Începând cu 1 martie 2020, modificările cererii inițiale pentru beneficii sociale, se vor putea face și electronic!
Începând cu 1 martie, prin Ordinul ministrului Muncii, Violeta Alexandru, care va fi transmis mâine Agenției Naționale pentru Plăți și Inspecție Socială și Agențiilor Județene, cetățenii vor putea transmite electronic către AJPIS-uri documentele prin care se modifică cererea inițială pentru beneficii sociale.
Astfel, oamenii nu vor mai fi nevoiți să facă drumuri inutile pentru a depune hârtii la sediul agențiilor, în momentul în care apar modificări în dosarul depus inițial.
În acest sens, agențiile județene vor crea adrese de e-mail dedicate pe care le vor publica pe site-ul instituției, împreună cu lista documentelor care pot fi transmise online.
Sigur, opțiunea depunerii la ghișeu rămâne valabilă.
Câteva dintre cele mai importante situații în care se poate comunica electronic sunt:
- modificările intervenite în starea civilă a părinților (în cazul alocației de stat și indemnizației de creștere a copiilor)
- modificarea domiciliului/reședinței pe raza aceluiași AJPIS sau a altui AJPIS (toate beneficiile)
modificarea modalității de plată (ex: din mandat poștal în cont bancar – toate beneficiile) - solicitarea recalculării cuantumului indemnizației pentru creșterea copiilor
transmiterea oricărui alt document doveditor solicitat de AJPIS.
Acesta este doar un pas pe calea simplificării, un proces ce reprezintă o prioritate asumată a ministrului Violeta Alexandru și a întregii echipe de conducere a Ministerului Muncii.
De îndată ce un guvern liberal va avea atribuții depline, vom supune aprobării un proiect de act normativ care prevede că cetățenii vor putea depune electronic TOATE documentele necesare obținerii beneficiilor de asistență socială. Proiectul este finalizat, dar moțiunea de cenzură votată de majoritatea parlamentară retrogradă a pus în așteptare și această inițiativă atât de benefică pentru români.
Cu siguranță nu ne vom opri aici, continuăm simplificarea și eficientizarea, pentru că atunci când îți pasă de oameni, te interesezi, faci demersuri și iei decizii rapide pentru ei.
Alin Ignat, Secretar de Stat în Ministerul Muncii și Protecției Sociale
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Politică Administrație
FOTO | Primarul din Sebeș pe șantierul noii creșe din Parcul Arini: „Mi-aș fi dorit ca lucrările să fie mai avansate”
Primarul din Sebeș pe șantierul noii creșe din Parcul Arini: „Mi-aș fi dorit ca lucrările să fie mai avansate” Primarul municipiului Sebeș, Dorin Nistor, a efectuat o vizită pe șantierul creșei din Parcul Arini, un proiect important pentru comunitate. „Se lucrează, dar trebuie să spun foarte clar: mi-aș fi dorit ca lucrările să fie mai […]
Comunicat de presă – Profesioniști din județul Alba premiați în cadrul galei “Omul Potrivit la Locul Potrivit”, inițiată de europarlamentarul Victor Negrescu
Profesioniști din județul Alba premiați în cadrul galei “Omul Potrivit la Locul Potrivit”, inițiată de europarlamentarul Victor Negrescu Zeci de profesioniști din județul Alba, oameni dedicați în domenii esențiale pentru societate, au fost premiați duminică, 6 iulie, în cadrul celei de-a doua ediții a galei “Omul Potrivit la Locul Potrivit. Cu profesionalism, județul Alba puternic […]
Terenul pe care va fi realizat bazinul de înot acoperit de la Câmpeni trecut în administrarea Consiliului Județean Alba
Terenul pe care va fi realizat bazinul de înot acoperit de la Câmpeni trecut în administrarea Consiliului Județean Alba Consilierii județeni din Alba au aprobat, în ședința ordinară de luni, 7 iulie 2025, trecerea terenului pe care va fi realizat bazinul de înot de la Câmpeni din domeniul public al Orașului Câmpeni și din administrarea […]