Rămâi conectat
Festivalul Roman Apulum - 2022

Ştirea zilei

FOTO / Trenul regal: Călătoria de 1 Decembrie rămâne cea mai emoționantă și mai dătătoare de mândrie. Povestea Continuă…

Mondoc Adriana

Publicat

în

Zilele Municipiului Sebeș - 2022

Trenul Regal folosit în prezent de către Familia Regală a fost inaugurat în anul 1928 și a fost gândit ca un mijloc de transport pentru Regele Ferdinand Întregitorul și Regina Maria, în vizitele lor numeroase pe teritoriul României Mari.

Trenul a fost fabricat în Italia la solicitarea statului român, la uzinile Ernesto Breda /Construzioni Meccaniche Milano, din 1926 până în 1928. Din păcate, el a fost livrat României și a intrat în serviciul Casei Regale a României la un an după trecerea la cele veșnice a Regelui Ferdinand care, astfel nu s-a putut bucura de el. Primii zece ani din istoria trenului sunt legați de Regina Maria, de Regele Mihai, de Regina Mamă Elena și, desigur, de Regele Carol al II-lea.

Trenul Regal a fost inițial folosit la realizarea vizitelor de Stat din țările vecine, la vizitarea comunităților urbane și rurale. De atunci încoace, el a fost în permanență un mijloc de a face legătura între Coroană și comunitățile locale, dar și un simbol al statului român.

Elit - Gustul Desăvârșit

În anii 1940, Regele Mihai, alături de Regina Elena, a folosit Trenul Regal în foarte multe ocazii. Al Doilea Război Mondial a făcut ca Suveranul, alături de Regina-mamă, să petreacă nenumărate clipe alături de oameni, de comunități, de familii românești.

Trenul este compus din cinci vagoane : Vagonul Sufragerie, Vagonul Regelui, Vagonul Reginei, Vagonul Invitaților și Vagonul Casei MS Regelui.

Vagon Sufragerie este compus din două spații : sufrageria propriu-zisă cu o capacitate de 24 locuri la masa și salonul cu 12 locuri. Sufrageria este folosită pentru dineurile oficiale sau ca spațiu pentru primirile protocolare. Salonul este folosit ca anticamera pentru sufragerie sau pentru întruniri.

Cu Trenul Regal au călătorit, până în acest moment, patru generații ale Familiei Regale: Regina Maria, Regele Carol al II-lea, Regina Elena, Regele Mihai și Majestatea Sa Margareta.

În zilele noastre, Trenul Regal a reînceput drumurile sale, ducând membrii Familiei Regale în orașele din țară, acum șase ani. La 15 octombrie 2012, aniversând 90 de ani de la Încoronare, locuitorii municipiului Alba Iulia și autoritățile locale au sărbătorit evenimentul refăcând cu fidelitate, pas cu pas, prezența Familiei Regale în gara Alba Iulia, la Catedrala Încoronării și în Sala Marii Uniri. A fost prima călătorie a Familiei Regale cu Trenul Regal, după 64 de ani. Trenul a condus pe Regele Mihai I și pe Regina-mamă Elena în exil, în zilele de 3-6 ianuarie 1948.

De ziua de 1 Decembrie, în anul 2013, a doua călătorie a Familiei Regale a cuprins orașele Sinaia, Câmpina, Ploiești și București, ca un omagiu adus de Ziua Marii Uniri Regelui Ferdinand I și Reginei Maria. Un mare număr de locuitori ai orașelor vizitate și autoritățile locale au venit la gară, pentru a saluta prezența Familiei Regale și a vedea Trenul Regal.

În luna iunie a anului 2014, Familia Regală a efectuat cu Trenul Regal a treia călătorie din vremurile de astăzi, poposind pentru două zile la Craiova. Familia Regală a fost musafirul craiovenilor, de ziua orașului lor.

1 decembrie 2014 a fost, din nou, o zi de sărbătoare pentru Trenul Regal. Sub numele “Trenul Regal de 1 Decembrie”, a patra călătorie a Trenului Regal, având la bord Familia Regală, a omagiat regii români întregitori de neam și a avut loc pe traseul Sinaia, Focșani, Râmnicu-Sărat, Buzău, Ploiești și București. Un mare număr de oameni au venit la întâlnirea cu Familia Regală și cu Trenul Regal, arătând cât de inspirată a fost decizia de a transforma călătoria Trenului Regal de 1 Decembrie într-un eveniment anual.

