Rămâi conectat

Curier Județean

Modificarea regulamentului de funcționare a parcărilor de reședință, retras de Primăria Alba Iulia

Cezar Lancrajan

Publicat

în

Modificarea regulamentului de funcționare a parcărilor de reședință, retras de Primăria Alba Iulia

Primăria municipiului Alba Iulia a anunțat  retragerea proiectului de hotărâre nr. 336/2024 privind modificarea și completarea Regulamentului de organizare și funcționare a parcărilor publice de reşedinţă din municipiul Alba Iulia, aprobat prin Hotărârea Consiliului local al municipiului Alba Iulia nr. 412/2021 cu modificările și completările ulterioare.

Citește și: 10 lei metrul de teren intravilan, în Alba Iulia: Primăria a expropriat încă 40.510 metri

Primăria municipiului Alba Iulia, în data de 16.09.2024, a anunţat deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a proiectului de hotărâre nr. 336/2024 privind modificarea și completarea Regulamentului de organizare și funcționare a parcărilor publice de reşedinţă din municipiul Alba Iulia, aprobat prin Hotărârea Consiliului local al municipiului Alba Iulia nr. 412/2021 cu modificările și completările ulterioare, prin anunțul cu nr. 103496/16.09.2024, în conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică, republicată, cu modificările și completările ulterioare., reiese din anunțul consultat de ZiarulUnirea.ro .

Citește și: Exproprieri pe bani mărunți: 10 lei pentru un metru pătrat de teren intravilan, în Alba Iulia

Prin adresa nr. 109139/26.09.2024, Serviciul Contracte Patrimoniu, a solicitat retragerea proiectului de hotărâre supus consultării publice, la doar zece zile de la demarare, pentru ca ulterior materialele să fie revizuite, iar procedura de transparență decizională să fie reluată, în vederea modificării și completării Regulamentului de organizare și funcționare a parcărilor publice de reşedinţă din municipiul Alba Iulia.

Conform unui proces-verbal de afișare a anunțului cu numărul 109150 din 2024 referitor la retragerea proiectului de hotărâre nr. 336/2024 privind modificarea și completarea Regulamentului de organizare și funcționare a parcărilor publice de reşedinţă din municipiul Alba Iulia, aprobat prin Hotărârea Consiliului local al municipiului Alba Iulia nr. 412/2021 cu modificările și completările ulterioare

Citește și: 19 consilieri locali de la Primăria Alba Iulia, obligați să restituie sume de bani încasate necuvenit. DOCUMENT

Subsemnata Popescu Mihaela Simina, consilier juridic în cadrul Serviciului Administraţie publică locală, juridic contencios – Direcția juridică, administrație publică locală din Aparatul de specialitate al Primarului Municipiului Alba Iulia, am procedat azi, 26.09.2024, la afișarea anunțului nr. 109150/2024 referitor la retragerea proiectului de hotărâre nr. 336/2024 – privind modificarea și completarea Regulamentului de organizare și funcționare a parcărilor publice de reşedinţă din municipiul Alba Iulia, aprobat prin Hotărârea Consiliului local al municipiului Alba Iulia nr. 412/2021 cu modificările și completările ulterioare, în scopul aducerii acestuia la cunoștința persoanelor interesate., arată anunțul Primăriei Alba Iulia.

Citește și: O mașină care verifică automat dacă șoferii și-au plătit parcarea în Alba Iulia, în planurile primăriei

Afișarea anunțului s-a făcut la sediul Primăriei Municipiului Alba Iulia, Calea Moților, nr.5A / str. Republicii, nr. 26, la avizierul autorității publice, în 26.09.2024 și pe site-ul autorității publice www.apulum.ro, secțiunea Consultare publică și chiar dacă modificarea și completarea Regulamentului de organizare și funcționare a parcărilor publice de reședinţă din municipiul Alba Iulia ar fi adus însemnate efecte un comunicat nu a fost remis presei locale, înspre o facilă și necesară informare a cetățeanului.

Ce schimbări ar fi fost aduse Regulamentului de organizare și funcționare a parcărilor publice de reşedinţă din municipiul Alba Iulia:

„(2). Staţionarea autovehiculelor este permisă contra unei taxe anuale care se modifică prin hotărâre a Consiliului local al municipiului Alba Iulia.

