Mașinile electrice ar putea fi considerate autoturisme de ”unică folosință”: Care este motivul și de ce asigurările auto ar putea să crească substanțial
Mașinile electrice ar putea fi considerate autoturisme de ”unică folosință”: Care este motivul și de ce asigurările auto ar putea să crească substanțial
Bateriile folosite la mașinile electrice au ajuns să coste, în unele cazuri, cât jumătate din autoturism, iar pentru că înlocuirea lor este costisitoare, asigurările auto ar putea să crească substanțial.
Asigurările auto pentru maşinile electrice ar putea să crească substanţial, pentru că bateriile care le propulsează sunt foarte scumpe, iar în cazul unor accidente rutiere, înlocuirea lor înseamnă o povară mult mai mare pentru asiguratori.
Unii dintre producătorii auto, precum General Motors sau Ford, au depus eforturi ca bateriile pe care le pun pe maşinile electrice să fie modulare, ceea ce facilitează înlocuirea unui modul cu altul nou, în cazul unei defecțiuni sau al unui accident.
Această problemă este analizată acum şi de Tesla, care încă foloseşte baterii integrale, care nu pot fi reparate, ci doar schimbate.
În acest moment, pentru că nu au fost multe accidente care să ducă la deteriorarea acumulatorilor, românii care au maşini electrice plătesc aceeaşi asigurare precum cei care au maşini cu motoare clasice.
Problema apare atunci când costurile pentru repararea unei maşini electrice ajung să fie foarte mari. O baterie nouă de Dacia Spring, de exemplu, costă circa 7.000 de euro, iar o baterie nouă de Tesla poate ajunge de la 16.000 până la 20.000 de euro, în funcție de model.
Mașini de „unică folosință”
De asemenea, la aceste preţuri se adaugă și manopera percepută de service. Potrivit unei analize realizate de Reuters, în SUA și Europa, companiile de asigurări consideră mașinile electrice aproape de unică folosință.
Mai mult, experții le declară „daună totală economică” și la cea mai mică avarie suferită de baterie, în cazul unui accident. Cu toate acestea, trebuie luat în considerare şi faptul că preţul bateriilor va continua să scadă pe măsură ce tehnologia va avansa şi producţia va fi mai mare.
În prezent, acestea costă aproximativ 145 de euro pentru 1 kilowatt/oră, faţă de 1.200 de euro, cât era în urmă cu 10 ani.
Sursa: stiripesurse.ro
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Actualitate
Studenții ies în stradă alături de profesori pe 8 septembrie 2025: „Educația este o investiție, nu o cheltuială”
Studenții ies în stradă, alături de profesori, pe 8 septembrie: „Educația este o investiție, nu o simplă cheltuială” Alături de profesori, studenții ies și ei în stradă pe 8 septembrie pentru a protesta împotriva măsurilor de austeritate din educație. Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR) îi cheamă pe tineri să participe la mitingul […]
25-31 august 2025 | 3.850 cazuri noi de persoane infectate în România cu SARS-CoV-2: S-au înregistrat 9 decese
25-31 august 2025 | 3.850 cazuri noi de persoane infectate în România cu SARS-CoV-2: S-au înregistrat 9 decese Un număr de 3.982 de cazuri noi de persoane infectate cu SARS-CoV-2 (COVID-19) au fost înregistrate în perioada 25 – 31 august 2025, în creștere cu 3,4% față de săptămâna precedentă. Potrivit Institutului Național de Sănătate Publică, […]
Carduri de energie 2025 | Ministrul Energiei: Cardurile vor fi trimise beneficiarilor în septembrie
Carduri de energie 2025 | Ministrul Energiei: Cardurile vor fi trimise beneficiarilor în septembrie Ministrul Energiei, Bogdan Ivan, a declarat, marţi, 2 septembrie 2025, că persoanele vulnerabile cu venituri sub 1.950 lei vor primi voucher-ul în valoare de 50 lei, pentru plata facturii la energie, el arătând că platforma informatică a fost livrată la timp […]