de documentul justificativ (act adiţional sau decizie colectivă) pe care firmele îl vor întocmi şi pe baza cărora vor opera modificările în Revisal, vor trebui să respecte şi un termen limită pentru actualizarea informaţiilor în Revisal. Potrivit HG nr. 500/2011, actul normativ care reglementează Registrul de Evidență a Salariaţilor, orice modificare a salariului se operează în registru cel târziu în ziua lucrătoare anterioară împlinirii termenului de 20 de zile lucrătoare. Acelaşi act normativ prevede şi o excepţie de la acest termen limită pentru înscrierea modificării salariului în Revisal, în anumite situaţii. Excepţie fac situaţiile în care modificările se produc ca urmare a unei hotărâri judecătoreşti sau ca efect al unui act normativ când înscrierea în registru se face în ziua în care angajatorul se prezumă, potrivit legii, că a luat cunoştinţă de conţinutul acestora.

Citeşte şi: Aproape 1,4 milioane de angajați vor beneficia, din iulie, de creșterea salariului minim pe economie la 1.050 de lei

Astfel, termenul pare să difere în funcţie de documentul întocmit de angajator, care stă la baza raportării salariului majorat în Revisal. Dacă angajatorii aleg varianta actelor adiţionale, atunci se aplică regulă generală şi nu excepţia, deci modificarea salariului minim în Revisal trebuie înregistrată în maximum 19 zile lucrătoare. Orice modificare a unor elemente, spre exemplu salariul, în timpul executării contractului individual de muncă impune încheierea unui act adiţional la contract, în termen de 20 de zile lucrătoare de la data apariţiei modificării. Practic, pentru majorarea efectuată în 1 iulie 2015 termenul de transmitere este 27 iulie 2015. În schimb, atunci când se întocmesc decizii colective, termenul este unul mai strâns, din moment ce excepţia menţionată anterior nu prevede clar care este data la care se prezumă că angajatorul a luat cunoştinţă de conţinutul actului normativ. Dacă angajatorul a luat la cunoştinţă de modificarea salariului minim la data la care aceasta intră în vigoare, înseamnă că şi raportarea în Revisal ar trebui făcută chiar în prima zi a lunii iulie.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Politică Administrație

Politică Administrație

Florin Roman, președinte al Comisiei de Administrație Publică a Camerei Deputatilor și vicelider al grupului PNL în Comisia de Muncă, în noul Parlament

Ziarul Unirea

Publicat

în

Florin Roman, președinte al Comisiei de Administrație Publică a Camerei Deputatilor și vicelider al grupului PNL în Comisia de Muncă, în noul Parlament Florin Roman va ocupa în perioada următoare funcția de președinte a Comisiei de Administrație Publică a Camerei Deputatilor și vicelider al grupului PNL în Comisia de Muncă. Citește și: Cum şi-au împărţit […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea