ITM Alba: O amendă de 1.500 de lei și 12 avertismente în perioada 28-29 noiembrie 2022. Ce nereguli au găsit inspectorii
ITM Alba: O amendă de 1.500 de lei și 12 avertismente în perioada 28-29 noiembrie 2022. Ce nereguli au găsit inspectorii
Prin Programul cadru de acţiuni al I.T.M. Alba pentru anul 2022, aprobat de către conducerea Inspecţiei Muncii, s-a stabilit că unul dintre obiectivele prioritare ale activităţii inspectoratului îl reprezintă combaterea muncii nedeclarate, în vederea descurajării şi a diminuării acestui fenomen care, în fapt, reprezintă tot o formă de evaziune fiscală.
Activitatea zilnică a inspectorilor de muncă a vizat, cu prioritate, sancţionarea muncii nedeclarate, rezultatele controalelor efectuate fiind comunicate săptămînal, către Inspecţia Muncii.
Rezultatele obţinute la nivelul judeţului Alba, în perioada 28.11.- 29.11.2022, în activitatea de control, sunt redate mai jos.
În domeniul relaţiilor de muncă:
Total unităţi controlate: 8
Numar de salariați ai angajatorilor controlați: 70
Din care – femei : 30
Număr deficienţe constatate: 21
Nr. sancţiuni aplicate angajatorilor : 2
-din care:
– 1 avertisment;
– 1 amendă de 1.500 lei;
Principalele deficienţe constatate în controale :
-neplata salariilor la data stabilită în contractele individuale de muncă;
-nu a fost eliberată adeverinta de vechime la încetarea activitatii;
-nu se conduce corect evidența timpului lucrat;
-contractele individuale de muncă cu timp parțial nu conțin clauze referitoare la repartizarea programului de lucru;
-neplata orelor suplimentare și neacordarea concediilor legale de odihnă anuale;
-neacordarea repausului săptămânal și a sporului aferent;
-nu se face dovada înmânării unui exemplar din contractul individual de muncă salariatului;
-neconducerea corectă a evidenţei timpului lucrat;
-dosarele personale nu conțin actele necesare angajării;
În domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă:
Nr. total unităţi controlate: 7
Număr deficienţe constatate: 11
Număr de măsuri dispuse : 11
Angajatori sancționați: 8
Nr. sancţiuni aplicate: – 11 din care
– 11 avertismente;
Nr.evenimente în curs de cercetare : 2
Nr. actiuni de informare/constientizare angajatori : 1
Principalele deficienţe stabilite în controale :
-Lipsa fișelor de aptitudini eliberate în urma examinării medicale la angajare și/sau periodică a lucrătorilor.
-Lipsa evaluarii riscurilor de accidentare și îmbolnăvire profesională pentru activitățile desfășurate.
-Lipsa autorizării inițiale și a verificărilor periodice a echipamentelor tehnice supuse reglementărilor ISCIR.
-Lipsa instruirii periodice a lucrătorilor.
-Organizarea necorespunzătoare a activității la nivelul unităților, conform noilor reglementari din H.G. nr. 955/2010 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006.
-Lipsa instrucțiunilor proprii de securitate a muncii pentru activitățile desfășurate.
-Desfășurarea activității fără efectuarea examenului medical la angajare și/sau periodic a lucrătorilor.
Activitatea zilnică a inspectorilor de muncă a vizat, cu prioritate, sancţionarea muncii nedeclarate, rezultatele controalelor efectuate fiind comunicate săptămînal, către Inspecţia Muncii.
Rezultatele obţinute la nivelul judeţului Alba, în perioada 28.11.- 29.11.2022, în activitatea de control, sunt redate mai jos.
