Rămâi conectat

Actualitate

Furt în deplasare: minor din Cluj cercetat după ce a ”devalizat” un magazin de haine din Alba Iulia

Sfarlea Ioana Raluca

Publicat

în

Poliţia Municipiului Alba Iulia a fost sesizată de către angajatul unui magazin dintr-un complex comercial că a surprins un tânăr în timp ce încerca să sustragă din magazin, mai multe articole vestimentare.

Poliţiştii deplasaţi la faţa locului, l-au identificat pe S.A.C., un minor de 16 ani, din municipiul Cluj Napoca iar în urma cercetărilor efectuate a rezultat că acesta a încercat să sustragă, cu ajutorul unei genţi, 4 geci, în valoare de 479 de lei.

S-a stabilit de asemenea că în data de 13 mai, tânărul a sustras, din acelaşi magazin, 35 de tricouri si 7 perechi de pantaloni, bunuri în valoare totală de 1.760 lei.

Elit - Gustul Desăvârșit

Faţă de minor, poliţiştii au întocmit acte premergătoare sub aspectul comiterii infracţiunii de furt calificat iar cercetările sunt continuate în vederea stabilirii întregii sale activităţi infracționale precum şi pentru recuperarea prejudiciului.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Actualitate

Peste 250 de ONG-uri cer DECONTAREA avortului prin CNAS. Scrisoare deschisă către Ministerul Sănătății

Ziarul Unirea

Publicat

în

Peste 250 de organizații din țara noastră, dar și din străinătate au făcut o scrisoare deschisă către Ministerul Sănătății, dar și către CNAS. Se cere ca avortul să fie decontat prin CNAS.

250 de ONG-uri din ţară, dar şi din străinătate cer Guvernului decontarea avortului la cerere printr-o scrisoare deschisă. Această cerere vine în contextul în care ONG-urile reclamă că accesul la avort în România a devenit tot mai greu.

Elit - Gustul Desăvârșit

Potrivit datelor de la INSP, numai în ultimii 3 ani, peste 300 de femei au făcut întreruperi de sarcină în medii nepotrivite, în medii nesigure.

În cazul în care această procedură va fi decontată de Casa Națională de Asigurări de Sănătate, s-ar putea știi și câte astfel de întreruperi se fac în spitalele din țara noastră.

În această scrisoare deschisă, ONG-urile precizează faptul că femeile reușesc să facă această procedură tot mai greu sau chiar deloc.

De cele mai multe ori, medicii spun că nu mai vor să facă lucrul acesta din motive religioase, etice sau că este decizia conducerii unității medicale respective.

Sursa: antena3.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Producția Dacia și Ford din România a crescut în primele zece luni ale anului 2022 cu 27%

Suciu Andra Ioana

Publicat

în

Producția Dacia și Ford din România a crescut în primele zece luni ale anului 2022 cu 27%

Datele ACAROM arată că în octombrie 2022, în România au fost produse 43.452 de autoturisme, 28.941 dintre acestea fiind produse în uzina Dacia de la Mioveni și 14.511 de unități au fost produse de uzina Ford de la Craiova.

Pe primele zece luni din 2022, producţia de autoturisme în România a atins volumul de 425.423 unităţi (258.569 DACIA + 166.404 FORD):

Elit - Gustul Desăvârșit

– în creştere cu +27.7% faţă de perioada similară din 2021 (333.179 unităţi);

– în creştere cu +19.35% faţă de perioada similară din 2020 (356.421 unităţi);

– în creştere cu +4.3% faţă de perioada similară din 2019 (407.931 unităţi).

În primele zece luni din acest an, rezultatul este mai mare decât în perioada similară a lui 2020 și chiar față de 2019, atunci când nu exista nici pandemie și nici criza semiconductorilor.

În acest ritm, totalul de la finalul acestui an se poate apropia de 500.000 de mașini.

sursa: antena3.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

„Noroc” cu războiul: România primește milioane de euro pentru reabilitarea sau chiar refacerea a cinci poduri

Ziarul Unirea

Publicat

în

„Noroc” cu războiul: România primește milioane de euro pentru reabilitarea sau chiar refacerea a cinci poduri

CNAIR a primit o finanțare de 20 de milioane de euro pentru reabilitarea sau chiar refacerea a cinci poduri aflate în proximitatea unor baze militare după ce la Bruxelles s-a decis refacerea căilor de transport pe care ar putea fi mutate rapid coloane de tancuri și blindate.