În anul 2015, la 1 decembrie, Familia Regală a refăcut un drum istoric. Sub numele de “Trenul Aducerii Aminte”, Trenul Regal a parcurs a cincea călătorie regală, de la Turnu Severin la București, refăcând drumul parcurs de Carol I acum 150 de ani, când a pășit pentru prima oară pe pământ românesc, la 8 mai 1866. Trenul a oprit în gările Filiași, Craiova, Slatina și Titu. Ultima oprire, deși în gara unui oraș mai mic, a avut o semnificație importantă. Regele Carol I și Regina Elisabeta au venit de multe ori la gara din Titu, de unde au plecat adesea spre București, în compania musafirilor regali din Europa, invitați în România de cei doi suverani.

Miercuri, 30 noiembrie 2016, Trenul Regal a pornit din nou la drum, în anul jubileului de 150 de ani ai Coroanei Române. Traseul trenului a fost Gara Băneasa – Gara Sinaia. A doua zi, pe 1 decembrie, traseul celei de-a șasea călătorii regale a cuprins orașele Sinaia, Bușteni, Predeal, Brașov, Codlea, Făgăraș, Avrig și Sibiu. A fost traseul cu cele mai multe opriri dintre toate cele efectuate până acum. Incluzând gara de plecare și cea terminus, Trenul Regal a oprit în 9 gări.

În zilele de joi 15 și vineri 16 decembrie 2016, Trenul Regal  a făcut a șaptea călătorie regală din zilele noastre, pentru comemorarea celor 100 de ani de la refugiul Familiei Regale, a Guvernului și a Parlamentului României la Iași. Pentru doi ani, din 1916 până în 1918, capitala Regatului României a funcționat la Iași. Familia Regală a parcurs întocmai traseul din zilele de 5-6 decembrie 1916, când în tren se aflau Regele Ferdinand I și Regina Maria. În ziua de joi, 15 decembrie 2016, Trenul Regal a oprit la Mărășești, Adjud și Bacău, iar vineri, 16 decembrie 2016, la Roman, Pașcani și Iași.

Pe 11 iulie 2017, la comemorarea centenarului marilor bătălii de la Mărășești, Mărăști și Oituz, Familia Regală a făcut a opta călătorie cu Trenul Regal, sub semnul recunoștinței față de eroii Primului Război Mondial. Trenul s-a oprit în gările Focșani, Mărășești, Adjud și Onești, iar Majestatea Sa Margareta și Principele Radu au luat parte la ceremonii solemne la Mausoleele de la Mărășești și Mărăști, precum și la Cimitirul Militar din Oituz.

A noua călătorie a avut loc de la Gara Regală Băneasa la Gara din Curtea de Argeș, pe 16 decembrie 2017, când o țară întreagă a condus pe ultimul drum pe Regele Mihai I. Vagonul funerar a fost adăugat la garnitura regală pentru prima oară, din anul 1938 încoace.

A zecea călătorie a Trenului Regal va avea loc în ziua de 15 iunie 2018 și se va numi “Trenul Regal în Dobrogea”. În mod intenționat aleasă în ziua încheierii școlii de către elevii României, călătoria va omagia 140 de ani de la alipirea Dobrogei la țara-mamă și 100 de ani de la Marea Unire. Trenul va opri la Fetești, la Podul de la Cernavodă, la Medgidia și la Constanța.

Comandat de Statul român în anul 1926, sub domnia Regelui Ferdinand I, Trenul Regal a fost fabricat la Milano și livrat României în anul 1928, după moartea regelui. În cei 90 de ani de la punerea sa pe calea ferată, Trenul Regal al României a parcurs mii de kilometri, purtând pașii regilor și reginelor, ai Familiei Regale, precum și ai liderilor politici din anii 1948-1989. Istoria României cuprinde o mulțime de momente importante care s-au petrecut sau sunt legate de Trenul Regal.

Înaintea actualului Tren Regal, România a beneficiat de alte garnituri de tren regal, în timpul Regelui Carol I și al Regelui Ferdinand I.

Trenul Regal va beneficia, în anul care vine, de o carte-album dedicată istoriei sale de la construire până astăzi.

Actualul Tren Regal a purtat pașii Reginei Maria și Regelui Carol al II-lea în diverse comunități din țară și în călătoriile lor din străinătate. Trenul a adus pe Regina Mamă Elena în țară, în anul 1940, când s-a întors din exil. Regele Mihai a călătorit mult cu Trenul Regal în anii celui de-al Doilea Război Mondial. Majestatea Sa și Regina Mamă au vizitat Chișinăul, călătorind cu Trenul Regal. Tot Trenul Regal este cel care a purtat Familia Regală pe tragicul drum al exilului, în ianuarie 1948. Lideri politici europeni și nord-americani au fost musafiri ai Trenului Regal în anii 1948-1989.

