// ViewContent // Track key page views (ex: product page, landing page or article) fbq('track', 'ViewContent'); // Search // Track searches on your website (ex. product searches) fbq('track', 'Search');

Modernizarea „Transalpinei de Apuseni”, în faza procedurilor preliminare de licitație

Recent, Consiliul Județean Alba a transmis la Sistemul Electronic de Achiziții Publice – SICAP documentația pentru organizarea licitației electronice de achiziție de lucrări de modernizare a DJ 107 I Aiud – Rîmeț – Ponor – Mogoș – Bucium – Abrud, supranumit și „Transalpina de Apuseni”, proiectul fiind în faza de evaluare la SEAP, ne-a declarat Ioan Bodea, directorul Direcției Gestionarea Patrimoniului a CJ Alba.

Este vorba despre modernizarea celui mai mare drum județean din fonduri europene, DJ 107 I având o lungime de peste 78 km, mai lung chiar decât Autostrada A10 Sebeș – Turda, valoarea investiției fiind de aproximativ 40 de milioane de euro, lucrarea trebuind finalizată până în august 2023. Directorul Ioan Bodea a precizat că modernizarea DJ 107 I a constituit o preocupare permanentă a CJ Alba, încă din anul 2015 fiind elaborată documentația de avizare a lucrărilor de intervenție.

După terminarea tuturor lucrărilor în teren pe care le-a presupus faza DALI, documentația a fost depusă vara trecută la Agenția de Dezvoltare Regională Centru, iar după semnarea contractului de finanțare s-a trecut la întocmirea proiectului tehnic. Odată finalizat, proiectul tehnic a fost transmis către ADR Centru pentru verificare, iar pe 9 mai a fost transmis la SEAP. După ce va fi evaluat, dacă nu trebuie aduse modificări, atunci va fi încărcată pe SICAP licitația pentru achiziția lucrărilor de modernizare.

Dacă totul va decurge normal și nu vor fi înregistrate contestații, firmele de construcții care își vor fi adjudecat execuția ar putea măcar să amenajeze până la finele anului organizarea de șantier. Deja CJ Alba a purtat discuții, la Aiud, cu reprezentanții Romsilva, pentru a anunța ocoalele silvice să respecte prevederile Legii nr. 43/1997 privind regimul drumurilor și, după o vizită în teren, să defrișeze și să valorifice arborii care sunt necesari din zonele cu fond forestier de pe traseul „Transalpinei de Apuseni”, astfel încât imediat după semnarea contractului de execuție să existe deja front de lucru pentru constructori.

Totodată, urmează să fie purtate discuții și cu custozii siturilor „Natura 2000”, pentru a lua din timp măsurile necesare de protejare a ariilor respective, dacă va fi cazul. Directorul Ioan Bodea a spus că tocmai pentru că este vorba despre o investiție mare, realizarea lucrărilor a fost împărțită în două tronsoane: Aiud – Geogel și Geogel – Abrud, motiv pentru care CJ Alba și-ar dori ca acestea să fie executate de două firme, iar dacă va câștiga una singură, atunci aceasta va trebuie să lucreze simultan la ambele tronsoane.

În paralel, CJ Alba așteaptă ca cel târziu săptămâna viitoare să fie anunțat câștigătorul licitației de achiziții de lucrări de întreținere pe timp de vară a drumurilor județene, iar dacă nu vor exista contestații drumarii să se poată apuca de lucru. Ioan Bodea a spus că vor fi plombate toate gropile de pe porțiunile asfaltate dintre Aiud și Sloboda, respectiv Bucium – Mogoș, iar pe drumurile pietruite se va interveni cu autogredere și cilindrii compactori, pentru terasare și îndreptarea celor mai afectate porțiuni. El a precizat că astfel de lucrări de întreținere se execută tocmai pentru ca drumul să poată fi menținut practicabil.

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419