Rămâi conectat

Actualitate

Ministrul Transporturilor: „România a pierdut 320 de milioane de euro, fonduri europene, din cauza blocajelor în instanţă”

Publicat

în

România a pierdut, până la finalul anului precedent, fonduri europene nerambursabile în valoare de 320 de milioane de euro alocate prin programul Connecting Europe Facility (CEF) pentru cele trei secţiuni de cale ferată dintre Braşov şi Sighişoara, parte a Coridorului feroviar IV Pan-European, spune ministrul Transporturilor, Lucian Bode, citat de Agerpres.

Declarația a fost făcută la semnarea contractului de reabilitare a liniei ferate pe Subsecţiunea 2, Apaţa – Caţa, din secţiunea de cale ferată Braşov – Sighişoara.

Lucian Bode a precizat că pentru subsecţiunea Apaţa – Caţa au existat 22 de termene în instanţele de judecată până la semnarea contractului de reabilitare.

Electrica Furnizare Discount

„Cele trei secţiuni dintre Braşov şi Sighişoara au fost blocate în instanţă, ceea ce a întârziat semnarea contractelor, iar pentru secţiunea Predeal – Braşov, un tronson dificil din punct de vedere tehnic, a fost mult amânată procedura de licitaţie.

Apropo de blocajele în instanţă, am verificat, de curiozitate, ştiind că semnăm astăzi acest contract, cât a trecut din momentul în care am dat acordul procedurii şi până în momentul în care am semnat contractul. Pe secţiunile 1 şi 3, din iulie 2018, când s-a emis raportul procedurii, până în februarie 2020, am avut 14 termene în instanţă. Pe secţiunea 2, de care vorbim astăzi, între ianuarie 2019, când a fost emis raportul procedurii, şi iulie 2020, am avut 22 de termene în instanţă”, a spus Bode.

Ministrul a adăugat că blocajele în instanţe au avut ca efect reducerea accesării de către România a fondurilor europene nerambursabile pentru Coridorul feroviar IV Pan-European.

„Acest lucru (blocajele în instanţe, n.r.), dincolo de întârzierile în modernizare, a însemnat din păcate pentru România reducerea fondurilor europene disponibile prin Connecting Europe Facility. Prin CEF am avut o dezangajare de 320 de milioane de euro. România a pierdut 320 de milioane de euro din cei 1,1 miliarde de euro alocaţi pentru cele trei secţiuni prin CEF. Din păcate acesta este tabloul infrastructurii feroviare la sfârşitul anului trecut în ceea ce priveşte Coridorul IV feroviar Pan-European, pentru care avem fonduri europene nerambursabile atât din POIM – Programul Operaţional Infrastructură Mare, cât şi din CEF, şi pe care avem obligaţia să îl finalizăm cât mai repede. Anul 2024 trebuie să fie anul în care să finalizăm aceste lucrări, şi sunt convins că printr-o implicare susţinută şi o monitorizare atentă a lucrărilor şi o mobilizare a constructorilor putem să realizăm acest obiectiv. Astăzi aşadar semnăm contractul pentru secţiunea 2, Apaţa – Caţa, 43 de kilometri, cu o valoare de aproximativ 561 de milioane de euro”, a spus Lucian Bode.

El a explicat că în prezent doar 360 de kilometri au fost modernizaţi din acest coridor feroviar pan-european care leagă Constanţa de Curtici.

„Proiectele de infrastructură feroviară din România înregistrează din păcate mari întârzieri în implementare. Deşi avem o reţea extinsă de cale ferată – 11.000 de kilometri – una dintre cele mai extinse la nivel european, ea nu a fost din păcate eficient gestionată, nu s-au făcut la timp investiţiile în modernizarea căii ferate, iar termenele asumate nu au fost respectate. Avem un coridor feroviar important, Coridorul IV Pan-European, care leagă Constanţa de frontiera de vest, din Curtici, din care aproximativ 360 de kilometri au fost modernizaţi pentru viteza de 160 de kilometri pe oră, între Constanţa – Bucureşti şi Câmpina – Predeal, restul tronsoanelor fiind în diferite etape de implementare, iar o dată cu semnarea contractelor pentru cele trei secţiuni între Braşov şi Sighişoara putem vorbi de peste 400 de kilometri care se modernizează pe acest Coridor IV Pan-European”, a arătat el.

