Rămâi conectat

Ştirea zilei

Între Blaj și Mediaș trenurile vor putea rula cu 160 km/h: Sistemul european de management al traficului Feroviar este funcțional

Publicat

în

Între Blaj și Mediaș trenurile vor putea rula cu 160 km/h: Sistemul european de management al traficului Feroviar este funcțional

Sistemul european de management al traficului Feroviar (ERTMS) este funcțional pe tronsonul feroviar Sighișoara – Mediaș, pe ambele fire de circulație, modernizate pentru viteza maximă de circulație a trenurilor de călători de 160 km/h, a anunâat ​CFR SA. Sistemul va fi funcțional în curând și pe alți 40 km, între Mediaș și Blaj. Modernizarea liniei Sighișoara – Simeria este gata de 3 ani, însă au durat mult mai mult lucrările cu instalațiile de semnalizare.

În Mersul Trenurilor care intră în vigoare la 12 decembrie cel mai rapid tren Sighișoara – Mediaș este internaționalul București – Viena care face 24 de minute pe 39 km, cu o viteză medie de 97 km/h și o maximă de 140 km/h. Spre comparație, acum șase ani când era plin șanter cele mai rapide trenuri făceau 55-60 minute.

Și între Blaj și Mediaș cele mai rapide trenuri ating pe unele porțiuni 140 km/h, iar viteza medie este 102 km/h în cazul trenului București – Viena.

Electrica Furnizare Discount

Trenurile vor putea rula cu 160 km/h doar dacă și vagoanele din componența lor sunt apte pentru a rula ca această viteză. Spre exemplu, automotoarele cele mai vechi pot rula cu maxim 100 km/h, deci nu ar putea profita de o linie super-modernă. CFR Călători are și vagoane ce pot rula cu 160 km/h, la fel și operatorii Regio Călători și Softrans au automotoare apte de 160 km/h.

CFR SA spune că pe tronsonul Sighișoara – Simeria (166 km) modernizat și recepționat pentru viteza maximă de circulație a trenurilor de călători de 160 km/h, respectiv 140 km/h pentru trenurile de marfă, lucrările de semnalizare sunt finalizate în proporție de 97% de la Sighișoara la Coșlariu, respectiv 86% de la Coșlariu la Simeria.

Testările pentru punerea în funcție a noului sistem de centralizare electronică (ERTMS) sunt în derulare, iar până la finalul anului 2021, acesta va fi funcțional pe alți 40 de km, de la Mediaș la Blaj, pe ambele fire de circulație modernizate, inclusiv pe liniile din stațiile Copșa Mică, Valea Lungă și Blaj, precum și la cele 13 treceri la nivel cu calea ferată (TN), modernizate și dotate cu bariere automate, cu 4 cumpene.

Până la finalul anului, sistemul de centralizare electronică va fi funcțional pe 80 km, de la Sighișoara la Blaj, inclusiv pe toate liniile din cele 6 stații (Daneș, Dumbrăveni, Mediaș, Copșa Mică, Valea Lungă și Blaj), urmând ca în primul semestru al anului 2022, sistemul ERTMS să fie operațional pe întrega distanță de 166 km, de la Sighișoara la Simeria.

De ce este mai bun sistemul ERTMS nivel 2 față de sistemele convenționale:

– Sistemul asigură creșterea vitezei de circulație și a gradului de siguranță, prin utilizarea unui sistem de control continuu al vitezei;
– Crește capacitatea liniilor feroviare cu cca. 40%, prin reducerea timpilor de urmărire a trenurilor, prin circulatia acestora pe blocul de linie automat integrat;
– Reducerea costurilor de operare și de întreținere;
– Se reduce semnificativ volumul de echipamente (semnale, circuite de cale, indicatoare etc.);
– Asigură interoperabilitatea rețelelor feroviare europene, trenurile circulând dintr-o țară în alta fără ca mecanicii fie nevoiți să cunoască sistemele de semnalizare naționale.

Sursa: hotnews.ro

Publicitate

Ştirea zilei

Șomajul tehnic va fi reintrodus de către Guvern: Măsura, prevăzută până la data de 31 martie

Publicat

în

Șomajul tehnic va fi reintrodus de către Guvern: Măsura, prevăzută până la data de 31 martie

În cursul zilei de miercuri, 19 ianuarie, Guvernul a aprobat reintroducerea șomajului tehnic pentru angajații și liberii profesioniști care sunt afectați de suspendarea, limitarea sau întreruperea activității din cauza pandemiei, anunță ministrul Muncii, Marius Budăi. Acest sprijin va fi acordat din bugetul asigurărilor pentru șomaj până la data de 31 martie 2022.

„Astăzi în şedinţa Guvern am propus spre aprobare şi a fost şi aprobată o ordonanţă de urgenţă care cuprinde măsuri de protecţie socială atât pentru angajaţi, cât şi pentru angajatori, dar şi pentru ceilalţi profesionişti, mă refer aici la sportivi, antrenori şi alte categorii de liberi profesionişti.

