Mașinile electrice ar putea fi considerate autoturisme de ”unică folosință”: Care este motivul și de ce asigurările auto ar putea să crească substanțial
Mașinile electrice ar putea fi considerate autoturisme de ”unică folosință”: Care este motivul și de ce asigurările auto ar putea să crească substanțial
Bateriile folosite la mașinile electrice au ajuns să coste, în unele cazuri, cât jumătate din autoturism, iar pentru că înlocuirea lor este costisitoare, asigurările auto ar putea să crească substanțial.
Asigurările auto pentru maşinile electrice ar putea să crească substanţial, pentru că bateriile care le propulsează sunt foarte scumpe, iar în cazul unor accidente rutiere, înlocuirea lor înseamnă o povară mult mai mare pentru asiguratori.
Unii dintre producătorii auto, precum General Motors sau Ford, au depus eforturi ca bateriile pe care le pun pe maşinile electrice să fie modulare, ceea ce facilitează înlocuirea unui modul cu altul nou, în cazul unei defecțiuni sau al unui accident.
Această problemă este analizată acum şi de Tesla, care încă foloseşte baterii integrale, care nu pot fi reparate, ci doar schimbate.
În acest moment, pentru că nu au fost multe accidente care să ducă la deteriorarea acumulatorilor, românii care au maşini electrice plătesc aceeaşi asigurare precum cei care au maşini cu motoare clasice.
Problema apare atunci când costurile pentru repararea unei maşini electrice ajung să fie foarte mari. O baterie nouă de Dacia Spring, de exemplu, costă circa 7.000 de euro, iar o baterie nouă de Tesla poate ajunge de la 16.000 până la 20.000 de euro, în funcție de model.
Mașini de „unică folosință”
De asemenea, la aceste preţuri se adaugă și manopera percepută de service. Potrivit unei analize realizate de Reuters, în SUA și Europa, companiile de asigurări consideră mașinile electrice aproape de unică folosință.
Mai mult, experții le declară „daună totală economică” și la cea mai mică avarie suferită de baterie, în cazul unui accident. Cu toate acestea, trebuie luat în considerare şi faptul că preţul bateriilor va continua să scadă pe măsură ce tehnologia va avansa şi producţia va fi mai mare.
În prezent, acestea costă aproximativ 145 de euro pentru 1 kilowatt/oră, faţă de 1.200 de euro, cât era în urmă cu 10 ani.
Sursa: stiripesurse.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
PENSII 2025 | „Mica recalculare” a pensiilor, speranța a milioane de pensionari, se lasă așteptată
PENSII 2025 | „Mica recalculare” a pensiilor, speranța a milioane de pensionari, se lasă așteptată Ministrul Muncii, Florin Manole, încearcă să tempereze așteptările milioanelor de pensionari, care sperau la o nouă creștere a pensiei. Acesta susține că așa-numita „mică recalculare” a pensiilor se confruntă întârzieri notabile, iar procesul este unul lent, din cauze tenhnice. Florin […]
Călin Georgescu, trimis în judecată pentru propagandă legionară, rămâne sub control judiciar. Decizia este definitivă
Călin Georgescu, trimis în judecată pentru propagandă legionară, rămâne sub control judiciar. Decizia este definitivă Călin Georgescu, trimis în judecată pentru propagandă legionară de procurorii Parchetului General, rămâne sub control judiciar. Decizia luată marți, 15 iulie 2025, de Tribunalul București, este definitivă. „În temeiul art. 425/1 alin. (7) pct. 1 lit. b) rap. la art. […]
Guvernul Bolojan pregătit să revizuiască regimul financiar a Bisericii Ortodoxe Române și a celorlalte culte religioase
Guvernul Bolojan pregătit să revizuiască regimul financiar a Bisericii Ortodoxe Române și a celorlalte culte religioase O posibilă măsură fiscală ar putea avea impact direct asupra Bisericii Ortodoxe Române și a celorlalte culte religioase. Autoritățile guvernamentale se gândesc la o eventuală taxare suplimentară a veniturilor preoților, precum și la revizuirea regimului financiar al unităților de […]