La ceremonia de semnare a contractului pentru reabilitarea subsecţiunii Apaţa – Caţa, directorul general al CFR SA, Ioan Pintea, a spus că la finalul modernizării segmentului feroviar Braşov – Sighişoara, timpul de transport dintre cele două destinanţii va scădea la aproximativ 47 de minute pentru un tren InterRegio.

„Tronsonul de la Braşov până la Sighişoara are o lungime de aproximativ 128 de kilometri şi a fost împărţit în trei sub-secţiuni: Braşov – Apaţa, cu o lungime de aproximativ 38 de kilometri, Apaţa – Caţa, circa 44 de kilometri, şi Caţa – Sighişoara, cu o lungime de aproximativ 46 de kilometri. Pe toată secţiunea, pe 95% din lungimea acestui traseu, se va circula cu viteza de 160 de kilometri pe oră la trenurile de călători şi 120 de kilometri pe oră la trenurile de marfă. Dacă acum, linia fiind în prezent în stare avansată de degradare, trenurile Regio fac aproape 3 ore, 2 ore şi 40 de minute, după reabilitare timpul se va reduce semnificativ, la un tren InterRegio fără oprire timpul reducându-se la 47 de minute. Este o economie de timp substanţială”, a spus el.

sursa: digi24.ro

Publicitate

Actualitate

Președinta Comisiei Europene prezintă evaluarea PNRR, în cadrul vizitei în România. Care este agenda oficială de astăzi

Publicat

în

Președinta Comisiei Europene prezintă evaluarea PNRR, în cadrul vizitei în România. Care este agenda oficială de astăzi

Președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, vine, luni, într-o vizită oficială la București pentru a prezenta evaluarea Comisiei privind Planul Național de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) al României în cadrul NextGenerationEU.

Președinta Ursula von der Leyen se va întâlni cu președintele României, Klaus Iohannis şi premierul Florin Cîțu, a anunțat Reprezentanța Comisiei Europene în România.

Electrica Furnizare Discount

Florin Cîțu: Guvernul este pregătit să atragă fondurile

Cei trei înalţi oficiali vor vizita Spitalul Universitar București, care ar putea beneficia de finanțare prin Mecanismul de redresare și reziliență.

Prin PNRR România ar putea beneficia de 29,2 miliarde de euro. „Pentru România, Planul Național de Redresare și Reziliență este nu doar documentul în baza căruia vom putea beneficia de o alocare de 29,2 miliarde de euro, ci și garanția că investițiile și reformele vor fi coordonatele următorilor ani. România se raliază, așa cum este firesc, obiectivelor ce caracterizează economiile dezvoltate: modernizarea infrastructurii de transport și medicale, economie verde, digitalizare. Apreciez colaborarea cu partenerii noștri europeni pentru definitivarea PNRR. Guvernul este pregătit să atragă fondurile de care va beneficia România și determinat să aplice programele de reformă”, a transmis, vineri, premierul.

Planul Național de Redresare și Reziliență este șase piloni, ce includ 15 componente, respectiv:

-tranziția verde
-transformarea digitală
-creșterea inteligentă, sustenabilă și favorabilă incluziunii
-coeziunea socială și teritorială
-sănătate, reziliență economică, socială și instituțională
-politici pentru noua generație

La finalul vizitei, cei trei demnitari vor susține o conferință de presă comună care va fi transmisă în direct pe canalul Ebs, Serviciul audiovizual al Comisiei Europene, pe canalul de Facebook al Reprezentanţei Comisiei Europene în România, dar și pe site-ul Administrației Prezidențiale.

