// ViewContent // Track key page views (ex: product page, landing page or article) fbq('track', 'ViewContent'); // Search // Track searches on your website (ex. product searches) fbq('track', 'Search');

FOTO: Restart 2018 pe loturile 3 și 4 ale autostrăzii Lugoj- Deva

Anul acesta, la mai mult de 9 ani de când relatez despre autostrada A1, s-a întâmplat să fac prima deplasare la mijloc de aprilie, la 4 luni de la ultima deplasare, din două motive – vremea rece, iarna lungă și relatările negative din spațiul public al ultimelor 3 – 4 luni despre aceste două loturi.

Dar să vedem care este situația pe șantier:

Pe lotul 3, Holdea – Ilia, se lucrează la finalizarea umpluturii la podul CFR de la nodul Dobra, la cel mai mare punct de lucru al lotului 3- umplutura de la podul CFR nod Ilia, se toarnă asfalt de uzură, km 61, la unele canale de coastă pentru, ape pluviale, dar și la parcările de la km 59 + 700. Acest lot, cu lungimea de 21 km, este finalizat în proporție de peste 80%, cu asfalt de uzură, parapeți metalici și panouri fonoabsorbante, restul de lucrări, pe o lungime de cca. 2 km sunt la podul CFR Ilia și nodul Holdea.

În spațiul public, se zvonește că beneficiarul intenționează să rezilieze contractul cu constructorul, din cauza întârzierii de aproape 2 ani față de temenul inițial – mai 2016. Arta compromisului și disponibilitatea la compromis, sunt atribute ale politicii. În cazul de față, cred eu, este imperios necesară demararea unor discuții ample, tehnice, financiare între beneficiar și constructor, ambii actori trebuie să dea dovadă, mai bine sub mediere guvernamentală – de maximă toleranță și flexibilitate, nu intoleranță, până la atingerea consensului care să permită reluarea în forță a lucrărilor și finalizarea lor cât mai rapidă.

Cred că o reziliere ar fi cea mai rea soluție, ar împinge termenul de finalizare în necunoscut, iar găsirea unui nou constructor, pentru niște resturi de lucrări, foarte dificilă – după lungi licitații și contestații. Acest lot este construit de Asocierea de firme Teloxim, Consa, Aldesa Construcciones şi Arcadis Eurometudes.

Pe lotul 4, Șoimuș – Ilia, constructorul a avansat semnificativ în acest an, în stilul său eficient și responsabil, având următoarele evoluții față de finele lui 2017: La cariera de la km 84 s-au terminat zidurile de sprijin, urmează umpluturile, la dealul Brănișca – km 91 s-au terminat săpăturile, urmează fundația și sistemul rutier, la viaductul Brănișca urmează hidroizolația și sistemul rutier (este cel mai avansat), iar ca noutate – la km 97 – intersecția cu drumul național spre Brad s-au turnat pilele viitorului viaduct, se pregătește eșafodajul pentru rigle.

Celelalte două viaducte – la kilometrii 97 + 500 și 99 +500 sunt în fază avansată de finalizare, se lucrează și la viitoarele bucle de acces autostradă și acces la CIC Șoimuș. Marea provocare a constructorului, de pe acest lot este realizarea ecoductului în dealul liliecilor, lucrare de mare dificultate și volum, la care se lucrează din plin.

În ultima vreme au apărut, pe diferite forumuri, mai multe termene pesimiste pentru aceste două loturi. Personal, cred, având în vedere restul de lucrări dar și capacitatea constructorilor, că ar fi posibilă, dar mai ales de dorit, finalizarea acestor 2 loturi în următoarele 6-8 luni. Constructorul acestui lot este Asocierea Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL.  (Marius POPOVICI)

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419

loading...

Un răspuns la FOTO: Restart 2018 pe loturile 3 și 4 ale autostrăzii Lugoj- Deva

  1. rares 17.04.2018 la 12:19

    Multumim de informatii, dar mai ales pentru implicare. Daca nu erati atat de incisivi, cred ca nici acum nu era deschisa circulatia pe centura Sebesului :-(