Grecii de la AKTOR vor întreține căile ferate din județul Alba în următorii 4 ani
Grecii de la AKTOR vor întreține căile ferate din județul Alba în următorii 4 ani
Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a desemnat ofertele câștigătoare pe 4 loturi la licitația deschisă pentru lucrări de întreținere prin înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii, pe o lungime de maximum 1.461 km din rețeaua feroviară, lucrări care au drept scop readucerea liniilor în parametri proiectați și circulația trenurilor cu vitezele inițiale de maximum 120 km/h.
În cadrul procedurii de licitație publică, împărțite în 8 loturi aferente celor 8 sucursale regionale de cale ferată, au fost desemnate ofertele câștigătoare cu o valoare totală de 2,1 miliarde de lei, pentru loturile 1 (SRCF București), 3 (SRCFR Timișoara), 4 (SRCF Cluj) și 5 (SRCF Brașov).
Astfel, pe lotul 5 aferent Sucursalei Regionale de Căi Ferate Brașov, căreia i se subordonează și județul Alba, a fost declarată câștigătoare oferta depusă de AKTOR Societate Tehnica Anonima, în valoare de 466.838.540,32 lei, tot grecii de la AKTOR fiind declarați câștigători și pentru lotul 1, cu o ofertă de 459.877.319,55 de lei, ambele fără TVA.
Pentru loturile 3 și 4 a câștigat SALCEF SPA, cu o ofertă de 562.428.647,70 de lei, pentru SRCFR Timișoara, respectiv 611.548.030,55 de lei, pentru SRCF Cluj. Procedurile pentru lotul 2 (SRCF Craiova) și lotul 6 (SRCF Iași) au fost anulate, toate cele 7 oferte depuse fiind declarate neconforme, iar loturile 7 și 8 sunt în etapa de evaluare a ofertelor.
Acordurile-cadru aferente celor 8 sucursale regionale de cale ferată (București, Craiova, Timișoara, Cluj, Brașov, Iași, Galați și Constanța) se vor derula pe o perioadă de 4 ani și au ca obiectiv stabilirea termenilor şi condiţiilor ce vor guverna contractele sectoriale de lucrări (contractele subsecvente de lucrări, care se vor încheia la nivel de regională, în limita fondurilor alocate).
De asemenea, lucrările de întreținere prin înlocuirea la rând a elementelor componente ale suprastructurii căii și realizarea căii fără joante, care se vor executa pe o lungime de 1.461 km de cale ferată, au ca obiectiv aducerea liniei în parametri proiectați pentru viteza maximă de circulație de 120 km/oră.
Valoarea totală estimată a acordului-cadru, împărțit în 8 loturi, fără TVA, este de minimum 1.001.483.640 de lei și de maximum 4.216.621.320 de lei, sursa de finanţare fiind asigurată din fonduri de la bugetul de stat.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Actualitate
Document nou pentru românii care vor să viziteze Marea Britanie: Regula intră în vigoare de anul viitor. Cât va costa
Document nou pentru românii care vor să viziteze Marea Britanie: Regula intră în vigoare de anul viitor. Cât va costa Vor avea obligativitatea de a obține o autorizație electronică de călătorie, toți călătorii scutiți de viză, care vor să viziteze sau să tranziteze Regatul Unit. Electronic Travel Authorisation – ETA intră în vigoare din 25 […]
27-30 noiembrie 2025 | Informare meteo de vreme rea în România: Ploi, lapoviță și ninsore, intensificări ale vântului, răcire a vremii
27-30 noiembrie 2025 | Informare meteo de vreme rea în România: Ploi, lapoviță și ninsore, intensificări ale vântului, răcire a vremii Meteorologii ANM au emis joi dimineața o informare meteo de vreme rea, valabilă în perioada 27 noiembrie, ora 10.00 – 30 noiembrie, ora 20.00. În intervalul menționat se vor semnala ploi importante cantitativ, precipitații […]
Rabla 2026 | Ministrul Mediului, despre continuarea programului ,,Rabla” anul viitor: „Dacă vom avea bani suplimentari va fi luat în considerare”
Rabla 2026 | Ministrul Mediului, despre continuarea programului ,,Rabla” anul viitor: „Dacă vom avea bani suplimentari va fi luat în considerare” Diana Buzoianu, Ministrul Mediului, a declarat, în cadrul unei emisiuni televizate că nu există garanții pentru continuarea programului ,,Rabla” în anul viitor. Motivul este că bugetul Administrației Fondului pentru Mediu (AFM) nu este încă […]