Trenul Regal, în al nouălea deceniul al existenței sale, impecabil păstrat, cu o mare rezistență și o remarcabilă calitate tehnică, continuă să servească națiunea română, fiind unul dintre cele mai puternice simboluri ale Statului român.

Dintre toate drumurile sale, călătoria de 1 Decembrie rămâne cea mai emoționantă și mai dătătoare de mândrie. Călătorii trenului, Familia Regală și musafirii ei, precum și locuitorii orașelor, prezenți în gări pentru a spune bun venit, păstrează amintirea acelor clipe pentru totdeauna.

Povestea Trenului Regal continuă.

Sursa: familiaregala.ro

[nggallery id=6470]


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Publicitate

Ştirea zilei

Salariilor românilor ar putea CREȘTE de la 1 ianuarie 2023: Ce spune ministrul Muncii despre majorarea pensiilor

Ziarul Unirea

Publicat

în

Zilele Municipiului Sebeș - 2022

Salariilor românilor ar putea CREȘTE de la 1 ianuarie 2023: Ce spune ministrul Muncii despre majorarea pensiilor

Salariile angajaților din România ar putea crește începând cu 1 ianuarie 2023, a anunțat ministrul Muncii, Marius Budăi. Pentru pensii încă nu există o dată stabilită, dar a explicat că și majorarea acestora este o necesitate pentru România.

”Demarăm acum, spre final de an, o discuție în Consiliul Național Tripartit, cu partenerii sociali, sindicate și patronate, pentru a identifica o soluție astfel încât de la 1 ianuarie să avem o majorare a salariului minim”, a declarat Marius Budăi.

Cu privire la majorarea pensiilor, ministrul spune că nu există încă o dată stabilită.

Elit - Gustul Desăvârșit

”Este o necesitate. Pensiile sunt încă foarte mici în România. Tocmai de aceea nu înțeleg de ce cineva ne-a condamnat la sărăcie pentru 50 de ani de acum încolo. Lupta mea teribilă pe care o voi continua atât timp cât voi avea susținerea președintelui Marcel Ciolacu și a întregului PSD, este această luptă de discutare și de renegociere a PNRR”, a mai spus ministrul Budăi, la Antena 3.

Sursa: bugetul.ro


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Ştirea zilei

VIDEO| Prima stație de încărcare a autovehiculelor electrice, inaugurată la Alba Iulia: Cine va plăti curentul și care sunt planurile de viitor

FURDUI Alexandru

Publicat

în

Zilele Municipiului Sebeș - 2022

Prima stație de încărcare a autovehiculelor electrice, inaugurată la Alba Iulia: Cine va plăti curentul și care sunt planurile de viitor

Posesorii de mașini electrice din municipiul Alba Iulia și nu numai, se bucură începând din această zi de prezența a trei stații de reîncărcare a autovehiculelor electrice.

Astăzi a fost inaugurată prima stație, mai exact cea din Piața Alessandria, din centrul municipiului Alba Iulia, peste drum de Inspectoratul Județean de Poliție.

Elit - Gustul Desăvârșit

Stațiile au două locuri de parcare vopsite cu verde, unde autoturismele vor putea staționa pe timpul reîncărcării. De asemenea stația are două tipuri de încărcătoare rapide, pentru mașinile europene sau americane și pentru cele asiatice. Cu încărcarea rapidă timpul de așteptare este de circa 50 de minute, iar cu încărcarea lentă durata este de aproximativ 5-6 ore.

„Astăzi inaugurăm prima stație dintr-un lot de trei stații care vor fi puse în funcțiune. Nu ne vom opri aici, am depus acum două săptămâni un proiect pentru încă 15 stații, iar prin PNRR vom avea posibilitatea să accesăm bani pentru încă 30. Dacă vom reuși să avem în Alba Iulia 30-40 de stații de încărcare, cred că infrastructura este asigurată pentru viitoarele mașini electrice pe care sper că le vor cumpăra și persoanele fizice și juridice.

Curentul pentru aceste stații este plătit deocamdată din banii municipalității, deci încărcarea este gratuită. Probabil pe viitor va fi și un mod de taxare, însă mai ales că banii sunt din finanțări europene nerambursabile, ne dorim să fie un mod de încurajare pentru trecerea de la motoarele clasice la cele electrice”, a declarat primarul municipiului Alba Iulia, Gabriel Pleșa.

Unde sunt amplasate cele 3 stații de încărcare

Stația de reîncărcare nr. 1 este amplasată pe Stradă Livezii (în apropiere Mall Alba lulia, alimentată cu energie electrică din PTZ 1 (Stația propusă va asigura încărcarea a două automobile simultan la o putere maximă de 22 kW AC (încărcare type 2) și 50 kW DC (încărcare CHAdeMO sau COMBO), în funcție de tipul încărcării dorit.