(4). Atribuirea unui loc de parcare este valabilă pe o perioadă de 12 luni pe bază de abonament, beneficiarul având obligaţia să achite contravaloarea integrală a taxei anuale aferente locului de parcare la data atribuirii acestuia, la sediul Serviciului Contracte, Patrimoniu al municipiului Alba Iulia, prin plaforma online, sau alte locații care vor permite încasarea și care vor fi anunțate ulterior (de exemplu Biroul Unic din cadrul Carolina Mall).

(5). Dimensiunile și tipul unui loc de parcare (laterală, oblică, perpendiculară) se vor stabili ținându-se seama de posibilitățile reale din teren, cu respectarea dimensiunilor minime și maxime stabilite prin actele normative în vigoare astfel încât să poată fi amenajate cât mai multe locuri de parcare. Administrarea acestora se efectuează de către Compartimentul Parcări, Serviciul Contracte, Patrimoniu din aparatul de specialitate al Primarului Municipiului Alba Iulia.

Citește și: Monumentul istoric Obeliscul Horea, Cloșca și Crișan din Alba Iulia va fi consolidat, urmare a apariției unor ușoare înclinații. Precizările primăriei

(6). Beneficiarii locurilor de parcare au dreptul exclusiv de a folosi locul de parcare de luni până vineri între orele 16.00 – 08.00, iar sâmbăta, duminica și sărbătorile legale 24h/zi contra unei taxe anuale în cuantum de 166 lei/an/loc de parcare, TVA inclus, (locurile de parcare se vor marca cu culoare albă) sau drept exclusiv de folosință 24h/zi, 7 zile/săptămână, contra unei taxe anuale în cuantum de 650 lei, TVA inclus (locurile de parcare se vor marca cu culoare albastră). Între orele 08.00 – 16.00, de luni până vineri, cu excepția sărbătorilor legale, locurile de parcare de reședință marcate cu culoare albă devin parcări publice și pot fi utilizate achitând taxa de parcare publică prin metodele de plată prevăzute pentru acest tip de parcări (tichete răzuibile, plata cu sms sau plata cu card prin aplicația telefonică, abonament general parcări publice,etc.). Este scutit de la plată doar autovehiculul care parchează exclusiv pe locul de parcare de reședintă atribuit. (exemplu – un deținător al unui abonament pentru locul de pacare nr.10, dacă parchează pe acest loc nu trebuie să achite, dacă parchează pe locul 9 sau altul trebuie să achite). Persoanele cu dizabilități sau reprezentanții legali ai acestora au dreptul de a utiliza locul de parcare permanent (24h/zi 7 zile/săptămână). Aceste locuri de parcare se vor marca cu culoarea albastră.”

Art.II. Aprobă modificarea art. 3 alin (1) din Regulament, care va avea următorul conținut:

„Art.3 (1) Locurile de parcare din dreptul accesului în spațiile comerciale, unităţile hoteliere, săli spectacole, unităţi bancare, instituţii de interes public, societăţi comerciale, baze sportive etc. se pot atribui cu prioritate, în urma depunerii unei cereri la Compartimentul Informare, Presă, Comunicare și Relații Publice a Municipiului Alba Iulia, pe adresa de e-mail [email protected], sau on-line prin formularul pus la dispoziție prin intermediul softului dedicat, persoanelor fizice sau juridice care dețin/folosesc aceste spații, cu precădere pentru aprovizionare, denumită parcare aprovizionare (PA) percepându-se taxa anuală stabilită la art.2 alin.2, titularii dreptului de folosință asupra unui astfel de loc de parcare beneficiind de aceleași drepturi și având aceleași obligații ca toți ceilalți deținători de locuri de parcare.”

Art. III. Aprobă modificarea art. 8 din Regulament, care va avea următorul conținut:

„Art.8 (1). Locurile de parcare vacante din parcările publice de reședință vor fi atribuite pe bază de abonament:

– persoanelor fizice care au domiciliul/reședința în vecinătatea parcărilor și au un autovehicul în proprietate sau folosință, fiind menționat în certificatul de înmatriculare în calitate de utilizator sau deține autovehiculul în baza unor alte acte de folosință încheiate în formă autentică, cu excepția contractelor de leasing, care se vor prezenta în copie legalizată. În situația în care o persoană are în perioadă de valabilitate atât domiciliul cât și reședința, criteriul atribuirii locului de parcare îl va constitui reședința.