În domeniul relaţiilor de muncă:
Total unităţi controlate: 8
Numar de salariați ai angajatorilor controlați: 70
Din care – femei : 30
Număr deficienţe constatate: 21
Nr. sancţiuni aplicate angajatorilor : 2
-din care:
– 1 avertisment;
– 1 amendă de 1.500 lei;
Principalele deficienţe constatate în controale :
-neplata salariilor la data stabilită în contractele individuale de muncă;
-nu a fost eliberată adeverinta de vechime la încetarea activitatii;
-nu se conduce corect evidența timpului lucrat;
-contractele individuale de muncă cu timp parțial nu conțin clauze referitoare la repartizarea programului de lucru;
-neplata orelor suplimentare și neacordarea concediilor legale de odihnă anuale;
-neacordarea repausului săptămânal și a sporului aferent;
-nu se face dovada înmânării unui exemplar din contractul individual de muncă salariatului;
-neconducerea corectă a evidenţei timpului lucrat;
-dosarele personale nu conțin actele necesare angajării;
În domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă:
Nr. total unităţi controlate: 7
Număr deficienţe constatate: 11
Număr de măsuri dispuse : 11
Angajatori sancționați: 8
Nr. sancţiuni aplicate: – 11 din care
– 11 avertismente;
Nr.evenimente în curs de cercetare : 2
Nr. actiuni de informare/constientizare angajatori : 1
Principalele deficienţe stabilite în controale :
-Lipsa fișelor de aptitudini eliberate în urma examinării medicale la angajare și/sau periodică a lucrătorilor.
-Lipsa evaluarii riscurilor de accidentare și îmbolnăvire profesională pentru activitățile desfășurate.
-Lipsa autorizării inițiale și a verificărilor periodice a echipamentelor tehnice supuse reglementărilor ISCIR.
-Lipsa instruirii periodice a lucrătorilor.
-Organizarea necorespunzătoare a activității la nivelul unităților, conform noilor reglementari din H.G. nr. 955/2010 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006.
-Lipsa instrucțiunilor proprii de securitate a muncii pentru activitățile desfășurate.
-Desfășurarea activității fără efectuarea examenului medical la angajare și/sau periodic a lucrătorilor.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Curier Județean
Spitalul Municipal Sebeș cumpără echipamente pentru dotarea ambulatoriul integrat. Proiect în valoare de peste 11 milioane lei
Spitalul Municipal Sebeș cumpără echipamente pentru dotarea ambulatoriul integrat. Proiect în valoare de peste 11 milioane lei Spitalul Municipal Sebeș a lansat luni, 3 noiembrie 2025, în SEAP, achiziția de echipamente împărțite pe 7 loturi în cadrul proiectului “Dotarea ambulatoriul integrat al Spitalului Municipal Sebeș”. Valoarea estimată fără TVA este de 11.663.446,53 lei. Prin implementarea […]
8 noiembrie 2025 | Târgul Cepei revine la Teiuș: Comercianții și producătorii locali vor întâmpina vizitatorii cu bunătăți de sezon
Târgul Cepei revine la Teiuș: Comercianții și producătorii locali vor întâmpina vizitatorii cu bunătăți de sezon Primăria orașului Teiuș organizează, sâmbătă, 8 noiembrie 2025, Târgul tradițional al Cepei, un eveniment dedicat comunității și tradițiilor locale. Centrul orașului și Piața Agroalimentară vor fi animate de producători și comercianți din zonă, care vor oferi ceapă, legume, dulciuri, […]
VIDEO | Proiect de peste 5,6 milioane de lei la Blaj. Au început lucrările la drumul care leagă Tiur de Crăciunelu de Jos
Au început lucrările la drumul care leagă Tiur de Crăciunelu de Jos. Investiție de peste 5,6 milioane de lei, finanțată prin „Anghel Saligny” Marți, 4 noiembrie 2025, au demarat oficial lucrările la Drumul Comunal DC 34 Veza (DJ 107) – Izvoarele – Tiur – Crăciunelu de Jos (DN 14B), o investiție majoră pentru infrastructura rutieră […]
