În urma primei etape, în judeţul Alba, peste 80 la sută dintre copiii recenzaţi s-au înscris deja la şcoală
În a doua etapă intră în vigoare criteriile specifice de departajare
La finele primei etape de înscriere a copiilor la şcoală, în judeţul Alba peste 80 la sută dintre copiii de vârstă şcolară recenzaţi au fost cuprinşi în clasa pregătitoare sau în clasa I, în funcţie de vârstă şi nivelul de dezvoltare psihosomatică. Astfel, la clasa pregătitoare, au fost înscrişi la şcolile de circumscripţie 1764 de copii din totalul de 2177 recenzaţi (81%), iar în clasa I s-au înscris 2690 de copii din cei 2994 recenzaţi (89,8%). În 20 martie a început a doua etapă de înscriere, care se va încheia pe data de 27 martie.
Pe locurile libere se înscriu şi, ulterior, se înmatriculează copiii care provin din alte circumscripţii şcolare, în conformitate cu solicitările părinţilor şi cu prevederile metodologiei. În situaţia în care într-o unitate de învăţământ numărul cererilor de înscriere de la părinţi din afara circumscripţiei şcolare este mai mare decât numărul de locuri libere, vor fi aplicate criterii de departajare, care se aplică succesiv, în ordinea în care apar.
Criteriile generale de departajare a copiilor, care se aplică în situaţia în care la o unitate de învăţământ există mai multe cereri pentru înscrierea copiilor din afara circumscripţiei decât locuri libere, sunt următoarele: existenţa unui certificat medical de încadrare în grad de handicap a copilului; existenţa unui document care dovedeşte că este orfan de ambii părinţi sau provine de la o casă de copii; existenţa unui document care dovedeşte că este orfan de un părinte sau provine dintr-o familie monoparentală; existenţa unui document care dovedeşte că unul dintre părinţi este cadru didactic/cadru didactic auxiliar/angajat în învăţământ; existenţa unui frate sau a unei surori a copilului înmatriculat în unitatea de învăţământ la care se solicită înscrierea.
Fiecare unitate de învăţământ va stabili criterii specifice de departajare, care se aplică în situaţia în care pe ultimele locuri există copii aflaţi la egalitate din punctul de vedere al criteriilor menţionate. De exemplu, dacă la o şcoală au rămas vacante 5 locuri, iar numărul solicitanţilor este de 20 de copii, toţi vor fi înscrişi, iar la finalul perioadei de înscriere se vor aplica, pe rând, criteriile generale şi specifice de departajare, rămânând în cele din urmă doar 5 copii înmatriculaţi.
Robert GHERGU
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Șeful Dacia avertizează: Costurile din România pun în pericol producția. Marocul devine o alternativă
Șeful Dacia avertizează: Taxele și costurile din România împing producția spre Maroc România riscă să piardă investiții importante în industria auto, avertizează Mihai Bordeanu, directorul general al Dacia România. El susține că fiscalitatea ridicată și costurile de producție crescute determină compania să analizeze extinderea producției în Maroc, o țară tot mai competitivă pentru investițiile auto, […]
Acord în coaliție pentru reforma administrației: Reducerea posturilor va afecta în jur de 13.000 de funcționari
Acord în coaliție pentru reforma administrației: Reducerea posturilor va afecta în jur de 13.000 de funcționari Coaliția de guvernare a ajuns, marți, la un acord privind reforma administrației. La nivelul administrației locale, se preconizează o reducere de aproximativ 13.000 de posturi, în timp ce la nivel central scăderea va fi de circa 10%, măsură care […]
Diplome false folosite pentru angajări și promovări la ANAF și Ministerul Finanțelor. Zeci de funcționari au rămas în funcții chiar și după anularea actelor
Diplome false folosite pentru angajări și promovări la ANAF și Ministerul Finanțelor. Unele acte au fost anulate, dar fără consecințe imediate Cincizeci de angajați ai Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) și ai Ministerului Finanțelor ar fi fost angajați sau promovați pe baza unor diplome false, obținute de la două universități-fantomă. Deși unele dintre aceste […]