// ViewContent // Track key page views (ex: product page, landing page or article) fbq('track', 'ViewContent'); // Search // Track searches on your website (ex. product searches) fbq('track', 'Search');

FOTO: Expoziție de costume Elisabetane, în foaierul Casei de Cultură a Sindicatelor din Alba Iulia. Va putea fi admirată pe toată durata Festivalului de Teatru ”Povești”

expo14Cei care trec pragul foaierului Casei de Cultură a Sindicatelor din Alba Iulia pot admira o expoziție de costume elisabetane, realizate de studentele Departamentului de scenografie, din cadrul Universității de Artă Teatrală și Cinematografie I.L. Caragiale.

În cadrul festivalului Internațional de Teatru ”Povești” Alba Iulia 2016, pe lângă spectacole, ateliere, dezbateri și conferințe, cei interesați pot să vadă și expoziția de costume Elisabetane expusă pe toată durata festivalului în foaierul Casei de Cultură a Sindicatelor.

Expoziția de costume Elisabetane este un bun pretext de a redescoperi farmecul tiparelor autentince de epocă. Actorii din spectacolele lui Shakespeare purtau costume fastuoase și greoaie care îi solicitau mult. Un singur costum putea să ocupe un întreg dulap. Tema dată studentelor mele a fost creația unui costum de scenă pentru personajul reginei Elisabeta I. Teatralitatea vestimentației ei, așa cum reiese din picturile epocii, ne duce cu gândul la un personaj de teatru. Costumele în nonculoare au fost croite și realizate personal de către studentele Departamentului de scenografie din cadrul Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografie I.L.Caragiale. În calitate de curator s coordonator Grecu, Clara Pop, Mădălina Sandu, Andreea Tecla, Florentina Burcea, Maria Ivan, drd. Mihaela Popescu și scenografa Maria Dore”, a precizat prof. univ. dr. Ștefania Cenean.

Idealul uman întrupat de reprezentanții unei regalități autoritare, ca Henric al VIII-lea sau Elisabeta I-a, purta pecetea unor caractere dârze și reci, distnțarea socială fiind subliniată prin veșmintele-bijuterii. Acceptând moda europeană în forma ei curteană, dar laică, a interpretării franceze, aristocrația engleză punea mai puțin preț pe armonia formelor, ajungând la disproporții și supradimensionări.

În costumul feminin gulerul de dantelă era enorm, ca și fusta pe schelet în formă de roată. Talia, în unghi, era alungită nefiresc, făcând să pară picioarele scurte. În locul catifelelor și mătăsurilor italiene sau spaniole, cu motive țesute, în Anglia se foloseau pentru rochii, haine, bonete sau mănuși, broderii de mână cu motive figurative inspirate din miniaturile de manuscrise, cu flori, păsări și alte vietăți, presărate fără simetrie sau repetișie, cu varietatea și pitorescul ornamentelor gotice.

Mădălina Opriș