FOTO: Cadre didactice de la Colegiul Tehnic “Alexandru Domșa” din Alba Iulia, la un curs de formare în Spania prin Programul Erasmus +
Șase cadre didactice de la Colegiul Tehnic „Alexandru Domșa” din Alba Iulia au participat, în perioada 23-29 mai 2016, la prima activitate transnațională de învățare pe termen scurt derulată în cadrul proiectului INTEMPO – „Innovations in teaching mechatronics in automotive sector, practically oriented” / ”Inovații în predarea orientată spre practică a mecatronicii”, proiect finanțat de Uniunea Europeană prin Programul Erasmus +, Parteneriate Strategice în domeniul formare profesională -VET.
Este vorba despre prof. Carmen Sînc, Bianca Hoisan, Aurica Popa, Camelia Henegariu, Ion Dantes Zaharie și Florin Cosma, care au participat la cursul de formare „ Training activities, using WEB 2.0. tools”.
Activitatea a fost găzduita si organizata de Inercia Digital S.L., Cartaya, Huelva, SPANIA, organizație parteneră, specializată în susținerea de cursuri acreditate în diverse domenii. La acest curs au participat 20 de profesori şi formatori din țările partenere, Germania, Italia, Polonia, Turcia şi Romania. Formator a fost Borja V. Muñoz, responsabil al departamentului de dezvoltare tehnologică din cadrul Inercia Digital.
Obiectivele cursului au vizat instruirea participanților în gestionarea eficientă a aplicațiilor existente în cloud şi utilizarea lor în activități de predare/învățare/evaluare. Însușirea acestor instrumente de lucru permite crearea unui mediu participativ, constituindu-se astfel intr-o componentă valoroasă pentru activitățile de învățare sau de cooperare. De asemenea, au fost prezentate participanților exemple de bune practici ale utilizării instrumentelor WEB 2.0 în şcoli din Andaluzia.
Pe parcursul celor 5 zile de activități, participanții şi-au însușit cunoștințe şi au dezvoltat competenţe în utilizarea unor aplicații din următoarele categorii:
Instrumente moderne web 2.0 de colaborare: pentru gestionarea de proiecte și pentru comunicare, aplicațiile Trello și Slack; pentru organizarea și gestionarea documentelor: aplicația Quip.
Cloud computing: Google Drive, elemente de bază (funcții de partajare și colaborare , formulare și google maps); pentru management de proiect: aplicația Asana.
Publicare și partajare: Crearea și întreținerea unui blog; pentru crearea unor publicații și prezentări, aplicațiile SlideShare, Scribd și Issuu.
Fiecare sesiune s-a încheiat prin prezentarea concluziilor și o dezbatere cu privire la utilitatea instrumentelor prezentate.
O altă componenta a acestei activități a fost prezentarea unor exemple de bune practici în doua instituții de învățământ din regiunea Andaluzia: Școala Rafael Reyes (Cartaya) și Universitatea Huelva unde am vizitat laboratoare ale universității, ne-au fost prezentate rezultate ale muncii de cercetare desfășurate în cadrul universității și am fost spectatori la o cursă de biciclete cu motoare acționate cu ajutorul panourilor solare create de către studenți și elevi.
Evaluarea activității de învățare s-a făcut atât pe parcursul desfășurării cursurilor, prin activități practice cât și prin completarea unui chestionar de evaluare. La finalul celor cinci zile de curs, profesorii participanţi au primit două certificate: Europass Mobility şi Certificatul de participare.
Această activitate a răspuns unor nevoi identificate în organizațiile partenere și anume: formarea profesorilor și adaptarea metodelor de predare și de utilizare a tehnologiei în clasă pentru o abordare modernă și inovatoare a procesului educațional. Beneficiile participării la acest curs au fost atât la nivel ştiinţific si metodic cât și intercultural, relaţional şi social, deoarece am avut ocazia să lucrăm cu profesori și colegi din diferite ţări, să împărtăşim idei despre activitatea didactică, dar şi despre cultura, istoria şi civilizaţia din fiecare țară participantă. (C.M.)
[nggallery id=2287]
Secțiune Știri sub articolul principal
Urmăriți Ziarul Unirea și pe GOOGLE ȘTIRI
Știri recente din categoria Cultură Educație
2 noiembrie: 240 de ani de la cea mai mare răscoală țărănească din Transilvania, condusă de Horea, Cloșca și Crișan
2 noiembrie: 240 de ani de la cea mai mare răscoală țărănească din Transilvania, condusă de Horea, Cloșca și Crișan Răscoala din 1784, numită și „Răscoala lui Horea, Cloșca și Crișan”, a fost o importantă acțiune de revoltă a țărănimii iobage din Transilvania împotriva constrângerilor feudale la care era supusă. La ea au participat iobagi […]
Secțiune Articole Similare
-
Actualitate5 zile ago
Produsul intern brut trimestrial III al României, în stagnare față de II și scădere față de anul 2023. Cristian Păun: „Miroase de la o poștă a recesiune!”
-
Sport4 zile ago
FOTO | Meciul de fotbal Metalurgistul Cugir – Gloria Bistrița-Năsăud, întrerupt la Cugir de o intervenție a elicopterului SMURD! Liderul a câștigat cu 4-0
-
Actualitate4 zile ago
Ajutorul de încălzire pentru iarna 2024-2025. Acte necesare. Condiții de acordare. Câți bani se dau în funcție de venit
-
Opinii - Comentarii4 zile ago
Postul Crăciunului. Obiceiuri și tradiții respectate de credincioși în Postul Nașterii Domnului
-
Opinii - Comentarii3 zile ago
Noua lege a pensiilor: Tabel cu vârsta de pensionare anticipată. Condiții privind stagiul de cotizare pentru pensia anticipată
-
Opinii - Comentarii7 ore ago
19 noiembrie: Ziua internațională a BĂRBATULUI. Tradiții în lume specifice sărbătorii