La licitaţiile pentru transportul public „se lucrează” SÂMBĂTA, în… toiul nopţii!
Baza de date a unei astfel de licitaţii în judeţul nostru a fost accesată mult după orele de program de pe alte computere decât cele ale instituţiilor abilitate de către persoane necunoscute care… ştiau parola Consiliului Judeţean Alba!
În momentul de faţă, la nivelul întregii ţări, este un haos total în ceea ce priveşte transportul public de persoane, deoarece instanţele din Piteşti şi din Galaţi au suspendat Ordinul 240/2012 al MAI şi Ordinul 1614/2012 al MTI, provocând amânarea licitaţiilor din programul de transport 2013-2019. Prin deciziile acestor instanţe se confirmă suspiciunile privind legalitatea modalităţii de atribuire a traseelor şi, în cele din urmă, ARR a anunţat oficial suspendarea temporară a calendarului privind atribuirea traseelor cuprinse în programul de transport interjudeţean 2013-2019. Aceste informaţii sunt cunoscute deja de către transportatori şi de către opinia publică, la nivel naţional. Ceea ce nu se ştie la nivel naţional este faptul că mai există o instanţă care a dat o sentinţă în concordanţă cu cele de la Piteşti şi Galaţi, şi anume Tribunalul Cluj, prin care s-a anulat parţial licitaţia organizată în judeţul Alba, în aprilie 2008, ca urmare a unei acţiuni iniţiate de către SC Transgilyen SRL Aiud, acţiune despre succesul căreia aţi putut afla deja din paginile cotidianului nostru, printr-un articol publicat săptămâna trecută. În acelaşi articol, mai aduceam în atenţia publicului cititor şi instituţiilor cu atribuţii în combaterea corupţiei acuzele pe care doamna Irina Gilyen le aduce unor instituţii din judeţul nostru, pe care dânsa le consideră corupte, şi despre care afirmă că au încercat s-o intimideze pe toată durata derulării procesului (timp de peste 4 ani), instituţii dintre care dânsa enumeră Poliţia, Garda Financiară şi Consiliul Judeţean Alba.
Din documentele aflate la dosarul cauzei reiese că sistemul naţional de achiziţii publice – servicii transport judeţean – a fost accesat la ore târzii din noapte, într-o zi… nelucrătoare
În afară de scandalul declanşat la nivel naţional, mai apare un alt aspect, foarte grav: instituţiile ce formează comisia paritară de organizare şi derulare a licitaţiilor în sistem electronic (sistemul naţional de achiziţii publice – servicii de transport judeţean) au ajuns să fie decredibilizate, iar corectitudinea acestor licitaţii să fie pusă sub un mare semn de întrebare. (Drept dovadă că ele au şi fost anulate de instanţe sau suspendate temporar.) Este vorba despre ARR, consiliile judeţene şi ASSI (Agenţia pentru Serviciile Societăţii Informaţionale), actualmente CNMSI (Centrul Naţional de Management al Societăţii Informaţionale). Nu avem date cu privire la ceea ce s-a întâmplat în alte judeţe, dar în judeţul Alba, la licitaţia din anul 2008 „s-a lucrat”… pe întuneric. În toiul nopţii. Sâmbăta! Ceea ce miroase de la o poştă a şmecherie şi sfori trase în favoarea unora şi în defavoarea altora. Acest fapt este dovedit de un document aflat la pag. 6, în Dosar nr. 2787/107/2008 ce s–a aflat pe rolul Tribunalului Alba. Documentul reprezintă răspunsul oficial al ASSI la solicitarea Tribunalului Alba şi conţine date referitoare la traficul IP în sistemul naţional de achiziţii publice. Cu alte cuvinte, conţine informaţii clare cu privire la data, ora şi „identitatea” computerului (IP) de pe care a fost accesat sistemul. Ei bine, din acest document reiese că sistemul a fost accesat DUPĂ DATA LIMITĂ DE DEPUNERE A OFERTELOR ŞI LA ORE TOTAL NEPOTRIVITE PENTRU ACTIVITATEA UNEI INSTITUŢII!!! (După miezul nopţii, între orele 00.05-01.10 şi taman într-o zi nelucrătoare!)