– persoanelor juridice care au sediul/punct de lucru în vecinătatea parcărilor doar pentru spații cu altă destinație decât locuință, dovada destinației spațiului fiind evidențiată prin extras CF nu mai vechi de 6 luni.

(2). Persoanele fizice prevăzute la alin. (1) trebuie să dețină în proprietate sau folosință un autoturism cu inspecția tehnică periodică în valabilitate.

(3). Persoanele cu handicap și reprezentanţii legali ai acestora, în urma depunerii unei cereri la Registratura Municipiului Alba Iulia, pot beneficia de locuri de parcare cu titlu gratuit, având prioritate la atribuirea acestora cu respectarea criteriilor prevăzute la alin. (1).

(4). Poate fi atribuit un singur loc de parcare pentru aceeași proprietate, cu respectarea criteriilor prevăzute la alin. (1).

(5). În cazul în care nu există locuri de parcare disponibile, doritorii vor trebui să verifice periodic disponibilitatea locurilor de parcare pe platforma online sau la Serviciul contracte patrimoniu , Compartimentul parcări din aparatul de specialitate al municipiului Alba Iulia.

(6). În cazul în care se elimină/anulează locuri de parcare deținute în baza unor abonamente valabile, din motive neimputabile utilizatorilor locurilor de parcare respective, aceștia au prioritate la atribuire, în ordinea cronologică a cererii inițiale de alocare a locului de parcare, cu respectarea criteriilor prevăzute la alin. (1). În situația în care nu există locuri de parcare disponibile pentru a fi atribuite, tuturor utilizatorilor a căror locuri de parcare au fost desființate, aceștia vor primi o compensație bănească egală cu valoarea câtimii costului abonamentului de parcare neutilizat.

(7). În cazul în care se dorește rezervarea unui număr mai mare de locuri de parcare decât cel prevăzut la alin.(4) aceasta se poate face cu condiția să existe locuri disponibile pentru care nu sunt solicitări pentru primul loc. Ca urmare, dacă unul sau mai multe locuri libere de parcare nu sunt solicitate ca prim loc timp de 60 zile, acestea se pot rezerva ca un loc de parcare suplimentar pentru aceeași proprietate.

(8). În cazul atribuirii unui loc de parcare în condițiile prevăzute la alin.(7), la expirare, nu se va mai prelungi dreptul de folosință al acestuia, locul devine liber și se va atribui conform prezentului Regulament.

(9). În zonele unde se atribuie pentru prima dată locuri de parcare de reședință, persoanele care doresc un loc de parcare vor accesa platforma online pentru rezervare sau se vor prezenta la Compartimentul informare, presă, comunicare și relații publice din aparatul de specialitate al Primarului municipiului Alba Iulia. Folosirea platformei online este valabilă atât pentru locurile de parcare noi, cât și pentru locurile de parcare existente.

(10). Municipiului Alba Iulia va anunța prin presă și alte mijloace de informare data de la care se vor putea face rezervări pentru locurile de parcare prevăzute la alin.(9).

(11). Persoanele cu handicap și persoanele fizice sau juridice care îndeplinesc criteriile prevăzute la art.3 alin.(1) vor putea solicita atribuirea unui loc de parcare din cele prevăzute la alin (9) cu cel mult 15 zile înainte și până în ziua anterioară prevăzută la alin. (10), printr-o cerere care se depune la Compartimentul informare, presă, comunicare și relații publice din aparatul de specialitate al Primarului municipiului Alba Iulia sau pe adresa de e-mail [email protected].

(12). Abonamentele nou atribuite vor intra în vigoare cu începere de la data achitării integrale a taxei anuale aferente.

(13). Nu vor beneficia de locuri de parcare persoanele care deţin cu orice titlu garaje amplasate pe domeniul public sau privat al municipiului Alba Iulia sau pe proprietatea privată a persoanelor fizice sau juridice, persoanele care deţin curți, copertine, sau au alte posibilităţi de parcare.

