Mașinile electrice ar putea fi considerate autoturisme de ”unică folosință”: Care este motivul și de ce asigurările auto ar putea să crească substanțial
Mașinile electrice ar putea fi considerate autoturisme de ”unică folosință”: Care este motivul și de ce asigurările auto ar putea să crească substanțial
Bateriile folosite la mașinile electrice au ajuns să coste, în unele cazuri, cât jumătate din autoturism, iar pentru că înlocuirea lor este costisitoare, asigurările auto ar putea să crească substanțial.
Asigurările auto pentru maşinile electrice ar putea să crească substanţial, pentru că bateriile care le propulsează sunt foarte scumpe, iar în cazul unor accidente rutiere, înlocuirea lor înseamnă o povară mult mai mare pentru asiguratori.
Unii dintre producătorii auto, precum General Motors sau Ford, au depus eforturi ca bateriile pe care le pun pe maşinile electrice să fie modulare, ceea ce facilitează înlocuirea unui modul cu altul nou, în cazul unei defecțiuni sau al unui accident.
Această problemă este analizată acum şi de Tesla, care încă foloseşte baterii integrale, care nu pot fi reparate, ci doar schimbate.
În acest moment, pentru că nu au fost multe accidente care să ducă la deteriorarea acumulatorilor, românii care au maşini electrice plătesc aceeaşi asigurare precum cei care au maşini cu motoare clasice.
Problema apare atunci când costurile pentru repararea unei maşini electrice ajung să fie foarte mari. O baterie nouă de Dacia Spring, de exemplu, costă circa 7.000 de euro, iar o baterie nouă de Tesla poate ajunge de la 16.000 până la 20.000 de euro, în funcție de model.
Mașini de „unică folosință”
De asemenea, la aceste preţuri se adaugă și manopera percepută de service. Potrivit unei analize realizate de Reuters, în SUA și Europa, companiile de asigurări consideră mașinile electrice aproape de unică folosință.
Mai mult, experții le declară „daună totală economică” și la cea mai mică avarie suferită de baterie, în cazul unui accident. Cu toate acestea, trebuie luat în considerare şi faptul că preţul bateriilor va continua să scadă pe măsură ce tehnologia va avansa şi producţia va fi mai mare.
În prezent, acestea costă aproximativ 145 de euro pentru 1 kilowatt/oră, faţă de 1.200 de euro, cât era în urmă cu 10 ani.
Sursa: stiripesurse.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Stresul examenelor și teama de eșec, determină tot mai mulți tineri să apeleze la psiholog
Stresul examenelor și teama de eșec, determină tot mai mulți tineri să apeleze la psiholog Sezonul examenelor aduce un val de stres printre tineri şi cozi tot mai mari la uşile psihologilor. Lipsa somnului, volumul mare de materie și teama de eșec îi afectează şi ajung să se confrunte cu anxietate, epuizare sau chiar atacuri […]
Program de guvernare: Cursuri de la 8 la 17 pentru elevi și dezvoltarea programului „Școală după școală”. Crește și norma didactică pentru profesori
Program de guvernare: Cursuri de la 8 la 17 pentru elevi și dezvoltarea programului „Școală după școală”. Crește și norma didactică pentru profesori Elevii din România ar putea sta 9 ore la școală, adică de la ora 8.00 până la 17.00. Ministerul Educației vrea să implementeze un sistem de tip școala de după școală, în […]
Cum va fi VREMEA în România până în 6 iulie 2025: Cupolă de cădură peste România, cu temperaturi care ajung și la 40 de grade Celsius
Cum va fi VREMEA în România până în 6 iulie 2025: Cupolă de cădură peste România, cu temperaturi care ajung și la 40 de grade Celsius Meteorologii ANM a emis prognoza meteo pentru următoarele două săptămâni, în intervalul 23 iunie – 6 iulie. Specialiştii anunţă vreme călduroasă în majoritatea zonelor ţării, cu disconfort termic în […]