Astfel, consiliile judeţene au încărcat Programul de transport judeţean licitat, în format electronic, în perioada 7 aprilie – 10 aprilie 2008, în sistemul de achiziţii. Programul mai putea fi rectificat doar în perioada 10 aprilie – 12 aprilie, ora 16.00, şi numai de către operatorii autorizaţi de către consiliile judeţene. Ofertele au fost depuse de către operatorii de transport în perioada 15 aprilie – 20 aprilie, dată de la care ERA INTERZISĂ ORICE INTERVENŢIE ŞI MODIFICARE ÎN SISTEM! Nu mai era permisă decât vizualizarea datelor şi numai de către operatorul responsabil cu acest lucru, din cadrul consiliului judeţean. Cu toate acestea, conform documentului de trafic IP, după data limită, în data de 26 aprilie, în data de 29 aprilie, precum şi în data de 30 aprilie 2008, sistemul a fost accesat. Cele mai interesante accesări au avut loc în data de 26 aprilie, când, la ora 00.05 noaptea s-a logat la sistem IP-ul 127.0.0.1. UTILIZÂND USERNAME ŞI PAROLA CORECT INTRODUSE!!! Acest IP a stat logat la sistem nu mai puţin de… 45 de minute! Cine ar putea fi? Ce instituţie lucrează la astfel de ore şi încă în week-end? Că la Consiliul Judeţean Alba la ora aceea nu este decât paza… S-a emis ipoteza că IP-ul ar fi chiar al ASSI, dar acest lucru trebuie verificat iar noi nu avem o asemenea competenţă. Curios este însă ce s-a întâmplat ulterior: la ora 00.53, în aceeaşi noapte, se loghează… Consiliul Judeţean Alba! De la IP 194.102.45.102! Rămâne logat un minut şi apoi iese din sistem. La scurt timp, în aceeaşi noapte, la ora 01.03, se loghează din nou Consiliul Judeţean Alba,… de pe un alt IP: 10.10.15.201. Rămâne în sistem un minut, şi log-out! Dar, culmea, tot în aceeaşi noapte, se re-loghează Consiliul Judeţean Alba, de la IP 194.102.45.102, la ora 01.10. Stă tot un minut, ca şi prima dată, apoi iese… Nu putem şti ce anume s-a vizualizat şi nici de către cine. Un lucru e cert, însă: accesarea la ore atât de târzii, sâmbăta, când instituţiile publice nu au activitate, este cel puţin dubioasă (vezi facsimil – logările la sistem din noaptea de 26.04.2008)
Noi întrebăm, Consiliul Judeţean Alba răspunde… parţial!
Având în vedere cele arătate mai sus, ne-am simţit îndreptăţiţi să ne adresăm Consiliului Judeţean Alba, solicitându-i să ne răspundă la următoarele întrebări: 1. De ce Consiliul Judeţean Alba a mai operat în sistem după data limită de 12 aprilie 2008? 2. De ce s-a operat la ore atât de târzii şi de ce nu s-a „lucrat” de pe calculatoarele instituţiei? 3. Ce modificări s-au făcut în sistem şi de către cine? 4. Cine era operatorul din partea Consiliului Judeţean Alba care cunoştea parola şi avea acces în sistem? Cu o promptitudine remarcabilă, am primit răspunsul Consiliului Judeţean Alba. Dar, din păcate, acesta clarifică doar parţial situaţia. Iată răspunsul: „1. După data de 12.04.2008, Consiliul Judeţean Alba NU a operat în sistem. Acest fapt este confirmat de către ASSI prin adresa (…) depusă la Tribunalul Alba în dosar (…) , prin care se atestă că data de 12.04.2008, ora 15.47, a fost ultima dată când s-a intervenit de către Consiliul Judeţean Alba în aplicaţia SIAE, prin introducerea de noi informaţii sau modificarea celor existente. (Tribunalul Alba a şi stabilit acest lucru printr-o sentinţă irevocabilă – n.red.). După această dată a fost accesat sistemul doar pentru a se vizualiza informaţiile existente, fără însă a se opera modificări ale acestora, fapt ce rezultă din CD-urile comunicate de ASSI. (…) 2. Introducerea de noi informaţii sau modificarea celor existente s-a făcut numai în perioada 07.04.2008-12.04.2008, potrivit Calendarului privind atribuirea traseelor judeţene, stabilit de Ministerul Internelor şi Reformei Administrative, de pe calculatorul din dotarea Compartimentului transport public judeţean, din cadrul Consiliului Judeţean Alba. 3. Nu s-au efectuat modificări în sistem după data de 12.04.2008, ora 16.00, de către Consiliul Judeţean Alba.” La întrebarea numărul 4, ne permitem să nu redăm răspunsul, pentru a nu atrage suspiciuni inutile asupra unui funcţionar, care ar putea fi în totală necunoştinţă de cauză cu privire la accesările nocturne…