Stația de reîncărcare nr. 2 este amplasată în Piața Alessandria, alimentată cu energie electrică din PTZ 26. Stația propusă va asigura încărcarea a două automobile simultan la o putere maximă de 22 kW AC (încărcare type 2) și 50 kW DC (încărcare CHAdeMO sau COMBO), în funcție de tipul încărcării dorit.

Stația de reîncărcare nr. 3 este amplasată pe Bulevardul Revoluției 1989 (lângă parcul Bisericii, de pe Stradă Vasile Goldiș în intersecție cu Bulevardul Revoluției 1989) alimentată cu energie electrică din PTZ 78.Stația propusă va asigura încărcarea a două automobile simultan la o putere maximă de 22 kW AC (încărcare type 2) și 50 kW DC (încărcare CHAdeMO sau COMBO), în funcție de tipul încărcării dorit.


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Ştirea zilei

VIDEO| Moment inedit la Festivalul Roman Apulum 2022: Președintele CJ, Ion Dumitrel și primarul Gabriel Pleșa, concurs de tir cu arcul

Ziarul Unirea

Publicat

în

Zilele Municipiului Sebeș - 2022

VIDEO| Moment inedit la Festivalul Roman Apulum 2022: Președintele CJ, Ion Dumitrel și primarul Gabriel Pleșa, concurs de tir cu arcul

Astăzi a avut loc festivitatea oficială de deschidere a a Festivalului Roman Apulum 2022. La ceremonie au fost prezenți și primarul municipiului Alba Iulia, Gabriel Pleșa și președintele Consiliului Județean Alba, Ion Dumitrel, pe lângă alte oficialități ale județului.

CITEȘTE ȘI: Festivalul Roman Apulum, 12-15 august 2022 – PROGRAM: Lupte între daci și romanii, ateliere meșteșugărești, muzică și paradă de noapte cu torțe

Cei doi au primit lecții de tir cu arcul și au făcut un concurs amical de tras la țintă. Niciunul nu a nimerit inamicul, însă s-au descurcat onorabil.

Elit - Gustul Desăvârșit

Festivalul Roman Apulum continuă şi astăzi la Alba Iulia, în prim-planul manifestărilor aflându-se luptele de gladiatori, prezentări și demonstrații militare comune ale trupelor participante, ateliere militare și meșteșugărești, dansuri antice și parada cu torțe care închide a doua zi a evenimentului.

PROGRAM SÂMBĂTĂ 13 AUGUST

11.00 – 11.20 Ceremonia oficială de deschidere a festivalului
Esplanada Catedralei Romano Catolice

11.20 – 11.30 Parada legionarilor romani și a războinicilor daci
Esplanada Catedralei Romano Catolice și Strada Mihai Viteazul

11.30 – 21.00 Tabăra antică-ateliere militare și meșteșugărești (Prelucrare os, Prelucrare lemn, Olărit, Monetărie, Signacula, Jocuri romane, Mozaic, Pictură, Gastronomie Antica, Medicină Antică, Machete, Scriptoria, Inscripții în piatră, Fierărie, Metaloplastie, Antrenamente soldați, Antrenamente gladiatori; Tir cu arcul)
Platou strada Militari – tabăra romană
Curtea Palatului Copiilor – tabăra dacilor și aliaților lor

12.00 – 13.00 Tur ghidat al principalelor obiective romane ale castrului Apulum
Pornire de la Muzeul Principia

18.30 – 20.00 – Prezentări și demonstrații militare comune ale trupelor participante: Tomis (Constanta); Historia Renascita (Pitesti); Veteres Milites (Sibiu); Omnis Barbaria (Baia Mare); Terra Dacia Aeterna (Cluj-Napoca); Legio I Italica (Svishtov, Bulgaria); Dacii Petrodavei (Piatra Neamț), Garda Apulum (Alba Iulia)
Esplanada Catedralei Romano-Catolice

20.00 – 20.45 – Dansuri antice – Magna Nemesis, Venatrix și Nimfele Daciei
Esplanada Catedralei Romano-Catolice

20.45 – 21.45 – Lupte de gladiatori – Ludus Ursus și Ludus Apulensis
Esplanada Catedralei Romano-Catolice

21.45-22.00 – Parada cu torțe
Strada Mihai Viteazul


 Fiți la curent cu ultimele articole publicate. Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI


Citește mai mult

Actualitate

Știrea Zilei

Curier Județean

Știrea Ta

Politică Administrație

Sport

Monden

Opinii Comentarii

Articole Similare

Copyright © 2004 - 2022 Ziarul Unirea