FOTO| Campanie a Poliției Române, desfășurată și la Alba Iulia: ”SELFIE-UL PE TREN NU IA LIKE-URI, IA VIEȚI”

TECHNOVA - Înlocuiește-ți centrala

Călătorii din Gara CFR Alba Iulia și din interiorul a patru trenuri, au fost informați de către polițiști, despre riscurile nerespectării regulilor de conduită în incinta stațiilor de căi ferate, triaje și în zonele adiacente acestora. Această acțiune s-a desfășurat în cadrul Campaniei derulată de Poliția Română și CFR Călători, denumită „Selfie-ul pe tren nu ia like-uri, ia vieți”.

Azi, 25 septembrie 2020, polițiștii Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Alba, împreună cu polițiștii Serviciului Transporturi, au desfășurat o acțiune informativ – preventivă, în scopul informării persoanelor care călătoresc cu trenul, în legătură cu riscul de electrocutare la care se expun în cazul în care escaladează vagoanele sau nu respectă regulile de conduită în incinta stațiilor de căi ferate sau în zonele adiacente acestora.

ELIT

Astfel, polițiștii le-au comunicat cetățenilor și în special tinerilor, faptul că tentaţia de a face un “Selfie” pe tren a dus la electrocutare şi deces în multe cazuri.

O persoană, care urcă pe un tren, chiar și dezafectat, intră în câmpul electric existent între acoperiș și linia de înaltă tensiune și se poate produce un arc electric, care presupune electrocutarea cu 27.000 de Volți.
Acțiunea polițiștilor din Alba a fost desfășurată în cadrul Campaniei naționale întitulată “Selfie-ul pe tren nu ia like-uri, ia vieţi!”, care se derulează în perioada august 2020 – ianuarie 2021.

Aceasta are ca scop prevenirea accidentelor produse prin electrocutare în sectorul transporturilor feroviare și a fost inițiată de Inspectoratul General al Poliţiei Române, prin Institutul de Cercetare şi Prevenire a Criminalităţii şi Direcţia de Poliţie Transporturi, în parteneriat cu Mercury 360.

Aceasta este promovată și cu ajutorul unui material video care prezintă simbolic efectele electrocutării la reţeaua de înaltă tensiune asupra unor ideograme tip emoji precum și cu ajutorul unui vagon de persoane, pus la dispoziţie de C.F.R. Călători, personalizat cu însemnele campaniei, care circulă în toată ţara, ataşat la trenurile de călători, pe perioada derulării campaniei.

Pe materialele preventive ale campaniei este ataşat un cod QR, cu ajutorul căruia poate fi vizionat videoclipul campaniei.

Email: stiri@ziarulunirea.ro
Tel: 0258.811.419