Toţi solicitanţii unui loc de parcare vor da o declaraţie pe proprie răspundere din care să reiese că sunt îndeplinite condiţiile menţionate mai sus.

Prin excepție, pot dobândi un loc de parcare persoanele fizice sau juridice care îndeplinesc condițiile de atribuire prevăzute la alin. (1) și care nu au posibilitatea de a parca autovehiculul pe proprietatea privată deținută, dacă reprezentanți ai Primăriei municipiului Alba Iulia constată acest fapt.”

Art. IV. Aprobă modificarea art. 9 din Regulament, care va avea următorul conținut:

„Art.9(1). Abonamentul este valabil pe o perioadă de 12 luni, beneficiarul având obligaţia să achite contravaloarea integrală a taxei anuale aferente locului de parcare în termen de cel mult 7 de zile de la data atribuirii acestuia pe plaforma online, și la momentul atribuirii în cazul prezentării la sediul Serviciului contracte patrimoniu , Compartimentul parcări din aparatul de specialitate al Primarului municipiului Alba Iulia sau în alte locații care vor permite încasarea și care vor fi anunțate ulterior. În cazul atribuirii prin intermediul platformei online dacă documentele încărcate nu corespund cu prevederile prezentului Regulament, solicitantul are la dispoziție 48 de ore să încarce documente corespunzătoare. În caz contrar locul devine liber.

(2). Abonamentul este netransmisibil. Schimbul de locuri de parcare între titulari se realizează în baza unei cereri scrise la care se vor anexa abonamentele în original.

(3). Abonamentul locului de parcare se va putea prelungi cu încă 12 luni cu condiţia achitării de către titular a taxei anuale aferente, în caz contrar locul de parcare devine vacant și va fi atribuit în conformitate cu prezentul Regulament.

(4). Taxa aferentă prelungirii locului de parcare poate fi achitată în ultimele 30 de zile de valabilitate al abonamentului.

(5). Prelungirea anuală a abonamentelor se realizează cu respectarea condițiilor inițiale de alocare și cu prezentarea în original în cazul achitării la sediul Serviciului contracte, patrimoniu, Compartimentul parcări sau încărcarea pe platforma online a următoarelor documente:

– persoanele fizice: cartea de identitate/buletinul de identitate al utilizatorului din care să rezulte domiciliul sau reședința în apropierea parcajului și certificatul de înmatriculare al autovehiculului cu inspecția tehnică periodică în valabilitate, din care să rezulte calitatea de proprietar sau utilizator. În cazul locurilor de parcare atribuite pentru persoane cu handicap, dar utilizatorul locului de parcare este un aparținător al acesteia, se prezintă și cartea de identitate/buletinul de identitate al persoanei cu handicap, cu domiciliul/reședința în apropierea parcajului și acte în valabilitate care dovedesc handicapul.

– persoanele juridice: certificatul de înregistrare sau certificatul constatator al abonatului din care să rezulte că are sediul social/punct de lucru în apropierea parcajului.

(6). În cazul în care utilizatorul locului de parcare nu se prezintă până în ultima zi de valabilitate trecută pe abonament pentru prelungirea valabilității abonamentului și achitarea taxei anuale pentru ocuparea locului de parcare sau nu mai îndeplineşte una sau mai multe dintre condiţiile necesare atribuirii unui loc de parcare, locul de parcare devine vacant urmând a fi atribuit în conformitate cu prezentul Regulament, fără notificarea prealabilă și fără punerea în întârziere a titularului.

(7). În cazul în care titularul abonamentului își schimbă autovehiculul deținut, abonamentul poate fi modificat cu noul număr de înmatriculare, titularul având obligația prezentării documentelor doveditoare.

(8). Transmiterea dreptului de folosință a locului de parcare se poate face exclusiv către persoanele fizice sau juridice care au domiciliul/reședința/sediul/punct de lucru pe aceeași proprietate.(de ex.: de la părinți la copii, de la persoană fizică la persoană juridică sau invers, de la un soț la altul, etc.) Cererea de transmitere se depune, în perioada de valabilitate al abonamentului la Compartimentul presă, comunicare şi relaţii publice din aparatul de specialitate al Primarului municipiului Alba Iulia .

