Rămâi conectat

Opinii - Comentarii

Harababură pe AUTOSTRADA SEBEȘ TURDA: Nu există autorizație de construire pe 66 din cei 70 de km ai autostrăzii, dar constructorii au lucrat deja mai bine de o treime pe anumite loturi

Ioana Oprean

Publicat

în

autostrada sebes turda 03Pentru mai bine de 66 de km din cei 70 ai autostrăzii A10 Sebeș – Turda nu au fost emise până în prezent autorizațiile de construire cu toate că firmele constructoare lucrează încă din 2014 iar pe anumite loturi stadiul lucrărilor a trecut deja de o treime. Mai mult, deși Compania de Autostrăzi recunoaște că autorizațiile de construire sunt obligatorii pentru a se putea lucra, constructorii și-au primit o parte din bani pe lucrarile deja executate.

CITIȚI și Organizarea de șantier pentru Lotul 1 ar putea fi amplasată pe teritoriul localității Drîmbar. VEZI ce modificări ale proiectului tehnic sunt propuse pe un sector din Lotul 2

Apulum Agraria 2025

Pentru circa 19 km Ministerul Transporturilor nu a emis autorizatiile de construire, desi documentatiile au fost depuse de catre constructor, se arata intr-un raspuns al CNADNR la solicitarea Asociatiei Pro Infrastructura (API).

Pentru ceilalti 47 de km constructorii nu au depus documentatia tehnica la Minister pentru ca nu a fost avizat Proiectul Tehnic de catre Comisia Tehnico-Economica a CNADNR si pentru ca autoritatile de la mediu nu au revizuit inca acordurile de mediu.

CITIȚI și FOTO: Revoltă pe autostrada A10 Sebeș-Turda, la Gâmbaș (Aiud) – zeci de locuitori și utilaje au blocat timp de patru ore lucrările de construcție a tronsonului 3

Aici puteti citi intregul raspuns CNADNR la solicitarea API.
autorizatiile-construire-lipsesc-sebes-turda

CNADNR: „Fara autorizatia de construire nu se poate lucra”

CNADNR recunoaste ca fara autorizatiile de construire „antreprenorii nu pot executa lucrari de constructie (…), fapt ce le-a fost comunicat in repetate randuri de catre CNADNR”.

Cu toate acestea, constructorii lucreaza in prezent pe toate cele patru loturi ale autostrazii, iar pe unele loturi stadiul fizic a depasit deja o treime. Mai mult, si stadiul financiar este unul inaintat pe doua din cele patru loturi, adica autoritatile au platit din lucrarile executate dincolo de cei 15% avans.

Primele doua loturi ale autostrazii au fost contractate in noiembrie 2014 si au termen de finalizare in octombrie 2016. Loturile 3 si 4 au fost contractate in aprilie 2014 si au termen de finalizare martie 2016.

Practic, avand in vedere ca pana la momentul august 2015 autoritatile nu au emis inca autorizatiile de construire, daca firmele constructoare nu s-ar fi apucat de treaba si nu ar fi executat deja lucrari, autostrada cu cele patru loturi ale sale nu ar fi avut nici o sansa sa fie gata la termen.

In urma cu o luna, pe 27 iulie, CNADNR transmitea care erau stadiile fizice si financiare pe fiecare lot: Lot 1:    7,89% – Stadiu financiar: 15% (Avans); Lot 2:    6,62% – Stadiu financiar: 15% (Avans); Lot 3:   24,5% – Stadiu financiar: 17,82%; Lot 4:    35,98% – Stadiu financiar: 20,89%.

CNADNR a precizat pentru HotNews.ro ca banii platiti nu sunt pentru lucrarile executate fara autorizatie de construire

Astfel, platile efectuate de CNADNR SA sunt:

– Avansurile acordate in conformitate cu prevederile Contractelor incheiate si a prevederilor legale, respectiv 15 % din Valoarea de Contract Acceptata, in cazul Loturilor 1, 2, 3 si 4 ale Autostrazii Sebes – Turda;

– Pentru Lotul 3 si Lotul 4 ale Autostrazii Sebes – Turda, pe langa avansurile acordate, se adauga valoarea platilor efectuate pentru partea de proiectare si lucrari pregatitoare (asanarea terenurilor de munitii, arheologie, etc.), pentru care nu este necesara Autorizatie de Construire, respectiv 2,72% pentru Lotul 3 si 5,89 % pentru Lotul 4.

sursa:hotnews


Secțiune Știri sub articolul principal

Urmăriți Ziarul Unirea și pe  GOOGLE ȘTIRI



Știri recente din categoria Opinii - Comentarii

Opinii - Comentarii

5 septembrie 1940: România devenea stat legionar. Abdicarea regelui Carol al II-lea duce la instaurarea dictaturii lui Ion Antonescu

Ioana Oprean

Publicat

în

5 septembrie 1940: România devenea stat legionar. Abdicarea regelui Carol al II-lea duce la instaurarea dictaturii lui Ion Antonescu În septembrie 1940, Romania a fost declarată stat naţional legionar. Abdicarea regelui Carol al II -lea şi instaurarea dictaturii lui Ion Antonescu au fost rezultatele unei catastrofe naţionale. Pe 28 iunie 1940, România a cedat Basarabia […]

Citește mai mult

Opinii - Comentarii

5 septembrie, Ziua Internațională a Carității: „Dacă nu poţi să hrăneşti o sută de oameni, atunci hrăneşte unul singur”

Unirea Ziarul

Publicat

în

5 septembrie, Ziua Internaționala a Carității: „Dacă nu poţi să hrăneşti o sută de oameni, atunci hrăneşte unul singur” Acţiunile de caritate contribuie la promovarea dialogului, a solidarităţii şi înţelegerii reciproce între oameni, în situaţia în care sărăcia persistă în toate ţările lumii, indiferent de situaţia lor economică, socială şi culturală, mai ales în ţările […]

Citește mai mult

Opinii - Comentarii

Luna SEPTEMBRIE sau RĂPCIUNE, prima lună a toamnei: Anotimpul roadelor, începutul anului nou bisericesc și echinocțiul de toamnă

Ioana Oprean

Publicat

în

Luna SEPTEMBRIE sau RĂPCIUNE, prima lună a toamnei: Anotimpul roadelor, începutul anului nou bisericesc și echinocțiul de toamnă Luna septembrie, cunoscută popular sub denumirea de “Răpciune”, este cea mai importantă lună pentru cei care au trudit pământul, acum fiind culese roadele muncii de peste an. În prima zi de toamnă începe Anul Nou bisericesc şi […]

Citește mai mult

Secțiune ȘTIRI RECENTE CATEGORII

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Politică Administrație

Opinii Comentarii

Copyright © 2004 - 2025 Ziarul Unirea