Ministrul Bode, despre autostrada A10 Sebeș-Turda, lotul 1: ”Nu există să nu dăm în trafic acest lot până la finalul anului”

TECHNOVA - Înlocuiește-ți centrala

Ministrul Bode, despre autostrada A10 Sebeș-Turda, lotul 1: ”Nu există să nu dăm în trafic acest lot până la finalul anului”

Prezent astăzi, într-o vizită pe autostrada A 10 Sebeș-Turda, lotul 1, ministrul transporturilor, Lucian Bode, a făcut mai multe declarații de presă și a identificat care sunt principalele probleme ale acestui segment de autostradă.

Potrivit ministrului, pe acest lot ar mai fi 4+1 probleme, care l-ar putea împiedica pe constructor să lucreze:

ELIT

1. Depozitul de deșeuri, groapa de gunoi de pe breteaua de intrare/ieșire pe autostradă de la Alba Iulia Sud.

Reprezentanții DRDP Cluj au început deja să ridice acest gunoi, urmând ca în următoarele 3 săptămâni, antreprenorul să poată lucra și pe această porțiune.

2-3. Cele două hotărâri judecătorești de la Oarda, prin care două familii au obținut oprirea lucrărilor până când nu se vor instala panourile fonoabsorbante. Ministrul Bode le-a cerut antreprenorilor să respecte cu strictețe soluțiile definitive ale instanțelor, iar aceștia au afirmat că acele panouri vor fi instalate și nu vor exista probleme în ceea ce privește lucrările din acestă zonă.

Video – nodul rutier Sebeș

4. Relocarea liniei de curent de la Alba Iulia Nord care stopează lucrările în această zonă. Practic, pentru relocarea liniei, mai e nevoie de mutarea unui stâlp pe un teren proprietate privată. Relocarea stâlpului a declanșat un adevărat ping-pong între reprezentantul CNAIR și cel al Electrica, de tipul: ”este treaba ta să faci expropierea, ba nu, este treaba ta!”, așa cum foarte bine au remarcat cei de la Asociația Pro Infrastructură. În realitate, documentațiile pentru expropriere se întocmesc tot timpul de beneficiarul lucrării. Într-adevăr, Electrica întocmește astfel de documentații, dar numai atunci când își extinde rețelele și realizează investiții. În speța noastră, beneficiarul lucrării este CNAIR, care ar trebui să întocmească documentația, iar exproprierea să fie realizată prin hotărâre de Guvern.

5. O a cincea problemă, mai puțin vizibilă, așa cum spunea ministrul, o reprezintă situația financiară a antreprenorului, facturile restante față de prestatori, precum și plățile pe care CNAIR le face către comstructor. În momentul de față, potrivit ministrului, Pizzarotti are datorii de 38 de milioane de lei către prestatori. Reprezentanții Pizzarotti au afirmat că ar trebui să emită facturi de 39 de milioane de lei, dar li s-au respins certificatele.

Cert este că urmare a unei hotărâri judecătorești definitive și executorii, rezultată în urma unui alt contract de pe autostrada A3, CNAIR a fost obligată să plătească către Pizzarotti, suma de 46,49 milioane lei, pe care tărăgănează de mai bine de trei luni să o achite. Mai mult decât atât, potrivit surselor noastre, CNAIR chiar dacă e vorba de o hotărâre definitivă și executorie, nu și-ar prea da ghes să plătească acești bani și încearcă să obțină o reeșalonare. Săptămâna viitoare, CNAIR și Pizzarotti se vor întâlni pentru a clarifica această chestiune.

În ce privește stadiul lucrărilor pe lotul 1 al autostrăzii Sebeș-Turda, potrivit reprezentanților CNAIR, stadiul fizic este în acest monent de 84,3%, iar stadiul financiar de 75,57%.

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419