(9) Municipiul Alba Iulia are obligația de a informa cu 30 de zile înainte de expirarea abonamentului, beneficiarii locurilor de parcare, cu privire la necesitatea rezervării/prelungirii locului de parcare prin SMS și/sau e-mail. Este responsabilitatea beneficiarilor locurilor de parcare de a transmite datele de contact actualizate (telefon/e-mail).

(10) Se clasează toate cererile înregistrate în evidența Municipiului Alba Iulia prin care se solicită înscrierea pe lista de așteptare și care nu au fost soluționate la data intrării în vigoare a prezentului Regulament, urmând ca solicitările să se facă prin intermediul platformei online sau la ghișeu pentru ocuparea unui loc de parcare în măsura în care acesta este disponibil.”

Art. V. Aprobă modificarea art. 10 din Regulament, care va avea următorul conținut:

” Art.10 În cazurile de ocupare fără drept a locurilor de parcare de reşedinţă, se va aplica amenda contravenţională conform dispoziţiilor art.11, lit.g, pct.15 din Regulamentul privind stabilirea unor măsuri pentru gospodărirea Municipiului Alba Iulia precum și constatarea și sancționarea faptelor ce constituie contravenții, în conformitate cu prevederile legale și regulamentele în vigoare.”

Art. VI. Aprobă modificarea art. 11 alin. (2) din Regulament, care va avea următorul conținut:

„Art.11(2). Dezafectarea garajelor, ţarcurilor, sistemelor de blocare etc. și aplicarea sancțiunilor legale corespunzătoare se realizează de către Direcția Poliția Locală a municipiului Alba Iulia, din oficiu, la sesizarea Serviciului contracte, patrimoniu, Compartimentul parcări, din aparatul de specialitate al Primarului municipiului Alba Iulia sau la sesizarea scrisă a oricăror alte persoane.”

Art. VII. Aprobă modificarea art. 13 din Regulament, care va avea următorul conținut:

„Art.13 În cazul unor abateri repetate se pierde locul de parcare atribuit şi se anulează abonamentul înainte de termen, cu notificarea prealabilă emisă de Serviciul contracte, patrimoniu, Compartimentul parcări, din aparatul de specialitate al Primarului municipiului Alba Iulia, cu 10 zile înainte de luarea acestei măsuri.”

Art. VIII. Aprobă modificarea art. 14 din Regulament, care va avea următorul conținut:

„Art.14. Intenţia de renunţare la locul de parcare atribuit, înainte de expirarea de drept a acestuia, se aduce la cunostinţă în scris Serviciului contracte, patrimoniu, Compartimentul parcări, din aparatul de specialitate al Primarului municipiului Alba Iulia, de către beneficiar, locul de parcare devine vacant urmând a fi atribuit în conformitate cu prezentul Regulament.”

Art. IX. Aprobă modificarea art. 17 din Regulament, care va avea următorul conținut:

” Art. 17. Faptele prevăzute la art. 16 pct. c se sancţionează cu amendă contravențională între 1000 – 2500 lei, iar pct a, b și d se sancționează conform prevederilor legale, și regulamentelor în vigoare.”

Art. X. Aprobă modificarea art. 19 din Regulament, care va avea următorul conținut:

” Art.19. Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se face de către persoanele împuternicite de Primarul Municipiului Alba Iulia, în conformitate cu legislația în vigoare.”


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Publicitate

Știri recente din categoria Curier Județean

Curier Județean

Gest nobil din partea EDEN Funerare Alba Iulia: Cei trecuți în neființă sunt aduși în amintire prin susținerea urmașilor

Cezar Lancrajan

Publicat

în

Gest nobil din partea EDEN Funerare Alba Iulia: Cei trecuți în neființă sunt aduși în amintire prin susținerea urmașilor „Dorim să ajutăm 5 familii nevoiașe din județul Alba, care nu își permite un trai decent și care a pierdut, la un moment dat, pe cineva drag. Pentru a le aduce un strop de alinare și […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Secțiune Articole Similare

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2024 Ziarul Unirea