România face eforturi de miliarde de euro pentru modernizarea armatei și achiziționează, între altele, sisteme moderne de rachete HIMARS sau Patriot, blindate Piranha V pentru trupele regulate sau Oshkosh JLTV pentru Forțele Speciale și aeronave de luptă F-16 Fighting Falcon. Însă aceste programe de dotare nu sunt suficiente pentru a crește capacitatea de apărare a țării, deoarece mobilitatea militară este crucială într-un scenariu în care am fi atacați de forțe ostile.

Elit - Gustul Desăvârșit

Concret, la infrastructura de transport, România nu stă tocmai bine, lucru subliniat și de analiști militari străini sau autohtoni. Generalul-locotenent (r.) american Ben Hodges, fost comandant al Forţelor Terestre ale SUA în Europa (USAREUR), de exemplu, a atras atenția asupra acestei probleme a României, cu ceva timp în urmă. „Pentru ca descurajarea să fie posibilă, trebuie să ai capacitatea de a învinge orice adversar. Rusia trebuie să știe că avem capacitatea de a ne mișca.(…) România trebuie să fie capabilă să transporte echipamente grele, muniții, personal. Tot ce ține de logistică trebuie conectat cu infrastructura, prin poduri, tunele, porturi. Toate trebuie să facă față. Și, sincer să fiu, această țară minunată care e România încă nu e pregătită să facă față”, a precizat generalul.

La rândul lui, analistul militar Aurel Cazacu susține că infrastructura rutieră și feroviară este foarte importantă din punct de vedere tactic. „Trebuie să avem căi de rulare și poduri trainice. Numai două exemple: un tanc Leclerc cu remorcherul blindat care îl transportă ajung la o greutate totală de 100 de tone. Păi, cam câte poduri avem noi să reziste la o asemenea greutate cu treceri repetate? Nu prea multe. Apoi, un blindat Piranha V are și el aproape 40 de tone și în misiune de luptă trebuie să abordeze tot felul de poduri de pe drumuri comunale care sigur nu rezistă la un asemenea tonaj”, a precizat Aurel Cazacu.

Conform datelor oficiale, România nu este singura țară care are probleme în acest domeniu, fapt pentru care UE a lansat un program al mobilității militare care are ca scop ușurarea transportului trupelor și sistemelor de armament pe continent. Infrastructura civilă UE va fi astfel pregătită să reziste unor convoaie militare de mari dimensiuni.

Potrivit comisarului pentru Transporturi, Adina Vălean, executivul european a pus cap la cap hărțile civile și militare, în cadrul unui plan de acțiune vizând toate căile de transport: aerian, rutier, feroviar, maritim. Planul, la care recent s-a alăturat și Marea Britanie, stabilește prioritățile de investiții pentru acele puncte care nu sunt adaptate utilizării duale, civile și militare, conform RFI România. De asemenea, vor fi create hub-uri pentru aprovizionare.

Bugetul pentru mobilitatea militară este de 1,6 miliarde de euro, din care a fost alocată deja o tranșă de peste 300 de milioane. În cadrul acestei alocări, România a primit fondurile necesare pentru reabilitarea a cinci poduri, valoarea totală a lucrărilor fiind de 20 de milioane de euro.

Primul și cel mai important este la Ovidiu, în județul Constanța, unde se află baza militară de la Mihail Kogălniceanu. Urmează podurile de pe DN1, la Azuga, DN 6, la Arginești, și DN15 la Strajă și Viișoara. Rutele pe care ele sunt amplasate fac legătura cu locuri unde armata are unități importante ori sunt aproape de graniță.

Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR, a explicat pentru „Adevărul” că reabilitarea acestor poduri va fi una complexă. „Nu tragem doar asfalt, iar reabilitarea poate merge până la înlocuirea elementelor podului care se află în lucru. Piloni, culee, grinzi, plăci de susţinere. Mai mult, există și posibilitatea ca unele poduri să fie demolate și reconstruite”, a transmis Alin Șerbănescu.

Conform unor rapoarte oficiale, mai mult de jumătate din podurile rutiere aflate în administrarea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), adică aproape 2.400 din 4.482, necesită lucrări de reabilitare sau de înlocuire a unor elemente, iar 53 sunt în cea mai avansată stare de degradare și au nevoie fie de consolidare, fie de înlocuire.

Nici infrastructura feroviară a României nu este una de invidiat. Concret, din totalul celor 13.680 kilometri de linie de cale ferată, 9.908 kilometri nu mai oferă siguranţă, zone în care, cel mai probabil, se circulă cu mari restricţii de viteză. Apoi, la capitolul poduri, dintr-un total de 4.739 de unităţi, 3.115 sunt periculos de ruinate. Nici podeţele nu stau mai bine, cu peste 9.200 distruse dintr-un total de 12.674.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2022 Ziarul Unirea