Ziarul Unirea

Impozitul auto ar putea să scadă și de zece ori. Care sunt condițiile – Proiect

Reducerea impozitelor auto este propusă într-un proiect de act normativ înregistrat de curând la Senat pentru dezbatere. Taxele încasate de către stat de la posesorii de autoturisme și motociclete ar putea scădea considerabil, în special în cazul vehiculelor cu o capacitate cilindrică mare. Astfel, inițiatorii sunt de părere că scăderea nivelului impozitării mașinilor îi va convinge pe români să nu mai apeleze la soluțiile alternative de înmatriculare. Un plus va fi și pentru perspectiva asigurărilor de mașini, arată inițiatorii proiectului, întrucât procesul de recuperare a daunelor e mult mai dificil când sunt implicate autoturisme care nu sunt înmatriculate la noi.

ELIT

Propunerea legislativă privind modificarea alin. (2) al art. 470 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, recent înregistrată la Senat pentru dezbatere, propune reducerea impozitelor pe care românii le plătesc statului pentru deținerea unei mașini sau motociclete. Pentru a se putea aplica, proiectul de lege are nevoie de votul Parlamentului, de promulgare prin decret prezidențial și de publicare în Monitorul Oficial.

Concret, proiectul de act normativ prevede reducerea impozitelor auto, în special a celor plătite de posesorii de autovehicule cu capacitate cilindrică mare. În esență, propunerea legislativă ar modifica modul de calcul al impozitului pe mijloacele de transport, și anume impozitul s-ar calcula prin înmulțirea numărului de centrimetri cubi ai autovehiculului cu o valoare specifică fiecărei limite a capacității cilindrice (până la 2.000 cm3, peste 2.001 cm3 etc). În prezent, impozitul se calculează prin înmulțirea fiecărei grupe de 200 cm3 sau fracțiune din aceasta cu valoarea corespunzătoare clasei de capacitate cilindrică (până la 1.600 cm3, între 1.601 și 2.000 cm3 etc).

În general, după adoptarea aceastei propuneri, valoarea impozitelor auto ar urma să scadă, dar există și o excepție. Este vorba de impozitul pentru autoturismele cu o capacitate cilindrică de până la 1.600 de cm3, care ar urma să crească, dar, pentru că vorbim de valori mici ale impozitului, nu va afecta în mod deosebit posesorii de astfel de mașini. În schimb, impozitul pentru mașinile cu capacitate cilindrică mare se va reduce drastic. De exemplu, pentru un autoturism cu capacitatea cilindrică de 3.600 de cm3, impozitul se va reduce de la 5.220 de lei la 432 de lei. Mai multe exemple găsiți în tabelul de mai jos:

 

Proiectul legislativ aduce, pe lângă modificarea impozitelor, și reducerea numărului claselor de autovehicule supuse impozitării. Astfel, vehiculele înmatriculate vor fi grupate în următoarele categorii:

  • motociclete, tricicluri, cvadricicluri;
  • autoturisme cu capacitatea cilindrică de până la 2.000 cm3 inclusiv;
  • autoturisme cu capacitatea cilindrică de peste 2.001 cm3;
  • autobuze, autocare, microbuze;
  • alte vehicule cu tracțiune mecanică cu masa totală maximă autorizată de până la 12 tone, inclusiv;
  • tractoare înmatriculate.

În prezent, autovehiculele sunt grupate în nu mai puțin de nouă astfel de categorii.

Inițiatorii propunerii sunt de părere că menținerea unui nivel ridicat al impozitării auto în România “va încuraja, în continuare, căutarea unor soluții alternative de înmatriculare, în alte țări membre ale Uniunii Europene, care vor genera, ca și până acum, o diminuare a impozitelor colectate și, foarte important, probleme majore în traficul cotidian”, iar din perspectiva asigurărilor, “procedura de recuperare a daunelor produse cu autovehicule înmatriculate în alt stat este mult mai anevoioasă decât în cazul accidentelor în care sunt implicate doar autoturisme înmatriculate în România, aceasta în cazul ideal în care utilizatorul vehiculului are încheiată o asigurare de răspundere civilă”.

 

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

Te-ar putea interesa și:

FOTO| Cum arată BLANA ursului Arthur, după ce a fost omorât de prințul austriac. A depusă la o tăbăcărie din Târgu Secuiesc

Noi informații apar în cazul uciderii celui mai mare urs din România. Blana ursului Arthur a fost depusă la o… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

INFOTRAFIC: Restricții de circulație, vineri, pe Valea Oltului, pentru decolmatarea șanțurilor de aluviuni . Recomandări pentru șoferi

Traficul se va desfășura dirijat, vineri, 8 ianuarie, pe Valea Oltului, DN7 Râmnicu Vâlcea – Sibiu, între kilometrii 227 și… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

Crește numărul românilor care se vaccinează anti-COVID: Vaccinul Pfizer BioNTech administrat unui număr de peste 76.000 de persoane până în prezent

Aproximativ 18.000 de cadre medicale din România au fost vaccinate împotriva COVID-19 în ultimele 24 de ore, acesta fiind cel… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

VIOLENȚELE din SUA: Primul polițist DECEDAT la protestele de la Washington. Bilanțul ajunge la 5 MORȚI

Brian D. Sicknick a fost rănit miercuri, într-o confruntare cu protestatarii, şi a revenit la biroul diviziei, unde i s-a… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

Unii patroni anunță că nu îi vor primi la muncă pe cei nevaccinați. 5 milioane de angajați își așteaptă rândul la vaccinare

Angajatorii sunt cei care îi înscriu pe liste pe angajați, 5 milioane dintre aceștia își așteaptă rândul la vaccinare. Romania… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

Restricții mai DURE de intrat în Marea Britanie. Prezentarea testului COVID negativ și carantinarea, necesare

Începând cu săptămâna viitoare, este nevoie de prezentarea unui test COVID negativ efectuat cu cel mult 72 de ore înaintea… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

Haos la Ministerul Sănătății: Un angajat a trimis spitalelor o somație greșită privind vaccinarea

Haos la Ministerul Sănătății după ce un angajat a trimis spitalelor o somație greșită privind vaccinarea. La câteva ore după… Citește mai mult pe ziarulunirea.ro

6 Comentarii

Romanii 6 decembrie 2017 at 11:35

motoarele mici trebuie inpozitate pentru ca ele consuma mult combustibil pentru a putea duce caroseria de o tona … masinele mari nu poleaza asa mult si sunt si de generatie nou si mai eco

Eu 6 decembrie 2017 at 13:14

Masinile mari sunt de generatie mai noua si mai eco,mai putin cele din familia vw-gas auto.Deh,mentalitate germano-catolica!!!!!

Eu 7 decembrie 2017 at 18:37

Evreule,lasa-ne cu harbele tale frantuje,fiabile 2ore de la primul km.

ilie de la uzina 6 decembrie 2017 at 14:08

sper ca e o gluma de prost gust.
impozitele auto trebuie sa creasca.

Eu 7 decembrie 2017 at 18:39

Nu te opreste nimeni sa dai tu singur de bunavoie mai multi bani la impozit.Cata cretinitate,sa zici asa cu nonsalanta sa creasca impozitele.

apoliticul 6 decembrie 2017 at 15:20

Adică se scumpește impozitul pentru 80 % din mașini adică al nostru și scade la 20% adică al lor.

Comentariile sunt oprite