După cum vedeţi, anumite întrebări au fost ocolite. Dar, probabil, răspunsul la acestea îi depăşesc şi pe cei de la CJ Alba. Într-adevăr, se confirmă faptul că nu au fost făcute modificări de către CJ Alba după data limită. Dar atunci cine a fost persoana (sau persoanele) care au accesat sistemul în noaptea de 26 aprilie 2008, între orele 00.05 – 01.10? Cum este posibil să se fi utilizat trei IP-uri diferite, timp de 65 de minute, pentru acces în sistem, utilizând username şi parola Consiliului Judeţean Alba, care avea program până la ora 16.00? Cine a accesat sistemul, deci, în miez de noapte? ARR-ul? ASSI-ul? Hackerii? Ce interese existau să se acceseze şi să se vizualizeze sistemul la ore atât de târzii în noapte, când instituţiile statului nu au program de lucru? Care or fi computerele cărora le corespund IP-urile respective? Cum se face că, la licitaţia la care s-au făcut aceste accesări nocturne, unii operatori de transport şi-au dispus atât de bine maşinile pe traseu încât au fost „imbatabili” şi desemnaţi câştigători (deşi licitaţia a fost ulterior anulată parţial)? E ca şi cum ar fi ştiut dinainte rezultatele la 6 din 49, nu? În acest context, aşa, pentru cultura dumneavoastră generală, aflaţi că unul dintre operatorii desemnaţi câştigători avea o rudă prin mezalianţă taman… într-una dintre instituţiile ce compun comisia paritară. Alta decât CJ Alba. Ghiciţi dumneavoastră despe cine e vorba…
Încheiem aici, reamintindu-vă că SC Transgilyen SRL Aiud a câştigat procesul definitiv şi irevocabil, a fost repusă pe traseu, iar acum urmează să introducă acţiune pentru recuperarea pagubelor pe care le-a suferit în cei peste patru ani cât a fost împiedicată să lucreze. Cine va plăti aceste pagube? Tot noi, contribuabilii? Totodată reamintim că două instanţe, Curtea de Apel Piteşti şi Curtea de Apel Galaţi, au suspendat ordinele prin care trebuiau organizate noile licitaţii, existând suspiciuni cu privire la corectitudinea întregii proceduri de atribuire a traseelor pentru transportul public de persoane, la nivel naţional. Aşa că, în ciuda nemulţumirii unor operatori, licitaţiile traseelor sunt în aşteptare…
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Ştirea zilei
Tânăr de 20 de ani, din Ciugud, condamnat la închisoare cu suspendare, după ce a provocat un accident mortal: Victima, chiar tatăl său
Tânăr de 20 de ani, din Ciugud, condamnat la închisoare cu suspendare, după ce a provocat un accident mortal: Victima, chiar tatăl său Un tânăr în vârstă de 20 de ani din comuna Ciugud, care a provocat un accident rutier în urmă cu 2 ani, în urma căruia a decedat tatăl său, și-a aflat prima […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
MESAJE de CRACIUN 2024. URARI şi FELICITARI de Sărbători pe care le puteţi trimite celor dragi
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
Povestea sau legenda lui Moș Crăciun
-
Ştirea zileiacum 2 zile
Renii lui Moș Crăciun. Povestea renilor. Care sunt numele lor și cum îi ajută aceștia pe Moșul
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
MESAJE SMS de CRĂCIUN 2024 în limba ENGLEZĂ. Idei de URĂRI şi Felicitări în română şi engleză !
-
Curier Județeanacum 3 zile
Mesaje de Crăciun 2024 în limba italiană, traduse în limba română. Cântece tradiționale de Crăciun în limba italiana
-
Curier Județeanacum 3 zile
Obiceiuri, tradiții și superstiții de Ignat – Ziua sacrificării porcului de Crăciun