Între două maşini, pasă cu… biciclist

Mircea Trifu - Primar Alba Iulia

Marţi, 19 iulie, la ora 17,36, pe Bulevardul Horea din Alba Iulia, O.I.C., de 21 de ani, localnic, în timp ce conducea un autoturism, nu a respectat semnificaţia culorii roşii a semaforului electric aflat la intersecţia Bulevardului „1 Decembrie 1918” cu Bulevardul Horea. L-a surprins şi accidentat uşor pe un tânăr de 24 de ani, din comuna Ighiu, care se afla în traversarea străzii pe bicicletă, pe trecerea de pietoni, pe culoarea verde a semaforului electric aflat în funcţiune. După impact biciclistul a fost proiectat într-un alt autoturism care era oprit la semaforul electric. În urma accidentului biciclistul a suferit leziuni uşoare. Conducătorul auto şi biciclistul au fost testaţi cu aparatul etilotest care a evidenţiat faptul că cei doi nu au consumat băuturi alcoolice. (N.I.T.)

Pro România - Ține cu ALBA
ELIT
PMP - Alegeri Locale 2020
USR-Plus - Oameni ca tine schimbă Alba în bine

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

Must de Jidvei

8 Comentarii

rizea 21 iulie 2011 at 16:09

Daca bicilclistul traversa pe verde si pe trecerea de pietonI, de ca naiba i s-a luat alcoolemia si lui ? Nu cumva politistului care ANCHETA cazul era cazul sa i se ia alcoolemia ? STUPID MOD DE A ANCHETA UN CAZ CLAR !!!!!!
Totusi cine e vinovatul de i se proterjeaza identitatea ? Nu cumva din cauza identitatii lui s-a incercat a se arunca culpa asupra bicilcistului daca era baut ?

iuliutz 22 iulie 2011 at 11:38

pe trecerea de pietoni, biciclistii sunt obligati sa treaca pe langa bicicleta, nu pe aceasta, pentru a putea fi observati la timp de catre conducatorii auto.

zuzu 21 iulie 2011 at 18:13

In primul rand, biciclistul nu avea voie sa traverseze pe trecerea de pietoni PE bicicleta. Pe langa ea, era altceva ;).
Este ca si cum ar trece strada pe trecerea de pietoni, unul pe motocicleta, in viteza.Cum vi se pare ideea?

rosca 21 iulie 2011 at 22:49

Unde naiba ai auzit prostia ca biciclistul trebuia sa treaca strada PE VERDE SI MAI ALES PE TRECEREA PIETONALA, DOAR SI NUMAI COBORIND DE PE BIXCILETA ? Ai habar ce TAMPENIE spui ? Oare trebuia sa ia si pozitia de drepti in timp ce trecea ? Poate ca laptele ZUZU te-a prostit de tot !!!!!!oRICUM DACA TOT NU ERA DE VINA LA CE DRACU I S-A LUAT ALCOOLEMIA ? NU CUMVA DIN PROSTIE ?

gogu 22 iulie 2011 at 9:32

Ideea e ca 80% din soferi nu respecta culoarea semaforului, intotdeauna se incearca fortarea culorii galbene iar prevederea din regulament cu” reducerea vitezei pana la limita evitarii oricarui pericol” e doar pentru fraieri.

Atata timp cat legea se va aplica doar la prostime vor fi accidente cu gramada,deoarece totdeauna exista favoritisme si legea se aplica cu exceptia.

La noi in tara exista un cult , cu cat incalci mai multe regului de circulatie esti mai cool.

Nu exista legi care sa se aplice la toata lumea indiferent de culoare si buzunar si nici cine sa le aplice , de aceea am ajuns unde suntem acum.

vivere? 22 iulie 2011 at 9:38

pt. rosca
daca la tine trecere pentru pietoni=trecere pentru biciclisti inseamana ca tu dai iama cu bicicleta pe trotuare!
putin bun simt!
veneam de la brasov.la homosteanu in parcare la izvor.stau in masina.noaptea.trece o raba de 40 tone din sens opus.
dupa zece metrii o piatra in luneta.praf si pulbere plus sperietura.
ma duc la politie ziua urmatoare.pe la ora 16 ajuns la rand.
dat declaratie….pus fiola!!!!!
si nici macar cu bicicleta nu eram!!!

rizea 22 iulie 2011 at 13:13

DA VIPERINO, TRECEREA DE PIETONI ESTE PT TOAT LUMEA, CU BICILETE, CU CARUCIOARE, SANIUTE SI TOT CE MISCA ! GRAV ERA DACA ALA CU BICILETA TRAVERSA STRADA PE ALT LOC NEMARCAT CUM VOIAU MUSCHII LUI ! POATE EXISTA VREUN SCOLIT CARE SA SPUNA INVERS SI MAI ALES CA EXISTA LEGE IN ACEST SENS ! ATUNCI SPECIFICA NR LEGII SI DATA APARITIEI !

vivere? 22 iulie 2011 at 14:29

ma refer la faptul ca nu se trece pe bicicleta,pe trecerea pentru pietoni
sa nu treci strada in fuga!
oare de ce le spunem asa la copii?
atunci nu e normal sa nu treci pe bicicleta?
pt.siguranta ta?
si stii pentru cine sunt facute legile!!!
si ca sa vezi ca sunt si scolit :

Conditiile tehnice minime pe care trebuie sa le indeplineasca bicicletele, mopedele, vehiculele cu tractiune animala si cele trase sau impinse cu mana