Agenda oficială a vizitei președintei CE:

16:00 – Preşedinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, este primită de preşedintele României, Klaus Iohannis, Palatul Cotroceni
16:05 – Convorbiri tête-a-tête cu președintele Klaus Iohannis, Palatul Cotroceni, Salonul de Onoare
16:50 – Preşedinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, este primită de prim-ministrul României, Florin Cîţu, Palatul Victoria
17:00 – Premierul Florin Citu va prezenta președintei Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, membrii Guvernului
17:15 – Întrevedere tête-a-tête a premierului Florin Cîțu cu președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen
17:45 – Preşedinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, împreună cu președintele României, Klaus Iohannis, şi premierul Florin Cîțu vizitează Spitalul Universitar de Urgență București.
18:15 – Preşedinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, împreună cu președintele României, Klaus Iohannis, şi premierul Florin Cîțu, susţin o conferinţă de presă comună, Spitalul Universitar de Urgență

Citește mai mult

Actualitate

CNAIR a pierdut procese pe bandă rulantă cu angajații din cauza nerespectării drepturilor salariale: Peste 260.000 de euro, cheltuieli de judecată, în ultimii 10 ani

Publicat

în

CNAIR a pierdut procese pe bandă rulantă cu angajații din cauza nerespectării drepturilor salariale: Peste 260.000 de euro, cheltuieli de judecată, în ultimii 10 ani

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a plătit peste 1.280.000 de lei (peste 260.000 de euro) cheltuieli de judecată, în ultimii 10 ani, în urma proceselor pierdute cu Sindicatul Drumarilor ”Elie Radu” care a reprezentat circa 1.500 de angajați, nemulțumiți de nerespectarea contractelor colective de muncă. 

Conducerea companiei de drumuri a avut, în mai multe rânduri, un management defectuos și nu a respectat prevederile contractelor colective de muncă și, din această cauză, angajații au fost nevoiți să își caute dreptatea în instanțele de judecată. În ultimii 10 ani peste 2.000 de membri de sindicat au solicitat asistență juridică, iar în urma acestora au fost deschise peste 1.450 de procese în instanță (în celelalte cazuri, nemulțumirile au fost soluționate pe cale amiabilă).

Compania de drumuri a plătit peste 1.280.000 lei cheltuieli de judecata in procesele pierdute cu sindicatul. La această sumă se adaugă alți bani, reprezentând drepturile salariale. Mai mult decât atât, au fost situații în care, în urma concedierii unui angajat, pe perioada procesului, pe acel post, a fost încadrat un alt salariat. După finalizarea acțiunii în instanță, completul de judecată a hotărât reîncadrarea angajatului concediat și plata tuturor drepturilor salariale. Astfel, incluzând banii dați retroactiv, sunt plătite două persoane și se cheltuie dublu din fondul de salarii.

Electrica Furnizare Discount

Sunt cazuri în care cu bună știință, dar rea credință, este concediat ilegal un salariat incomod. De multe ori incomoditatea este dată de o anumită apartenența politică. După ce se pierde procesul de către companie, această ”procedură” necurată se reia, iar salariatul incomod este din nou concediat. Fondul de salarii este sărăcit și nu mai sunt bani nici măcar pentru majorarea salariilor, în raport cu inflația.

Este o situație pe care sindicatul nu si-o dorește! Dacă conducerea executivă a CNAIR ar respecta clauzele contractuale și prevederile Codului Muncii, nu ar fi nevoie de instanță de judecată și de cheltuirea banilor publici.

Acest lucru se petrece pentru că nici un director nu răspunde personal, din punct de vedere patrimonial, iar banii sunt plătiți din fondurile de la buget de stat. Considerăm că nu trebuie să fie urmate orbește ordinele acelor directori care se cred mai presus de lege și vor să o aplice după bunul plac.

Această politică de resurse umane este total neproductivă. Salariatul nevoit să își caute dreptatea în instanță resimte stres și presiune, mai ales că procesele durează ani de zile și conduc la îmbolnăviri și scăderea randamentului, implicit scăderea productivității. Atât salariații cât și compania are de pierdut! Este o situație care poate fi evitată prin respectarea legii și a angajaților. Oamenii sunt cea mai importantă resursă pentru companie și pentru țară!