Electrica Furnizare Discount

În această ordonanţă am reintrodus, practic, acordarea şomajului tehnic şi reglementăm aceste noi măsuri de protecţie socială atât de necesare pe această perioadă, când, din cauza situaţiei pandemice, există riscul de a suspenda, limita sau chiar întrerupe activitatea. Este acea indemnizaţie de şomaj de 75% din salariul aflat în plată, dar nu mai mult de salariul 75% din salariul mediu brut pe ţară folosit la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2022”, a declarat Marius Budăi, miercuri, într-o conferinţă de presă la Palatul Victoria, potrivit Agerpres.

Ministrul a apreciat aprobarea actului normativ, subliniind că a existat şi o solicitare în acest sens în cadrul Consiliului Naţional Tripartit din partea partenerilor sociali.

El a precizat, întrebat în acest sens, că respectarea prevederii privind acordarea şomajului tehnic va fi monitorizată prin controale efectuate de Inspecţia Muncii.

OUG privind reintroducerea șomajului tehnic a fost anunțată și de premierul Nicolae Ciucă, în ședința de Guvern de miercuri.

„Practic, vorbim despre acordarea unei indemnizații în cuantum de 75 % din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat, dar nu mai mult de 75 % din câștigul salarial mediu brut prevăzut de Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2022. Acest tip de sprijin va fi acordat din bugetul asigurărilor pentru șomaj până la 31 martie 2022, în situația suspendării temporare a contractului individual de muncă din inițiativa angajatorului pe perioada stării de alertă”, a precizat șeful Executivului.

Șomajul tehnic a mai fost folosit pentru sprijinirea angajaților firmelor afectate de pandemie, dar schema precedentă s-a încheiat la finele anului trecut, fără să fie prelungită.

Citește mai mult

Ştirea zilei

Grecii de la AKTOR au revenit pe șantierul Autostrăzii A10 Sebeș – Turda: Ce lucrări mai au de efectuat în acest an

Publicat

în

Grecii de la AKTOR au revenit pe șantierul Autostrăzii A10 Sebeș – Turda: Ce lucrări mai au de efectuat în acest an

Grecii companiei AKTOR, antreprenorul general al Autostrăzii A 10 Sebeș – Turda, au reluat lucrările de construcții la lotul 2, acum, când sărbătorile de iarnă s-au încheiat. După deschiderea traficului rutier pe acest tronson, o adevărată minune pentru cei care tranzitează între Sebeș și Aiud, constructorul a anunțat că va finaliza până la sfârșitul lunii iulie a.c. toate lucrările rămase neexecutate la data dării în circulație.

În prezent, vremea nu permite constructorilor să lucreze la stabilizarea alunecării de teren de la Oiejdea, comuna Galda de Jos, dar aceștia efectuează alte lucrări în zona Centrului de Întreținere și Monitorizare (CIM) de la Teiuș, unde se montează panouri fonoabsorbante (care atenuează zgomotul).

Electrica Furnizare Discount

Pentru acest an, pe lângă finalizarea lucrărilor de montare a tuturor panourilor fonoabsorbante, au mai rămas de executat gardul de protecție, porțile de acces, sistemul de scurgere a apelor pluviale și sistemele de tranziție.

Pe lot, pe lângă cele amintite anterior, constructorul mai are de finalizat 3 obiective importante. În primul rând, este vorba despre construirea CIM din nodul rutier Teiuș, a cărui structură a fost deja ridicată de către firma RETTER, amenajarea spațiilor de servicii (parcări, toalete) din zona Oiejdea și, nu în ultimul rând, finalizarea stabilizării alunecării de teren din aceeași localtiate, punctul nevralgic care i-a dat cele mai mari bătăi de cap constructorului de la demararea investiției.

Din informațiile noastre, lucrările efectuate până acum la alunecare au reușit să dreneze apa, constructorii fiind optimiști în privința reușitei execuției lucrărilor, care vor fi reluate luna viitoare, dacă vremea le va permite.

Potrivit promisiunilor constructorului, la finalul lunii iulie se vor încheia toate lucrările la acest segment al autostrăzii, practic la întreaga șosea de mare viteză, pe care oricum deja se circulă „boierește” încă de la darea lui în trafic, pe 30 noiembrie 2021.

Robert GHERGU

Citește mai mult

Ştirea zilei

FOCAR de COVID la Judecătoria Blaj: NOUĂ angajați au fost depistați pozitiv. Instanța, ÎNCHISĂ, în cursul zilei de joi

Publicat

în

FOCAR de COVID la Judecătoria Blaj: NOUĂ angajați au fost depistați pozitiv. Instanța, ÎNCHISĂ, în cursul zilei de joi

Judecătoria Blaj nu a scăpat de valul 5 al pandemiei de COVID-19, nouă cazuri pozitive de infectare fiind înregistrate în rândul angajaților.

Nouă angajați din cadrul Judecătoriei Blaj au fost depistați pozitiv cu COVID-19, astfel, în cursul zilei de joi, 20 ianuarie, Instanța nu își va desfășura activitatea.

Electrica Furnizare Discount

„Având în vedere numărul mare de cazuri de îmbolnăvire cu COVID-19 identificate la nivelul personalului instanței, Judecătoria Blaj nu își va putea desfășura activitatea joi, 20.01.2022.

Curtea de Apel Alba Iulia va face publice în cursul zilei de mâine măsurile care vor fi dispuse în continuare.”, au transmis reprezentanții Curții de Apel Alba Iulia.

Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare