Licitaţia anului în judeţul Alba, pentru delegarea serviciului de transport public local de persoane, în valoare de circa 35 de milioane de euro, a fost anulată pentru a doua oară
Licitaţia anului în judeţul Alba, pentru delegarea serviciului de transport public local de persoane, în valoare de circa 35 de milioane de euro, a fost anulată pentru a doua oară.
Procedura a fost demarată de Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Alba Iulia – Transport Local (AIDA-TL), structură care reuneşte municipiul Alba Iulia şi opt comune limitrofe, care au decis să concesioneze în favoarea acesteia serviciul public de transport călători.
Asociaţia a lansat în 11 octombrie 2019 licitaţia publică în valoare de peste 35 de milioane de euro fără TVA pentru delegarea gestiunii serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate în teritoriul administrativ al membrilor acesteia. Actualul contract încheiat în 2012 cu Societatea de Transport Public Local (STP) Alba expiră în septembrie 2020, după o prelungire de maximum 2 ani aprobată în septembrie 2018.
La prima ”strigare” nu a depus ofertă niciun ofertant, astfel încât procedura a fost anulată iar, ulterior, contractul a fost scos din nou la licitaţie. Până la data limită, respectiv 30 decembrie 2019, singurul operator care a înaintat o ofertă este actualul prestator al serviciului, respectiv Societatea de Transport Public SA. Serviciul public de transport călători este subvenţionat, anual, de către Primăria Alba Iulia şi administraţiile din cele şapte comune cu o sumă totală de aproape 25 de milioane de lei (peste 5 milioane de euro). Recent, procedura de concesionare a fost anulată în faza de analiză financiară a ofertei. Contractul urmează să fie scos din nou la licitaţie în perioada următoare, dar nu va putea fi concesionat până în luna septembrie 2020, când expiră actualul contract, prelungit în 2018.
Valoarea estimată a contractului de delegare a gestiunii, vizat de licitaţie, era de 169.484.328 de lei fără TVA (echivalentul a 35,3 milioane de euro), pe o durată de 6 ani. Una dintre condiţiile specifice menţionate în caietul de sarcini era ca operatorul/operatorii de transport public ce se vor înscrie la licitaţie ”să dispună (în proprietate sau în sistem de leasing operaţional sau financiar) de minim 83 de autobuze urbane.
În caietul de sarcini s-a mai prevăzut că procentul maxim admis de autovehicule cu vechimea mai mare de 10 ani este obligatoriu să nu depăşească 30% din totalul mijloacelor de transport. Cele 75 de autobuze + 7 rezerve trebuie să deservească 43 de linii de transport local pe raza localităţilor membre AIDA – Transport Local. 18 autobuze vor circula pe rutele din municipiul Alba Iulia unde se efectuează peste 60% din numărul total de curse. De asemenea, operatorii trebuiau să dispună de 83 de şoferi disponibili şi să aibă autobuzele înmatriculate în Alba sau să se angajeze că le vor înmatricula în judeţ în cazul în care provin din alte judeţe/ţări.
Operatorului îi vor fi plătite lunar sume cu titlu de compensaţie de către unităţile administrativ-teritoriale pe raza cărora efectuează serviciul de transport (Alba Iulia, Ciugud, Sântimbru, Mihalţ, Galda, Cricău, Ighiu, Întregalde, Mihalţ), sume ce vor fi aprobate prin hotărâri de consiliu. De celaltă parte, în schimbul dreptului şi obligaţiei de exploatare a infrastructurii de transport, Operatorul se obligă să plătească redevenţă Entităţii Contractante calculată anual ca 2% din veniturile realizate din activitatea obligaţiei de serviciu public local din care se scade subvenţia încasată.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Ştirea zilei
FOTO Două eleve de la Colegiul Militar din Alba Iulia s-au calificat la faza națională a Olimpiadei de Limba și literatura română
Două eleve de la Colegiul Militar din Alba Iulia s-au calificat la faza națională a Olimpiadei de Limba și literatura română Două eleve de la Colegiul Militar din Alba Iulia s-au calificat la faza națională a Olimpiadei de Limba și literatura română după ce au obținut Premiul I la faza județeană a concursului. Alte două […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum o zi
Postul Paștelui 2024, cel mai lung și aspru post din an: Interdicții, durată, zile de dezlegare la pește. Obiceiuri și tradiții
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
17 martie: Biserica Ortodoxă îl prăznuiește pe Sfântul Alexie, omul lui Dumnezeu. Tradiții și obiceiuri de Ziua Șarpelui
-
Opinii - Comentariiacum o zi
18 martie: Inventatorul român Traian Vuia realizează, la Paris, primul zbor autopropulsat
-
Ştirea zileiacum 2 zile
Ziarul „Unirea” din Alba Iulia angajează REDACTORI pentru ediția online. Cerințe și responsabilități
-
Sportacum 3 zile
Liga 3, penultima etapă: Unirea Ungheni – Metalurgistul Cugir 2-0 (0-0), vizitatorii afară din calculele pentru play-off | Industria Galda de Jos – ACS Mediaș 1-3 (1-1), oaspeții au întors scorul
-
Ştirea zileiacum 2 zile
Povestea aurarului legendar Mihăilă Gritta – românul care a contrubuit masiv la păstrarea identității de neam, într-o perioadă în care dezrădăcinarea românilor din Transilvania era în toi