Sindicatul Drumarilor ”Elie Radu”

Citește mai mult

Actualitate

Tinerii români și munca: Câți elevi şi studenţi români sunt angajați, față de media europeană?

Publicat

în

Tinerii români și munca: Câți elevi şi studenţi români sunt angajați, față de media europeană?

Potrivit unui studiu prezentat marţi de preşedintele Federaţiei Industriei Hoteliere din România (FIHR), Călin Ile, doar 2,5% din studenţii şi elevii români muncesc în timpul studiilor, în timp ce media europeană a elevilor şi studenţilor care au un loc de muncă în timpul studiilor este de 18%, .

El a făcut cunoscute rezultatele studiului în contextul crizei de angajaţi care afectează industria HoReCa.

Deficitul vine în condițiile în care angajatorii pot beneficia de un stimulent financiar lunar, in valoare de 250 lei, pentru fiecare elev si student incadrat in munca pe perioada vacanțelor. Astfel, angajarea elevilor si studentilor se poate realiza pe perioada vacantelor, iar stimulentul financiar se poate acorda pentru o perioada de maximum 60 de zile lucratoare intr-un an calendaristic, pentru fiecare elev si student pentru care s-a incheiat contract individual de munca. Diferenta dintre stimulentul lunar acordat si salariul realizat se suporta de catre angajator din fonduri proprii.

Electrica Furnizare Discount

„Am făcut cunoştinţă cu nişte tineri elevi care doresc să facă o conferinţă pe tema ospitalităţii şi pe care vrem să-i sprijinim. Şi acesta poate fi un răspuns (la criza forţei de muncă din HoReCa, n.r.), pentru că în România doar 2,5% din studenţi şi elevi lucrează, pe când media europeană e undeva la 18%, ca să nu spun de o ţară precum Olanda, care se apropie de 50% din studenţi şi elevi care, în timpul studiilor, practică un job”, a afirmat Călin Ile, în cadrul Conferinţei Naţionale a Industriei Ospitalităţii, potrivit Agerpres.

Liderul FIHR a menţionat că antreprenorii din HoReCa trebuie să susţină importul de forţă de muncă din afara ţării.

„E clar că pentru fiecare operator problema forţei de muncă e astăzi cea mai gravă problemă cu care se confruntă după un an şi jumătate de încercări de a ţine oamenii (…). Trebuie să ne batem pentru susţinerea importului forţei de muncă, pentru că e un mix de soluţii, care, puse cap la cap, s-ar putea să ne atenueze şi nu să ne vindece această mare problemă cu care ne confruntăm”, a precizat Călin Ile.

Preşedintele Federaţiei Industriei Hoteliere din România a apreciat că singurul scenariu prin care angajatorii din HoReCa pot majora salariile în domeniu ar fi un program de facilităţi fiscale pentru domeniu.

„Lucrăm şi cu străini, lucrăm şi cu români, lucrăm şi cu repatriaţi, lucrăm şi cu tineri, şi cu vârstnici, cu oricine îşi doreşte să lucreze în această industrie. Dar, e un mare ‘dar!’ aici, cât de atractivi suntem pentru ei din punct de vedere financiar, al salariilor, în condiţiile în care suntem o industrie în suferinţă. (…) Noi credem că fără o formă de facilităţi fiscale pe această industrie pentru o perioadă de timp, va fi aproape imposibil să devenim mai atractivi, în condiţiile în care presiunea pe energie este cum este, pe food cost este cum este, şi tot ce înseamnă administrarea business-ului nostru devine mai grea, inclusiv presiunea pe personal. Şi atunci de unde să alocăm resurse suplimentare ca să creştem şi mai mult (salariile, n.r.)? Răspunsul nostru firesc a fost că dacă statul ne-ar ajuta o perioadă de timp, atunci am găsi acele resurse”, a adăugat Călin Ile.

Sursa: g4media.ro

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare