FOTO: Peste 10 kilometri de drum urmează să fie modernizat în Roșia Montană: Primăria a primit undă verde din partea APM Alba
FOTO: Peste 10 kilometri de drum urmează să fie modernizat în Roșia Montană: Primăria a primit undă verde din partea APM Alba
Primăria Roșia Montană se pregătește să modernizeze patru drumuri comunale cu o lungime totală de aproape 11 kilometri. Este vorba despre DC 146, DC Coasta Henții, DC Hondru Curături – tronosnul 1 și tronsonul 2.
Starea actuală a drumurilor este una necorespunzătoare pentru desfășurarea circulației în condiții normale, cu defecțiuni ale suprafeței de rulare și ale complexului rutier frecvente și pe suprafețe extinse.
Conform documentației, următoarele drumuri urmează să fie modernizate:
Drumul comunal DC 146, își are începutul tronsonului proiectat în centrul istoric Roșia Montană, zona Casina, și sfârșitul tronsonului proiectat în satul Gârda Bărbulești, având o lungime proiectată de 3,15 km.
Drumul local Coasta Henții, pornește din dreptul malului stâng al Văii Abrudului din satul Coasta Henții și urcă pe versanții abrupți ai dealului Coasta Henții și Dăroaia, având o lungime proiectată de 2,10 km.
Drumul local Hondru Curături – Tronson I, pornește din dreptul malului stâng al Văii Abrudului și după aproximativ 200 m se bifurcă, o ramură (dreapta) urcă pe versanții abrupți ai dealului Curaturi, până în zona de izvoare a Văii Uliului, până la limita administrativă cu orașul Câmpeni, iar cealaltă ramificație (stânga) urcă pe versanții abrupți ai dealului Curaturi, aproape de limita administrativă a orașului Câmpeni, având o lungime proiectată de 3,95 km.
Citește și: Două drumuri locale din comuna Bucium urmează să fie modernizate: Licitația de peste 3,2 milioane de lei, lansată pe SEAP

Drumul local Hondru Curături – Tronson II, pornește din dreptul malului stâng al Văii Abrudului și urcă pe versanții abrupți ai dealului Curaturi, până în zona de izvoare a Văii Henții, până la cca. 500 de metri de limita administrativă cu comuna Sohodol, având o lungime proiectată de 1,75 km.
Pentru modernizarea drumului comunal DC 146 (km 0+000 – km 0+390), sector de drum situat în zona istorică Casina și zona istorică Berg, se va prevedea o structură rutieră suplă formată din următoarele straturi:
– 10 cm strat de formă din balast;
– 20 cm strat inferior de fundație din balast;
– 25 cm strat superior de fundație din piatră spartă;
– 3…5 cm substrat de nisip pilonat;
– 10…12 cm pavaj din piatră naturală;
Pentru modernizarea drumului comunal DC 146 (km 0+390 – km 3+150) și drumurile locale Coasta Henții (km 0+000 – 1+750) și Hondru Curaturi Tronson I și tronson II:
– 15 cm strat de formă din balast;
– 20 cm strat inferior de fundație din balast;
– 25 cm strat superior de fundație din piatră spartă;
– 6 cm strat de legătură din beton asfaltic deschis cu pietriș concasat;
– 4 cm strat de uzură din beton asfaltic.
Acostamentele se vor realiza din aceeași structură rutieră ca și partea carosabilă.
Citește și: FOTO | Se lucrează cu motoarele turate la maxim la Școala Gimnazială nr. 3 din Cugir: Când vor fi finalizate lucrările de reabilitare
Pentru modernizarea drumului local Coasta Henții (km 1+750 – km 2+100), sector de drum situat în zona cu declivități excepționale, se va prevedea o structură rutieră suplă formată din următoarele straturi:
– 15 cm strat de formă din balast;
– 20 cm strat inferior de fundație din balast;
– 25 cm strat superior de fundație din piatră spartă;
– 6 cm strat de legătură din beton asfaltic deschis cu pietriș concasat;
– 4 cm strat de uzură din mixtură asfaltică stabilizată.
Drumurile laterale ce se vor amenaja sunt în număr de 17, și se vor amenaja pe o lungime de cca. 10…15,0 m și o lățime de 3,5 m a platformei cu aceeași structură rutieră cu cea a drumurilor prezentă pe tronsonul respectiv de drum.
Citește și: Comuna Vadu Moților va avea primărie nouă: Licitația de peste 1,3 milioane de lei, lansată pe SEAP
Deoarece drumurile au fost proiectate cu o parte carosabilă de 2,75 m și o platformă de 3,5 m, au fost prevăzute 51 stații de încrucișare. Acestea au o lățime de 2,75 m, o lungime de 10,0 m….15 m și pene de racordare de 2 x 5,0 m și vor fi amenajate cu o structură rutieră nouă, ca și a drumului comunal prezentă tronsonul respectiv de drum.
Proiectul are o valoare totală de peste 22 de milioane de lei.
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI

Știri recente din categoria Politică Administrație
Bolojan le cere tuturor miniștrilor să-și publice declarațiile de avere și de interese. „E o dovadă de responsabilitate în fața cetățenilor”
Premierul Ilie Bolojan le cere tuturor miniștrilor să-și publice declarațiile de avere și de interese și să dea ”dovadă de responsabilitate în fața cetățenilor” Ilie Bolojan le-a cerut tuturor miniştrilor să transmită către Cancelaria prim-ministrului declaraţiile de avere şi de interese depuse după numirea în funcţie, împreună cu acordul pentru publicarea acestora pe site-ul Guvernului, […]
Comunicat de presă | Adrian Bara, Deputat PSD de Alba: David Popovici – un model pentru tineri. Proiect de lege pentru ca bazinul în care a început înotul să îi poarte numele
David Popovici – un model pentru tineri. Proiect de lege pentru ca bazinul în care a început înotul să îi poarte numele David Popovici este un model pentru tânăra generație, nu doar pentru că a devenit primul sportiv din lume care a reușit să câștige de două ori medaliile de aur la campionatele mondiale, atât […]
Bistra, exemplu de bună plată: Majoritatea contribuabililor și-au achitat taxele și impozitele în 2025
Bistra, exemplu de bună plată: Majoritatea contribuabililor și-au achitat taxele și impozitele în 2025 Peste 60% dintre contribuabilii din comuna Bistra și-au achitat deja taxele și impozitele locale aferente anului 2025, arătând un nivel crescut de responsabilitate civică și financiară. Potrivit datelor centralizate de Primăria Comunei Bistra, în primele șase luni ale anului, bugetul local […]