Încă un drum turistic spectaculos din Apuseni va fi modernizat: Licitația pentru proiectare, de 2 milioane de lei, lansată în SEAP
Un alt drum judeţean spectaculos din Alba, care traversează Munţii Trascău de la nord la sud și se conectează cu Transalpina de Apuseni, va fi modernizat.
Drumul judeţean DJ 750 C ce leagă Munţii Apuseni de Teiuş va fi reabilitat şi modernizat pe o porţiune de circa 41 de kilometri. Drumul porneşte din localitatea Sălciua de Sus, traversează Arieşul şi străbate culmile munţilor Trascăului până în regiunea colinară a culoarului Mureşului.
Consiliul Judeţean Alba a lansat în 25 decembrie în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) o licitaţie pentru servicii de proiectare pentru obiectivul „Reabilitare şi modernizare drum judeţean DJ 750 C: Sălciua de Sus (DN 75) – Dealu Caselor – Valea Largă – Vale în Jos – Ponor – Râmeţ – Valea Mănăstirii – Geoagiu de Sus – Stremţ – Teiuş (DN 1)”.
Valoarea totală estimată este de 2.127.252 de lei, fără TVA. Potrivit caietului de sarcini, drumul DJ 750 C porneşte de pe Valea Arieşului, din localitatea Sălciua de Sus (DN 75), străbate zona Munţilor Apuseni şi face legătura cu oraşul Teiuş (DN 1). Drumul facilitează legătura dintre microregiunea Nord-Vest, Munţii Apuseni şi microregiunea centrală Zona Târnavelor a judeţului Alba. Drumul se conectează pe teritoriul comunei Ponor cu Transalpina de Apuseni, şoseaua aflată în plin proces de modernizare. Din comuna Râmeţ, coboară pe o lungime de 6 kilometri până în Valea Mănăstirii, de unde este asfaltat până în Teiuş, la intersecţia cu DN1. Modernizarea se va face pe o lungime de circa 21 de kilometri, împărţiţi în două tronsoane:
– Tronson 1 (între km 0+000 – 15+000 se desprinde din DN 75 în localitatea Sălciua de Sus şi traversează Valea Lungă, Ponor, până la intersecţia cu DJ 107 I)
– Tronson 2 (între km 27+500 – 53+760 se desprinde din DJ 107 I în localitatea Râmeţ şi se desfăşoară până la Teiuş, la intersecţia cu DN 1, traversând localităţile Valea Mănăstirii, Geoagiu de Sus, Stremţ)
Tronsonul 1 (km 0+000 – km 15+000):
Drumul este asfaltat pe o lungime de circa 600 de metri în intravilanul localităţii Sălciua de Sus şi împietruit pe restul lungimii, până la intersecţia cu DJ 107 I. Acesta traversează râul Arieş la km 0+600 prin intermediul unui pod de beton care a suferit reparaţii capitale în 2012. Platforma drumului are o lăţime de 4 – 5 m, cu parte carosabilă de circa 3,5 – 4 m şi acostamente variabile de 0 – 0,5 m.
Podul peste râul Arieş are o lungime de 55 m, cu trei deschideri, lăţimea părţii carosabile fiind de 5,8 m, fără trotuare. Podul a suferit reparaţii capitale în 2012, iar de la aceste reparaţii până în prezent au fost executate doar lucrări minore de întreţinere curentă şi periodică. Potrivit temei de proiectare, elementele geometrice ale drumului în plan, profil longitudinal şi transversal nu corespund normativelor tehnice în vigoare. În anumite zone este nevoie de lucrări de consolidare de rambleu sau debleu pentru asigurarea lăţimii platformei drumului.
Tronsonul 2 (km 27+500 – km 53+760): Structura rutieră a drumului este realizată din pământ sau pământ în amestec cu piatră pe o lungime de cca. 6 km, respectiv coborârea din intravilanul localităţii Râmeţ (intersecţia cu DJ 107 I) până în Valea Mănăstirii. Pe acest sector traseul este unul sinuos, cu curbe care nu au elementele geometrice corespunzătoare (lăţimi, supralărgiri, pante transversale, etc.). În profil longitudinal declivităţile sunt relativ mari, în unele zone depăşind maximele admise.
Pe restul lungimii traseul alternează între porţiuni cu aliniamente şi curbe, iar structura rutieră este realizată din îmbrăcăminte asfaltică. Tronsonul cuprins între km 35-530 şi km 48+500 a fost reabilitat şi modernizat în cadrul unor investiţii din perioada 2007 – 2010 (terasamente, podeţe, şanţuri, elemente de siguranţă rutieră, etc.). În prezent, pe acest tronson există mai multe zone afectate de alunecări de teren, care necesită consolidări de maluri şi de versanţi.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Ştirea zilei
Preotul Ioan Sabău, arestat de câteva ori de comuniști, a creat la Vinerea obiceiul Păștenilor care dăinuie și în zilele noastre
Preotul Ioan Sabău, arestat de câteva ori de comuniști, a creat la Vinerea obiceiul Păștenilor care dăinuie și în zilele noastre PREOTUL IOAN SABĂU – „CEL MAI IUBIT DINTRE VINERENI” – ,,Abia în închisoare în închisoare mi-am început misiunea preoțească, acolo am învățat să mă rog și tot acolo am simțit dependența de Dumnezeu, pentru […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
Când pică Paștele ortodox și catolic în 2024 și în următorii ani – calendar
-
Opinii - Comentariiacum 7 ore
Obiceiuri, tradiții și superstiții românești de Paște. Credințe și Superstiții de Paște
-
Opinii - Comentariiacum 4 zile
Mesaje de Florii 2024. Idei de SMS-uri, urări și felicitări care pot fi transmise prietenilor, rudelor şi colegilor care îşi sărbătoresc onomastica
-
Opinii - Comentariiacum 17 ore
Floriile 2025. Duminica Floriilor Ortodoxe și Catolice 2026, 2027. Obiceiuri, tradiții și superstiții
-
Opinii - Comentariiacum 3 ore
MESAJE DE PASTELE ORTODOX 2023. URARI și FELICITARI frumoase de Învierea Domnului
-
Curier Județeanacum 4 zile
Duminica Floriilor – simboluri creştine, obiceiuri şi tradiţii populare