FOTO: Schimb de experiență în Spania a unei delegații de profesori de la Școala Gimnazială nr.3 Cugir, în cadrul Proiectului de parteneriat ,,Erasmus+,,Earthworm”
O delegație de cadre didactice aparținând Școlii Gimnaziale nr.3 Cugir, a fost prezentă în Spania, la cea de-a doua mobilitate din cadrul Erasmus+, respectiv a Proiectului de Parteneriat Strategic Earthworm, Acțiunea Cheie 2. Un demers care se va desfășura pe perioada a 2 ani școlari, 2017-2019 și are ca parteneri instituții școlare din România, Spania, Lituania și Islanda-coordonator general.
În cadrul acestei activități denumită Learning/Teaching/Training Activity, un grup de 3 cadre didactice de la Școla Gimnazială nr. 3 Cugir au participat la activitatea din Spania, regiunea Cantabria, după ce în prealabil au fost selectate la concursul desfășurat pentru aceasta, acțiune desfășurată conform managementului de proiect. Cadrele didactice participante: Elisabeta Bîrloncea, Flavia Muntean și Nicoletta Huștiuc au avut ocazia să facă schimb de experiență cu alte cadre didactice partenere în proiect. Activitatea s-a desfășurat pe zile, conform calendarului stabilit de comun acord de coordonatorii proiectului, pe tema centrală a proiectului sustenabilitatea, proiect coordonat de cele patru cadre didactice din fiecare țară, respectiv: prof. Nicoletta Huștiuc, coordonator de proiect pentru România, Luisa Fernandez Sanchez- coordonator Spania, Ausra Guzauskiene- coordonator Lithuania și Maricris Castillo de Luna- coordonator Islanda și mtotodată coordonator general.
Programul de desfășurare a inclus în primele două zile vizită la Școala Ceip Monte Corona din regiunea Cantabria, Udias, El Liano, unde fiecare școală participantă la proiect a avut de prezentat un scurt filmuleț despre activitățile din fiecare țară, respectiv școală participantă, apoi workshopuri legate de educația ecosocială, explicată pe larg de experți, cu aplicații practice pe curriculum spaniol, apoi workshop practic legat de educația pentru mediu, la fel de util prin exemplele practice și activitățile concrete. În mod specific s-a explicat cum educația pentru sustenabilitate împreună cu educația pentru reziliență au comun într-o diagramă Venn educația pentru ocrotirea pământului. Experții invitați și traducătorii au participat cu deosebit interes și pregătire, la fel ca toți participanții la proiect.
A treia zi a continuat cu activități ecologice realizate de această școală împreună cu o Asociație ecologică și protecția mediului ambiant, care conlucrează ca voluntari împreună cu această școală. Copii, părinți, voluntari din asociație, profesori din școală și noi, toți participanții la mobilitate am asistat la experimente realizate în natură de echipe de copii și cadre didactice, coordonate de acei voluntari, copiilor dându-li-se sarcini concrete: de a măsura distanța dintre cele două maluri ale râului, temperatura apei din râu apoi multe altele, care au fost notate de copii pe fișele de observare realizate de către voluntarii asociației.
Următoarele zile au continuat cu vizite culturale în Santander, unde au fost urmărite printre obiective turistice și culturale: Centro Botin, Muzeul Maritim, Muzeul El Hombre y la mar, Palacio Magdalena, Plaja El Sardinero, apoi în Bilbao: Palacio del Embarcader, Muzeul Guggenheim, Muzeul Belles Artes, Sacrado Corazon, Parcul Dona Casilda, Stadionul San Mames, mobilitatea finalizându-se cu seara culturală, unde într-un cadru festiv au fost înmânate certificatele de participare la mobilitate fiecărei țări partenere. Bineînțeles, din programul acestei activități nu a lipsit întâlnirea transnațională, în cadrul căreia coordonatorii de proiect au discutat aspecte organizatorice legate de viitoarea mobilitate care va avea loc la sfârșitul lunii octombrie-începutul lunii noiembrie 2018 în România și diverse aspecte legate de desfășurarea acestei mobilități din Spania.
Întreaga mobilitate a avut un real succes, activitatea fiind foarte bine planificată de colegii din Spania, în calitate de parteneri de proiect.
Mulțumim Erasmus+ pentru această oportunitate și dorim să încurajăm pe această cale pe cei care încă nu au aplicat pentru acest tip de proiecte să lucreze cu încredere, deoarece se întâmplă precum în proverbul românesc: ,,După faptă și răsplată!”
Proiectul ” Earthworm” este realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene în cadrul Programului ERASMUS+, acţiunea KA2 – parteneriate strategice, schimb de bune practici, parteneriate doar între școli. Informațiile furnizate reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorilor, iar A.N.P.C.D.E.F.P și Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care este folosit conținutul acestor informații.
Coordonator proiect: prof. Nicoletta Huștiuc
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Cultură Educație
Crăciunul, furat de criză? Alin Tomuș, sociolog: „Nimic din ceea ce contează cu adevărat pentru dvs. nu poate fi luat de lumea exterioară!”
Crăciunul, furat de criză? Alin Tomuș, sociolog: „Nimic din ceea ce contează cu adevărat pentru dvs. nu poate fi luat de lumea exterioară!” În prag de Sărbători, sociologul albaiulian Alin Tomuș a fost prezent la Unirea FM la o emisiune, realzată de Simona Lodroman, care și-a propus să răspundă la întrebările: Crăciunul a fost furat […]
Secțiune Articole Similare
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
MESAJE de CRACIUN 2024. URARI şi FELICITARI de Sărbători pe care le puteţi trimite celor dragi
-
Opinii - Comentariiacum 2 zile
Povestea sau legenda lui Moș Crăciun
-
Ştirea zileiacum o zi
Renii lui Moș Crăciun. Povestea renilor. Care sunt numele lor și cum îi ajută aceștia pe Moșul
-
Opinii - Comentariiacum o zi
MESAJE SMS de CRĂCIUN 2024 în limba ENGLEZĂ. Idei de URĂRI şi Felicitări în română şi engleză !
-
Curier Județeanacum 3 zile
Mesaje de Crăciun 2024 în limba italiană, traduse în limba română. Cântece tradiționale de Crăciun în limba italiana
-
Curier Județeanacum 3 zile
Obiceiuri, tradiții și superstiții de Ignat – Ziua sacrificării porcului de Crăciun