Art. 14. – In circulatia pe drumurile publice bicicleta trebuie sa fie:
a) prevazuta cu dispozitiv de franare eficace;
b) prevazuta cu un sistem adecvat, functional, de directie;
c) dotata cu sistem de avertizare sonora; se interzic echiparea si folosirea sistemelor de avertizare sonora specifice autovehiculelor;
d) echipata in fata cu lumina de culoare alba sau galbena, iar in spate cu lumina de culoare rosie si cu cel putin un dispozitiv fluorescent-reflectorizant, vizibil, de aceeasi culoare;
e) echipata cu elemente sau dispozitive care, in miscare, formeaza un cerc continuu, fluorescent- reflectorizante de culoare portocalie fixate pe spitele rotilor.
Art. 15. – Remorca atasata unei biciclete trebuie sa fie echipata, in partea din spate, cu un dispozitiv fluorescent- reflectorizant de culoare rosie, iar daca lumina din spate a bicicletei este obturata de remorca, aceasta trebuie sa fie echipata si cu o lumina de culoare rosie.

Utilizarea partii carosabile
Art. 100. – Vehiculele trebuie conduse numai pe drumurile, partile carosabile, benzile sau pistele stabilite pentru categoria din care fac parte. In cazul in care pe drumurile publice nu sunt amenajate benzi sau piste speciale pentru mopede, biciclete si celelalte vehicule fara motor, acestea pot fi conduse si pe acostament in sensul de mers, daca circulatia se poate face fara pericol.

Art. 142. – Se interzice oprirea voluntara a vehiculelor:
k) pe pistele obligatorii pentru pietoni si/sau biciclisti ori pe benzile rezervate unor anumite categorii de vehicule, semnalizate ca atare;

Reguli pentru alti participanti la trafic
1. Circulatia bicicletelor si a mopedelor
Art. 160. + (1) Bicicletele si mopedele, atunci cand circula pe drumul public, trebuie conduse numai pe un singur rand.
(2) Persoanele care nu poseda permis de conducere pot conduce mopede pe drumurile publice numai daca fac dovada ca au absolvit un curs de legislatie rutiera in cadrul unei unitati autorizate de pregatire a conducatorilor de autovehicule.
(3) Daca pe directia de deplasare exista o pista pentru biciclete, semnalizata ca atare, conducatorii vehiculelor prevazute la alin. (1) sunt obligati sa circule numai pe aceasta pista. Se interzice circulatia altor participanti la trafic pe pista pentru biciclete.
(4) Se recomanda ca, in circulatia pe drumurile publice, biciclistul sa poarte casca de protectie omologata.

Art. 161. – (1) Se interzice conducatorilor de biciclete sau de mopede:
a) sa circule pe sectoarele de drum semnalizate cu indicatorul avand semnificatia „Accesul interzis bicicletelor” ;
b) sa invete sa conduca biciclete sau mopede pe drumurile intens circulate;
c) sa circule pe trotuare, cu exceptia cazului cand pe acestea sunt amenajate piste speciale destinate lor;
d) sa circule fara a tine cel putin o mana pe ghidon si ambele picioare pe pedale;
e) sa circule in paralel, cu exceptia situatiilor cand participa la competitii sportive organizate;
f) sa circule in timp ce se afla sub influenta alcoolului, a produselor ori substantelor stupefiante sau a medicamentelor cu efecte similare acestora;
g) sa se tina de un vehicul aflat in mers ori sa fie remorcat de un alt vehicul sau impins ori tras de o persoana aflata intr-un vehicul;
h) sa transporte o alta persoana, cu exceptia copilului pana la 7 ani, numai daca vehiculul are montat in fata un suport special, precum si a situatiei cand vehiculul este construit si/sau echipat special pentru transportul altor persoane;
i) sa circule pe partea carosabila in aceeasi directie de mers, daca exista o cale laterala, o poteca sau un acostament practicabil, ce poate fi folosit;
j) sa transporte sau sa traga orice fel de obiecte care, prin volumul ori greutatea lor, stanjenesc sau pericliteaza conducerea vehiculului ori circulatia celorlalti participanti la trafic;
k) sa circule pe aleile din parcuri sau din gradini publice, cu exceptia cazurilor cand nu stanjenesc circulatia pietonilor;
l) sa circule pe timp de noapte sau cand vizibilitatea este redusa, fara sa indeplineasca conditiile prevazute la art. 14 si 16;
m) sa circule atunci cand partea carosabila este acoperita cu polei, gheata sau zapada;
n) sa circule cu defectiuni tehnice la sistemele de franare sau cu un vehicul care nu este prevazut cu avertizor sonor;
o) sa traverseze drumurile publice, pe trecerile destinate pietonilor, in timp ce se deplaseaza pe bicicleta sau pe moped;
p) sa circule pe alte benzi decat cea de langa bordura sau acostament, cu exceptia cazurilor in care, inainte de intersectie, trebuie sa se incadreze regulamentar pentru efectuarea virajului la stanga;
r) sa circule fara a purta imbracaminte cu elemente fluorescent-reflectorizante, de la lasarea serii pana in zorii zilei sau atunci cand vizibilitatea este redusa;
s) sa conduca vehiculul fara a mentine contactul rotilor cu solul.

(2) Pe timpul circulatiei pe drumurile publice, conducatorii de biciclete sunt obligati sa aiba asupra lor actul de identitate, iar conducatorii de mopede sunt obligati sa aiba, in plus, certificatul de absolvire a cursurilor de legislatie rutiera si certificatul de inregistrare a vehiculului.

Comentariile sunt oprite