Rămâi conectat

Ştirea zilei

Miguel Rivas, expert pe proiectul CityLogo: ”Brandul turistic al municipiului Alba Iulia este puternic şi bine ales”

Ziarul Unirea

Publicat

în

Una dintre căile pe care Primăria municipiului Alba Iulia caută să crească atractivitatea reşedinţei de judeţ nu numai pentru turişti, dar şi pentru investitori sau chiar pentru cei care doresc să se stabilească aici, este proiectul „Innovative Place-Brand Management – CityLogo”.

Alba FEST 2025

Chiar acesta este obiectivul proiectului, care vine „mănuşă” intereselor de dezvoltare ale municipiului Alba Iulia. Proiectul este finanţat de Uniunea Europeană în cadrul programului The Urban Network Programme URBACT II, iar alături de Alba Iulia în proiect mai sunt cuprinse municipalităţile din Utrecht (Olanda), Coimbra (Portugalia), Zaragoza (Spania), Genova (Italia), Varşovia (Polonia), Dundee (Scoţia, UK), Aarhus (Danemarca), Vilnius (Lituania), Oslo (Norvegia).

La începutul acestei săptămâni a avut loc prima întâlnire a Grupului de Suport Local constituit în cadrul proiectului cu misiunea de a elabora un Plan Local de Acţiuni care să stea la baza realizării dezideratelor proiectului. Membrii grupului, reprezentanţi ai unor entităţi din Alba Iulia, mai cu seamă private, interesate de creşterea vizibilităţii oraşului, s-au întâlnit cu expertul tematic Miguel Rivas, cel care a elaborat deja un studiu vizând situaţia actuală a promovării în toate oraşele partenere în proiect.

El a întărit prin viu grai ceea ce a scris în studiu şi anume că Alba Iulia are un logo şi un motto puternice, deosebite, care sunt o bază de plecare foarte bună pentru o promovare complexă şi completă care să se adreseze tuturor categoriilor de persoane interesate. Dintre oraşele participante la proiect Alba Iulia este cel mai mic, dar iată, se dovedeşte a avea un potenţial inovativ solid în domeniu, acesta fiind unul dintre motivele care au contribuit decisiv la acceptarea lui în consorţiul internaţional select al proiectului.

Mai mult, în România Alba Iulia este singurul oraş care şi-a creat un brand turistic şi care a înţeles apoi că promovarea nu este numai despre turism, ci despre toate aspectele economice, sociale, educaţionale şi culturale ale unei comunităţi, o abordare care acum se află la început chiar şi în oraşele din vestul Europei.

Revenind la analiza făcută de expertul Miguel Rivas să mai spunem că punctele forte ale municipiului Alba Iulia sunt moşternirea istorică foarte bogată şi o agendă culturală la fel, expertiză în domeniul brandingului turistic şi cultural, o bună comunicare şi atragere a localnicilor în activităţile propuse de administraţie, faptul că Alba Iulia este membru al selectei reţele a oraşelor care au primit titlul de „Destinaţie Europeană de Excelenţă”.

Puncte slabe care trebuie eliminate sunt anemica implicare a mediului privat în demersurile de promovare a oraşului, care au fost toate susţinute doar de Primăria Alba Iulia, dar şi dificultăţile de conexare a turismului cu o dezvoltare economică mai largă. Dar pentru a găsi o cale a fost creat Grupul de Suport Local.


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Ştirea zilei

Ştirea zilei

ALERTĂ în zona dealului Mamut-Inuri din Alba Iulia: Ursul semnalat joi, 5 iunie 2025, se află încă în acel areal. Albaiulienii, îndemnați să evite deplasările în zonă

Ziarul Unirea

Publicat

în

ALERTĂ în zona dealului Mamut-Inuri din Alba Iulia: Ursul semnalat joi, 5 iunie 2025, se află încă în acel areal. Albaiulienii, îndemnați să evite deplasările în zonă Ursul semnalat joi, 5 iunie 2025 se află în continuare în zona dealului Mamut-Inuri. Citește și: Prezența unui URS, semnalizată în Alba Iulia, zona turistică Mamut. A fost […]

Citește mai mult

Ştirea zilei

FOTO | Elevii Colegiului Economic ”Dionisie Pop Marțian” Alba Iulia, rezultate remarcabile la un concurs culinar la Cluj-Napoca: Breazu Mario Alexandru, locul I, cu o rețetă de ”Varză a la Cluj” din 1695

Ziarul Unirea

Publicat

în

Elevii Colegiului Economic ”Dionisie Pop Marțian” Alba Iulia, rezultate remarcabile la un concurs culinar la Cluj-Napoca: Breazu Mario Alexandru, locul I, cu o rețetă de ”Varză a la Cluj” din 1695 Elevii de la Colegiului Economic ”Dionisie Pop Marțian” Alba Iulia au obținut rezultate remarcabile la un concursul culinar la Cluj-Napoca, locul I fiind adjudecat […]

Citește mai mult

Ştirea zilei

VIDEO | Peste 30 de câini ținuți însetați și înfometați într-o localitate din Alba. IPJ Alba: 24 de animale au fost plasate într-un adăpost din municipiul Brad

Ziarul Unirea

Publicat

în

Peste 30 de câini ținuți însetați și înfometați într-o localitate din Alba. IPJ Alba: 24 de animale au fost plasate într-un adăpost din municipiul Brad Ca urmare a apariției, pe o rețea de socializare, a unor videoclipuri în care este prezentată situația unor animale, Compartimentul Relații Publice din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean a făcut […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea