Grecii de la AKTOR vor întreține căile ferate din județul Alba în următorii 4 ani
Grecii de la AKTOR vor întreține căile ferate din județul Alba în următorii 4 ani
Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a desemnat ofertele câștigătoare pe 4 loturi la licitația deschisă pentru lucrări de întreținere prin înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii, pe o lungime de maximum 1.461 km din rețeaua feroviară, lucrări care au drept scop readucerea liniilor în parametri proiectați și circulația trenurilor cu vitezele inițiale de maximum 120 km/h.
În cadrul procedurii de licitație publică, împărțite în 8 loturi aferente celor 8 sucursale regionale de cale ferată, au fost desemnate ofertele câștigătoare cu o valoare totală de 2,1 miliarde de lei, pentru loturile 1 (SRCF București), 3 (SRCFR Timișoara), 4 (SRCF Cluj) și 5 (SRCF Brașov).
Astfel, pe lotul 5 aferent Sucursalei Regionale de Căi Ferate Brașov, căreia i se subordonează și județul Alba, a fost declarată câștigătoare oferta depusă de AKTOR Societate Tehnica Anonima, în valoare de 466.838.540,32 lei, tot grecii de la AKTOR fiind declarați câștigători și pentru lotul 1, cu o ofertă de 459.877.319,55 de lei, ambele fără TVA.
Pentru loturile 3 și 4 a câștigat SALCEF SPA, cu o ofertă de 562.428.647,70 de lei, pentru SRCFR Timișoara, respectiv 611.548.030,55 de lei, pentru SRCF Cluj. Procedurile pentru lotul 2 (SRCF Craiova) și lotul 6 (SRCF Iași) au fost anulate, toate cele 7 oferte depuse fiind declarate neconforme, iar loturile 7 și 8 sunt în etapa de evaluare a ofertelor.
Acordurile-cadru aferente celor 8 sucursale regionale de cale ferată (București, Craiova, Timișoara, Cluj, Brașov, Iași, Galați și Constanța) se vor derula pe o perioadă de 4 ani și au ca obiectiv stabilirea termenilor şi condiţiilor ce vor guverna contractele sectoriale de lucrări (contractele subsecvente de lucrări, care se vor încheia la nivel de regională, în limita fondurilor alocate).
De asemenea, lucrările de întreținere prin înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii și realizarea căii fără joante, care se vor executa pe o lungime de 1.461 km de cale ferată, au ca obiectiv aducerea liniei în parametri proiectați pentru viteza maximă de circulație de 120 km/oră.
Valoarea totală estimată a acordului-cadru, împărțit în 8 loturi, fără TVA, este de minimum 1.001.483.640 de lei și de maximum 4.216.621.320 de lei, sursa de finanţare fiind asigurată din fonduri de la bugetul de stat.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Aproape 400 de milioane de euro din Fondul de rezervă bugetară pentru plata serviciilor medicale şi a medicamentelor
Aproape 400 de milioane de euro din Fondul de rezervă bugetară pentru plata serviciilor medicale şi a medicamentelor Casa Naţională Asigurări de Sănătate (CNAS) va putea plăti toate medicamentele, cu şi fără contribuţie personală, şi toate serviciile medicale la zi, în urma suplimentării Fondului Naţional Unic de Asigurări Sociale de Sănătate cu 1,9 miliarde de […]
Plățile cash, limitate de la 1 ianuarie 2027: Cât vor mai putea plăti românii cu numerar
Plățile cash, limitate de la 1 ianuarie 2027: Cât vor mai putea plăti românii cu numerar Românii vor mai putea plăti cu bani lichizi, dar nu oricât și nu oricum, după ce Uniunea Europeană a decis introducerea unei limite maximale pentru plățile în numerar. Țara noastră trebuie să aplice noile reguli începând cu 1 ianuarie […]
Crește salariul minim în 2026, tăieri de 10% în administrația centrală și subvenții reduse pentru partide. Decizie în Coaliție
Crește salariul minim în 2026, tăieri de 10% în administrația centrală și subvenții reduse pentru partide. Decizie în Coaliție Coaliția de guvernare, reunită miercuri, 17 decembrie 2025, în prezența liderilor PSD, PNL, USR, UDMR și ai minorităților naționale, a ajuns la un acord asupra mai multor măsuri economice și administrative, care vizează reducerea cheltuielilor publice […]
